części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[inne] Proszę o identyfikację zawieszenia

Rob_trike
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 25 sty 2018, 20:51
Lokalizacja: Radziejów

[inne] Proszę o identyfikację zawieszenia

Post autor: Rob_trike » 25 sty 2018, 21:10

Cześć. Zwracam się do Was z prośbą - dla Was to drobnostka a ja potrzebuje pewnej informacji.

Zbudowałem traję używając do budowy zawieszenia z A8.... Niestety oryginalne heble nie dają rady i muszę coś z tym zrobić .... Oponki mam dość szerokie - 335/35/17 i ich masa wirująca + masa traji gotuje tarcze .... Stąd pomysł na zmianę tarcz+zacisków od możliwie największej wersji A8

Stąd pytanie: od jakiego modelu, roku A8 mam zawieszenie ? Poniżej zdjęcia zawiasu Dziękuje za pomoc Rob
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Rob_trike, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 25 sty 2018, 21:20

Rob_trike pisze:od jakiego modelu, roku A8 mam zawieszenie ?
To nie jest zawieszenie A8 ...może z innego modelu Audi ale nie z "ósemki".

Rob_trike
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 25 sty 2018, 20:51
Lokalizacja: Radziejów

Post autor: Rob_trike » 25 sty 2018, 21:36

Przy wybieraniu zawiasu szukałem takiego który bym mógł bez większych problemów przerobić pod swoje potrzeby .... Gość ze szrotu mówił że to z A8-ki ;/ hmmm

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 25 sty 2018, 21:51

Najprościej byłoby znaleźć jakiś numer części na którymkolwiek elemencie.

P.S. Zajebista maszynka, graty jeśli sam ją robiłeś ;)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 25 sty 2018, 23:32

Rob_trike, dopiero zobaczyłem że EJ20 tam siedzi ...dobry wybór <okok>.

A wracając do Twojego pytania odnoście zawieszenia to jestem prawie że na 100% pewien iż pochodzi ono z A6 C5.
Dla ciekawostki dodam jeszcze, że we wszystkich A8 wahacze są aluminiowe ;)

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 26 sty 2018, 10:31

No niezła maszynka , robię niedaleko Radziejowa, jak bym wiedział to z chęcią bym wpadł zobaczyć
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Re: Proszę o identyfikację zawieszenia

Post autor: FOSS » 26 sty 2018, 11:10

Rob_trike pisze:... Stąd pomysł na zmianę tarcz+zacisków od możliwie największej wersji A8

Stąd pytanie: od jakiego modelu, roku A8 mam zawieszenie ? Poniżej zdjęcia zawiasu
Ale tak właściwie to co ma rodzaj zawiasu do hamulców?

Hamulce możesz sobie zrobić jakie chcesz.
Trzeba dobrać jakiś duży zacisk + duże tarcze + adapter do jarzm i będzie zrobione.

Jak chcesz mocne hamulce to od razu celuj w jakieś 4-tłoczkowe Brembo + duże tarcze np. 335x22mm
Przy takim projekcie zrobienie innych hamulców to raczej nie jest problem :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 26 sty 2018, 15:19

W tych 17" to nie nafika w wielkim zaciskiem i tarczą :p

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 26 sty 2018, 17:06

krzychu22.p1i pisze:W tych 17" to nie nafika w wielkim zaciskiem i tarczą :p
Nie no, jasne. Ale to dalej nie ma nic wspólnego z samym zawieszeniem :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 26 sty 2018, 19:29

Rob_trike, jakie obecnie masz tam założone tarcze ...średnica i grubość? Mam adaptery pod jarzma i dzięki nim będziesz mógł zapodać tarcze z Q5 lub D4 330x22mm przy czym zacisk zostaje ten sam ;)

Rob_trike
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 25 sty 2018, 20:51
Lokalizacja: Radziejów

Post autor: Rob_trike » 26 sty 2018, 19:54

Cześć Dzięki :) To moja 4-ta zrobiona traja - sam dłubię w garażu ;) To uturbiona dwulitrówka :)

Niestety dobranie zacisków i tarcz to nie jest łatwa sprawa - ciasno i brak punktów do mocowania :( Dodatkowo dość "wymyślne" mocowanie błotnika nie ułatwia sprawy...

Mam nowe tarcze z Golfa Vki - wentylowane i o odpowiedniej średnicy... Dobieram zaciski (od kolegi który ma złomowisko) i niestety wszystkie są za duże lub za "głęboko" siedzą punkty mocowania i nie zrobię adaptera :(

Pomyślałem że jak ustalę od czego to zawias to będę szukał gotowego zestawu z więszą tarcza i zaciskiem.... Dzięki za cynę: A6 C5 - więc szukam jakiegoś info w necie

danishow - tarcze oryginalne - udało mi się dopasować większe zaciski od .... fiata - niestety są tylko ciut większe :( możesz zamieścić tu zdjęcia jak to wygląda? No i pytanko - czy zmiana samych tarcz ale zostawienie takich samych zacisków daje odczuwalny efekt?

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 26 sty 2018, 21:59

Rob_trike pisze:czy zmiana samych tarcz ale zostawienie takich samych zacisków daje odczuwalny efekt?
Te adaptery zamontowałem u siebie w aucie dwa lata temu, seryjnie było 269x22 a teraz jest 330x22mm, różnica bardzo odczuwalna ...po pierwszej jeździe miałem wrażenie jakbym wyrzucał z tyłu kotwice. Poniżej foto adapterów:

Rob_trike
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 25 sty 2018, 20:51
Lokalizacja: Radziejów

Post autor: Rob_trike » 27 sty 2018, 09:45

Jestem zdesperowany :) więc chętnie bym spróbował ... Czy ktoś z Forumowiczów ma zwymiarowane te adaptery ? Wystrugał bym sobie i podmienił zaciski + tarcze
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 27 sty 2018, 10:33

Nadal nie napisałeś jakie masz obecnie tarcze ...wymiary?!?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 27 sty 2018, 12:56

Dopiero co robiłem tył w pewnej przed-liftowej D2

Po fabrycznej tarczy 269x20mm zostało wspomnienie - zaszczepiłem inne zaciski + jarzma + adaptery + custom przewody hamulcowe i wszystko siadło pod tarcze 335x22mm stosowane fabrycznie w S8D3.

Obrazek . Obrazek
Obrazek

Przód oczywiście też został zmieniony - w miejsce fabrycznych tarcz 314x30mm przeszczepiłem zaciski od S8D3 pod tarcze 385x36mm również od S8D3.
Różnica w hamowaniu powinna być kolosalna <faktycznie>

Sporo rzeczy da się zrobić - fabryczne hamulce, jak komuś nie wystarczają, z powodzeniem można zamienić na coś innego, większego, bardziej wydajnego ;)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne ogólne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl