części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 ALL ] Którą skrzynie wybrać TIP vs manual

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 05 paź 2017, 20:35

Marek,

Sprzegło kupiłem nowe bo przecież nie będę używek wkladal (chociaż widać było ze przede mna ktoś to wymienial i to calkiem niedawno). Według mnie najtrudniejsze do zdobycia graty to:

1. Łapy do skrzyni
2. Wybierak razem z drążkami
3. Pompa sprzęgła z pedałami
4. Wał
5. Wiązka silnika wraz ze sterownikiem.

Reszta do załatwienia i dorobienia bez większego problemu :)
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Awatar użytkownika
koziolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 469
Rejestracja: 02 sty 2014, 00:39
Lokalizacja: WLKP

Post autor: koziolek » 05 paź 2017, 21:46

Tyle, ze chyba nie da sie inaczej zrobić tego swapa... Masz do dyspozycji tylko ori audi części.
Jak ktoś sie uprze to to ulep wyjdzie, ale pisząc o swapie za 8tys miałem na myśli fabryczne czesci lub dorobione profesjonalnie.

CINEK, nie musze Ci udowadniać, ze stać mnie na utrzymanie a8 wiec proszę bez takich docinek bo tak to drążysz jak byś nie mial innych argumentów 😉 aaa i airride kosztował ponad 5tys, a kola prawie 8tys 😜

Moj tok myślenia jest taki: Wydam z 5tys wiecej i dalej mam tykająca bombę ( kolega kosmy mógłby to potwierdzić), ale... nie ukrywam, ze ten temat trochę zmienił moje podejście i widzę, że są szanse na porządna firmę do naprawy asb 😊

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 05 paź 2017, 21:55

Za 26300 po rabacie macie skrzynkę z aso, tylko swoją się oddaje :P

Bugalon mam wszystkie te elementy. Gdzieś walają się mi w pokoju dodatkowo 2 kpl półosi i łap skrzyni :P

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 05 paź 2017, 22:00

koziolek pisze:CINEK, nie musze Ci udowadniać, ze stać mnie na utrzymanie a8
nieee no broń Boże nie chcę Ci zaglądać do portfela <hihi> chodzi o to, że takie akcje zamiany asb na manual, bo w ogólnym rozrachunku asb wychodzi cholernie drogo, na pierwszy rzut będzie się kojarzyło z brakiem możliwości utrzymania 8semki w "fabrycznym" stanie..
koziolek pisze:Wydam z 5tys wiecej i dalej mam tykająca bombę ( kolega kosmy mógłby to potwierdzić),
No rozmawiałem z Kosmym i czytałem jego tragiczną historię i nikomu nie życzę podobnych akcji... <nie> i fakt...biorąc pod uwagę tą historię, sensowym nawet wydawało by się wsadzenie manuala by mieć "święty spokój"...tylko że jak już wiadomo, można równie dobrze zrobić asb za połowe tego co Kosmy wybulił i nie zastanawiać się czy auto zaraz mi stanie, lub czemu nie jedzie jak powinno... (przynajmniej przez okres gwarancyjny :P :D ) ...

Co Wam powiem to Wam powiem, ale chętnie bym się przejechał taką eSa lub nawet zwykłą 4.2 w manualu, poczuć te przeciążenia ;)
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 05 paź 2017, 22:13

To było pewne, że szybko pojawią się tu wielbiciele jedynej słusznej skrzyni, przez wąskie horyzonty myślowe przeświadczeni o swojej nieomylności. Nie umiejąc prowadzić merytorycznej, rzeczowej dyskusji, niczym wielbiciele jedynej słusznej partii, zaczną drwić i pluć jadem na osoby mające inne poglądy. Nie rozumiejąc, że to, co dla nich jest najlepsze, dla kogoś obok niekoniecznie takie musi być.

Jeździłem 5 lat automatem, 2 lata manualem, dostrzegam wady i zalety ich obu. Podobnie jak Bugalon lubię swapy, grzebanie w mechanice, testowanie różnych rozwiązań i nie zamykam się na jedną i tylko jedną opcję. W głowie kiełkuje mi powoli pomysł powrotu do automatu, ale znacznie nowocześniejszego niż konstrukcja projektowana w latach 80-tych. Może kiedyś go zrealizuję, bo pomimo, że nie podzielam poglądów niektórych o niesamowitej wręcz prestiżowości 20-letnich repów, nie planuję jednak szybko zmieniać auta.
CINEK pisze: chodzi o to, że takie akcje zamiany asb na manual, bo w ogólnym rozrachunku asb wychodzi cholernie drogo, na pierwszy rzut będzie się kojarzyło z brakiem możliwości utrzymania 8semki w "fabrycznym" stanie..
Gdyby nie istnieli ludzie lubiący rozwój, a tylko Ci zawzięcie trzymający się zastanego, 'fabrycznego' stanu, to dalej byśmy jeździli konno, bo takie cudowne auto jak A8 D2 by nigdy nie powstało.
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 05 paź 2017, 23:11

Nikt tu z nikogo nie drwi a tym bardziej nie pluje jadem...nie wiem skad takie spostrzezenia. <bezradny>

Zwykla wymiana pogladow w dyskusji, ktora jak chcialem przypomniec nie dotyczy roznego rodzaju swapow w D2, ulepszając konstrukcje, czy tez tworzenie czegos indywidualnego z pasji czy zamilowania (jak np. uturbienie D2 przez kolege Przemek21) , lecz swapu z automatu na manual ze wzglegu na koszty naprawy i eksploatacji (co bylo jedynym przytoczonym argumentem dla tej dyskusji w ostatnichkilku postach ;)
gtfan pisze:Gdyby nie istnieli ludzie lubiący rozwój, a tylko Ci zawzięcie trzymający się zastanego, 'fabrycznego' stanu, to dalej byśmy jeździli konno, bo takie cudowne auto jak A8 D2 by nigdy nie powstało.
_________________
Jesli wg tego co napisales rozwojem jest wlasnie swap z automatu na manual (z np. jakiegos diesla jak tu wczesniej chyba padl taki przyklad <hmm> ), gdzie automat jest bardziej zaawansowansowana technicznie skrzynia, to raczej cofnelibysmy sie do epoki kamienia łupanego, gdzie zaczynali drązyć koło w skale zastanawiajac sie czy to nie czasem bake rolls'y :D ...
Ale nie jest to dyskusja jak wczesniej wspomnialem o rozowju technologicznym leciwych limuzyn ;) wiec nie ma sie co spinac <prosze>
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 05 paź 2017, 23:31

robta co chceta panowie i badzcie szczesliwi :) takie zajebise te swapy ze nikt takim ne dojechal na zlot :) bo auto do kowala w kolejce stoi :D
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6026
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 05 paź 2017, 23:33

danishow pisze:...wciskam Kicka zwinnym ruchem kostki i skrzynka leci na 2 bieg pomijając 3, zajmuję to milisekundy (poczytaj SSP) i zapitalam do przodu.
Takie milisekundy ze szybciej zrobie to sam. To nie DSG <boisie>
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 05 paź 2017, 23:35

CINEK pisze:Nikt tu z nikogo nie drwi a tym bardziej nie pluje jadem...nie wiem skad takie spostrzezenia. <bezradny>
Wystarczy przeczytać cały wątek uważnie, aby takie wypowiedzi bez trudu wyłapać (dla ułatwienia podpowiem, że przykład tego masz nawet na tej stronie) ;)
CINEK pisze: Zwykla wymiana pogladow w dyskusji, ktora jak chcialem przypomniec nie dotyczy roznego rodzaju swapow w D2, ulepszając konstrukcje, czy tez tworzenie czegos indywidualnego z pasji czy zamilowania (jak np. uturbienie D2 przez kolege Przemek21) , lecz swapu z automatu na manual ze wzglegu na koszty naprawy i eksploatacji (co bylo jedynym przytoczonym argumentem dla tej dyskusji w ostatnichkilku postach ;)
Ja chciałem przypomnieć tytuł wątku brzmi "Którą skrzynie wybrać do A8/S8 D2", a nie wkładam manual, bo nie stać mnie na remont automatu ;)
CINEK pisze:
gtfan pisze:Gdyby nie istnieli ludzie lubiący rozwój, a tylko Ci zawzięcie trzymający się zastanego, 'fabrycznego' stanu, to dalej byśmy jeździli konno, bo takie cudowne auto jak A8 D2 by nigdy nie powstało.
_________________
Jesli wg tego co napisales rozwojem jest wlasnie swap z automatu na manual (z np. jakiegos diesla jak tu wczesniej chyba padl taki przyklad <hmm> ), gdzie automat jest bardziej zaawansowansowana technicznie skrzynia, to raczej cofnelibysmy sie do epoki kamienia łupanego, gdzie zaczynali drązyć koło w skale zastanawiajac sie czy to nie czasem bake rolls'y :D ...
Ale nie jest to dyskusja jak wczesniej wspomnialem o rozowju technologicznym leciwych limuzyn ;) wiec nie ma sie co spinac <prosze>
Dla mnie jest to postęp pod względem efektywności energetycznej napędu i optymalizacji procedur serwisowych i niezbędnych nakładów pracy zarówno w okresowej obsłudze eksploatacyjnej, jak i w razie ewentualnej awarii, kosztem wygody użytkowania ;)
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 05 paź 2017, 23:42

gtfan ....wez mi wyjasnij lub narysuj jak Gmoch o co ci chodzi w postępie pod względem efektywności energetycznej napędu bo tego nie zrozumialem
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 06 paź 2017, 00:12

Dla mnie jest to postęp pod względem efektywności energetycznej napędu i optymalizacji procedur serwisowych i niezbędnych nakładów pracy zarówno w okresowej obsłudze eksploatacyjnej, jak i w razie ewentualnej awarii, kosztem wygody użytkowania
Nie no słuchaj, zabrzmiało jak byś chciał stworzyć coś zupełnie nowego, lepszego niż stworzyli inzynierowie z Ingolstadt...a tak na prawde to juz instnieje i niczego nie trzeba optymalizowac ;)
chciałem przypomnieć tytuł wątku brzmi "Którą skrzynie wybrać do A8/S8 D2", a nie wkładam manual, bo nie stać mnie na remont automatu
A rozmawiamy od ok. 3 strony o swapie na manual vs. koszt kompleksowej naprawy siegajacy ok. 12K $, gdzie jak zauwazyles doszlismy do wniosku ze jednak mozna zrobic asb dobrze i o polowe taniej.

Od samego poczatku byles na "nie" dla tego typu bezsensownej dyskusji, teraz jak nabrała tempa, sens powrócił? .... <faktycznie>

KKazdy zrobi co bedzie uwazal za stosowne dla siebie samego i swojej wygody, ale nie widze podstaw do tego aby mowic, czy wysuwac wnioski, ze skrzynie automatyczne w A8 D2 sa skrzyniami slabymi, notorycznie sie sypiacymi gdzie koszt naprawy siega drugiej D2..a cala wina spada na technologie jej wykonania, gdzie pozniej sie czyta w internecie czy gazetach,ze najwiekszym minusem i jednoczesnie najslabszym elementem audi a8 d2 jest własnie automatyczna skrzynia biegow.

Dobranoc wszystkim... <papa2> jutro, a wsumie dzis juz, tez mamy dzien na debaty co dobre dla naszej D2 ;)
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 06 paź 2017, 00:35

preston81 pisze:gtfan ....wez mi wyjasnij lub narysuj jak Gmoch o co ci chodzi w postępie pod względem efektywności energetycznej napędu bo tego nie zrozumialem
Rozrysowania tego w stylu Gmocha podejrzewam, że też byś mógł nie zrozumieć. Mniejsze straty w napędzie, przekładające się na lepsze osiągi i mniejsze spalanie.
CINEK pisze:Od samego poczatku byles na "nie" dla tego typu bezsensownej dyskusji, teraz jak nabrała tempa, sens powrócił? .... <faktycznie>
Dalej jestem tego zdania, ale mam za słabą silną wolę, żeby olać ten wątek i pewne wypowiedzi ciepłym moczem ;)
CINEK pisze:KKazdy zrobi co bedzie uwazal za stosowne dla siebie samego i swojej wygody, ale nie widze podstaw do tego aby mowic, czy wysuwac wnioski, ze skrzynie w A8 D2 sa skrzyniami slabymi, notorycznie sie sypiacymi gdzie koszt naprawy siega drugiej D2
Ja tak nie twierdzę, bo wiem, że zarówno automaty, jak i manuale mają swoją pewną, ograniczoną wytrzymałość. Mam świadomość, że ludzie są różni i mają różne potrzeby i nie widzę z kolei podstaw by popadać tu w skrajność w drugim kierunku i mówić, że automaty to cud miód, orzeszki i w ogóle best-invention-ever, a manuale są dla ułomów oderwanych od pługa.
Four rings to rule them all

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 06 paź 2017, 08:18

Hehe, uwialebiam ten wątek, to mój ulubiony na tym forum. Marcin i Daniel są jak "obrońcy krzyża" - niezjednani w swoich poglądach. Ja tam wole manuala w d2 zdecydowanie niż automat, ale pojezdzilem ostatnio rocznym S6 (tym 4.0 tfsi) i powiem Wam, że ten automat który tam jest robi taka robote ze dech w piersiach zapiera. W tych nowych konstrukcjach już bym takim ortodoksem co do manuala nie był (na codzien zresztą jezdze skodą służbową z DSG i twierdze ze to swietna skrzynia - lepsza według mnie niż manual w takiej skodzie)

gtfan - wpadnij do mnie na piwo, zapraszam na weekend, jakiś swapik przy okazji machniemy :)
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

VAGowner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 607
Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: VAGowner » 06 paź 2017, 08:25

preston81 napisał/a:
gtfan ....wez mi wyjasnij lub narysuj jak Gmoch o co ci chodzi w postępie pod względem efektywności energetycznej napędu bo tego nie zrozumialem

Rozrysowania tego w stylu Gmocha podejrzewam, że też byś mógł nie zrozumieć. Mniejsze straty w napędzie, przekładające się na lepsze osiągi i mniejsze spalanie.
Brak poślizgu między przełożeniami, możliwość jazdy na niższych prędkościach obrotowych silnika przekłada się na niższe zużycie paliwa.

A tu przykład z kraju wielbicieli automatów - osiemnastobiegowa skrzynia biegów Mack Quadruplex - tam to można mieszać w skrzyni :)

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 06 paź 2017, 08:44

jeden był blisko dlaczego w nowych mocnych autach są tylko automaty :]
Dlatego że mało luda na tym świecie potrafiło by obsługiwać sprzęgło
A gaz to nawet małpa potrafi wciskać !
I dlatego są automaty bo one działają z pewnym uślizgiem.
Co do automatu i manuala jeden lubi blondynki drugi brunetki a jeszcze inny chłopców <boisie>
Jeszcze się taki nigdy nie urodził aby każdemu dogodził z mojej perspektywy skrzynia manualna jest bardziej wytrzymała i pewna .
I tak jak czytam to niektórzy z was mają te nasze auto na takim piedestale że tylko ori i najlepiej aso panowie te nasze auta to już stare graty których serwisowanie jest nieopłacalne ekonomicznie .
Ja mam to auto bo sam sobie robię i nauczyłem się pewne sprawy drutować .
:P
a i kupił go w cenie anglika po dzwonie za 8 tys parę lat temu <prosze>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl