
![]() |
![]() |
![]() |
[D3 08 3.0TDI ] Zmiana hamulców S8
- olimpus104
- Forum Audi A8
- Posty: 297
- Rejestracja: 04 wrz 2012, 01:29
- Lokalizacja: Bognor Regis UK
[D3 08 3.0TDI ] Zmiana hamulców S8
Witam, mam zamiar zmienic kompletne tarcze i klocki wiec przyszedł mi do głowy pomysł załozenia do tyłu większej tarczy hamulcowej dodam tylko iz bardziej mi zalezy na efekcie wizualnym. 3.0 tdi az tak nie frówa
ale za to przy 20 calowych felgach tarcza 280 jest smiesznie mała.Teraz chce sie dowiedziec czy ktos z was ma na standartowym zacisku D3 wiekszą tarcze jak 280 i jak to zmodził.pozdro

Ostatnio zmieniony 02 lut 2014, 22:39 przez olimpus104, łącznie zmieniany 4 razy.
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
Jaki masz kod hamulca z tyłu?
Największa od D3 na tył będzie 335 mm (od W12/S8). Większa jest tylko od D4 chyba 355.
Od D3 zacisk pozostaje, Jedynie będziesz musiał zmienić jarzmo i osłonę (lachę).
Jarzmem regulujesz odległość między zaciskiem, a zwrotnicą.
Tym samym wielkością tarczy.
Foss niedawno to przeprowadzał. Jest to opisane z nr części włącznie.
Możesz też oddać tarcze do frezera na CNC. Nawierci tobie otwory na wzór np RS6.
Oczywiście tracisz gwarancję ale masz efekt no inie piszczą.
Lub możesz nabyć już nawiercane.
Możesz też założyć do kompletu przewody w oplocie.
Możesz i wydajniejsze klocki dołożyć.
Temat rzeka.
Największa od D3 na tył będzie 335 mm (od W12/S8). Większa jest tylko od D4 chyba 355.
Od D3 zacisk pozostaje, Jedynie będziesz musiał zmienić jarzmo i osłonę (lachę).
Jarzmem regulujesz odległość między zaciskiem, a zwrotnicą.
Tym samym wielkością tarczy.
Foss niedawno to przeprowadzał. Jest to opisane z nr części włącznie.
Możesz też oddać tarcze do frezera na CNC. Nawierci tobie otwory na wzór np RS6.
Oczywiście tracisz gwarancję ale masz efekt no inie piszczą.
Lub możesz nabyć już nawiercane.
Możesz też założyć do kompletu przewody w oplocie.
Możesz i wydajniejsze klocki dołożyć.
Temat rzeka.
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2014, 17:30 przez bunga bunga, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
- FOSS
- Super Klubowicz
- Posty: 7579
- Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
- Lokalizacja: WPR
Siema.
Ja w swojej D3 zmieniłem hamulce i z przodu i z tyłu - obecnie mam oryginalny zestaw z S8 D3 czyli tarcze z przodu w rozmiarze 385mm i z tyłu 335mm.
Do modyfikacji potrzebujesz jarzm tylnych zacisków oraz blach osłaniających tarcze, sam zacisk jest taki sam.
Jeżeli chcesz coś bardziej wizualnie zmienić niż funkcjonalnie to tanim kosztem możesz nabyć wszystko u mnie - z demontażu mam od swojej jarzma oraz blachy osłaniające pod tarcze w rozmiarze 310mm.
Z doświadczenia powiem, że znalezienie samych jarzm pod jakieś wybrane hamulce to na rynku gratów używanych jak szukanie igły w stogu siana..... szczególnie jeżeli mowa o tych największych zestawach jakie są teraz u mnie czyli od 6.0W12 czy S8.
Nowe jarzma tylnych zacisków od S8 w ASO to koszt jakieś 500pln netto - wiem bo kupowałem.
Jeżeli nie masz ciśnienia na jakieś mega duże tarcze to to co kupisz ode mnie z pewnością cię zadowoli.
Jeżeli z przodu masz najmniejszy zestaw czyli tarcze 321mm to również u mnie możesz nabyć kompletne zaciski z jarzmami pod tarcze 360mm - to również z demontażu z mojego D3.
Po założeniu przodu i tyłu na pewno poczujesz różnicę w hamowaniu
Kilka razy zamówiłem w używce ale po złożeniu zamówienia sprzedawcy się wycofywali.
Zamówiłem również u kolegi Lewian z forum ale po oczekiwaniu około 3-4 tygodnie okazało się że czas realizacji jest nieznany.
Zamówiłem również w hurtowni gdzie zawsze się zaopatruję ale bez szans.
IC nie podaje daty realizacji co w praktyce oznacza to samo co powyżej, że są niedostępne.
Pytałem w samym TRW bo to jest ich produkcja i u nich również nie są dostępne i generalnie już tego nie produkują.
Ostatecznie jarzma jak i blachy osłaniające kupiłem nowe z ASO
Ja w swojej D3 zmieniłem hamulce i z przodu i z tyłu - obecnie mam oryginalny zestaw z S8 D3 czyli tarcze z przodu w rozmiarze 385mm i z tyłu 335mm.
Do modyfikacji potrzebujesz jarzm tylnych zacisków oraz blach osłaniających tarcze, sam zacisk jest taki sam.
Jeżeli chcesz coś bardziej wizualnie zmienić niż funkcjonalnie to tanim kosztem możesz nabyć wszystko u mnie - z demontażu mam od swojej jarzma oraz blachy osłaniające pod tarcze w rozmiarze 310mm.
Z doświadczenia powiem, że znalezienie samych jarzm pod jakieś wybrane hamulce to na rynku gratów używanych jak szukanie igły w stogu siana..... szczególnie jeżeli mowa o tych największych zestawach jakie są teraz u mnie czyli od 6.0W12 czy S8.
Nowe jarzma tylnych zacisków od S8 w ASO to koszt jakieś 500pln netto - wiem bo kupowałem.
Jeżeli nie masz ciśnienia na jakieś mega duże tarcze to to co kupisz ode mnie z pewnością cię zadowoli.
Jeżeli z przodu masz najmniejszy zestaw czyli tarcze 321mm to również u mnie możesz nabyć kompletne zaciski z jarzmami pod tarcze 360mm - to również z demontażu z mojego D3.
Po założeniu przodu i tyłu na pewno poczujesz różnicę w hamowaniu

Bardzo jestem ciekaw...... szukałem 3 miesiącemichalwruszak pisze:W razie czego mam dostepne jarzma do tarczy 335mm z W12 D3 oczywiscie na lewa i prawa strone , blachy osłaniające także moge zalatwic

Kilka razy zamówiłem w używce ale po złożeniu zamówienia sprzedawcy się wycofywali.
Zamówiłem również u kolegi Lewian z forum ale po oczekiwaniu około 3-4 tygodnie okazało się że czas realizacji jest nieznany.
Zamówiłem również w hurtowni gdzie zawsze się zaopatruję ale bez szans.
IC nie podaje daty realizacji co w praktyce oznacza to samo co powyżej, że są niedostępne.
Pytałem w samym TRW bo to jest ich produkcja i u nich również nie są dostępne i generalnie już tego nie produkują.
Ostatecznie jarzma jak i blachy osłaniające kupiłem nowe z ASO

FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- olimpus104
- Forum Audi A8
- Posty: 297
- Rejestracja: 04 wrz 2012, 01:29
- Lokalizacja: Bognor Regis UK
FOSS czytałem sprawozdanie ze swapu hamulców w twoim audi i temat zbierania gratów do jakiejś modyfikacji,to dla mnie masakra.Jak jest,to.To niema ,tego
tym bardziej ze mieszkam w uk dostęp kiepski
osobiscie wolałbym dokupic same tylne jarzma z blachami od W12 335 mm i po sprawie, ale jak założe zaciski od 4.2 tdi 360 -przód 310 tył to poprawi się wygląd i efekt hamowania zarazem. <nie wiem> napisz mi na pw.ile za całosc
[ Dodano: 2014-02-02, 13:16 ]
Mineło troch czasu od tej pory , zgłębiając temat bardzo poważnie zastanawiam się nad zmianą
większych tarcz na tył W12 335mm ,ale ma to sens jeżeli z przodu zamontuje heble od S8 385mm i mam nie odpartą ochotę na taki zestaw. jednak o ile poznałem temat wymiany samych hamulców jarzm,zacisków ,tarcz to zupełnie nie wiem czy w moim D3 3.0TDI nie będę musiał wymienic dodatkowych części?


[ Dodano: 2014-02-02, 13:16 ]
Mineło troch czasu od tej pory , zgłębiając temat bardzo poważnie zastanawiam się nad zmianą
większych tarcz na tył W12 335mm ,ale ma to sens jeżeli z przodu zamontuje heble od S8 385mm i mam nie odpartą ochotę na taki zestaw. jednak o ile poznałem temat wymiany samych hamulców jarzm,zacisków ,tarcz to zupełnie nie wiem czy w moim D3 3.0TDI nie będę musiał wymienic dodatkowych części?
Ostatnio zmieniony 29 mar 2014, 17:47 przez olimpus104, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
- olimpus104
- Forum Audi A8
- Posty: 297
- Rejestracja: 04 wrz 2012, 01:29
- Lokalizacja: Bognor Regis UK
Teraz mogę sie pochwalic ze jestem w posiadaniu ostatnich nowych jarzm W12/S8- TRW
w calej europie
Więc zmianę hamulców czas zacząc 



Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
- pebo
- Super Klubowicz
- Posty: 1731
- Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
- Lokalizacja: B.Podl.
A jest szansa, że przy wymianie cykniesz jakieś fotki, np. takie fotostory. Temat jest interesujący, ale sporo pytań o szczegóły, a zdjęcia jednak zawsze dają jakiś dodatkowy pogląd na sprawę.olimpus104 pisze:Teraz mogę sie pochwalic ze jestem w posiadaniu ostatnich nowych jarzm W12/S8- TRWw calej europie
Więc zmianę hamulców czas zacząc
Bądź dobry jak chleb.
- olimpus104
- Forum Audi A8
- Posty: 297
- Rejestracja: 04 wrz 2012, 01:29
- Lokalizacja: Bognor Regis UK
Jak najbardziej fotostory będąpebo pisze:A jest szansa, że przy wymianie cykniesz jakieś fotki, np. takie fotostory. Temat jest interesujący, ale sporo pytań o szczegóły, a zdjęcia jednak zawsze dają jakiś dodatkowy pogląd na sprawę.olimpus104 pisze:Teraz mogę sie pochwalic ze jestem w posiadaniu ostatnich nowych jarzm W12/S8- TRWw calej europie
Więc zmianę hamulców czas zacząc

Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Wybacz Zbyszku ale jeszcze jeden komplet sie znalazł tych jarzm
koledzy jak ktoś chce mieć tylne tarcze od W12 w zwykłej wersji to zapraszam
280mm 310mm zmieniaja na 335mm


Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
- olimpus104
- Forum Audi A8
- Posty: 297
- Rejestracja: 04 wrz 2012, 01:29
- Lokalizacja: Bognor Regis UK
michalwruszak pisze:Wybacz Zbyszku ale jeszcze jeden komplet sie znalazł tych jarzmkoledzy jak ktoś chce mieć tylne tarcze od W12 w zwykłej wersji to zapraszam
280mm 310mm zmieniaja na 335mm
O kolego


Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Jeszcze nie kupiłem ale zastanawiam sie właśnie czy nie kupić
najlepiej jakby chetny się najpierw znalazł , z drugiej strony to nawet nic pewnego dopoki nie bede miec ich w reku

Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
-
- Forum Audi A8
- Posty: 125
- Rejestracja: 30 maja 2014, 20:48
- Lokalizacja: Wrocław
Witam!
Dla tych co szykują się do zmiany na zestaw od S8 mała podpowiedź.
Przednie blachy osłaniające mimo, że nie trzeba ich zmieniać, to warto to zrobić i założyć od VW Pheatona. Są tam dodatkowo kierownice powietrza, które jak sama nazwa wskazuje kierują powietrze na tarcze. Dużo ciężej spalić tarcze. Audi nie wiedzieć czemu tego nie wprowadziło. Niedroga zabawa a zawsze coś poprawi chłodzenie.
P.S. Najtrudniej obecnie znaleźć przednie zaciski i jarzma. Z resztą nie ma problemów. Kolega michalwruszak jest w stanie załatwić całą resztę.
Dla tych co szykują się do zmiany na zestaw od S8 mała podpowiedź.
Przednie blachy osłaniające mimo, że nie trzeba ich zmieniać, to warto to zrobić i założyć od VW Pheatona. Są tam dodatkowo kierownice powietrza, które jak sama nazwa wskazuje kierują powietrze na tarcze. Dużo ciężej spalić tarcze. Audi nie wiedzieć czemu tego nie wprowadziło. Niedroga zabawa a zawsze coś poprawi chłodzenie.
P.S. Najtrudniej obecnie znaleźć przednie zaciski i jarzma. Z resztą nie ma problemów. Kolega michalwruszak jest w stanie załatwić całą resztę.
Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko...
-
- Forum Audi A8
- Posty: 50
- Rejestracja: 23 paź 2017, 00:26
- Lokalizacja: Kraków/Crawley uk
Witam Panowie,trochę podgrzeje kotleta
Chciałbym zmienić hamulce w mojej A8 D3 3.0tdi ,na większe próbowałem już różnych tarcz i klocków i niestety mój styl jazdy i pokonywane trasy wykańczają seryjne tarcze 323mm.
Co można założyć na przod i tył. 385mm to już ceramika z S8 czy są dostępne normalne tarcze? I na tył to 335?: Zamiast 286mm . Czy muszę zmienić zacisk ? Czego szukac? Dziękuję za odpowiedzi .
P.s może ktoś ma kompletny sprawny zestaw do swapu na sprzedaż?

Co można założyć na przod i tył. 385mm to już ceramika z S8 czy są dostępne normalne tarcze? I na tył to 335?: Zamiast 286mm . Czy muszę zmienić zacisk ? Czego szukac? Dziękuję za odpowiedzi .
P.s może ktoś ma kompletny sprawny zestaw do swapu na sprzedaż?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Zapraszam do kontaktu - pomogę w tym temacie 

Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044