części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 ALL] Kompresor zawieszenia - sposób działania


Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 16 sty 2017, 20:03

Automatic to nie poziom :) tam tez masz takie opcje do wyboru. Tylko auto nie ma roznych wysokosci miedzy dynamic i comfort.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Freeq
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 12 cze 2016, 22:20
Lokalizacja: NGO

Post autor: Freeq » 16 sty 2017, 20:28

Aha, czyli w sporcie dynamic i komfort jest pod jednym, tak?

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 16 sty 2017, 20:29

Pod dwoma ale na tej samej wysokości. Zmienia się tylko twardość.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Freeq
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 12 cze 2016, 22:20
Lokalizacja: NGO

Post autor: Freeq » 16 sty 2017, 20:40

Ok, wszystko jasne :) dzięki

Motostacja

Post autor: Motostacja » 16 sty 2017, 21:43

jesteś pewien że poziom się nie zmienia między komfort, a dynamic? Jak będe miał chwile porobię sobie pomiary, wydawało mi sie że jest delikatna różnica miedzy dynamic a comfort, oczywiście mowa o zawieszeniu sport.

Ja np po obniżeniu przodu o 15mm i tyłu o 5 mm nawet na lifcie mam problem podłożyć klasyczną żabkę pod auto .

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 16 sty 2017, 21:47

Nie ma różnicy poznimów między dynamic i comfort, jestem pewny :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Radny A8 D3
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 64
Rejestracja: 15 lut 2016, 20:27
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Radny A8 D3 » 10 paź 2017, 21:40

Witam, odgrzebie troche temat. Mam pytanie odnosnie prawidlowego dzialanie kompresora. Od czasu gdy kupilem a8 zawieszenie mozna powiedziec ze dziala poprawnie , nie liczac wymiany kompresora. Ale ciagle jast niby dobrze a mi sie wydaje ze tak nie powinno byc. Dokladnie to jest tak : za kazdym razem jak odpalam samochod i ruszam to kompresor sie zalacza pracuje przez jakas minute pozniej slychac pssss i sie wylacza i jest ok. Jak sie zatrzymam i ruszam to kompresor sie nie zalacza ale gdy juz zgasze auto i ponownie odpale to historia sie powtarza zalaczy sie i po minucie psss i spusci powietrze. Nie wiem czy tak powinno byc czy jest cos nie tak. Z gory dziekuje za odpowiedz.
Kiedyś E53 4.4 teraz A8 D3 4.2

bertarz
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 06 paź 2014, 12:55
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: bertarz » 17 paź 2017, 19:00

Radny A8 D3 jest to normalny objaw w pneumatycznych zawieszeniach.
Auto za każdym razem poziomuje i napełnia zbiornik centralny.

Radny A8 D3
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 64
Rejestracja: 15 lut 2016, 20:27
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Radny A8 D3 » 17 paź 2017, 20:51

Ale czy nie powinno być tak że gdy się załączy napompuje centralny zbiornik do odpowiedniego ciśnienia to wyłączy się i jeżeli nie ruszam ustawień wysokości to powinien się załączyć tylko raz na jakis czas nie zależnie czy po odpaleniu samochodu czy podczas normalnej jazdy ?

Biorę to tak na logikę trochę, kompresor pompuje cisnienie do zbiornika, po uzyskaniu ciśnienia jakie powinno być i wypoziomowaniu auta wyłącza sie. Amorki napompują się odpowiednio zaworki zatrzymaja ciśnienie i tyle. Jak wsiadzie do auta wiecej osob samochód opadnie to ok załączy się kompresor i dobije wieksze ciśnienie żeby prześwist był taki ja na aucie nie obciążonym. Ale dlaczego po każdym uruchomieniu auta on sie załącza ? Czy ten główny zbiornik nie jest takim zasobnikiem jak w zwyklej warsztatowej sprężarce ?
Kiedyś E53 4.4 teraz A8 D3 4.2

bertarz
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 06 paź 2014, 12:55
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: bertarz » 17 paź 2017, 21:12

A czy auto na pewno Ci nie opada? Zmierz sobie od osi koła do błotnika i zobacz rano.
Czasami taki urok pneumatycznych zawieszeń. A może masz nieszczelność na zbiorniku centralnym i zawsze go napełnia?
Jeśli nie opada, to nie przejmowałbym się tym i dał sobie spokój.
Czasami wystraczy mała nierówność na którym z kół i też bedzię się poziomował.
Jednak to jest bardzo dokładne zawieszenie :]

Radny A8 D3
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 64
Rejestracja: 15 lut 2016, 20:27
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Radny A8 D3 » 17 paź 2017, 21:24

No właśnie nie opada. Ostatnio auto stało miesiąc nie odpalane bo byłem w delegacji i też nie dopadło. Robiłem kilka razy adaptację zawieszenia bo po zgaszeniu auta zawsze prawy tył stoi niżej ale adaptacja nic mie dała. A co do zbiornika centralnego to gdzie dokładnie on się znajduje ? Bo kiedyś go szukałem ale nie mogłem nigdzie zlokalizować.
Kiedyś E53 4.4 teraz A8 D3 4.2

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 17 paź 2017, 22:21

za tylnym nadkolem od strony kierowcy

od strony schowka w bagażniku widać take wybrzuszenie w podłodze
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Radny A8 D3
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 64
Rejestracja: 15 lut 2016, 20:27
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Radny A8 D3 » 18 paź 2017, 09:03

Ok dzieki wielkie. Sprawdze testerem szczelnosci ten zbiornik jak i rozdzielacz powietrza byc może cos bedzie nie tak i schodzi cisnienie z samego zbiornika a zaworki zatrzymuja w amortyzatorach powietre i dlatego nie opada a tylko doppmpowuje powietrza do zbiornika
Kiedyś E53 4.4 teraz A8 D3 4.2

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 18 paź 2017, 09:10

Nie schodzi powietrze, po prostu auto nawet na postoju się poziomuje i jest to całkiem normalne. Jeśli chcesz to sprawdzić to zostaw auto w trybie podnośnika po zatrzymaniu. Nie będzie na postoju się próbował poziomować i ciśnienie pozostanie tam gdzie powinno. Ale jeśli wtedy ucieknie to oznacza rzeczywisty wyciek :)

Druga sprawa, że zbiornik nabija się przy prędkości powyżej 40km/h. Nie wiem czemu ale na forum też było to już wałkowane.

Tu masz więcej info na temat zawiasu w D3 :
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG/SSP/SSP2 ... 875922.pdf
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 18 paź 2017, 10:47

Dlaczego dopiero przy 40km/h, sprawa jest prosta, jest to limuzyna w której mamy czuć się komfortowo a nie słuchać jakiegoś buczenia kompresora, po to zastosowano między innymi zbiornik( nie pamiętam teraz prawidłowej nazwy:P) aby z niego auto korzystało przy niższej prędkości, chyba że jest pusty, to nie ma wyjścia, a już przy prędkości 40 odgłosy silnika, otoczenia, skutecznie tłumią pracę kompresora...chyba się należą <brawo> ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl