Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja


[- ] D2 / D3 różnice w silnikach V8

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 583
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

[- ] D2 / D3 różnice w silnikach V8

Post autor: sssebek » 02 mar 2018, 15:48

Witam, dawno nic tu nie pisałem bo w sumie nie było co, więcej czytałem ale... trafiłem na taki punkt, którego nie mogę przeskoczyć a może ktoś będzie w stanie mi podpowiedzieć (przegrzebałem już fora za oceanem, sporo krajowych i europejskich i odpowiedzi nie udało mi się znaleźć).

Robię pewną wydumkę w swoim garażu ( a w zasadzie się przymierzam okupując się w kolejne elementy układanki). Muszę w końcu zdecydować się na jakiś silnik ( stąd pytanie tutaj, bo biorę pod uwagę między innymi dwa silniki z Audi) i mam kilka pytań odnośnie V-ósemek 4,2:

1) czy otwory montażowe silnik->skrzynia w ABZ są takie jak w BFM ?
2) czy rozstaw otworów na wale do montażu zamachu/konwertera ( chodzi mi o te 10 śrub od strony skrzyni które trzymają wszystko na wale) jest ten sam dla ABZ i W12 z A8D3/VW phaeton ?
3) czy jest tu może ktoś, kto trenował temat BFM -> manual ? lub
4) czy jest tu ktoś ktoś kto ma ABZ i BFM "na stole" i mógłby trochę pomiarów zrobić ( zgrubnych, nie musi być precyzji "chirurga" ) ? Ewentualnie mieszka na Śląsku lub w bliskich okolicach i pozwoliłby nawiedzić swój garaż w celu zrobienia pomiarów ?

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 03 mar 2018, 10:55

1. Tak
2. Nie
3. Tak, i popłynął niczym tytanik ale orkiestra gra dalej :p
4. BD.

Awatar użytkownika
robertas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2044
Rejestracja: 08 paź 2009, 18:44
Lokalizacja: ślask

Post autor: robertas » 03 mar 2018, 19:14

Ogolnie do abz nie ma zamachow pod manual, trzeba robic customa... ABZ ma bodajze zamach mocowany na 10 srub, pozniejsze vki juz na 8... Troche kombinowalem z innym przeszczepem v8 i przypuszczam ze bfm bedzie mial podobnie ;) Skad jestes jak cos... ;) mam ARSa w calosci kompletnego

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 583
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 03 mar 2018, 20:58

Dziękuję za odpowiedzi, już cokolwiek się rozjaśnia.

Czyli w teorii jak zrobiłbym płytę przejściową między silnik a skrzynię, bazując na rozstawie otworów z ABZ'ta to ta sama płyta powinna mi siąść w BFM. Pomijam tutaj odsadzenie bo pewnie będzie inne (patrząc po zdjęciach jest inne odsadzenie płaszczyzny od płaszczyzny wału, ale to do zniwelowania dość proste).

Zamach się dorobi, bo i tak wielotarczowe sprzęgło trzeba będzie zrobić. Największy problem to płyta przejściowa, bo nie mam czasu bawić się w pomiary, modelowanie w CAD itd. Dlatego mocno pomogłoby mi jakbym bazował na dostępnych wymiarach.

Z ciekawości,, jeśli dobrze się doszukałem ( ale szukam jeszcze potwierdzenia), pod BFM powinna podejść skrzynia 01E, czy ktoś może potwierdzić ?

robertas, ogolnie teraz to w Tarnowskich Górach mieszkam, ale jak jestem w PL to latam na okrągło po większości Śląska, tak że bez większego znaczenia. Notorycznie śmigam na odcinku TG->Gliwice->Katowice, czasem lecę jeszcze na Olkusz oraz bywa że latam w stronę Bielska. Ten ARS to bliźniaczy do czego będzie ? Kurde tyle tych kodów silników że masakra normalnie.

Awatar użytkownika
robertas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2044
Rejestracja: 08 paź 2009, 18:44
Lokalizacja: ślask

Post autor: robertas » 04 mar 2018, 17:43

ARS to mam od a6 c5 4.2... Sluchaj najprosciej poszukac takiej przekladki miedzy skrzynia a silnikiem, u mnie cos takiego bylo miedzy BASem a skrzynia... I to fajny wzornik jest... Idzie przykladac to silnika i skrzyni i wtedy porownac ktore otwory i czy ksztalt kielicha pasuje do bloku ;)

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 04 mar 2018, 20:24

D2 i D3 mają blok pod dzwon 01E. Przekładka jest tylko pod odsunięcie aby sprzęgło weszło.

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 583
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 04 mar 2018, 20:44

robertas, po wypowiedzi widzę że masz pewne przypuszczenia co chcę zrobić, więc muszę wyprowadzić z błędu. Muszę dorobić odpowiednią przekładkę, bo chcę to spiąć z napędem z zupełnie innego auta ( nie znalazłem nigdzie w necie informacji aby ktoś zastosował BFM'a do takiej przeróbki, z ABZ'em znalazłem chyba ze 2 albo 3 projekty) A całośc ma wylądować w jeszcze czymś zupełnie innym. BFM to najsłabsza jednostka jaką rozpatruję do tego zastosowania, ale pogodziłaby parametry i apetyt na paliwo ;)

Ogólnie na placu boju pozostają takie silniki (od najsłabszego do najmocniejszego a za razem od mniej więcej najekonomiczniejszego, do najbardziej paliwożernego):

M62B44 (które od razu zostałoby dłubnięte nieco ) / 4,2 BFM ( które jak wyląduje to pewnie zostanie dłubnięte) / 6,0 W12 / 5,2 Hemi / 5,9 Magnum / 6,2 Hemi

Osobiście skłaniałbym się w stronę 5,9 Magnum, tylko waga jaka dojdzie na przednią oś, z powodu żeliwnego bloku jest spora w porównaniu do europejskich aluminiowych V-ek.

Natomiast jakbym jakimś cudem ( ale jak pisze, cud musiałby się zdarzyć) dorwał VH45DE to wybieram go, bo potencjał na seryjnym bloku kładzie w zasadzie wszystkie wyżej wymienione jednostki na kolana przy umiarkowanym apetycie. Jednak w UE prawie nie dostępny, a jak się pojawi to cena kładzie na łopatki.


krzychu22.p1i, O i to cenna informacja, że 01E siada na pewno, bo mam zwymiarowaną przylgnię ze skrzyni 01E, więc teraz wystarczy że moją skrzynię biegów zwymiaruję i będę mógł coś pokombinować w CAD <okok>
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 04 mar 2018, 21:03


Awatar użytkownika
robertas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2044
Rejestracja: 08 paź 2009, 18:44
Lokalizacja: ślask

Post autor: robertas » 04 mar 2018, 21:56

No najprosciej kombinowac z silnikiem i skrzynia z grupy Vw/Audi ;) moze zdradzisz co kombinujesz tak do konca i wtedy nie bede domniemywal ;) tez mi chodzi swapik po glowie bo moje 1.8s umarlo w b3 a 4.2 mi lezy i sie kurzy xD

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 583
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 04 mar 2018, 22:33

Chodzi i zbudowanie bliźnika do tego co mam w avatarze ( to też mój wóz). Temat długo siedzi już mej głowie, bo od około 15 lat i w końcu się za niego zabrałem. Teraz już nie ma przebacz. Elektroniki się nie boję bo i tak w zasadzie wszystko będzie latać na separowanych układach. Nie dopuszczam możliwości nawalenia kablomanii i softu na poziomie D3. To ma być zrobione tak, że jak walnie jeden obwód, to drugi niezaleznie będzie pracował bez sypania jakimiś z dupy za przeproszeniem błędami. Np. ABS będzie, ale wszystko będzie mogło pracować po jego odpięciu. Sterownik silnika ma go "nie widzieć" ( nie wiem czy nie mój autorski, bo już jeden mam za sobą, nie dokończony, ale działający) z opcją "ubicia" softowego wszystkiego co zbędne, czyli lambdy, przepływki, większości temperatur, tak żeby to mogło w razie "W" latać na sztywnych mapach (oczywiście na obciętych parametrach) bez szkody dla mechaniki.

Napęd będzie bazował na :

FS5R50B spięte z -> VB05B (posiadający blokadę międzyosiową) a to zapięte z mostami z Y61, tylny z blokadą 100% mechaniczną, przedni LSD wzmocniony. Całość oczywiście nieco pomodyfikowana pod moje potrzeby.

Masa wstępnie miała być celowana w 1700-1800kg na pusto, obecnie po obliczeniach jak się zamknę w 2300 to będzie dobrze ( i to przy założonym odchudzeniu przy zastosowaniu aluminiowego bloku i odelżeniu karoserii do niezbędnego minimum). Pierwotnie miało to latać na mostach z K160 oraz napęd miał być przenoszony i rozdzielany za pomocą T130A (seria z K160 3,3D/TD), ale wtedy maksymalnie udźwignąłbym to na takim BFM i to po obcięciu momentu na dole.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
robertas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2044
Rejestracja: 08 paź 2009, 18:44
Lokalizacja: ślask

Post autor: robertas » 04 mar 2018, 23:13

Hehe czyli projekt dziki jak avatar ;) No ggrubo idziesz... wszystko sie da zrobic... kwestia tylko czasu i pieniedzy ;) 3mam kciuki bo projekt zaiste bedzie wytrawny :D

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 05 mar 2018, 20:51

sssebek pisze: Masa wstępnie miała być celowana w 1700-1800kg na pusto, obecnie po obliczeniach jak się zamknę w 2300 to będzie dobrze ( i to przy założonym odchudzeniu przy zastosowaniu aluminiowego bloku i odelżeniu karoserii do niezbędnego minimum).
skąd te wagi?

ile wg ciebie wazy seryjne D2 i co masz na mysli jako odelżanie budy?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 583
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 06 mar 2018, 09:23

maciu pisze:
sssebek pisze: Masa wstępnie miała być celowana w 1700-1800kg na pusto, obecnie po obliczeniach jak się zamknę w 2300 to będzie dobrze ( i to przy założonym odchudzeniu przy zastosowaniu aluminiowego bloku i odelżeniu karoserii do niezbędnego minimum).
skąd te wagi?

ile wg ciebie wazy seryjne D2 i co masz na mysli jako odelżanie budy?
Przeczytaj jeszcze raz co to za projekt. Nigdzie nic o przeróbce D2 nie pisałem. Pytałem jedynie o otwory do mocowania skrzyni z ABZ oraz BFM czy to jest to samo, bo jeśli tak, to wiem gdzie można dostać gotową płytę pod ABZ, kwestia czy grubościowo będzie pasować po zastosowaniu w BFM przy konwersji na sprzęgło wielotarczowe ;)

Edit, może żeby jeszcze bardziej rozjaśnić, to mnie bawią zabawy bardziej w stylu kolegi Szarbii z innego forum (warto poczytać, w gwoli ścisłości, ten spód Patrola GR Y61 z 5,9 Magnum to do Froty B idzie ;) ) :

http://www.szarbia.com/index.php?p=arty ... l=3&kat=32

Moje pudło z avatara objechało już :

Północno-zachodnią Szkocję, Peloponez prawie cały, Francję, Szwajcarię, trochę Albanii /Czarnogóry/ Serbii/ Bośnii i Sycylię oraz kilka innych mniej ciekawych terenów. Uwierz, apetyt rośnie w miarę jedzenia, teraz w planach Kaukaz i Afryka, ale to plany na najbliższe 10-15 lat, też zależy jak z dzieckiem w miedzy czasie "wyjedzie" ;)
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl