![]() |
![]() |
[D2 preFL ALL ] Zmiana zegarów i błąd airbag
[D2 preFL ALL ] Zmiana zegarów i błąd airbag
Kupiłem używany licznik, bo w moim wysiadł wyświetlacz i po podłączeniu nie gaśnie kontrolka Airbag.
VCDS pokazuje błąd:
01025 - Trigger for On Board Diagnostic Lamp: Malfunction
31-00 - Open or Short to Ground
Wkładając stare zegary, kontrolka zachowuje się prawidłowo i nie ma błędu.
Czy zegary trzeba jakoś dodatkowo zakodować?
VCDS pokazuje błąd:
01025 - Trigger for On Board Diagnostic Lamp: Malfunction
31-00 - Open or Short to Ground
Wkładając stare zegary, kontrolka zachowuje się prawidłowo i nie ma błędu.
Czy zegary trzeba jakoś dodatkowo zakodować?
Wygląda na to że zakupiony używany licznik jest po prostu uszkodzony, tutaj znalazłem wypowiedź na zagranicznym forum odnośnie podobnego problemu...
The problem was 100% a malfunctioning Instrument Cluster. After replacing the Instrument
Cluster and starting the car the airbag light stayed one for about 3 minutes and then went away.
The problem was 100% a malfunctioning Instrument Cluster. After replacing the Instrument
Cluster and starting the car the airbag light stayed one for about 3 minutes and then went away.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 134
- Rejestracja: 01 mar 2015, 11:48
- Lokalizacja: Lublin
Czesc. Czy przypadkiem mie zalozyleś licznika z animacjami otwartych drzwi? Zajrzyj tutaj
https://www.a8team.pl/d2-96-42pb-lpg-wy ... vt4466.htm
https://www.a8team.pl/d2-96-42pb-lpg-wy ... vt4466.htm
- dice111
- Moderator
- Posty: 6034
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Chris, pytanie, Ci ktoś przypadkiem instalacji nie przerabiał w samochodzie pod ten Twój, skoro już był zmieniany. Tak jak pisałem Ci w Twoim pierwszym temacie, animacje otwartych drzwi na FISie miałeś już od drugiej połowy 97 roku i taki licznik pasuje do Twojego roku modelowego.
Ten który masz obecnie (99 a preFL) jest w ogóle jakaś fanaberią. Trzeba by było zajrzeć do ELSY i zobaczyć na schematy PINów i instalacji.
Ten który masz obecnie (99 a preFL) jest w ogóle jakaś fanaberią. Trzeba by było zajrzeć do ELSY i zobaczyć na schematy PINów i instalacji.
Black Cars Matters
Niestety, nie pamiętam. Ale z dokumentacji fabrycznej wynikało, że są dwa (przed erą CAN) modele. Jeden z wejściem bezpośrednio na żarówkę (starszy) drugi z wejściem na żarówkę jak w starszym) do tego dodatkowo (w zegarach) elektroniczny układ z wejściem sterującym na pinie 25 kostki zielonej. Brak podłączenia tego pinu w starej instalacji (wisi w powietrzu) skutkuje włączeniem tejże żarówki poprzez sam zegar a Airbag zgłasza błąd.
Kot też jest Quattro
- dice111
- Moderator
- Posty: 6034
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Wychodzi na to, ze jednak trzy - w drugiej D2 z 97r wsadzono licznik z eSy z 98r (ikonka drzwi FIS) i nie trzeba bylo kombinowac (plug'n'play) ze zworkami, co rownieez temat tarczek by potwierdzal: https://www.a8team.pl/d2-prefl-all-licz ... t24993.htmUkaniu pisze:Niestety, nie pamiętam. Ale z dokumentacji fabrycznej wynikało, że są dwa (przed erą CAN) modele.
Black Cars Matters