[D2 95 4.2PB ] Regeneracja wisko
[D2 95 4.2PB ] Regeneracja wisko
Witam,
Panowie czy macie jakieś materiały jak zregenerować wisko? i jak to w prosty sposób ściągnąć? Być może są jakieś materiały na forum ale naprawdę szperałem i nic nie znalazłem nawet w googlach
na razie wymyśliłem żeby jakiś ściągacz dorobić który przytrzyma koło pasowe bo dociskając paskiem obraca się. Czy łożysko pod wiskiem jest wymienne?? bo u mnie jak zakręcę to słychać jak huczy aha i jak powinno działać wisko bo u mnie jak złapie za koło pasowe wiska i kręcę wiatrakiem to obraca się ale nie lekko tylko z lekkim oporem tak jakby na zimno je złączało
kiedys pisałem, ze po wymianie rozrządu piszczy mi pasek klinowy przy odpalaniu i coś strzela czy hałasuje i chyba mam przyczynę bo po pierwsze to wisko a po drugie napinacz na rolce nie odbija więc on też jest chyba do wymiany.. aha i jeszcze czy prawa rolka ta koło pompy wspomagania ma być w osi z pompą? bo u mnie pasek wychodzi lekko za rolkę i nie wiem czego to jest wina...
dodam, że zabrałem się za to bo przy ostatnim odpalaniu pasek sam spadł z kół pasowych
Panowie czy macie jakieś materiały jak zregenerować wisko? i jak to w prosty sposób ściągnąć? Być może są jakieś materiały na forum ale naprawdę szperałem i nic nie znalazłem nawet w googlach
na razie wymyśliłem żeby jakiś ściągacz dorobić który przytrzyma koło pasowe bo dociskając paskiem obraca się. Czy łożysko pod wiskiem jest wymienne?? bo u mnie jak zakręcę to słychać jak huczy aha i jak powinno działać wisko bo u mnie jak złapie za koło pasowe wiska i kręcę wiatrakiem to obraca się ale nie lekko tylko z lekkim oporem tak jakby na zimno je złączało
kiedys pisałem, ze po wymianie rozrządu piszczy mi pasek klinowy przy odpalaniu i coś strzela czy hałasuje i chyba mam przyczynę bo po pierwsze to wisko a po drugie napinacz na rolce nie odbija więc on też jest chyba do wymiany.. aha i jeszcze czy prawa rolka ta koło pompy wspomagania ma być w osi z pompą? bo u mnie pasek wychodzi lekko za rolkę i nie wiem czego to jest wina...
dodam, że zabrałem się za to bo przy ostatnim odpalaniu pasek sam spadł z kół pasowych
Ostatnio zmieniony 01 lip 2013, 16:17 przez MotoRider, łącznie zmieniany 1 raz.
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Nie regeneracja a wymiana. Coś słabo szukałeś: http://www.a8team.pl/topics28/265.htm
Black Cars Matters
jak wpisuje w wyszukiwarce jakies hasło to mi wyskakuje setki tematow ale nie ten ktorego szukam..
a tak poza tym to dzięki za link
co do samego wiska to gdzieś widziałem fotki jak zmieniali olej silikonowy w wiskozie, jaki opór powinno ono stawiać bo nie wiem czy kwalifikuje się już do wymiany to moje
a tak poza tym to dzięki za link
co do samego wiska to gdzieś widziałem fotki jak zmieniali olej silikonowy w wiskozie, jaki opór powinno ono stawiać bo nie wiem czy kwalifikuje się już do wymiany to moje
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Nie chodziło Ci o ten temat ? http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=109419
Jak z temp w korkach ? Spina się ?
PS - posżło PW.
Jak z temp w korkach ? Spina się ?
PS - posżło PW.
Black Cars Matters
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Pierwsze co zauważysz to rosnącą temp (zwłąszcza latem w korkach), teraz ze względu na temperatury panujące na polu niekoniecznie będzie sie przegrzewał, a wiskoza moze byc niesprawna.
Najprosciej własnie sprawdzic przy zagrzanym silniku opór jaki daje jak również jak zachowa się zaraz po "zgaszeniu" silnika (czy zaraz stanie w miejscu) jak równiez sam huk.
Niektórzy jego sprawnośc sparwdzaja w ten sposob, że probuja zatrzymac wiatrak, lub trzymaja na zgaszonym silniku juz zagrzanym i drugi odpala (metod tych jednak nie polecam, raz ze wzgledu na ew uszkodzenia ciała, dwa ze wzgledu na uszkodzenie samego wiatraka).
Najprosciej własnie sprawdzic przy zagrzanym silniku opór jaki daje jak również jak zachowa się zaraz po "zgaszeniu" silnika (czy zaraz stanie w miejscu) jak równiez sam huk.
Niektórzy jego sprawnośc sparwdzaja w ten sposob, że probuja zatrzymac wiatrak, lub trzymaja na zgaszonym silniku juz zagrzanym i drugi odpala (metod tych jednak nie polecam, raz ze wzgledu na ew uszkodzenia ciała, dwa ze wzgledu na uszkodzenie samego wiatraka).
Black Cars Matters
nie no latem temp. była ok, to co mi się rzucało w oczy to to ze wiatrakiem rzucało ale może to przez to łożysko
czyli jeżeli wiskoza będzie zepsuta to w lecie w cieple na gorącym silniku po zgaszeniu silnika pewnie się jeszcze przekręci wiatrak mimo tego ze koło pasowe stanie?
a może być zepsuta tak ze chłodzi wtedy kiedy nie powinna?? ze wiatrak złącza ją z kołem pasowym na zimnym silniku ?
generalnie zabrałem się za to bo na zimnym silniku cos hałasowało a ostatnio przy odpalaniu spadł pasek i zdiagnozowałem ze łożysko huczy ale przy okazji mógłbym sprawdzić też i sprzęgło wiskotyczne żeby nie robić tego kolejny raz, no i ten cholerny napinacz nie odbija..
jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia, mianowicie ta prawa rolka pod pompą wspomagania.. muszę się jej dokładnie przyjżeć bo pasek chodził na jej krawędzi
czyli jeżeli wiskoza będzie zepsuta to w lecie w cieple na gorącym silniku po zgaszeniu silnika pewnie się jeszcze przekręci wiatrak mimo tego ze koło pasowe stanie?
a może być zepsuta tak ze chłodzi wtedy kiedy nie powinna?? ze wiatrak złącza ją z kołem pasowym na zimnym silniku ?
generalnie zabrałem się za to bo na zimnym silniku cos hałasowało a ostatnio przy odpalaniu spadł pasek i zdiagnozowałem ze łożysko huczy ale przy okazji mógłbym sprawdzić też i sprzęgło wiskotyczne żeby nie robić tego kolejny raz, no i ten cholerny napinacz nie odbija..
jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia, mianowicie ta prawa rolka pod pompą wspomagania.. muszę się jej dokładnie przyjżeć bo pasek chodził na jej krawędzi
teraz wiska nie sprawdzisz, za zimno. Najlepiej w upalne dni, lapie sie je poprostu reka a jesli nie chcesz stracic palca to musisz czekac az dojdzie do odp temp i sie zalaczy, bedziesz slyszal jak sie zalaczy a obr jego wzrosna wraz ze wsrostem obr silnika. Nie cuduj z regenerowaniem bo tego sie nie naprawia. Uzywane wiska od 100 a nowe w sklepie od 180 PLN. Sprawny fachman biorac wisko w dlon potrafi je wyczuc odrazu. Latem powinien woz sie grzac jak wisko padniete
tzn z tą regeneracją chodziło mi o te łożysko w sensie że nie wiedziałem czy to łożysko jest rozbieralne bo nie miałem tego jeszcze rozebranego
Panowie a teraz do rzeczy mam już przyczynę tego wszystkiego, jak już kiedyś pisałem problemy zaczęły się po wymianie rozrządu. Okazało się, że mechanik który to robił zamienił śrubę z prawej rolki z lewą i śruba blokowała napinacz :mrgreen: wisko bedzie dobre, napinacz jednak dobry wiec tylko łożysko do wymiany które pewnie też on uszkodził przy sciąganiu wiskozy
aha a co do samego sciągniecia wiska to nie mogłem tego ściągnąć za pomocą sztyla i dorobiliśmy taki uchwyt pod koło pasowe i w końcu puściło
te bicie wiatraka mnie zastanawia, moze koło pasowe jest krzywe?
Panowie a teraz do rzeczy mam już przyczynę tego wszystkiego, jak już kiedyś pisałem problemy zaczęły się po wymianie rozrządu. Okazało się, że mechanik który to robił zamienił śrubę z prawej rolki z lewą i śruba blokowała napinacz :mrgreen: wisko bedzie dobre, napinacz jednak dobry wiec tylko łożysko do wymiany które pewnie też on uszkodził przy sciąganiu wiskozy
aha a co do samego sciągniecia wiska to nie mogłem tego ściągnąć za pomocą sztyla i dorobiliśmy taki uchwyt pod koło pasowe i w końcu puściło
te bicie wiatraka mnie zastanawia, moze koło pasowe jest krzywe?
Witam wszystkich.... czy moze mi ktos poradzic co jest przyczyna grzania sie silnika u mnie tzn. wskazuwka temperatury stoi na 90st. a na wyswietlaczu mruga i piszczy mi czerwona ikonka termometru z inf zeby wylaczyc silnik i sprawdzic plyn chlodzacy.... plyn jest na max,termostat zostal wymieniony w styczniu. Dzisiaj bylem na komputerze i facet powiedzial mi ze czujniki sa ok a temperatura silnika byla w danym momencie 102st. i to nie jest normalne,zauwarzylismy ze chlodnica po stronie wiatraka od silnika jest wrzatek a od strony klimy byla chlodna gosc nie mogl stwierdzic jednoznacznie co to jest ale wskazal na pompe wodna,czy moze ktos mi pomoc i odp na to pytanie co to jest....
no po wymianie termostatu odpowietrzalem za pomoca tych dwoch nakretek na werzach wchodzacycch do kabiny na grodzi nie wiem czy to wystarczy ale ten problem mialem przed wymiana termostatu juz ale nie zawsze teraz jakis miesiac mialem spokoj i od kilku dni znowu jest
[ Dodano: 2011-06-21, 20:36 ]
dzis po podlaczeniu do komputera i stwierdzeniu tem 102st. zaniepokoilo mnie to powarznie
[ Dodano: 2011-06-21, 20:40 ]
a jak odmulic albo przeczyscic chlodnice najprosciej?
[ Dodano: 2011-06-21, 21:23 ]
?
[ Dodano: 2011-06-21, 20:36 ]
dzis po podlaczeniu do komputera i stwierdzeniu tem 102st. zaniepokoilo mnie to powarznie
[ Dodano: 2011-06-21, 20:40 ]
a jak odmulic albo przeczyscic chlodnice najprosciej?
[ Dodano: 2011-06-21, 21:23 ]
?