części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 ALL ] swap hamulców D3

Dokładane DVD, tunery TV, radia CB, nawigacje GPS, moduły do telefonów GSM, videorejestratory, przeróbki elektryki i elektroniki zmieniające funkcjonalność auta, nowe gadżety.
bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

[D3 ALL ] swap hamulców D3

Post autor: bunga bunga » 08 sty 2013, 11:01

Panowie jak ocenili byście swap hamulców do D3 pod względem wydajności:

zaciski od RS6 C6 sześcio tłoczkowe tarcza 390 mm wiercona,
a
zaciski od S8 D4 sześcio tłoczkowe tarcza 400 mm gładka.

Który z zestawów powinien mieć większą wydajność, skracać drogę hamowania, w D3?

RS6 ok 2,02 tony i 580 KM 650 Nm, S8 D4 też ok 2,14 ton i 520 KM 650 Nm.
Ostatnio zmieniony 09 sty 2013, 10:31 przez bunga bunga, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 08 sty 2013, 16:59

Ogólnie im większa tarcza tym lepiej, ale pod uwagę należy brać jeszcze takie czynniki jak powierzchnia klocka i wielkość tłoczków w zaciskach.

Zestaw z S8 ma większe i grubsze tarcze 400mm/38mm (wzrasta pojemność cieplna zestawu - trochę trudniej przegrzać hamulce), a także minimalnie większą powierzchnię klocka. Średnicy tłoczków nie znalazłem.

Zestaw z RS6 ma mniejsze tarcze 390mm/36mm i minimalnie krótszy klocek. Nawierty w tarczy pozwalają na odprowadzanie gazów spod klocka, co poprawia skuteczność hamowania przy wyczynowej jeździe. Tłoczki mają średnicę 34mm, 36mm i 36mm.

Moim zdaniem, w normalnym ruchu ulicznym, lekką przewagę będzie miał zestaw z S8.

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 08 sty 2013, 20:26

Gładką tarczę zawsze można naciąć na ok 2 mm. Czy da to wymierne efekty oprócz szybszego zużycia klocka?

A w czym miała by okazywać się ta przewaga w ruchu ulicznym?

8-)

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 08 sty 2013, 23:09

Przewagą zestawu z S8 będzie większa siła hamowania wynikająca z większej średnicy tarczy i powierzchni klocka. Jednak kosmiczna różnica to raczej nie będzie i w zależności od Twoich umiejętności i sposobu wykorzystywania tych hamulców, mógłbyś jej nie odczuć (ja sam bym tego raczej nie odczuł, bo hamulców na co dzień nie katuję i pełną ich moc wykorzystuję tylko w sytuacjach kryzysowych).
Nacięcia/nawierty sprawdzają się przy ostrej jeździe torowej, gdzie hamulce cały czas pracują, rozgrzewając się do czerwoności i klocki faktycznie gazują. W jeździe ulicznej takie sytuacje zdarzają się rzadko, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby nawiercić gładkie tarcze.

Jak dla mnie oba zestawy są bardzo mocne, z lekką przewagą S8, a wziąłbym ten, który uda się taniej wyrwać i który będzie później tańszy w eksploatacji ;-)

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 09 sty 2013, 08:00

O nacinaniu gładkich to słyszałem i wydaje się być proste. Ale wiercenie to już nie wiem czy ktoś by się podjął.

Pomijam, że traci się gwarancję.

8-)

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 09 sty 2013, 10:09

bunga bunga,
Ale tytuł mógł byś poprawić , co to za tytuł SWAP ????????
Czego się tyczy ??

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 09 sty 2013, 10:32

mdamian pisze:Ale tytuł mógł byś poprawić , co to za tytuł SWAP ????????
Czego się tyczy ??
może być?

8-)

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 09 sty 2013, 10:34

bunga bunga pisze:
mdamian pisze:Ale tytuł mógł byś poprawić , co to za tytuł SWAP ????????
Czego się tyczy ??
może być?

8-)
Teraz tak ;-)

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 09 sty 2013, 19:44

Pod zacisk RS6 C6 teoretycznie wchodzi 19". Pod S8 D4 już tylko od 20".

Takie słyszałem opinie.

8-)

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 09 sty 2013, 20:35

Elsa podaje, że 400mm z S8 też pod 19" wejdą, ale zając życie nie w każdą felgę, a jak już to z 2mm luzem.

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 09 sty 2013, 21:22

Co jeszcze Elsa podpowiada?

Czy jarzma zacisków S8 D4 (1LX, 1LN) wejdą plug&play do D3 (1LJ)? Czy trzeba będzie je dorabiać?

8-)

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 10 sty 2013, 16:30

bunga bunga pisze:Co jeszcze Elsa podpowiada?

Czy jarzma zacisków S8 D4 (1LX, 1LN) wejdą plug&play do D3 (1LJ)? Czy trzeba będzie je dorabiać?

8-)
Nic więcej poza suchymi danymi i procedurami serwisowymi Elsa nie powie.

Czy jarzma podpasują nie wiadomo, będziesz musiał sam to sprawdzić.

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 05 sty 2019, 08:34

Czy może ktoś wie, jakiej grubości dystanse/adaptery trzeba zrobić pod zacisk Akebono z Q7 4M? O ile trzeba je odsunąć od zwrotnicy?

[ Dodano: 2019-01-05, 08:34 ]
I czy ktoś montował kierownice powietrza do tarcz hamulcowych z VW PHAETON, czy w nadkolu trzeba powiększać otwory na przepływ powietrza, lub coś innego przerabiać?

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 05 sty 2019, 09:33

Pczester pisze:Czy może ktoś wie, jakiej grubości dystanse/adaptery trzeba zrobić pod zacisk Akebono z Q7 4M? O ile trzeba je odsunąć od zwrotnicy?

[ Dodano: 2019-01-05, 08:34 ]
I czy ktoś montował kierownice powietrza do tarcz hamulcowych z VW PHAETON, czy w nadkolu trzeba powiększać otwory na przepływ powietrza, lub coś innego przerabiać?
11mm grubość
długi ~160mm

poczyta sobie...
https://www.a8team.pl/d3-all-zaciski-od ... ht=#283528

konkluzji niestety nie było

gdyby zakup dwóch kompletów akebono robił dobrą cenę to ja też szukam
najchętniej te gołe niemalowane lub czarne
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 05 sty 2019, 14:00

Pczester pisze:I czy ktoś montował kierownice powietrza do tarcz hamulcowych z VW PHAETON, czy w nadkolu trzeba powiększać otwory na przepływ powietrza, lub coś innego przerabiać?
Montowałem wielokrotnie, do A8/S8 D2 i D3, do różnych wersji silnikowych.
I montowałem je do różnych zestawów zacisków i różnych wielkości tarcz chociaż najczęściej było to już 385mm.

Nic nie przerabiasz oprócz tego, że kierownice montujesz oczywiście do osłon również z Phaetona ;)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl