[D3 ALL] Kompresor zawieszenia - sposób działania
Automatic to nie poziom tam tez masz takie opcje do wyboru. Tylko auto nie ma roznych wysokosci miedzy dynamic i comfort.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Pod dwoma ale na tej samej wysokości. Zmienia się tylko twardość.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
jesteś pewien że poziom się nie zmienia między komfort, a dynamic? Jak będe miał chwile porobię sobie pomiary, wydawało mi sie że jest delikatna różnica miedzy dynamic a comfort, oczywiście mowa o zawieszeniu sport.
Ja np po obniżeniu przodu o 15mm i tyłu o 5 mm nawet na lifcie mam problem podłożyć klasyczną żabkę pod auto .
Ja np po obniżeniu przodu o 15mm i tyłu o 5 mm nawet na lifcie mam problem podłożyć klasyczną żabkę pod auto .
Nie ma różnicy poznimów między dynamic i comfort, jestem pewny
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
-
- Forum Audi A8
- Posty: 64
- Rejestracja: 15 lut 2016, 20:27
- Lokalizacja: Siedlce
Witam, odgrzebie troche temat. Mam pytanie odnosnie prawidlowego dzialanie kompresora. Od czasu gdy kupilem a8 zawieszenie mozna powiedziec ze dziala poprawnie , nie liczac wymiany kompresora. Ale ciagle jast niby dobrze a mi sie wydaje ze tak nie powinno byc. Dokladnie to jest tak : za kazdym razem jak odpalam samochod i ruszam to kompresor sie zalacza pracuje przez jakas minute pozniej slychac pssss i sie wylacza i jest ok. Jak sie zatrzymam i ruszam to kompresor sie nie zalacza ale gdy juz zgasze auto i ponownie odpale to historia sie powtarza zalaczy sie i po minucie psss i spusci powietrze. Nie wiem czy tak powinno byc czy jest cos nie tak. Z gory dziekuje za odpowiedz.
Kiedyś E53 4.4 teraz A8 D3 4.2
-
- Forum Audi A8
- Posty: 64
- Rejestracja: 15 lut 2016, 20:27
- Lokalizacja: Siedlce
Ale czy nie powinno być tak że gdy się załączy napompuje centralny zbiornik do odpowiedniego ciśnienia to wyłączy się i jeżeli nie ruszam ustawień wysokości to powinien się załączyć tylko raz na jakis czas nie zależnie czy po odpaleniu samochodu czy podczas normalnej jazdy ?
Biorę to tak na logikę trochę, kompresor pompuje cisnienie do zbiornika, po uzyskaniu ciśnienia jakie powinno być i wypoziomowaniu auta wyłącza sie. Amorki napompują się odpowiednio zaworki zatrzymaja ciśnienie i tyle. Jak wsiadzie do auta wiecej osob samochód opadnie to ok załączy się kompresor i dobije wieksze ciśnienie żeby prześwist był taki ja na aucie nie obciążonym. Ale dlaczego po każdym uruchomieniu auta on sie załącza ? Czy ten główny zbiornik nie jest takim zasobnikiem jak w zwyklej warsztatowej sprężarce ?
Biorę to tak na logikę trochę, kompresor pompuje cisnienie do zbiornika, po uzyskaniu ciśnienia jakie powinno być i wypoziomowaniu auta wyłącza sie. Amorki napompują się odpowiednio zaworki zatrzymaja ciśnienie i tyle. Jak wsiadzie do auta wiecej osob samochód opadnie to ok załączy się kompresor i dobije wieksze ciśnienie żeby prześwist był taki ja na aucie nie obciążonym. Ale dlaczego po każdym uruchomieniu auta on sie załącza ? Czy ten główny zbiornik nie jest takim zasobnikiem jak w zwyklej warsztatowej sprężarce ?
Kiedyś E53 4.4 teraz A8 D3 4.2
A czy auto na pewno Ci nie opada? Zmierz sobie od osi koła do błotnika i zobacz rano.
Czasami taki urok pneumatycznych zawieszeń. A może masz nieszczelność na zbiorniku centralnym i zawsze go napełnia?
Jeśli nie opada, to nie przejmowałbym się tym i dał sobie spokój.
Czasami wystraczy mała nierówność na którym z kół i też bedzię się poziomował.
Jednak to jest bardzo dokładne zawieszenie
Czasami taki urok pneumatycznych zawieszeń. A może masz nieszczelność na zbiorniku centralnym i zawsze go napełnia?
Jeśli nie opada, to nie przejmowałbym się tym i dał sobie spokój.
Czasami wystraczy mała nierówność na którym z kół i też bedzię się poziomował.
Jednak to jest bardzo dokładne zawieszenie
-
- Forum Audi A8
- Posty: 64
- Rejestracja: 15 lut 2016, 20:27
- Lokalizacja: Siedlce
No właśnie nie opada. Ostatnio auto stało miesiąc nie odpalane bo byłem w delegacji i też nie dopadło. Robiłem kilka razy adaptację zawieszenia bo po zgaszeniu auta zawsze prawy tył stoi niżej ale adaptacja nic mie dała. A co do zbiornika centralnego to gdzie dokładnie on się znajduje ? Bo kiedyś go szukałem ale nie mogłem nigdzie zlokalizować.
Kiedyś E53 4.4 teraz A8 D3 4.2
-
- Forum Audi A8
- Posty: 64
- Rejestracja: 15 lut 2016, 20:27
- Lokalizacja: Siedlce
Nie schodzi powietrze, po prostu auto nawet na postoju się poziomuje i jest to całkiem normalne. Jeśli chcesz to sprawdzić to zostaw auto w trybie podnośnika po zatrzymaniu. Nie będzie na postoju się próbował poziomować i ciśnienie pozostanie tam gdzie powinno. Ale jeśli wtedy ucieknie to oznacza rzeczywisty wyciek
Druga sprawa, że zbiornik nabija się przy prędkości powyżej 40km/h. Nie wiem czemu ale na forum też było to już wałkowane.
Tu masz więcej info na temat zawiasu w D3 :
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG/SSP/SSP2 ... 875922.pdf
Druga sprawa, że zbiornik nabija się przy prędkości powyżej 40km/h. Nie wiem czemu ale na forum też było to już wałkowane.
Tu masz więcej info na temat zawiasu w D3 :
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG/SSP/SSP2 ... 875922.pdf
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Dlaczego dopiero przy 40km/h, sprawa jest prosta, jest to limuzyna w której mamy czuć się komfortowo a nie słuchać jakiegoś buczenia kompresora, po to zastosowano między innymi zbiornik( nie pamiętam teraz prawidłowej nazwy:P) aby z niego auto korzystało przy niższej prędkości, chyba że jest pusty, to nie ma wyjścia, a już przy prędkości 40 odgłosy silnika, otoczenia, skutecznie tłumią pracę kompresora...chyba się należą ?