części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 04 ] Przekreślone P z piorunkami i błąd sterownika

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3528
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 07 lut 2018, 15:56

paweldzwo pisze:ja tą fotkę widziałem, w innym temacie, co mi po niej jak ja mam problem z rozebraniem obudowy :)
ja pisałem jak ja zrobiłem w tym temacie

https://www.a8team.pl/d3-all-regeneracj ... t25181.htm
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Kamilo143
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 46
Rejestracja: 17 gru 2017, 10:11
Lokalizacja: Jazowa

Post autor: Kamilo143 » 17 lut 2018, 18:00

Witam podepnę się pod temat. U mnie jest coś takiego ze podczas jazdy wyskakuje p z piorunami po zgaszeniu i odpaleniu znika. Na vcds pokazuje błąd czujnika halla prawego silniczka i zużyte klocki.
Błędy sporadyczne. Można je usunąć. Ale po jakimś czasie wracają. Najbardziej mnie dziwi ze w trakcie jazdy się pojawiają.
Możliwe ze to od niewłaściwych grubości klocków w kompie. Klocki mają na oko 10 mm. Tyle jest wpisane. Nastawy podstawowe przechodzi normalnie.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 17 lut 2018, 19:50

Bład mówi wszystko. Czujnik halla pewnie pada.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Kamilo143
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 46
Rejestracja: 17 gru 2017, 10:11
Lokalizacja: Jazowa

Post autor: Kamilo143 » 17 lut 2018, 21:32

Błąd wyskakuje podczas jazdy gdy silniczek stoi a czujnik przecież zliczanie ilość obrotów silniczka.
To właśnie mnie dziwi. Gdyby to był uszkodzony hall to nastaw podstawowych by nie przechodził. Może się mylę.
Ja mam wrażenie ze moze coś z grubością klocków źle wpisałem.
Miał może ktoś doświadczenie z sytuacją gdy są wpisane błędne wartości grubości klocków? Może mam wpisane zagrube albo za cienkie i podczas hamowania coś tworzy błąd.
Wolę się zapytać zanim będę bebeszył hamulce.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 17 lut 2018, 22:04

Nie ma znaczenia grubość klocków. Jedyne co może spowodować to komunikat o końcu klocków.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Kamilo143
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 46
Rejestracja: 17 gru 2017, 10:11
Lokalizacja: Jazowa

Post autor: Kamilo143 » 17 lut 2018, 23:19

Pokombinuję z tymi grubościami. Bo mam wrażenie ze jeśli jest zła wartość grubości to klocek się cofa za daleko i tworzy efekt niedociągnięcia klocka co komputer może podczas jazdy interpretować jako zużyte klocki.
Ale to tylko teoria.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 18 lut 2018, 10:59

Nenesz pisze:FOSS, Czy dalej mozna sie powoływać na Ciebie :) ?
Ale gdzie?... W tej firmie ze Starych Babic?

No niestety nie - tam naprawy nie polecam i tam proszę się na mnie nie powoływać.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Kamilo143
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 46
Rejestracja: 17 gru 2017, 10:11
Lokalizacja: Jazowa

Post autor: Kamilo143 » 21 lut 2018, 13:27

Sprawa wyjaśniona. Jednak zakodowane grubość ma znaczenie.
Po ustawieniu odpowiedniej grubości klocków błąd przestał się pojawiać.
Działa to na takiej zasadzie iż jeśli jest zła grubość to podczas hamowania wyskakuje błąd.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 21 lut 2018, 14:58

Nie do końca w to mi się wierzy, bo co w sytuacji jak tarcza jest np 3-4mm cieńsza(zużyta)? A może wystarczyło wykonać test ręcznego i tyle?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3528
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 22 lut 2018, 16:42

a z czego może wynikać że mam te same błędy i przy teście/otwieraniu zacisku
mam nierówną pracę (jeden znacząco dłużej) a klocki są nowe więc grubośc ta sama z obu
stron

w jednym owszem przekładnia chodziła nieco ciężej ale te same silniczki przed regeneracją
pracowały równo

regenerowany był też zacisk
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 22 lut 2018, 17:51

U mnie od 3 lat chodzą nierówno :) Też nie znam przyczyny. Po stronie pasażera pracuje dłużej...
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3528
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 23 lut 2018, 11:52

przed regeneracją zacisków, motorków chodziły równo... różnica jest znaczna
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 23 lut 2018, 12:10

Przy teście i całkowitym otwarciu i zamknięciu nawet kilka sekund u mnie(3-4s). A przy otwieraniu i zamykaniu normalnym około 1s.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Kamilo143
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 46
Rejestracja: 17 gru 2017, 10:11
Lokalizacja: Jazowa

Post autor: Kamilo143 » 01 mar 2018, 09:15

A nie macie błędu zużytych klocków??

Może przeskakiwać pasek

Awatar użytkownika
uzlik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 259
Rejestracja: 19 sty 2015, 00:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uzlik » 01 mar 2018, 17:29

Jeżeli po wymianie klocków hamulcowych w zestawie wskaźników pojawia się info o zużytych okładzinach hamulcowych i błędu nie można wykasować, należy wykonać nastawy podstawowe w grupie "010": (WYBÓR), (53-Hamulec postojowy), (Nastawy podstawowe-04), Grupa "010", (Idź), włączamy nastawy podstawowe przyciskiem: (ON/OFF/Dalej), teraz należy zaczekać ok. 20sek. (Gotowe, powrót), (Koniec odczytu, powrót-06). Wyłączamy zapłon. Ja wczoraj wieczorem tym sposobem pozbyłem się tych komunikatów na wskaźnikach. Silniczki ustawiły się tak, że równo się kręcą.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl