Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 03 4.2MPI] wymiana zawieszenia sportowego na komfortowe

el_kylos
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 19 lis 2018, 22:50
Lokalizacja: Lublin

[D3 03 4.2MPI] wymiana zawieszenia sportowego na komfortowe

Post autor: el_kylos » 20 lis 2018, 00:10

Witam wszystkich, niedługo po zakupie w moje ósemce wymieniałem kilka pierdół, które drażniły (czujnik parkowania, wzmacniacz bose, moduł komfortu drzwi kierowcy, moduł akumulatora), ale teraz naszło mnie na zmiane miechów ze sportowych (w mmi oznaczenie air suspension sport) na te z zawieszenia standardowego aby uzyskać większy komfort na naszych dziurawych drogach. Chciałbym się Was drodzy forumowicze poradzić, jak to wszystko zrobić, żeby było zgodnie ze sztuką:) Z tego co czytałem/ogladałem sprawa przedstawia się następująco:

Przy wymianie miecha przód:
1. Kierownica prosto (skrzynia biegow w polozeniu Neutral)
2. Włączamy tryb podnośnika Jacking mode
3. Odlączenie akumulatora
4. Auto idzie do góry na podnośniku
5. Odkręcamy koło
6. Odkręcamy i wyciągamy wężyk doprowadzający powietrze do miecha
7. Odkręcamy śruby w górnej i dolnej częsci miecha
8. Zdejmujemy podszybie i rozłączamy pod maską połączenie elektryczne
9. Odkręcamy śruby pod maską "z góry" miecha
10. Demontujemy miecha
11. Zakładmy "nowego" miecha postępując analogicznie tak jak demontowalismy "starego" miecha, czyli dokręcamy śruby, podłaczamy połączenie elektryczne a następnie wężyk z powietrzem
12, Zakładamy koło
13. Opuszczamy auto na podnośniku
14. Właczamy akumulator
15. Wyłączamy tryb podnośnika jacking mode
16. Testujemy czy auto stoi równo i czy po wybraniu odpowiednich trybów samochód podnosi się (comfort, lift) bądz opuszcza (dynamic).

Po wymianie miechów sportowych na standardowe następuje kalibracja zawieszenia programem komputerowym (m.in. VCDS) t.j. określenie wysokości na pozycji auto: przód 416mm, tył 398mm.

Jestem laikiem w temacie, mój przyjaciel, mechanik pomoże mi w wymianie. Jeśli coś pominąłem badź kolejność kroków jest nieprawidłowa bardzo proszę o komentarz.

Inne moje pytanie brzmi, czy po wymianie miechów na standardowe (numery częsci miechów które montujemy możemy sprawdzić na stronce http://ifinterface.com/page/page3.php) musze też zmienić moduł komfortu z auta które miało fabrycznie zamontowane standardowe miechy z zawieszenia komfortowego? I jesli tak to czy któs może mi podać numery seryjne takich modułów, bo nie mogłem tego namierzyć?
Przy wymianie modułu komfortu zapewne trzeba też zdjąc komputerowo ochrone komponentu. Czy po wymianie modułu komfortu w MMI zmieni mi się opis z Air Suspension-Sport na Adaptive Air Suspension?

Proszę o opinię czy jeszcze o czymś muszę pamiętać przy tej wymianie i nie jechanie mnie jeśli napisałem gdzieś jakieś głupstwo, powtarzam jestem laikiem :)

Przed dodaniem tematu, korzystałem z funkcji szukaj na forum jednak nie znalazłem instrukcji krok po kroku wymiany miecha i innych elementów zawieszenia aby zmienić je ze sportowego na komfortowe. Z góry przepraszam jeśli jest gdzieś taki temat a ja go w jakiś sposób zdublowałem i proszę mnie do niego odesłać:)

Pozdrawiam i liczę na komentarze.
Krzysiek

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Re: [D3 03 4.2MPI] wymiana zawieszenia sportowego na komfor

Post autor: FOSS » 20 lis 2018, 00:51

el_kylos pisze:Inne moje pytanie brzmi, czy po wymianie miechów na standardowe musze też zmienić moduł komfortu z auta które miało fabrycznie zamontowane standardowe miechy z zawieszenia komfortowego?
Nie moduł komfortu ale sterownik zawieszenia.

Tym bardziej, że...
el_kylos pisze:Po wymianie miechów sportowych na standardowe następuje kalibracja zawieszenia programem komputerowym (m.in. VCDS) t.j. określenie wysokości na pozycji auto: przód 416mm, tył 398mm.
Na twoim sterowniku, zgodnie ze sztuką, nie wykonasz takiej kalibracji.
Tzn. wartości mierzone na kołach po dłuższych zabiegach może uda się takie uzyskać ale w sterowniku, normalnym interfejsem diagnostycznym, nigdy takich nie dopiszesz.

Natomiast po wymianie sterownika zawieszenia auto powinno ustawić się samo do wartości zapisanych w tymże sterowniku.
Oczywiście należy sprawdzić czy auto stoi właściwie ale jeżeli wcześniej ktoś na tym sterowniku miał idealnie zrobioną kalibrację to twoje auto powinno się ustawić tak samo.
el_kylos pisze:Przy wymianie modułu komfortu zapewne trzeba też zdjąc komputerowo ochrone komponentu.
Po wymianie sterownika zawieszenia nic nie trzeba zdejmować bo on nie posiada CP.
Jeżeli gdzieś tak przeczytałeś to głupoty ludzie piszą.
el_kylos pisze:Czy po wymianie modułu komfortu w MMI zmieni mi się opis z Air Suspension-Sport na Adaptive Air Suspension?
Po wymianie sterownika zawieszenia na ten komfortowy powinien się zgłosić w MMI jako "Adaptive Air Suspension".
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 20 lis 2018, 06:44

No i ostatecznie wymieniasz całą kolumnę czy tylko miech? Bo jak miech, jak ciągle piszesz, to wymienia się go delikatnie inaczej. Konkretnie pominąłeś fakt wymontowania całego amortyzatora i zmiany na nim miecha. Czy amorki same z siebie są taki same w dla obu zawieszeń? Jeśli jednak masz na myśli całe amory to jesteś blisko :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

el_kylos
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 19 lis 2018, 22:50
Lokalizacja: Lublin

Post autor: el_kylos » 20 lis 2018, 11:23

dziękuję FOSS, tak pomyliłem moduł komfortu ze sterownikiem zawieszenia, poszło dla Ciebie "pomógł":)

Drago_o tak, miałem na myśli wymiane całych amortyzatorów, ale błędnie określałem to jako same miechy. Dzięki chłopaki za odpowiedzi:)

Jeszcze jedno mnie nurtuje, czy sterownik zawieszenia o numerze 4E0 907 553 F bedzie od zawieszenia standardowego? Jeśli od sportowego to proszę niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu:)

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 20 lis 2018, 12:58

el_kylos pisze:Jeszcze jedno mnie nurtuje, czy sterownik zawieszenia o numerze 4E0 907 553 F bedzie od zawieszenia standardowego?
Pod tym numerem jest wersja sport.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

el_kylos
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 19 lis 2018, 22:50
Lokalizacja: Lublin

Post autor: el_kylos » 20 lis 2018, 14:25

Dzięki FOSS, sprzedający ma jeszcze sterownik o numerach 4E0 907 553 E i SW 4E0 910 553 E, czy to wersja standard?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 20 lis 2018, 19:15

el_kylos pisze:Dzięki FOSS, sprzedający ma jeszcze sterownik o numerach 4E0 907 553 E i SW 4E0 910 553 E, czy to wersja standard?
Tak.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 20 lis 2018, 20:06

el_kylos pisze:jak to wszystko zrobić, żeby było zgodnie ze sztuką:)
:]

el_kylos
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 19 lis 2018, 22:50
Lokalizacja: Lublin

Post autor: el_kylos » 20 lis 2018, 21:40

FOSS pisze:Tak.
dzieki FOSS
:]
Miech.pdf
Wymontowanie i zamontowanie pneumatycznej kolumny resorująco-tłumiącej
Pobierz Plik ściągnięto 2 raz(y) 274,13 KB
dziękuję również Marcin :) i czy masz może też wersje pdf dla tylnego amortyzatora?
poszło również "pomógł" :)

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 20 lis 2018, 21:54

Proszę:

el_kylos
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 19 lis 2018, 22:50
Lokalizacja: Lublin

Post autor: el_kylos » 21 lis 2018, 17:55

Operacja zmiany zawieszenia ze sportowego na komfortowe na chwile obecną zakończona sukcesem:)

Po wymianie amortyzatorów oraz sterownika, auto zrobiło się bardziej komfortowe. W MMI wyświetla się teraz "Adaptive Air Suspension", wszystkie tryby działają jak należy (auto opuszcza się i podnosi)

W sterowniku zapisane były wysokości takie jak "fabryka" zaleca, takze nie trzeba było nawet kalibrowac komputerowo. Sprawdzę jeszcze po nocy w garazu czy auto nie opadnie na którąś stronę.

Panowie dziękuję za Wasze udzielanie się w wątku (szczególnie FOSS i Marcin2013)

Pozdrawiam, Krzysiek

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 21 lis 2018, 19:29

Jak sprawdziłeś że wysokości są dobre? Z innego auta pasowały bez kalibracji? Coś w to nie wierzę. Mierzyles wysokości?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

el_kylos
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 19 lis 2018, 22:50
Lokalizacja: Lublin

Post autor: el_kylos » 21 lis 2018, 20:44

Tak Drago mierzyłem od środka emblematu na feldze do nadkola miarką, 398 tył i 416 przód po obu stronach +/- 1 badz 2 mm. Chyba że taki sposób nie jest miarodajny to proszę mnie wyprowadzic z błędu.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 21 lis 2018, 21:56

Nie no dobrze, ale to wydaje się aż nieprawdopodobne bo czujniki przecież zostały stare te co miałeś a to właśnie je się adaptuje. Znaczy adaptacja ma na celu nanieść korekty do odczytów z czujników. Wygląda na to, że jednak jest dobrze jak mierzone :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

el_kylos
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 19 lis 2018, 22:50
Lokalizacja: Lublin

Post autor: el_kylos » 22 lis 2018, 00:16

Szczerze mówiąc sam byłem mile zaskoczony, że takie były wyniki pomiarów wysokości i nie jest konieczna kalibracja :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl