części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 ALL ] Czy S8 miały inne palety barw nadwozia?

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 01 lip 2018, 21:13

ja myślę że prawda leży po środku... znaczy sie ten sam kod _powinien_ dać
ten sam kolor... a potem to już kombinacja czynników o których m.in. mkbewe pisał...

ale mkbewe... trochę podkoloryzowałeś jak dla mnie bo jakby tak było jak piszesz to niezmiernie
ciężki byłoby polakierowanie elementu na niemalże każdym aucie...

[ Dodano: 2018-07-01, 21:13 ]
Pepek pisze:
mkbewe pisze:nie masz racji, ten sam kod lakieru ma kilka odcieni, może w A8 to jeszcze jakoś wygląda ale w samochodach niższego segmentu i innych marek to możesz mieć mocno różniące się kolory pod tym samym kodem, i nie mówię tu tylko że jaśniejszy czy ciemniejszy ale np bardziej zielony czerwony a nawet z większym lub mniejszym ziarnem :) kupowanie elementów w kolor to zawsze ryzyko.
Dokładnie. Ostatnio miałem tak z oplem nocturnoblau - 3 odcienie. Na kolor ma wpływ barwa podkładu, ciśnienie lakierowania, prowadzenie pistoletu (ułożenie ziarna). Część można wytracić cieniowaniem, ale nie zawsze się to udaje. Dodatkowo dorabianie koloru po kodzie przy aucie, w którym nie dbano o lakier od początku nie ma sensu.
to wszystko wiadomo... no ale od tego przecież jest lakiernik żeby tak zrobić żeby wyszedł odpowedni odcień...
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 01 lip 2018, 21:54

mkbewe... trochę podkoloryzowałeś jak dla mnie bo jakby tak było jak piszesz to niezmiernie
ciężki byłoby polakierowanie elementu na niemalże każdym aucie...
Bo jak chcesz idealnie trafić z kolorem np wymieniajac drzwi w aucie na nowe i lakieruje je w kolor to jest na prawdę trudne żeby idealnie ci się zgrały z kolorem twojego auta, dlatego no w przypadku wymiany drzwi cieniuje się na sąsiednie elementy czyli w praktyce lakieruje sąsiednie elementy wchodząc na nie trochę nowym kolorem gubiąc różnice.

Inna sprawa to już ogarnięty facet co lakieruje i dobiera lakier jeszcze inna serwisy zajmujące się stricte jedną marka gdzie mają dopracowane odcienie i są w stanie ładnie dopasować kolor do danego auta bo te różnice w oryginałach są nie duze ale sa.
Temat rzeka Panowie i ze swojej strony napiszę tylko że jesli ktoś polakierowal auto bez cieniowania czyli na tzw kreskę to jeśli nie widzicie różnicy koloru to nie nie znaczy że jej tam nie ma.

Siedze w temacie już z 10lat w tym 6 lat jako kolorysta (osoba robiąca kolor w mieszalni ) aktualnie jako doradca techniczny firmy obsługującej lakiernie i sklepy lakiernicze, jak chcecie to na Summers Car Party (jak się nic nie spier... to oczywiście będę) mogę wam pokazac, jak patrzeć na auta by zobaczyć różnice :) bo to zazwyczaj jest tak że człowiek tego nie widzi do puki mu ktoś nie pokaze :)



Ale wracając do tematu jak pisał Foss
Z9w z A8 to to samo co Z9w z S8 i to samo co Z9w z innego jeszcze audi (teoretycznie :P)

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 01 lip 2018, 22:06

dlatego też za błotnikami oryginalnymi nie malowanymi do D2ki przejechałem
pół kraju... do D3 też kupiłem drzwi w kolor... ale klamki majster lakierował
wg kodu i jest dobrze

zreszta teraz nowe samochody potrafią mieć inny odcień szarego na zderzakach
i nie jest to podstawą do czegokolwiek, różnica jest widoczna gołym okiem

koledze do takiego samego przypadku (lakierowanie zderzaka w nowej hondzie)
wezwano kolorystę bo nikt po za nim nie widział albo nie chciał widzieć różnicy
na polakierowanym zderzaku... kolorysta rozstrzygnał sprawę :)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 01 lip 2018, 22:50

Powiem Ci że czasami lepiej nie widzieć tych różnic, żyło by się łatwiej.
Jeśli chodzi o zderzaki to często też jest tak że nie są one lakierowane w fabryce z autem tylko osobno w jakimś zakładzie.
Ostatnio znajomy robił zderzak tylny w ASO do służbowej 208 czy czegos takiego, powiedzieli oficjalnie że przyjedzie i w 2h auto spowrotem dostanie, zderzak już zamowili przyjdzie polakierowany.
I co ? I nie pasuje :P

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 01 lip 2018, 23:10

mkbewe pisze:Bo jak chcesz idealnie trafić z kolorem np wymieniajac drzwi w aucie na nowe i lakieruje je w kolor to jest na prawdę trudne żeby idealnie ci się zgrały z kolorem twojego auta, dlatego no w przypadku wymiany drzwi cieniuje się na sąsiednie elementy czyli w praktyce lakieruje sąsiednie elementy wchodząc na nie trochę nowym kolorem gubiąc różnice.
Cieniują sąsiednie elementy partacze co nie potrafią dobrać lakieru / porządnie polakierować. Można lakierować na ostro i jak jest porządnie robota wykonana nie będziesz miał żadnej, nawet najmniejszej różnicy. W świetle dziennym (słońce), w świetle sztucznym (mocne lampy led, lampy na stacjach paliw).
mkbewe pisze:Inna sprawa to już ogarnięty facet co lakieruje i dobiera lakier jeszcze inna serwisy zajmujące się stricte jedną marka gdzie mają dopracowane odcienie i są w stanie ładnie dopasować kolor do danego auta bo te różnice w oryginałach są nie duze ale sa.
Kolejne bzdury wypisujesz. Porządny warsztat lakierniczy bez problemu dobierze prawidłowy odcień danego koloru (kodu lakieru) i marka/model nie ma znaczenia.
mkbewe pisze:Temat rzeka Panowie i ze swojej strony napiszę tylko że jesli ktoś polakierowal auto bez cieniowania czyli na tzw kreskę to jeśli nie widzicie różnicy koloru to nie nie znaczy że jej tam nie ma.
Buhahahaa.... :D
mkbewe pisze:Siedze w temacie już z 10lat w tym 6 lat jako kolorysta (osoba robiąca kolor w mieszalni ) aktualnie jako doradca techniczny firmy obsługującej lakiernie i sklepy lakiernicze, jak chcecie to na Summers Car Party (jak się nic nie spier... to oczywiście będę) mogę wam pokazac, jak patrzeć na auta by zobaczyć różnice :) bo to zazwyczaj jest tak że człowiek tego nie widzi do puki mu ktoś nie pokaze :)
Siedzisz w branży tyle lat a takie banialuki opowiadasz (?) Podziel się tą "wiedzą" na forum lakiernik.info.pl to pośmieje się więcej osób. A najprościej zweryfikować jakość lakiernika jadąc w nocy na stację paliw i oglądając przy sztucznym oświetleniu auto przechodząc obok (zmieniając kąt patrzenia) - wszystkie niedoskonałości, różnice w odcieniu czy tzw. morce bardzo ładnie się uwidaczniają.

FOSS pisze:
dice111 pisze:Dalej nie rozumiesz. Zarówno A8 i S8 mogły mieć ten sam kolor, ale wtedy kod jest identyczny. LY7W, i LX7W to dwa rożne lakiery, różnice poznasz jak se przystawisz oba elementy do siebie.
Cała dyskusja jest niepotrzebna bo sprowadza się praktycznie do wypowiedzi powyżej.

Kod lakieru jest elementem podstawowym.
Nie ma takiej sytuacji żeby fabrycznie wyszły dwa auta o tym samym kodzie lakieru ale innym odcieniu. Ten sam kod lakieru to ten sam lakier niezależnie od modelu.
A gdzie Damianku to wyczytałeś? W ostatnim numerze gazetki "MOTOR"? W tym samym czasie schodziły z linii A8 D3, S8 D3 i W12 D3 z kodem lakieru LZ9Y i każdy mimo, że jest nowym autem, które nie widziało słońca będzie miał inny odcień czyli przykładając dwa elementy do siebie laik powie "to jest inny kolor/odcień czerni". Podjedź do sensownego zakładu lakierniczego i niech ci pokażą wzorniki do LZ9Y a zobaczysz jaki to pliczek.

FOSS pisze:Jak lakiernik kupuje oryginalny lakier to LZ9W to zawsze będzie taka sama czarna perła - nie musi się zastanawiać czy to A8 czy S8.
Po to są kody lakierów aby wszystko było powtarzalne.
Proste.
Ty tak poważnie czy sobie jaja robisz? Rozumiem, że spektrofotometr używają tylko do używanych aut i jak nówki sztuki nie śmigane zostaną porysowane bo laweciarz przyciągnął po krzaczorach to jadą po kodzie LZ9Y i nie ma najmniejszej różnicy? Jest idealnie? Bez komentarza.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 02 lip 2018, 06:34

ej ale ten wzornik z wieloma odcieniami do jednego kodu to raczej po to aby dobrać
ton np do starego auta gdzie odcień może być już inny albo żeby dopasować
się do poprzednich napraw...

to chyba temat rzeka jak ledy lub płytki ceramiczne ;)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 02 lip 2018, 08:17

maciu pisze:ej ale ten wzornik z wieloma odcieniami do jednego kodu to raczej po to aby dobrać
ton np do starego auta gdzie odcień może być już inny albo żeby dopasować
się do poprzednich napraw...
nic bardziej mylnego... jak sobie przyłożysz kilka takich wzorników do swojego lakieru to zobaczysz, że różnica jest nie tylko w odcieniu ale i ilości ziarna, jego wielkości
na podstawie wzornika dobierając odpowiedni lakier zobaczysz, że przykładając go do drugiego nowego auto z tym samym kodem lakieru będziesz miał różnicę... i to wyraźną

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 02 lip 2018, 13:37

mkbewe pisze:... jak chcecie to na Summers Car Party (jak się nic nie spier... to oczywiście będę) mogę wam pokazac, jak patrzeć na auta by zobaczyć różnice :) bo to zazwyczaj jest tak że człowiek tego nie widzi do puki mu ktoś nie pokaze :)
Noi ja bym chętnie o tym pogadał :)
Gorzej, że nie planowałem w tym roku jechać na SCP ale może zmienię jeszcze te plany ;)
panton pisze:Cieniują sąsiednie elementy partacze co nie potrafią dobrać lakieru / porządnie polakierować.
A ja słyszałem od jednego lakiernika, że sama technologia naprawy opisywana przez producentów aut mówi o cieniowaniu elementów.
panton pisze:Można lakierować na ostro i jak jest porządnie robota wykonana nie będziesz miał żadnej, nawet najmniejszej różnicy. W świetle dziennym (słońce), w świetle sztucznym (mocne lampy led, lampy na stacjach paliw).
Właściwie to przeczy to twojej teorii niedoskonałości bo skoro nawet fabrycznie tak źle są auta polakierowane to można zaryzykować twierdzenie, że na jednym aucie, fabrycznie są już różne odcienie. A skoro tak to jak tu lakierować na ostro skoro i tak może nie pasować do przylegających elementów <faktycznie>
panton pisze:A gdzie Damianku to wyczytałeś? W ostatnim numerze gazetki "MOTOR"?
Chyba przydałaby ci się maść na ból ..., wiesz czego <faktycznie>
Mi nigdy nie była potrzebna ale w internecie reklamują że pomaga :D

I kup lepiej od razu większą tubkę bo jakiś czas temu z moim udziałem robiony był również artykuł dla "gazetki" Auto Moto <hihi>
panton pisze:W tym samym czasie schodziły z linii A8 D3, S8 D3 i W12 D3 z kodem lakieru LZ9Y i każdy mimo, że jest nowym autem, które nie widziało słońca będzie miał inny odcień czyli przykładając dwa elementy do siebie laik powie "to jest inny kolor/odcień czerni".
Bzdura.
Co do zasady to powinny być identyczne a jeżeli z przyczyn niedoskonałej technologii czy zaniedbań są różnice to i tak najczęściej są minimalne. I te minimalne różnice to rozpozna ktoś siedzący w lakierowaniu dłuższy czas a nie jakiś laik.
Laik to nie rozpoznaje różnicy pomiędzy Z9Y i Z9W - jakieś niuansy w odcieniach, tonach i niedoskonałości w technologii lakierowania to dla niego kosmos.
panton pisze:Ty tak poważnie czy sobie jaja robisz?
Pytanie podstawowe które zadał kolega zakładający ten temat: Czy S8 miały inne palety barw nadwozia?

