



![]() |
![]() |
![]() |
Marek, polemizowałbym, niektóre z wymienionych przez ciebie rzeczy (V2, alternator...)marekp750 pisze:Sugnał PWR idzie w KHz.
W D3 wiele masz takich sygnałów. Sterowanie Wiatrakami chłodnicy, w FSI pompy paliwa.
Wszędzie, gdzie trzeba zmniejszać lub zwiększać obroty silnika elektrycznego.
Czy V2 (dmuchawa powietrza) lata na PWR to nie sprawdzałem.
Jak zaczniemy sprawdzać sygnały PWR zwykłym miernikiem to będziemy
mieli wrażenie, że jest to prąd stały o mniejszym lub większym napięciu.
Moduł zarządzania energią steruje takim sygnałem altkiem itd.
Macieju, silnik V2 nie może być zasilany magistralą cyfrową.maciu pisze:Marek, polemizowałbym, niektóre z wymienionych przez ciebie rzeczy (V2, alternator...)marekp750 pisze:Sugnał PWR idzie w KHz.
W D3 wiele masz takich sygnałów. Sterowanie Wiatrakami chłodnicy, w FSI pompy paliwa.
Wszędzie, gdzie trzeba zmniejszać lub zwiększać obroty silnika elektrycznego.
Czy V2 (dmuchawa powietrza) lata na PWR to nie sprawdzałem.
Jak zaczniemy sprawdzać sygnały PWR zwykłym miernikiem to będziemy
mieli wrażenie, że jest to prąd stały o mniejszym lub większym napięciu.
Moduł zarządzania energią steruje takim sygnałem altkiem itd.
to już magistrala cyfrowa dwukierunkowa.
Zastanawiam się teraz bo np z klimatronika jak i z solara gdy mierzyłem napięcie to zmieniało się ono wraz ze stopniem ustawienia mocy (od 0 do 12) i wydaje mi się, że to będzie ten sam temat. Mierząc miernikiem pokazywało mi napięcie uśrednione a tak naprawdę to było prawdopodobnie to samo wypełnienie tylko źle przeze mnie mierzonemarekp750 pisze:Macieju, silnik V2 nie może być zasilany magistralą cyfrową.
Masz moduł j126 - który komunikuje się z panelem klimatronica po LIN (magistrali cyfrowej).
Ale sam moduł zasila V2. Tam (j126) prawdopodobnie też jest wyjście na V2 sygnałem
wypełnienia +12V.
Wyjścia B1 i B2 z j126 zasilają silnik V2 dmuchawy.
Sterowanie z klimatronika idzie na A3 (LIN).
Jedyne co wyczytałem na temat tego sterownika, to, że może zwiększyć sprawność alternatora poprzez zwiększenie obrotów jałowych silnika do 15%.marekp750 pisze:Zadaniem tego sygnału jest sterowanie "ładowaniem" za pomocą tego sygnału
zwiększamy sprawność lub zmniejszamy sprawność alternatora.
ale to idzie po cyfrowej magistalii do ECU silnika, rozkaz: podnieś obroty bo już nie wyrabia altek i trzeba ratować sytuację z prądemdrago_o pisze:Jedyne co wyczytałem na temat tego sterownika, to, że może zwiększyć sprawność alternatora poprzez zwiększenie obrotów jałowych silnika do 15%.marekp750 pisze:Zadaniem tego sygnału jest sterowanie "ładowaniem" za pomocą tego sygnału
zwiększamy sprawność lub zmniejszamy sprawność alternatora.
rozkminiałem temat przy okazji zjadania akku i grzania plusa, rzuc okiem nam SSP287 str 19marekp750 pisze:Teraz sprawa alternatora i modułu zarządzania.
na D+ w altku idzie przewód z modułu zarządzania energią (pin 8)
Zadaniem tego sygnału jest sterowanie "ładowaniem". Za pomocą tego sygnału
zwiększamy sprawność lub zmniejszamy sprawność alternatora.
Jedna z metod to zmiana "siły" pola magnetycznego altka.
Sądzę, że tym kabelkiem z PIN8 modułu zarządzania idzie sygnał +12 wypełniany
powodując sterowanie jego, tego nie jestem pewny ale nie widzę innej sensownej
możliwości.
Po prostu mnie zaskoczyłeś bo nie wiedziałem, ze dodatkowo steruje alternatorem zmieniając siłę pola magnetycznegomarekp750 pisze:ale to idzie po cyfrowej magistalii do ECU silnika, rozkaz: podnieś obroty bo już nie wyrabia altek i trzeba ratować sytuację z prądem