![]() |
![]() |
![]() |
[D3 03 4.2MPI] wymiana zawieszenia sportowego na komfortowe
-
szary824
- Forum Audi A8

- Posty: 162
- Rejestracja: 01 sty 2017, 18:39
- Lokalizacja: Berlin
Nie wiem na jakiej zasadzie działa sterownik. Ja tylko mówię co to jest PWM i na czym polega modulacja
Mogę sobie teoretyzować że sterownik ma zapisane trzy wartości. Wartość prawidłowa 50%, min 0% i max 100%. Przekroczenie tych wartości powoduje błąd przekroczenia wartości granicznych. Jeśli podczas kalibracji podasz wartość różną od prawidłowej, sterownik będzie dążył do 50% pchając lub upuszczając powietrze
Ale to tylko teoria
Trza by to pomierzyć co nikomu nie jest potrzebne więc nikt tego nie zrobi 
- drago_o
- Super Klubowicz

- Posty: 8087
- Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
- Lokalizacja: Częstochowa
Interpretacja sygnału to już osobna kwestia.
Chyba z pracy wypożyczę oscyloskop aby sprawdzić jak te sygnały dokładnie wyglądają w zależności od położenia ramienia czujnika na każdym poziomie ustawienia zawieszenia
Czyli moduł KW do całkowicie liniowej regulacji wysokości najprawdopodobniej tylko modulacja długości sygnału w jednym cyklu... hymmm te moduły trochę kosztują a to ciekawa informacja
Czyli moduł KW do całkowicie liniowej regulacji wysokości najprawdopodobniej tylko modulacja długości sygnału w jednym cyklu... hymmm te moduły trochę kosztują a to ciekawa informacja
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
- drago_o
- Super Klubowicz

- Posty: 8087
- Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
- Lokalizacja: Częstochowa
Prostuje, dodaje i wzmacnia sygnały z cewek ale sygnał wyjściowy jest sygnałem PWM według rozpiski pinów wtyczki w tym SSP.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
- marekp750
- Super Klubowicz

- Posty: 1222
- Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
- Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.
Sugnał PWR idzie w KHz.
W D3 wiele masz takich sygnałów. Sterowanie Wiatrakami chłodnicy, w FSI pompy paliwa.
Wszędzie, gdzie trzeba zmniejszać lub zwiększać obroty silnika elektrycznego.
Czy V2 (dmuchawa powietrza) lata na PWR to nie sprawdzałem.
Jak zaczniemy sprawdzać sygnały PWR zwykłym miernikiem to będziemy
mieli wrażenie, że jest to prąd stały o mniejszym lub większym napięciu.
Moduł zarządzania energią steruje takim sygnałem altkiem itd.
W D3 wiele masz takich sygnałów. Sterowanie Wiatrakami chłodnicy, w FSI pompy paliwa.
Wszędzie, gdzie trzeba zmniejszać lub zwiększać obroty silnika elektrycznego.
Czy V2 (dmuchawa powietrza) lata na PWR to nie sprawdzałem.
Jak zaczniemy sprawdzać sygnały PWR zwykłym miernikiem to będziemy
mieli wrażenie, że jest to prąd stały o mniejszym lub większym napięciu.
Moduł zarządzania energią steruje takim sygnałem altkiem itd.
-
leon0376
- Super Klubowicz

- Posty: 410
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
- Lokalizacja: FR
I tak powinny wyglądać dyskusje na forum.Fajnie jest poczytać sensownych wypowiedzi przy okazji ucząc sie.Ja dzieki temu forum wszystko przy aucie robie sam nigdy nie oddalem i nie oddam w obce ręce 😊.Wiele rzeczy robie tez kumplowi przy "blizniaczym" Phaetonie🤘
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla
-
maciu
- Super Klubowicz

- Posty: 3525
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
Marek, polemizowałbym, niektóre z wymienionych przez ciebie rzeczy (V2, alternator...)marekp750 pisze:Sugnał PWR idzie w KHz.
W D3 wiele masz takich sygnałów. Sterowanie Wiatrakami chłodnicy, w FSI pompy paliwa.
Wszędzie, gdzie trzeba zmniejszać lub zwiększać obroty silnika elektrycznego.
Czy V2 (dmuchawa powietrza) lata na PWR to nie sprawdzałem.
Jak zaczniemy sprawdzać sygnały PWR zwykłym miernikiem to będziemy
mieli wrażenie, że jest to prąd stały o mniejszym lub większym napięciu.
Moduł zarządzania energią steruje takim sygnałem altkiem itd.
to już magistrala cyfrowa dwukierunkowa.
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
- marekp750
- Super Klubowicz

- Posty: 1222
- Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
- Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.
Macieju, silnik V2 nie może być zasilany magistralą cyfrową.maciu pisze:Marek, polemizowałbym, niektóre z wymienionych przez ciebie rzeczy (V2, alternator...)marekp750 pisze:Sugnał PWR idzie w KHz.
W D3 wiele masz takich sygnałów. Sterowanie Wiatrakami chłodnicy, w FSI pompy paliwa.
Wszędzie, gdzie trzeba zmniejszać lub zwiększać obroty silnika elektrycznego.
Czy V2 (dmuchawa powietrza) lata na PWR to nie sprawdzałem.
Jak zaczniemy sprawdzać sygnały PWR zwykłym miernikiem to będziemy
mieli wrażenie, że jest to prąd stały o mniejszym lub większym napięciu.
Moduł zarządzania energią steruje takim sygnałem altkiem itd.
to już magistrala cyfrowa dwukierunkowa.
Masz moduł j126 - który komunikuje się z panelem klimatronica po LIN (magistrali cyfrowej).
Ale sam moduł zasila V2. Tam (j126) prawdopodobnie też jest wyjście na V2 sygnałem
wypełnienia +12V.
Wyjścia B1 i B2 z j126 zasilają silnik V2 dmuchawy.
Sterowanie z klimatronika idzie na A3 (LIN).

- drago_o
- Super Klubowicz

- Posty: 8087
- Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
- Lokalizacja: Częstochowa
Zastanawiam się teraz bo np z klimatronika jak i z solara gdy mierzyłem napięcie to zmieniało się ono wraz ze stopniem ustawienia mocy (od 0 do 12) i wydaje mi się, że to będzie ten sam temat. Mierząc miernikiem pokazywało mi napięcie uśrednione a tak naprawdę to było prawdopodobnie to samo wypełnienie tylko źle przeze mnie mierzonemarekp750 pisze:Macieju, silnik V2 nie może być zasilany magistralą cyfrową.
Masz moduł j126 - który komunikuje się z panelem klimatronica po LIN (magistrali cyfrowej).
Ale sam moduł zasila V2. Tam (j126) prawdopodobnie też jest wyjście na V2 sygnałem
wypełnienia +12V.
Wyjścia B1 i B2 z j126 zasilają silnik V2 dmuchawy.
Sterowanie z klimatronika idzie na A3 (LIN).
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
- marekp750
- Super Klubowicz

- Posty: 1222
- Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
- Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.
Teraz sprawa alternatora i modułu zarządzania.
na D+ w altku idzie przewód z modułu zarządzania energią (pin 8)
Zadaniem tego sygnału jest sterowanie "ładowaniem". Za pomocą tego sygnału
zwiększamy sprawność lub zmniejszamy sprawność alternatora.
Jedna z metod to zmiana "siły" pola magnetycznego altka.
Sądzę, że tym kabelkiem z PIN8 modułu zarządzania idzie sygnał +12 wypełniany
powodując sterowanie jego, tego nie jestem pewny ale nie widzę innej sensownej
możliwości.
na D+ w altku idzie przewód z modułu zarządzania energią (pin 8)
Zadaniem tego sygnału jest sterowanie "ładowaniem". Za pomocą tego sygnału
zwiększamy sprawność lub zmniejszamy sprawność alternatora.
Jedna z metod to zmiana "siły" pola magnetycznego altka.
Sądzę, że tym kabelkiem z PIN8 modułu zarządzania idzie sygnał +12 wypełniany
powodując sterowanie jego, tego nie jestem pewny ale nie widzę innej sensownej
możliwości.
- drago_o
- Super Klubowicz

- Posty: 8087
- Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
- Lokalizacja: Częstochowa
Jedyne co wyczytałem na temat tego sterownika, to, że może zwiększyć sprawność alternatora poprzez zwiększenie obrotów jałowych silnika do 15%.marekp750 pisze:Zadaniem tego sygnału jest sterowanie "ładowaniem" za pomocą tego sygnału
zwiększamy sprawność lub zmniejszamy sprawność alternatora.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
- marekp750
- Super Klubowicz

- Posty: 1222
- Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
- Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.
Dlaczego zaczęto korzystać z sygnałów wypełnienia?
1. standardowe metody (rezystancyjne) zmniejszania napięcia generują ciepło, sporo
energii idzie na niepotrzebne grzanie, sygnał wypełnienia nie ma tego problemu, ponieważ
tam gdzie znika napięcie nic się nie grzeje. Oszczędzamy energię.
Kolejna sprawa to pojawiające się napięcie +12V będzie miało większa siłę motoryczną niż
na przykład zaniżone na stałe do 4V. W sumie nie jestem elektronikiem z wykształcenia
więc pewnie wiele innych jeszcze zalet można podać ale to tak na szybciora wymyśliłem.
[ Dodano: 2018-11-29, 19:10 ]
1. standardowe metody (rezystancyjne) zmniejszania napięcia generują ciepło, sporo
energii idzie na niepotrzebne grzanie, sygnał wypełnienia nie ma tego problemu, ponieważ
tam gdzie znika napięcie nic się nie grzeje. Oszczędzamy energię.
Kolejna sprawa to pojawiające się napięcie +12V będzie miało większa siłę motoryczną niż
na przykład zaniżone na stałe do 4V. W sumie nie jestem elektronikiem z wykształcenia
więc pewnie wiele innych jeszcze zalet można podać ale to tak na szybciora wymyśliłem.
[ Dodano: 2018-11-29, 19:10 ]
ale to idzie po cyfrowej magistalii do ECU silnika, rozkaz: podnieś obroty bo już nie wyrabia altek i trzeba ratować sytuację z prądemdrago_o pisze:Jedyne co wyczytałem na temat tego sterownika, to, że może zwiększyć sprawność alternatora poprzez zwiększenie obrotów jałowych silnika do 15%.marekp750 pisze:Zadaniem tego sygnału jest sterowanie "ładowaniem" za pomocą tego sygnału
zwiększamy sprawność lub zmniejszamy sprawność alternatora.
-
maciu
- Super Klubowicz

- Posty: 3525
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
rozkminiałem temat przy okazji zjadania akku i grzania plusa, rzuc okiem nam SSP287 str 19marekp750 pisze:Teraz sprawa alternatora i modułu zarządzania.
na D+ w altku idzie przewód z modułu zarządzania energią (pin 8)
Zadaniem tego sygnału jest sterowanie "ładowaniem". Za pomocą tego sygnału
zwiększamy sprawność lub zmniejszamy sprawność alternatora.
Jedna z metod to zmiana "siły" pola magnetycznego altka.
Sądzę, że tym kabelkiem z PIN8 modułu zarządzania idzie sygnał +12 wypełniany
powodując sterowanie jego, tego nie jestem pewny ale nie widzę innej sensownej
możliwości.
i dalsze, jest tam trochę funkcji na jednym kabelku
Co do dmuchawy oczywiście racja aczkolwiek uważam że sam motorek z J126 jest pędzony
klasycznie napięciem. Dziwne wydaje mi się mieszanie sygnału sterującego i zasilającego.
Ale chętnie się dowiem czy mam rację czy nie, bedziesz miał jakieś D3 rozdłubane sprawdź.
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
- drago_o
- Super Klubowicz

- Posty: 8087
- Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
- Lokalizacja: Częstochowa
Po prostu mnie zaskoczyłeś bo nie wiedziałem, ze dodatkowo steruje alternatorem zmieniając siłę pola magnetycznegomarekp750 pisze:ale to idzie po cyfrowej magistalii do ECU silnika, rozkaz: podnieś obroty bo już nie wyrabia altek i trzeba ratować sytuację z prądem
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG






