części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 05 4.0TDI ] Problem z kompresorem zawieszenia


Awatar użytkownika
joy_pl
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 77
Rejestracja: 07 wrz 2016, 23:25
Lokalizacja: Toruń

Post autor: joy_pl » 14 lip 2018, 11:59

Nie wiem czy mówimy o tym samym "hałasie", zasadniczo kompresor chodził cicho, tylko się nie wyłączał...
Nie wiem do jakiego ciśnienia mógł się nabić ale w pewnym momencie tak jakby brakowało już mu siły na kolejny ruch cyliderka i wtedy był słyszalny huk, uderzenie... To że spalił się bezpiecznik mnie nie dziwi, ale ważniejsze z jakiego powody kompresor się nie wyłączał..?
Czy to tylko "zespawany" przekaźnik, czy jednak coś innego..?
No i nie wiem który to przekaźnik, a nie chciał bym rozbierać wszystkich przekaźników...

[ Dodano: 2018-07-13, 16:50 ]
Radny A8 D3 pisze:...( opisalem w innym temacie jak ja wykonac)
A mógł byś podać linka?

[ Dodano: 2018-07-14, 11:59 ]
Dobra to przekaźnik znalazłem.
Dla innych to ten u góry po lewej.

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 14 lip 2018, 13:27

Na forum już było gdzie jest przekaźnik https://www.a8team.pl/d3-all-demontaz-k ... vt1069.htm
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Awatar użytkownika
joy_pl
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 77
Rejestracja: 07 wrz 2016, 23:25
Lokalizacja: Toruń

Post autor: joy_pl » 14 lip 2018, 18:43

Szukałem i trafiałem tylko na nieaktywne zdjęcia, do tego filmiku nie dotarłem.
Tak czy inaczej, bezpiecznik i przekaźnik wymieniony... nie pomogło, co prawda zniknęły (00668, 01598, 01770) 3 z 4 błędów, ale pozostaje jeden 01400.

Kompresor już wyjąłem, widać że już gdzieś był w 2014r -plomba gwarancyjna.

Podłączyłem kompresor pod 12V i nic zupełnie martwy, nie bierze nawet 1mA.
widać nawet przewód przetarty/przetopiony...

I pozostaje pytanie, czy wystarczy tylko wymienić kompresor, filterek, przekaźnik, bezpiecznik. skasować błędy i powinno wszystko śmigać? czy będzie potrzebna jeszcze jakaś inna procedura?

No i najważniejsze czym to wszystko było spowodowane?

I jeszcze jedno pytanie czy na którychś blokach pomiarowych można sprawdzić aktualne ciśnienie kompresora?

[ Dodano: 2018-07-14, 18:43 ]
A silnik w środku aż niebieski jest...

Radny A8 D3
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 64
Rejestracja: 15 lut 2016, 20:27
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Radny A8 D3 » 15 lip 2018, 14:35

joy_pl pisze:...

1. I pozostaje pytanie, czy wystarczy tylko wymienić kompresor, filterek, przekaźnik, bezpiecznik. skasować błędy i powinno wszystko śmigać? czy będzie potrzebna jeszcze jakaś inna procedura?

2. No i najważniejsze czym to wszystko było spowodowane?

3. I jeszcze jedno pytanie czy na którychś blokach pomiarowych można sprawdzić aktualne ciśnienie kompresora?

[ Dodano: 2018-07-14, 18:43 ]
A silnik w środku aż niebieski jest...
1.Nie trzeba robic zadnej dodatkowej adaptacji
2. W moim przypadku stalo sie to w bardzo goracy dzień tal jakby przegrzal sie, przez co przepalilu sie zwoje
3. W programie VCDS da sie sprawdzic podczas jazdy w kazdym monencie kiedy kompresor pompuje jakie jest cisnienie i przy jakim cisnieiu zaczyna halasowac.


Podmien sam silnik od kompresora i zrob regeneracje sprezarki i bedzie ok (ja z tym dlugo walczylem ale w koncu jest ok od okolo roku)

[ Dodano: 2018-07-15, 14:35 ]
Link do regeneracji sprezarki ktora wykonywalem https://www.a8team.pl/d3-03-42mpi-probl ... ht=#317236
Kiedyś E53 4.4 teraz A8 D3 4.2

Awatar użytkownika
joy_pl
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 77
Rejestracja: 07 wrz 2016, 23:25
Lokalizacja: Toruń

Post autor: joy_pl » 15 lip 2018, 17:05

Silnik, pierścień, filterek i wkład do osuszacza zamówiony...

Bloki pomiarowe: http://www.audi-portal.com/en/diagnosti ... 208.html#1
Ciśnienie w w bloku 006

Radny A8 D3
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 64
Rejestracja: 15 lut 2016, 20:27
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Radny A8 D3 » 15 lip 2018, 20:33

Proponuje jeszcze kupic ten zestaw oringow. Cena nie jest kosmiczna a napewno uszczelni duzo lepiej
Kiedyś E53 4.4 teraz A8 D3 4.2

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 18 lip 2018, 19:53

daj znać ile te wszystkie graty i roboty wyszły
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
joy_pl
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 77
Rejestracja: 07 wrz 2016, 23:25
Lokalizacja: Toruń

Post autor: joy_pl » 18 lip 2018, 21:00

Jeśli chodzi o mnie to:
Silnik - 350 zł
pierścień - 80 zł
filterek - ok 90 zł (to jest jakiś filtr paliwa, stary był dokładnie taki sam)
Przekaźnik - 20 zł
wkład do osuszacza - 40 zł
kilka oringów - 5 zł
bezpieczniki - 2 zł
Czyli razem z przesyłkami ok 600 zł

Musiałem przerobić wtyczkę silnika, więc jak ktoś będzie to robił niech nie wyrzuca od razu starego silnika...

Czas "regeneracja" sprężarki z 30..40 minut montaż i demontaż w aucie ok. 2..3 godziny... ciężko stwierdzić bo zajmowałem się jeszcze inna usterką...

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 18 lip 2018, 21:43

to tylko dopiszę dla potomności że cały nowy po oddaniu starego 830
dobrany tak aby było bez przeróbek
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 18 lip 2018, 22:08

Gdzie można takiej wymiany dokonać ?
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 18 lip 2018, 22:40

Te jestem zainteresowany. Mój staruszek niby działa ale w wieku 14lat nikt nie zna dnia ani godzin.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Radny A8 D3
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 64
Rejestracja: 15 lut 2016, 20:27
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Radny A8 D3 » 18 lip 2018, 23:37

Za filtr sporo przeplaciles kosztuje okolo 40zl Numer OE:
220 320 00 69
A 220 320 00 69

Co do wkladu osuszacza za grosze mozna kupic u ludzi zajmujacych sie klimatyzacja.

Ten nowy kompresor za 830 nie jest nowy tylko rogenerowany. Gdyby byl nowy nie chieli by przeciez starego to oczywiste. ( ich regeneracja polega na wymiane osuszacza i to nie zawsze , pomalowaniu i wlozeniu nowego pierscienia i za to placimy 830zl. A jak w tym "nowym" porysuje sie cylinder od przegrzania czarnego pierscienia to i tak gwarancji nikt nie uzna bo powie ze zassal piach i nie udowodnisz im tego ze tak nie bylo.)

Przekonalem sie na wlasniej skorze ...
Kiedyś E53 4.4 teraz A8 D3 4.2

Awatar użytkownika
joy_pl
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 77
Rejestracja: 07 wrz 2016, 23:25
Lokalizacja: Toruń

Post autor: joy_pl » 19 lip 2018, 08:29

Za filtr sporo przeplaciles kosztuje okolo 40zl Numer OE:
220 320 00 69
A 220 320 00 69
Być może, za komplet filtr + przekaźnik dałem 95, ale kupowałem większość od jednego sprzedawcy więc odchodzą przesyłki...

[ Dodano: 2018-07-19, 08:23 ]
A co tego "nowego" to trzeba doliczyć jeszcze przekaźnik i filtr...

[ Dodano: 2018-07-19, 08:29 ]
W ogóle wydaje się mi, że profilaktyczna wymiana samego przekaźnika może przedłużyć życie kompresora...

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 01 sie 2018, 09:34

830 z filtrem, przekaźnik to 15pln nie wpływa na żywotnośc kompresora

fakt nie wiadomo dokładnie co jest w środku... ale pompuje błyskawicznie 16
nie przegrzewa się więc uważam działa jak nowy

kupiłem sobie spokój... na ile zobaczymy
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
joy_pl
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 77
Rejestracja: 07 wrz 2016, 23:25
Lokalizacja: Toruń

Post autor: joy_pl » 01 sie 2018, 10:12

Każdy element stykowy ma ograniczoną liczbę załączeń.
Dla takiego przekaźnika będzie to kilkadziesiąt..kilkaset tysięcy załączeń przy obciążeniu rezystancyjnym, dla silnika będzie to zdecydowanie mniej...
U mnie kompresor padł dopiero po zespawaniu przekaźnika, przed tym nie dawał żadnych objawów...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl