części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 4.2MPI ] Rozładowuje się akumulator

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 24 cze 2018, 16:32

ciekawe ile w ASO taka przyjemność :)

A wracając do domowych sposobów to kupuję pentlę,
i teraz lece po kolei z modułami, wyminam moduł, wpinam pętlę wykdowuje z GW, zamykam auto i czekam aż sie uśpi i sprwdzam pobór ?? Czy jeszcze trzeba zasilanie z tego modułu też odciąć ? wypiąć wtyczkę ?

Jak tak oo tym muyślę to pół auta do rozgrzebania :P a co z modułami które nie są podłączone światłowodem, przecież tego jest w choolerę w D3 :)

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 24 cze 2018, 17:40

mkbewe pisze:ciekawe ile w ASO taka przyjemność :)
Pętla?... Jakieś 48pln netto czy coś takiego.
mkbewe pisze:Czy jeszcze trzeba zasilanie z tego modułu też odciąć ? wypiąć wtyczkę ?
Tak jak pisałem, wypiąć.
mkbewe pisze:Jak tak oo tym muyślę to pół auta do rozgrzebania :P
Różnie bywa.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Macccccc85
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 17
Rejestracja: 15 cze 2018, 22:30
Lokalizacja: Przybiernów

Post autor: Macccccc85 » 24 cze 2018, 17:50

dice111 pisze:Mylisz się. Wciąż nie rozumiesz jak to działa.
Chodzi mi o to, ze po rozpięciu i nie przekręcania zapłonu wydaje mi się, ze nie powinien szukać niczego?
Dopiero jak wlacze zapłon to zaczyna sprawdzać system, a tak jeżeli wypnę i zostawię na moc, a rano podłączę i wlacze zapłon aby sprawdzić stan akumulatora na MMI, to powinno być OK?

Czy on nawet jak stoi nieruszony zamknięty to szuka sobie moduły, skoro się myle?

[ Dodano: 2018-06-24, 17:50 ]
FOSS pisze:
Macccccc85 pisze:A gdyby tak odpisać pokolei wszystkie moduły? W końcu się dojdzie który to jest jespraemy?
Po pierwsze nie możesz odpiąć wszystkich.
Po drugie, żeby było zgodnie ze sztuką, to należy wypinać elektrycznie, pętlą serwisową zapętlać światłowód i z GW wykodować wypięty sterownik żeby go nie szukał na darmo.
Pisząc pokolei wszystkie miałem na myśli, ze każdego dnia inny, aż sprawdzę wszystkie.

I co to jest GW? Bo nie wszytskie skróty jeszcze rozgryzłem u Was 😜 Chodzi o zmianę parametrów za pomocą VAGa czy na MMI gdzieś w zielonym menu?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 24 cze 2018, 17:57

Macccccc85 pisze:I co to jest GW?
Sterownik Gateway.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Macccccc85
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 17
Rejestracja: 15 cze 2018, 22:30
Lokalizacja: Przybiernów

Post autor: Macccccc85 » 24 cze 2018, 18:42

To przez co można w tym sterowniku zmienić dane parametry?

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 24 cze 2018, 18:52

Macccccc85 pisze:Chodzi mi o to, ze po rozpięciu i nie przekręcania zapłonu wydaje mi się, ze nie powinien szukać niczego?
Tak, tylko przy infotainment przerwiesz pętle, więc takim sposobem i tak nie dojdziesz, który moduł nie pozwala uśpić samochodu.
Macccccc85 pisze:Czy on nawet jak stoi nieruszony zamknięty to szuka sobie moduły, skoro się myle?
Samochód potrafi się wybudzić po jakimś czasie "sam z siebie".

Jeśli natomiast chodzi Ci o to, że podczas diagnostyki znalazłeś uszkodzony moduł, wypinasz go i dajesz pętle, to wtedy nic nie musisz kombinować z bezpiecznikami, wystarczy usunięcie z GW. Z reszta podobnie jest gdy chcesz używac samochodu na codzień, np po awarii zmieniarki, jeździsz po prostu z pętlą, inaczej nie wstanie Ci MMI.

Jeśli natomiast chodzi o inne moduły to tak po odpięciu i wykodowaniu z bramki, nie mają komunikacji, bo mieć nie mogą.
Macccccc85 pisze:To przez co można w tym sterowniku zmienić dane parametry?
Jakie i w czym ?
Black Cars Matters

Macccccc85
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 17
Rejestracja: 15 cze 2018, 22:30
Lokalizacja: Przybiernów

Post autor: Macccccc85 » 24 cze 2018, 20:16

dice111 pisze:Jakie i w czym ?
Chodzi o to, w jaki sposób wykodowac poszczególne elementy w GW po założeniu pętli.
Przez ck się to robi, przez VAGa, czy coś innego?

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 24 cze 2018, 20:32

Np poprzez VAS lub VCDS. W VCDSie masz po prostu listę i prosto odznaczasz co potrzeba (zapisując sobie ją wcześniej)
Black Cars Matters

Macccccc85
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 17
Rejestracja: 15 cze 2018, 22:30
Lokalizacja: Przybiernów

Post autor: Macccccc85 » 24 cze 2018, 21:11

VAG tańszy 😜

Przymierzałem się do jego kupna, tym bardziej ze nje mam zaadaptowanego akumulatora, i tak się zastanawialem, czy przez to tez nie uciekal prąd, ale wtedy by uciekał cały czas nawet jak wypinać bezpieczniki.

Wiecie coś na temat tego sprzętu z Allegro?
Bo jest tego dużo, nawet z wyświetlaczami cały komplet.

Muszę zainwestować w pętle i jakiś sprzęt, polecacie któryś?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 24 cze 2018, 21:33

Macccccc85 pisze:Muszę zainwestować w pętle i jakiś sprzęt, polecacie któryś?
Czytaj forum, jest o tym sporo.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

gorajmarcin1983
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 3
Rejestracja: 04 lip 2018, 11:45
Lokalizacja: Gdańsk, Pomorskie

Post autor: gorajmarcin1983 » 24 lip 2018, 16:35

Cześć wszystkim,
Ostatni mam problem z rozładowującym się akumulatorem. Akumulator ma już 2 lata firmy bosch 110 Ah 920 A. ponad 6 miesięcy temu alternator był regenerowany poniewaź już nie ładował ( zapalała się kontolka na FIS ). Akumulator ma dobra pojemność . W stanie spoczynkowym 12,5 V. Po odpaleniu silnika napięcie utrzymuje się na poziomie 12,6-13,1V a przecież alertnator powinie łądować napięciem ponad 14,0 V. Czy może być tak że to alternator został źle zregenrowany lub padł w nim jakiś inny element który nie byłwymirniany podczas regeneracji ? Do tej firmy oddawałem wcześniej rozruszniki i alternetory i nie było nigdy żadnych problemów ? Dodam że chciałem także VAG dostałć się do modułu akumulatora abu srpawdzić jaki jest zaadoptowany ale niestety z modułem się łącze ale jak chcę odczytać błędy luh przeprowadzić adaptację to wyświetla błąd komunikacji ? Czy to może być wina moduły że napięcie w instakcjia jest takie niskie ? Jeden z moich znajomych twierdzię ze to może być wina rozrusznika który potrzebuję duże dawki prądu aby uruchomić silnik ale moim zdanime po uruchominiu przecież rozrusznik się wyłącza wieć sprawny alternator powinnie wyworzyć prąd ponad 14 V nawet jeżeli akulmator jest całkowicie rozładowany . Chyba że się mylę ?
A może być coś nie tak z przewodami od alternetora ?
Czytałem że może to jeż być za lużno naciągnięty pasek napędzający alternator ale to bym raczej odrzucił ?

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 23 paź 2018, 17:11

Takie pytanko techniczne.... biorę się za sprawdzanie w a8 d3 co kradnie prąd. Mam pętlę światłowodową, i pytanie czy jak ją wepne np w zmieniarke (lub inny dowolny komponent) to czy te urządzenie nie będzie się uruchamiać, czy trzeba jeszcze odłączyć zasilanie od niego? W skrócie proszę o podpowiedź jak sprawdzić wszystkie elementy układu połączonego swiatlowodem pod kątem pobierania prądu, oczywiście mam do dyspozycji pętlę. Z góry dzięki za wskazówki.

Macccccc85
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 17
Rejestracja: 15 cze 2018, 22:30
Lokalizacja: Przybiernów

Post autor: Macccccc85 » 23 paź 2018, 17:59

Pczester pisze:Takie pytanko techniczne.... biorę się za sprawdzanie w a8 d3 co kradnie prąd. Mam pętlę światłowodową, i pytanie czy jak ją wepne np w zmieniarke (lub inny dowolny komponent) to czy te urządzenie nie będzie się uruchamiać, czy trzeba jeszcze odłączyć zasilanie od niego? W skrócie proszę o podpowiedź jak sprawdzić wszystkie elementy układu połączonego swiatlowodem pod kątem pobierania prądu, oczywiście mam do dyspozycji pętlę. Z góry dzięki za wskazówki.
Musisz wypiąć przewody, założyć sama pętle a później wyprocesować dane urządzenie komputerem z samochodu, bo inaczej nic nie sprawdzisz

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 23 paź 2018, 18:28

Macccccc85 pisze:później wyprocesować dane urządzenie komputerem z samochodu
Możesz rozwinąć temat?

Macccccc85
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 17
Rejestracja: 15 cze 2018, 22:30
Lokalizacja: Przybiernów

Post autor: Macccccc85 » 23 paź 2018, 18:47

Pczester pisze:
Macccccc85 pisze:później wyprocesować dane urządzenie komputerem z samochodu
Możesz rozwinąć temat?
Musisz jeszcze mieć VCDSa, żeby wyprogramowac poszczególne elementy na które zakładasz pętle, bo inaczej nic nie sprawdzesz

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl