[D3 07 4.2TDI ] Brak ustawień zawieszenia
[D3 07 4.2TDI ] Brak ustawień zawieszenia
Witam. A8 mam prawi rok i do dzisiaj wszystko było ok. Rano wsiadam odpalam samochód a na zegarach pomarańczowa kontrolka zawieszenia i zielona świeci podczas jazdy w mmi dostępne tylko opcje automatycznie i komfort pozostałe nie aktywne.
VCDS pokazał coś takiego:
Address 34: Level Control Labels: 4E0-910-553.lbl
Control Module Part Number: 4E0 910 553 H HW: 4E0 907 553 F
Component and/or Version: LUFTFDR.-CDC H06 4480
Software Coding: 0015510
Work Shop Code: WSC 55555 555 999999
VCID: 28598EFB9B71C95EF3D-807D
1 Fault Found:
00668 - Supply Voltage Terminal 30
009 - Open or Short to Ground
Freeze Frame:
Fault Status: 11101001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 232
Mileage: 168480 km
Time Indication: 0
Date: 2018.01.02
Time: 14:16:25
VCDS pokazał coś takiego:
Address 34: Level Control Labels: 4E0-910-553.lbl
Control Module Part Number: 4E0 910 553 H HW: 4E0 907 553 F
Component and/or Version: LUFTFDR.-CDC H06 4480
Software Coding: 0015510
Work Shop Code: WSC 55555 555 999999
VCID: 28598EFB9B71C95EF3D-807D
1 Fault Found:
00668 - Supply Voltage Terminal 30
009 - Open or Short to Ground
Freeze Frame:
Fault Status: 11101001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 232
Mileage: 168480 km
Time Indication: 0
Date: 2018.01.02
Time: 14:16:25
Ostatnio zmieniony 03 sty 2018, 06:07 przez djxander, łącznie zmieniany 2 razy.
Witam djxander
Po pierwsze sprawdzilbym bezpiecznik kompresora 40a
Po drugie przekaźnik znajduje się pod kierownica w górnym lewym rogu, obok niego jest też bezpiecznik kompresora.
Po trzecie kompresor na stole czy nie jest spalony.
A u Cb jest pewien standardowy problem czyli przekaźnik się skleja kompresor chodzi aż się spali, a na końcu pali się bezpiecznik. Pamiętaj bezpiecznik jest duży 40a.
Po pierwsze sprawdzilbym bezpiecznik kompresora 40a
Po drugie przekaźnik znajduje się pod kierownica w górnym lewym rogu, obok niego jest też bezpiecznik kompresora.
Po trzecie kompresor na stole czy nie jest spalony.
A u Cb jest pewien standardowy problem czyli przekaźnik się skleja kompresor chodzi aż się spali, a na końcu pali się bezpiecznik. Pamiętaj bezpiecznik jest duży 40a.
Słuchaj jak chcesz to możesz bpodjechać do mnie mam drugi komputer tyle że od zawieszenia sportowego ale da się sprawdzić czy elektryka działa prawidłowo.
[ Dodano: 2018-01-02, 19:35 ]
Mam też drugi kompresor jak by trzeba było.
[ Dodano: 2018-01-02, 19:41 ]
Możesz jeszcze wejście w test zawieszenia i sprawdźić podzespoły zawieszenia.
[ Dodano: 2018-01-02, 19:35 ]
Mam też drugi kompresor jak by trzeba było.
[ Dodano: 2018-01-02, 19:41 ]
Możesz jeszcze wejście w test zawieszenia i sprawdźić podzespoły zawieszenia.
To nie golf panowie! Odłączenie aku eni kasuje błędów, zresztą nawet w golfie. Zrób test zawieszenia komputerem diagnostycznym. Usterka jest w obwodzie zasilania. Sprawdź czy ten moduł ma normalnie zasilanie, jest za schowkiem.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Teraz próbowałem zaprogramować zawieszenie ale przy wpisywaniu kodu security access pojawia się błąd controller refused the key i tak kilka razy próbowałem.
Druga sprawa to przód stoi na ok 422mm a tył na ok 384mm czyli przód jest za wysoki a tył trochę za niski według tego co wyczytałem w instrukcji.
Druga sprawa to przód stoi na ok 422mm a tył na ok 384mm czyli przód jest za wysoki a tył trochę za niski według tego co wyczytałem w instrukcji.
Jeżeli mówisz o adaptacji to w wielu przypadkach adaptacji nie da się wykonać.djxander pisze:Teraz próbowałem zaprogramować zawieszenie ale przy wpisywaniu kodu security access pojawia się błąd controller refused the key i tak kilka razy próbowałem.
Jeżeli zawieszenie jest niesprawne, a tu wydaje się być niesprawne, to sterownik nie przejdzie do adaptacji zawieszenia.
Co więcej...
Wielokrotne próby kasowania błędów i adaptacji robione "na siłę" potrafią doprowadzić do uszkodzenia sterownika, uszkodzenia takiego w którym nie będzie już możliwe wykonanie poprawnej adaptacji zawieszenia.
Niestety miałem i takie przypadki gdzie ktoś przede mną uwalił sterownik na amen
Taki stan wymaga diagnostyki a pewnie i również wykonania adaptacji ale tą oczywiście można będzie wykonać jak zawieszenie będzie sprawne.djxander pisze:Druga sprawa to przód stoi na ok 422mm a tył na ok 384mm czyli przód jest za wysoki a tył trochę za niski według tego co wyczytałem w instrukcji.
Weź to kiedyś do mnie przyprowadź to go zrobię bo tam u was chyba nikt nie ma zbytnio pomysłu co dalej.
Ostatnio zmieniony 04 sty 2018, 01:11 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-