![]() |
![]() |
![]() |
[- ] D2 / D3 różnice w silnikach V8
- sssebek
- Super Klubowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
- Lokalizacja: Śląsk
[- ] D2 / D3 różnice w silnikach V8
Witam, dawno nic tu nie pisałem bo w sumie nie było co, więcej czytałem ale... trafiłem na taki punkt, którego nie mogę przeskoczyć a może ktoś będzie w stanie mi podpowiedzieć (przegrzebałem już fora za oceanem, sporo krajowych i europejskich i odpowiedzi nie udało mi się znaleźć).
Robię pewną wydumkę w swoim garażu ( a w zasadzie się przymierzam okupując się w kolejne elementy układanki). Muszę w końcu zdecydować się na jakiś silnik ( stąd pytanie tutaj, bo biorę pod uwagę między innymi dwa silniki z Audi) i mam kilka pytań odnośnie V-ósemek 4,2:
1) czy otwory montażowe silnik->skrzynia w ABZ są takie jak w BFM ?
2) czy rozstaw otworów na wale do montażu zamachu/konwertera ( chodzi mi o te 10 śrub od strony skrzyni które trzymają wszystko na wale) jest ten sam dla ABZ i W12 z A8D3/VW phaeton ?
3) czy jest tu może ktoś, kto trenował temat BFM -> manual ? lub
4) czy jest tu ktoś ktoś kto ma ABZ i BFM "na stole" i mógłby trochę pomiarów zrobić ( zgrubnych, nie musi być precyzji "chirurga" ) ? Ewentualnie mieszka na Śląsku lub w bliskich okolicach i pozwoliłby nawiedzić swój garaż w celu zrobienia pomiarów ?
Robię pewną wydumkę w swoim garażu ( a w zasadzie się przymierzam okupując się w kolejne elementy układanki). Muszę w końcu zdecydować się na jakiś silnik ( stąd pytanie tutaj, bo biorę pod uwagę między innymi dwa silniki z Audi) i mam kilka pytań odnośnie V-ósemek 4,2:
1) czy otwory montażowe silnik->skrzynia w ABZ są takie jak w BFM ?
2) czy rozstaw otworów na wale do montażu zamachu/konwertera ( chodzi mi o te 10 śrub od strony skrzyni które trzymają wszystko na wale) jest ten sam dla ABZ i W12 z A8D3/VW phaeton ?
3) czy jest tu może ktoś, kto trenował temat BFM -> manual ? lub
4) czy jest tu ktoś ktoś kto ma ABZ i BFM "na stole" i mógłby trochę pomiarów zrobić ( zgrubnych, nie musi być precyzji "chirurga" ) ? Ewentualnie mieszka na Śląsku lub w bliskich okolicach i pozwoliłby nawiedzić swój garaż w celu zrobienia pomiarów ?
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
- robertas
- Super Klubowicz
- Posty: 2044
- Rejestracja: 08 paź 2009, 18:44
- Lokalizacja: ślask
- sssebek
- Super Klubowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
- Lokalizacja: Śląsk
Dziękuję za odpowiedzi, już cokolwiek się rozjaśnia.
Czyli w teorii jak zrobiłbym płytę przejściową między silnik a skrzynię, bazując na rozstawie otworów z ABZ'ta to ta sama płyta powinna mi siąść w BFM. Pomijam tutaj odsadzenie bo pewnie będzie inne (patrząc po zdjęciach jest inne odsadzenie płaszczyzny od płaszczyzny wału, ale to do zniwelowania dość proste).
Zamach się dorobi, bo i tak wielotarczowe sprzęgło trzeba będzie zrobić. Największy problem to płyta przejściowa, bo nie mam czasu bawić się w pomiary, modelowanie w CAD itd. Dlatego mocno pomogłoby mi jakbym bazował na dostępnych wymiarach.
Z ciekawości,, jeśli dobrze się doszukałem ( ale szukam jeszcze potwierdzenia), pod BFM powinna podejść skrzynia 01E, czy ktoś może potwierdzić ?
robertas, ogolnie teraz to w Tarnowskich Górach mieszkam, ale jak jestem w PL to latam na okrągło po większości Śląska, tak że bez większego znaczenia. Notorycznie śmigam na odcinku TG->Gliwice->Katowice, czasem lecę jeszcze na Olkusz oraz bywa że latam w stronę Bielska. Ten ARS to bliźniaczy do czego będzie ? Kurde tyle tych kodów silników że masakra normalnie.
Czyli w teorii jak zrobiłbym płytę przejściową między silnik a skrzynię, bazując na rozstawie otworów z ABZ'ta to ta sama płyta powinna mi siąść w BFM. Pomijam tutaj odsadzenie bo pewnie będzie inne (patrząc po zdjęciach jest inne odsadzenie płaszczyzny od płaszczyzny wału, ale to do zniwelowania dość proste).
Zamach się dorobi, bo i tak wielotarczowe sprzęgło trzeba będzie zrobić. Największy problem to płyta przejściowa, bo nie mam czasu bawić się w pomiary, modelowanie w CAD itd. Dlatego mocno pomogłoby mi jakbym bazował na dostępnych wymiarach.
Z ciekawości,, jeśli dobrze się doszukałem ( ale szukam jeszcze potwierdzenia), pod BFM powinna podejść skrzynia 01E, czy ktoś może potwierdzić ?
robertas, ogolnie teraz to w Tarnowskich Górach mieszkam, ale jak jestem w PL to latam na okrągło po większości Śląska, tak że bez większego znaczenia. Notorycznie śmigam na odcinku TG->Gliwice->Katowice, czasem lecę jeszcze na Olkusz oraz bywa że latam w stronę Bielska. Ten ARS to bliźniaczy do czego będzie ? Kurde tyle tych kodów silników że masakra normalnie.
- robertas
- Super Klubowicz
- Posty: 2044
- Rejestracja: 08 paź 2009, 18:44
- Lokalizacja: ślask
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
- sssebek
- Super Klubowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
- Lokalizacja: Śląsk
robertas, po wypowiedzi widzę że masz pewne przypuszczenia co chcę zrobić, więc muszę wyprowadzić z błędu. Muszę dorobić odpowiednią przekładkę, bo chcę to spiąć z napędem z zupełnie innego auta ( nie znalazłem nigdzie w necie informacji aby ktoś zastosował BFM'a do takiej przeróbki, z ABZ'em znalazłem chyba ze 2 albo 3 projekty) A całośc ma wylądować w jeszcze czymś zupełnie innym. BFM to najsłabsza jednostka jaką rozpatruję do tego zastosowania, ale pogodziłaby parametry i apetyt na paliwo 
Ogólnie na placu boju pozostają takie silniki (od najsłabszego do najmocniejszego a za razem od mniej więcej najekonomiczniejszego, do najbardziej paliwożernego):
M62B44 (które od razu zostałoby dłubnięte nieco ) / 4,2 BFM ( które jak wyląduje to pewnie zostanie dłubnięte) / 6,0 W12 / 5,2 Hemi / 5,9 Magnum / 6,2 Hemi
Osobiście skłaniałbym się w stronę 5,9 Magnum, tylko waga jaka dojdzie na przednią oś, z powodu żeliwnego bloku jest spora w porównaniu do europejskich aluminiowych V-ek.
Natomiast jakbym jakimś cudem ( ale jak pisze, cud musiałby się zdarzyć) dorwał VH45DE to wybieram go, bo potencjał na seryjnym bloku kładzie w zasadzie wszystkie wyżej wymienione jednostki na kolana przy umiarkowanym apetycie. Jednak w UE prawie nie dostępny, a jak się pojawi to cena kładzie na łopatki.
krzychu22.p1i, O i to cenna informacja, że 01E siada na pewno, bo mam zwymiarowaną przylgnię ze skrzyni 01E, więc teraz wystarczy że moją skrzynię biegów zwymiaruję i będę mógł coś pokombinować w CAD

Ogólnie na placu boju pozostają takie silniki (od najsłabszego do najmocniejszego a za razem od mniej więcej najekonomiczniejszego, do najbardziej paliwożernego):
M62B44 (które od razu zostałoby dłubnięte nieco ) / 4,2 BFM ( które jak wyląduje to pewnie zostanie dłubnięte) / 6,0 W12 / 5,2 Hemi / 5,9 Magnum / 6,2 Hemi
Osobiście skłaniałbym się w stronę 5,9 Magnum, tylko waga jaka dojdzie na przednią oś, z powodu żeliwnego bloku jest spora w porównaniu do europejskich aluminiowych V-ek.
Natomiast jakbym jakimś cudem ( ale jak pisze, cud musiałby się zdarzyć) dorwał VH45DE to wybieram go, bo potencjał na seryjnym bloku kładzie w zasadzie wszystkie wyżej wymienione jednostki na kolana przy umiarkowanym apetycie. Jednak w UE prawie nie dostępny, a jak się pojawi to cena kładzie na łopatki.
krzychu22.p1i, O i to cenna informacja, że 01E siada na pewno, bo mam zwymiarowaną przylgnię ze skrzyni 01E, więc teraz wystarczy że moją skrzynię biegów zwymiaruję i będę mógł coś pokombinować w CAD

Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Swap automatu na manual w D3 BFM https://www.a8team.pl/d3-all-swap-z-aut ... t19637.htm
- robertas
- Super Klubowicz
- Posty: 2044
- Rejestracja: 08 paź 2009, 18:44
- Lokalizacja: ślask
- sssebek
- Super Klubowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
- Lokalizacja: Śląsk
Chodzi i zbudowanie bliźnika do tego co mam w avatarze ( to też mój wóz). Temat długo siedzi już mej głowie, bo od około 15 lat i w końcu się za niego zabrałem. Teraz już nie ma przebacz. Elektroniki się nie boję bo i tak w zasadzie wszystko będzie latać na separowanych układach. Nie dopuszczam możliwości nawalenia kablomanii i softu na poziomie D3. To ma być zrobione tak, że jak walnie jeden obwód, to drugi niezaleznie będzie pracował bez sypania jakimiś z dupy za przeproszeniem błędami. Np. ABS będzie, ale wszystko będzie mogło pracować po jego odpięciu. Sterownik silnika ma go "nie widzieć" ( nie wiem czy nie mój autorski, bo już jeden mam za sobą, nie dokończony, ale działający) z opcją "ubicia" softowego wszystkiego co zbędne, czyli lambdy, przepływki, większości temperatur, tak żeby to mogło w razie "W" latać na sztywnych mapach (oczywiście na obciętych parametrach) bez szkody dla mechaniki.
Napęd będzie bazował na :
FS5R50B spięte z -> VB05B (posiadający blokadę międzyosiową) a to zapięte z mostami z Y61, tylny z blokadą 100% mechaniczną, przedni LSD wzmocniony. Całość oczywiście nieco pomodyfikowana pod moje potrzeby.
Masa wstępnie miała być celowana w 1700-1800kg na pusto, obecnie po obliczeniach jak się zamknę w 2300 to będzie dobrze ( i to przy założonym odchudzeniu przy zastosowaniu aluminiowego bloku i odelżeniu karoserii do niezbędnego minimum). Pierwotnie miało to latać na mostach z K160 oraz napęd miał być przenoszony i rozdzielany za pomocą T130A (seria z K160 3,3D/TD), ale wtedy maksymalnie udźwignąłbym to na takim BFM i to po obcięciu momentu na dole.
Napęd będzie bazował na :
FS5R50B spięte z -> VB05B (posiadający blokadę międzyosiową) a to zapięte z mostami z Y61, tylny z blokadą 100% mechaniczną, przedni LSD wzmocniony. Całość oczywiście nieco pomodyfikowana pod moje potrzeby.
Masa wstępnie miała być celowana w 1700-1800kg na pusto, obecnie po obliczeniach jak się zamknę w 2300 to będzie dobrze ( i to przy założonym odchudzeniu przy zastosowaniu aluminiowego bloku i odelżeniu karoserii do niezbędnego minimum). Pierwotnie miało to latać na mostach z K160 oraz napęd miał być przenoszony i rozdzielany za pomocą T130A (seria z K160 3,3D/TD), ale wtedy maksymalnie udźwignąłbym to na takim BFM i to po obcięciu momentu na dole.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- robertas
- Super Klubowicz
- Posty: 2044
- Rejestracja: 08 paź 2009, 18:44
- Lokalizacja: ślask
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3525
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
skąd te wagi?sssebek pisze: Masa wstępnie miała być celowana w 1700-1800kg na pusto, obecnie po obliczeniach jak się zamknę w 2300 to będzie dobrze ( i to przy założonym odchudzeniu przy zastosowaniu aluminiowego bloku i odelżeniu karoserii do niezbędnego minimum).
ile wg ciebie wazy seryjne D2 i co masz na mysli jako odelżanie budy?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
- sssebek
- Super Klubowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
- Lokalizacja: Śląsk
Przeczytaj jeszcze raz co to za projekt. Nigdzie nic o przeróbce D2 nie pisałem. Pytałem jedynie o otwory do mocowania skrzyni z ABZ oraz BFM czy to jest to samo, bo jeśli tak, to wiem gdzie można dostać gotową płytę pod ABZ, kwestia czy grubościowo będzie pasować po zastosowaniu w BFM przy konwersji na sprzęgło wielotarczowemaciu pisze:skąd te wagi?sssebek pisze: Masa wstępnie miała być celowana w 1700-1800kg na pusto, obecnie po obliczeniach jak się zamknę w 2300 to będzie dobrze ( i to przy założonym odchudzeniu przy zastosowaniu aluminiowego bloku i odelżeniu karoserii do niezbędnego minimum).
ile wg ciebie wazy seryjne D2 i co masz na mysli jako odelżanie budy?

Edit, może żeby jeszcze bardziej rozjaśnić, to mnie bawią zabawy bardziej w stylu kolegi Szarbii z innego forum (warto poczytać, w gwoli ścisłości, ten spód Patrola GR Y61 z 5,9 Magnum to do Froty B idzie

http://www.szarbia.com/index.php?p=arty ... l=3&kat=32
Moje pudło z avatara objechało już :
Północno-zachodnią Szkocję, Peloponez prawie cały, Francję, Szwajcarię, trochę Albanii /Czarnogóry/ Serbii/ Bośnii i Sycylię oraz kilka innych mniej ciekawych terenów. Uwierz, apetyt rośnie w miarę jedzenia, teraz w planach Kaukaz i Afryka, ale to plany na najbliższe 10-15 lat, też zależy jak z dzieckiem w miedzy czasie "wyjedzie"

Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/