[D2 00 2.8PB ] Zakup D2 2.8Q lub 4.2Q technicznie, eksploa
-
- Forum Audi A8
- Posty: 8
- Rejestracja: 30 lis 2017, 21:45
- Lokalizacja: OP
SanEscobarA8,
z tego co przeczytałem to już na początku tego tematu jesteś przekonany do zakupu V6 2.8, więc po co ciągnąć porównanie z V8 4.2 ??
to są dwa inne światy, dwa zupełnie inne auta poza wyglądem zewnętrznym.
V6 były zazwyczaj ubogie w manualu i dużo było inwalidów. Jeśli już szukasz V6 to tylko w quattro i z automatem, ale i tak z wyposażeniem może być słabo (chyba, że aż tak na wyposażeniu Ci nie zależy)...
20K...może na dobrego FL starczy, ponieważ bardzo mało jest tych aut, zadbane natomiast się cenią. Z PreFL będzie łatwiej...
700zł na wymianę oleju filtrów, świec itp.. do V6 powinno starczyć.
Ogólnie powiem tak... Jeśli jeździsz dużo samochodem, nie zależy Ci na prędkości, czy mocy, bogatym (jak na tamte lata) wyposażeniu oraz nie posiadasz zasobnego portfela... to zapomnij o V8....V6 będzie idealne.
proste...jak dbasz, tak masz.. Ja latam V8 od ponad 5 lat mam nalatane ponad 400kkm i silnik czuje się znakomicie .... niestety utrzymanie go w dobrej kondycji też kosztuje
polecam poczytać https://www.a8team.pl/ile-kosztuje-utrz ... t22404.htm
z tego co przeczytałem to już na początku tego tematu jesteś przekonany do zakupu V6 2.8, więc po co ciągnąć porównanie z V8 4.2 ??
to są dwa inne światy, dwa zupełnie inne auta poza wyglądem zewnętrznym.
V6 były zazwyczaj ubogie w manualu i dużo było inwalidów. Jeśli już szukasz V6 to tylko w quattro i z automatem, ale i tak z wyposażeniem może być słabo (chyba, że aż tak na wyposażeniu Ci nie zależy)...
20K...może na dobrego FL starczy, ponieważ bardzo mało jest tych aut, zadbane natomiast się cenią. Z PreFL będzie łatwiej...
700zł na wymianę oleju filtrów, świec itp.. do V6 powinno starczyć.
Ogólnie powiem tak... Jeśli jeździsz dużo samochodem, nie zależy Ci na prędkości, czy mocy, bogatym (jak na tamte lata) wyposażeniu oraz nie posiadasz zasobnego portfela... to zapomnij o V8....V6 będzie idealne.
dokładnie jak mixenus pisze. Większość tych postów jest dlatego, że ludzie pokupowali 8semki w stanach agonalnych bo poprzedni właściciel przy pierwszej konfrontacji z rzeczywistością eksploatacyjną V8 z reguły zajeżdżał ją do końca i sprzedawał albo "lał moto doktora" i szybko się pozbywał...mixenus pisze:Stare V8 4.2 to najmniej usterkowy silnik audi z tego okresu.SanEscobarA8 pisze: Co do silnika to 4.2 V8 odpada - po tym jak wszedłem w dział techniczny i zobaczyłem, że 90% postów dotyczy napraw w 4.2 V8 = silniki są usterkowe.
proste...jak dbasz, tak masz.. Ja latam V8 od ponad 5 lat mam nalatane ponad 400kkm i silnik czuje się znakomicie .... niestety utrzymanie go w dobrej kondycji też kosztuje
polecam poczytać https://www.a8team.pl/ile-kosztuje-utrz ... t22404.htm
to nie jest zwykły napęd...to
- dice111
- Moderator
- Posty: 5158
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Usterkowe nie sa. Ale koszta z wiadomych wzgledow sa wieksze niz przy V6. Wycieki w obu Vkach sie pojawiaja, takze to nic nowego, ze jak zrobisz to za chwile pojawi sie inny.SanEscobarA8 pisze:Co do silnika to 4.2 V8 odpada - po tym jak wszedłem w dział techniczny i zobaczyłem, że 90% postów dotyczy napraw w 4.2 V8 = silniki są usterkowe.
Czesciowo moga sie pojawic poprzez wilgoc i zapchane odplywy, otwierajacy sie szyber sam z siebie itp. Elektryczna roleta tylna lubi sie zawieszac. Wypalone FISy, czy wysw radia. maty foteli (blad airbag). Modul tempomatu (zimne luty). Urywajace sie linki elektr zaglowkow. Brak lampek, czy wyswietl otwatych drzwi itp (mikrostyki w zamkach).SanEscobarA8 pisze:Co do odpowiedzi odnośnie elektryki - szukam 16-18 letniego "sztrucla" Nie no żarcik - są jakieś TYPOWE/powtarzające się usterki elektryki ?
W Zakopanem byla jedna 3.3 TDI ;ppreston81 pisze: byly 2x 3,3 tdi - na zlocie zadnej
One hamuja dobrze tylko raz, jak lecisz 200km/h i ktos Ci nagle wjezdza z prawego na lewy co w PL non-stop sie dzieje potrzeba cos lepszego, bo albo je pokrzywisz albo juz nie dohamujesz.preston81 pisze:no tak nie do konca te lucasy 323 tez hamowały ok ale trzeba czesto do nich zaglądać albo poświecic troszke kasy i zrobic je jak nowe i nie bedzie zle , z tym ze to lepiej ta kase wydac na swapa z d3
Mowisz o 360, czy 385 ? Mozemy sie 'shamowac' D2 i porownac kto szybciej sie zatrzyma.preston81 pisze:co do hamulcy w s8 nie moge powiedziec ze podzielam twoje zdanie poniewaz uwazam ze hamuja lepiej niz te z d3 i za chiny nie rezygnowalbym z brembo
Ostatnio zmieniony 02 gru 2017, 16:58 przez dice111, łącznie zmieniany 1 raz.
Black Cars Matters
Potwierdzam była.dice111 pisze:W Zakopanem byla jedna 3.3 TDI ;ppreston81 pisze:byly 2x 3,3 tdi - na zlocie zadnej
Ostatnio zmieniony 02 gru 2017, 17:04 przez CINEK, łącznie zmieniany 1 raz.
to nie jest zwykły napęd...to
mowie o 360 takich jakie mam w swojej A8dice111 pisze:Mowisz o 360, czy 385 ? Mozemy sie 'shamowac' D2 i porownac kto szybciej sie zatrzyma.
...po usuwać, wystarczy edytować
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Preston81, łącznie zmieniany 1 raz.
bądź sobą, wariatów też lubią
-
- Forum Audi A8
- Posty: 8
- Rejestracja: 30 lis 2017, 21:45
- Lokalizacja: OP
Cinek - masz rację
Zostańmy przy 2.8 V6, popatrzyłem jak się kształtują ceny D3 i pomyślałem, że 2.8 V6 będzie dobre na start z A8'kami, poznam markę, nie zrujnuję portfela nawet jak trafi się "podpicowany do sprzedaży" silnik więc chyba to będzie najlepsze.
W przyszłości wezmę D3 z 4.2 MPi
Co do wyposażenia to zależy mi na nawigacji oraz welurowych fotelach - tylko tyle. Szyberdach byłby spoko ale nie wymagam
To co, jest ktoś z 2.8 w okolicy by się spotkać ?
Zostańmy przy 2.8 V6, popatrzyłem jak się kształtują ceny D3 i pomyślałem, że 2.8 V6 będzie dobre na start z A8'kami, poznam markę, nie zrujnuję portfela nawet jak trafi się "podpicowany do sprzedaży" silnik więc chyba to będzie najlepsze.
W przyszłości wezmę D3 z 4.2 MPi
Co do wyposażenia to zależy mi na nawigacji oraz welurowych fotelach - tylko tyle. Szyberdach byłby spoko ale nie wymagam
To co, jest ktoś z 2.8 w okolicy by się spotkać ?
Tylko lub aż jesli zalezy Ci na nawigacji to odłóż sobie 1K na RNSE. Beziedziesz miec wyswietlacz 7" oraz aktualne mapy z mozliwoscia aktualizacji.Co do wyposażenia to zależy mi na nawigacji oraz welurowych fotelach - tylko tyle.
https://www.a8team.pl/d2-fl-wymiana-rad ... t24599.htm
RNSD ktore jest w D2 ostatnia aktualizacje map mialo na 2014rok.
Co do wluru..no coz...rzadkosc ale w V6 szybciej do trafienia niz w V8, natomiast na allegro czy olx mozna dostac.
to nie jest zwykły napęd...to
-
- Forum Audi A8
- Posty: 8
- Rejestracja: 30 lis 2017, 21:45
- Lokalizacja: OP
Cinek - nie chcę bawić się w przekładki, wolę full oryginał, mimo, że nie będzie map - i tak korzystam z google maps. Po prostu podoba mi się navi zamiast radia zwykłego wewnątrz.
Kwestia jest taka, że jak nie będzie navi a będzie welur i zadbane auto to też wezmę xD
Mimo to będę szukał tego czego chcę, jak nie będzie żadnego ruchu na rynku A8'mek to będę rozważał inne opcje
EDIT:
W tym linku co podesłałeś całkiem nieźle to wygląda - nawet pomyślałem o swapie zwykłego radia na RNSE, zobaczymy xD
Kwestia jest taka, że jak nie będzie navi a będzie welur i zadbane auto to też wezmę xD
Mimo to będę szukał tego czego chcę, jak nie będzie żadnego ruchu na rynku A8'mek to będę rozważał inne opcje
EDIT:
W tym linku co podesłałeś całkiem nieźle to wygląda - nawet pomyślałem o swapie zwykłego radia na RNSE, zobaczymy xD
Jeżeli chodzi o fotele to w A8 D2 jest ciężko trafić z tapicerką materiałową - było 10 rodzajów skórzanych, ale już tylko trzy rodzaje żakardowo-satynowych oraz trzy rodzaje welurowych (czarna, granatowa i popielata) - większość A8 D2 fabrycznie wypuszczano w "skórach".SanEscobarA8 pisze:zależy mi na nawigacji oraz welurowych fotelach - tylko tyle