Ja odpowiedziałem: Kod lakieru jest elementem podstawowym.
Ten sam kod lakieru to ten sam lakier niezależnie od modelu.

oraz: Jak lakiernik kupuje oryginalny lakier to LZ9W to zawsze będzie taka sama czarna perła - nie musi się zastanawiać czy to A8 czy S8.

Czytanie ze zrozumieniem się kłania.
No chyba, że zaczniesz udowadniać, że Z9W to czasem jest czarna perła a czasem szary metalik ale wtedy to nawet nie widzę sensu dalszej dyskusji <faktycznie>

Na poparcie tego co napisałem są zresztą twoje słowa:
panton pisze:Porządny warsztat lakierniczy bez problemu dobierze prawidłowy odcień danego koloru (kodu lakieru) i marka/model nie ma znaczenia.
panton pisze:Podjedź do sensownego zakładu lakierniczego i niech ci pokażą wzorniki do LZ9Y a zobaczysz jaki to pliczek.
Niech pomyślę.... trochę lat już pracuję w tej branży więc.... tak, coś mi się wydaje, że już gdzieś coś takiego widziałem :D
panton pisze:Rozumiem, że spektrofotometr używają tylko do używanych aut i jak nówki sztuki nie śmigane zostaną porysowane bo laweciarz przyciągnął po krzaczorach to jadą po kodzie LZ9Y i nie ma najmniejszej różnicy?
No nie, oczywiście że nie - pewnie oprócz wzornika Z9Y biorą również Z9W, Z9X, Z7S i Z7Q bo przecież tam w fabryce mogli coś spierdzielić i na pewno nie zrobili dwóch w tym samym kolorze :D

panton pisze:
maciu pisze:ej ale ten wzornik z wieloma odcieniami do jednego kodu to raczej po to aby dobrać
ton np do starego auta gdzie odcień może być już inny albo żeby dopasować
się do poprzednich napraw...
nic bardziej mylnego... jak sobie przyłożysz kilka takich wzorników do swojego lakieru to zobaczysz, że różnica jest nie tylko w odcieniu ale i ilości ziarna, jego wielkości
na podstawie wzornika dobierając odpowiedni lakier zobaczysz, że przykładając go do drugiego nowego auto z tym samym kodem lakieru będziesz miał różnicę... i to wyraźną
Noi jestem w kropce - czyli twój ukochany Z9Y będzie zawsze Z9Y czy wg. wzorników może to być czasem Z9W albo Z9X albo Z7S albo inny jakiś? <hmm>

Pytam bo właśnie do tego sprowadzało się pytanie kolegi denveco który ów temat założył.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 02 lip 2018, 14:48

FOSS pisze:panton napisał/a:
Cieniują sąsiednie elementy partacze co nie potrafią dobrać lakieru / porządnie polakierować.

A ja słyszałem od jednego lakiernika, że sama technologia naprawy opisywana przez producentów aut mówi o cieniowaniu elementów.
Nie rozmawiamy o tym kto co słyszał a kto co wie.
FOSS pisze: panton napisał/a:
Można lakierować na ostro i jak jest porządnie robota wykonana nie będziesz miał żadnej, nawet najmniejszej różnicy. W świetle dziennym (słońce), w świetle sztucznym (mocne lampy led, lampy na stacjach paliw).
Właściwie to przeczy to twojej teorii niedoskonałości bo skoro nawet fabrycznie tak źle są auta polakierowane to można zaryzykować twierdzenie, że na jednym aucie, fabrycznie są już różne odcienie. A skoro tak to jak tu lakierować na ostro skoro i tak może nie pasować do przylegających elementów <faktycznie>
Nie zrozumiałeś tego co napisałem i idziesz w kierunku "Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem".
FOSS pisze:panton napisał/a:
A gdzie Damianku to wyczytałeś? W ostatnim numerze gazetki "MOTOR"?
Chyba przydałaby ci się maść na ból ..., wiesz czego <faktycznie>
Mi nigdy nie była potrzebna ale w internecie reklamują że pomaga :D
I kup lepiej od razu większą tubkę bo jakiś czas temu z moim udziałem robiony był również artykuł dla "gazetki" Auto Moto <hihi>
A merytorycznie na poziomie tego z "MOTOR".....(?).....aaa zapomniałem to wina redakcji.
FOSS pisze:panton napisał/a:
W tym samym czasie schodziły z linii A8 D3, S8 D3 i W12 D3 z kodem lakieru LZ9Y i każdy mimo, że jest nowym autem, które nie widziało słońca będzie miał inny odcień czyli przykładając dwa elementy do siebie laik powie "to jest inny kolor/odcień czerni".
Bzdura.
Co do zasady to powinny być identyczne a jeżeli z przyczyn niedoskonałej technologii czy zaniedbań są różnice to i tak najczęściej są minimalne. I te minimalne różnice to rozpozna ktoś siedzący w lakierowaniu dłuższy czas a nie jakiś laik.
Laik to nie rozpoznaje różnicy pomiędzy Z9Y i Z9W - jakieś niuansy w odcieniach, tonach i niedoskonałości w technologii lakierowania to dla niego kosmos.
Nie masz pojęcia o temacie dyskusji a chcesz zaistnieć. Zainteresuj się w jaki sposób są lakierowane nowe auta w fabryce, poczytaj, dokształć się.
Nawet laik w okularach przykładając dwa elementy o tym samym kodzie zauważy różnice. Kod lakieru nie gwarantuje że "kolor" będzie identyczny a do tego sprowadza się dyskusja.
FOSS pisze:ytanie podstawowe które zadał kolega zakładający ten temat: Czy S8 miały inne palety barw nadwozia?
Ja odpowiedziałem: Kod lakieru jest elementem podstawowym.
Ten sam kod lakieru to ten sam lakier niezależnie od modelu.
oraz: Jak lakiernik kupuje oryginalny lakier to LZ9W to zawsze będzie taka sama czarna perła - nie musi się zastanawiać czy to A8 czy S8.
Czytanie ze zrozumieniem się kłania.
No chyba, że zaczniesz udowadniać, że Z9W to czasem jest czarna perła a czasem szary metalik ale wtedy to nawet nie widzę sensu dalszej dyskusji <faktycznie>
:P

Lakiernik kupując lakier musi go dobrać nawet do auta nowego, które zostało porysowane a kod lakieru jest dla niego tylko punktem startowym. I proszę Cię o trzymanie poziomu dyskusji.
FOSS pisze:panton napisał/a:
Podjedź do sensownego zakładu lakierniczego i niech ci pokażą wzorniki do LZ9Y a zobaczysz jaki to pliczek.

Niech pomyślę.... trochę lat już pracuję w tej branży więc.... tak, coś mi się wydaje, że już gdzieś coś takiego widziałem :D
Nie kwestionuję Twoich lat w branży tylko poziom wiedzy.
FOSS pisze: Noi jestem w kropce - czyli twój ukochany Z9Y będzie zawsze Z9Y czy wg. wzorników może to być czasem Z9W albo Z9X albo Z7S albo inny jakiś? <hmm>
Pytam bo właśnie do tego sprowadzało się pytanie kolegi denveco który ów temat założył.
Damianku z lakierem jest jak z ciasteczkami... kupujesz paczkę Piegusków o takich
Obrazek
i jak patrzysz się na jedno ciasteczko o takie Obrazek to co widzisz? widzisz jakiego koloru jest ciasteczko, które może być ciemniejsze lub jaśniejsze (w zależności ile czasu trzymałeś w piekarniku... jak za długo potrzymasz to będą czarne) [to jest Twoja baza koloru], widzisz kawałki czekolady, które mogą być większe lub mniejsze, mogą mieć różne kształty.... a ilość ich też może być różna... [to jest ziarno, które przyglądając się z bliska mieni się w lakierze].

A na koniec pytanie - czy te ciastka wyglądają identycznie? Nie jesteś cukiernikiem ale widzisz różnice?
Obrazek
Obrazek
Tak to są te same Pieguski, ten sam przepis i sposób wykonania. To jest Twoje identyczne LZ9Y.

Jasno wytłumaczyłem? To smacznego ;)

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 02 lip 2018, 17:03

panton pisze: Lakiernik kupując lakier musi go dobrać nawet do auta nowego, które zostało porysowane a kod lakieru jest dla niego tylko punktem startowym. I proszę Cię o trzymanie poziomu dyskusji.
cieszę się że się zgadzamy... w temacie dobierania odcieni/punktu startowego dokładnie to
miałem na myśli...
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 04 lip 2018, 23:07

panton pisze:Nie rozmawiamy o tym kto co słyszał a kto co wie.
aaa, no tak.
Bo twoja wiedza jest poparta wieloletnim praktycznym doświadczeniem w zawodzie. No fakt.

No to ja w lakiernictwie nie mam doświadczenia zawodowego dlatego korzystam z pomocy innych, na pewno mądrzejszych.
Noi mam takiego dobrego kolegę co robi w tym zawodzie prawie 30 lat przy czym ostatnie 15 tylko auta klasy premium tj. Audi, Porsche, Bentley, Lambo, Jaguar.
Coś mi się wydaje, że człowiek posiada większe doświadczenie od ciebie w tym zakresie ale może cię nie doceniam <faktycznie>
panton pisze:Nie zrozumiałeś tego co napisałem i idziesz w kierunku "Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem".
Nie jestem w tym dobry ale uczę się od ciebie.
panton pisze:A merytorycznie na poziomie tego z "MOTOR".....(?).....aaa zapomniałem to wina redakcji.
pffff... no twoja wiedza merytoryczna kładzie wszystko i wszystkich.... szczególnie ta wyniesiona z praktyki <faktycznie>
Nie rozumiem tylko czemu oni przyszli właśnie do mnie - przecież powinni przyjść do ciebie <hmm>
A już kompletnie nie rozumiem tego, że ten sam błąd popełnili kilkukrotnie bo przecież artykułów już było kilka <hmm> <hmm> <hmm>
panton pisze:Nie masz pojęcia o temacie dyskusji a chcesz zaistnieć.
Ja chcę zaistnieć?... Chyba pomyliłeś mnie z samym sobą <faktycznie>
Ja nie muszę zaistnieć, wystarczy spojrzeć w mój profil :D
panton pisze:Nawet laik w okularach przykładając dwa elementy o tym samym kodzie zauważy różnice.
Polemizowałbym... ale boję się następnego wykładu :D
panton pisze:Kod lakieru nie gwarantuje że "kolor" będzie identyczny a do tego sprowadza się dyskusja.
Nie gwarantuje ale jest spora szansa że będzie taki sam, szczególnie przy tych ciemnych kolorach bo w srebrny czy biała perła to jednak wątpię.
I kupowałem już elementy blacharskie pod kolor nadwozia (kod lakieru) i wyobraź sobie, że udało się trafić - albo cud albo jestem już ślepy <hmm>
Ślepy raczej nie bardzo bo ze 3 lata temu przechodziłem szczegółowe badania wzroku w DE do prawa jazdy i było wszystko ok (od wielu lat mam C które zostało mi z mundurówki i którego nie mam ochoty się pozbywać) - więc raczej to był cud, kilkukrotny zresztą <faktycznie>
panton pisze:I proszę Cię o trzymanie poziomu dyskusji.
I vice versa bo to raczej ty pozwalasz sobie często na jakieś personalne wycieczki albo głupie niedopowiedzenia - daleko nie szukając to właśnie w tym temacie, szukając dalej to również w wielu innych <onienie>
panton pisze:Nie kwestionuję Twoich lat w branży tylko poziom wiedzy.
Nigdy nie twierdziłem, że jestem wszystkowiedzący ani nieomylny - w przeciwieństwie do ciebie bo ty zawsze wiesz lepiej.
panton pisze:Damianku z lakierem jest jak z ciasteczkami... kupujesz paczkę Piegusków o takich...
(...)
Jasno wytłumaczyłem? To smacznego ;)
Nie wiem czym sobie zasłużyłem na te słodkości ale.... cholera, nie jadam Piegusków :D
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 13 lip 2018, 12:26

FOSS pisze:panton napisał/a:
Kod lakieru nie gwarantuje że "kolor" będzie identyczny a do tego sprowadza się dyskusja.

Nie gwarantuje ale jest spora szansa że będzie taki sam, szczególnie przy tych ciemnych kolorach bo w srebrny czy biała perła to jednak wątpię.
Super, że zrozumiałeś istotę tematu i nie będziesz więcej wypisywał
FOSS pisze: Nie ma takiej sytuacji żeby fabrycznie wyszły dwa auta o tym samym kodzie lakieru ale innym odcieniu. Ten sam kod lakieru to ten sam lakier niezależnie od modelu.
<okok>

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 13 lip 2018, 12:36

Cała kłótnia sprowadza się do tego, że nie ma na świecie nic idealnego. Są niedoskonałości technologiczne nie pozwalające idealnie odtworzyć koloru za każdym razem ale u samego senda jest to, że kod koloru to jeden i ten sam (z technicznego punktu widzenia) kolor dla każdego wyprodukowanego auta niezależnie od modelu.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 13 lip 2018, 20:10

Jeśli kod koloru jest ten sam to i kolor jest ten sam.. ALE jego odwzorowanie zależy od dokładności i jakości zastosowanych składników w mieszalniach.

Idąc dalej 15 letni element poddany normalnym warunkom eksploatacyjnym itd np Z5L czyli ciemny granatowy będzie się różnił od tego samego kodu ale nówki. Nowy będzie ciemniejszy dlatego się cieniuje albo odcina na elementach lub zagięciach. Można to zapolerować ale różnica będzie w większym lub mniejszym stopniu. TO zależy od wielu czynników.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 14 lip 2018, 15:44

panton pisze:Cieniują sąsiednie elementy partacze co nie potrafią dobrać lakieru / porządnie polakierować. Można lakierować na ostro i jak jest porządnie robota wykonana nie będziesz miał żadnej, nawet najmniejszej różnicy. W świetle dziennym (słońce), w świetle sztucznym (mocne lampy led, lampy na stacjach paliw).
oj kolego, to jak jesteś taki cwaniak to teraz wymień czynniki wpywające na odcień koloru podczas lakierowania i zastanów się jeszcze raz :P
Pomijaj już fakt że nikt w mieszalni nie będzie się modlił do koloru i tracił czas np 2h na twój kolor bo TY musisz mieć na ostro ;P
A na kreskę lakierują tylko partacze którzy nie potrafią cieniować i chodzą i męczą kolorystów że musi być na ostro, i też kiepsko widzą różnicę :P

panton pisze:Porządny warsztat lakierniczy bez problemu dobierze prawidłowy odcień danego koloru (kodu lakieru) i marka/model nie ma znaczenia.
porządny warsztat 90% cieniuje nie inforumąc nawet o tym klienta.
panton pisze:mkbewe napisał/a:
Temat rzeka Panowie i ze swojej strony napiszę tylko że jesli ktoś polakierowal auto bez cieniowania czyli na tzw kreskę to jeśli nie widzicie różnicy koloru to nie nie znaczy że jej tam nie ma.


Buhahahaa....
a z czego ryjesz ? większość ludzi nie potrafi zobaczyć różnicy w odcieniach, dopiero jak się im ją pokaże to jest "aaaa faktycznie"

Coś tam widać po wypowiedziach że kolego wiesz ale masz typowe podejście jakiegoś garażowca który nosa spoza garażu nie wystawił, sorki ale takie odniosłem wrażenie po twoich wypowiedziach.
To może wyprowadzając mnie z błędu pochwalisz się kim jesteś ? gdzie pracujesz ze twierdzisz ze ja nie mam racji w swoich wypowiedziach

[ Dodano: 2018-07-14, 15:44 ]
panton pisze:Siedzisz w branży tyle lat a takie banialuki opowiadasz (?) Podziel się tą "wiedzą" na forum lakiernik.info.pl to pośmieje się więcej osób. A najprościej zweryfikować jakość lakiernika jadąc w nocy na stację paliw i oglądając przy sztucznym oświetleniu auto przechodząc obok (zmieniając kąt patrzenia) - wszystkie niedoskonałości, różnice w odcieniu czy tzw. morce bardzo ładnie się uwidaczniają.
jestem i połowa jak nie więcej pisz pierdoły tak samo jak na facebookowych lakiernikach itd.
Większość ludzi pracujących w branży tak na prawdę nie wiem co robi, pierdzielą głupoty o lakierowaniu na kreskę o idealnym dobraniu koloru itp, to są zazwyczaj tacy ludzie którzy nigdy na miejscu kolorysty nie byli i nie mają pojęccia o czym gadają. a potrafią tylko przyjść do mieszalni i powiedzieć że nie pasowało...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl