[D3 ALL ] swap hamulców D3
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
[D3 ALL ] swap hamulców D3
Panowie jak ocenili byście swap hamulców do D3 pod względem wydajności:
zaciski od RS6 C6 sześcio tłoczkowe tarcza 390 mm wiercona,
a
zaciski od S8 D4 sześcio tłoczkowe tarcza 400 mm gładka.
Który z zestawów powinien mieć większą wydajność, skracać drogę hamowania, w D3?
RS6 ok 2,02 tony i 580 KM 650 Nm, S8 D4 też ok 2,14 ton i 520 KM 650 Nm.
zaciski od RS6 C6 sześcio tłoczkowe tarcza 390 mm wiercona,
a
zaciski od S8 D4 sześcio tłoczkowe tarcza 400 mm gładka.
Który z zestawów powinien mieć większą wydajność, skracać drogę hamowania, w D3?
RS6 ok 2,02 tony i 580 KM 650 Nm, S8 D4 też ok 2,14 ton i 520 KM 650 Nm.
Ostatnio zmieniony 09 sty 2013, 10:31 przez bunga bunga, łącznie zmieniany 1 raz.
Ogólnie im większa tarcza tym lepiej, ale pod uwagę należy brać jeszcze takie czynniki jak powierzchnia klocka i wielkość tłoczków w zaciskach.
Zestaw z S8 ma większe i grubsze tarcze 400mm/38mm (wzrasta pojemność cieplna zestawu - trochę trudniej przegrzać hamulce), a także minimalnie większą powierzchnię klocka. Średnicy tłoczków nie znalazłem.
Zestaw z RS6 ma mniejsze tarcze 390mm/36mm i minimalnie krótszy klocek. Nawierty w tarczy pozwalają na odprowadzanie gazów spod klocka, co poprawia skuteczność hamowania przy wyczynowej jeździe. Tłoczki mają średnicę 34mm, 36mm i 36mm.
Moim zdaniem, w normalnym ruchu ulicznym, lekką przewagę będzie miał zestaw z S8.
Zestaw z S8 ma większe i grubsze tarcze 400mm/38mm (wzrasta pojemność cieplna zestawu - trochę trudniej przegrzać hamulce), a także minimalnie większą powierzchnię klocka. Średnicy tłoczków nie znalazłem.
Zestaw z RS6 ma mniejsze tarcze 390mm/36mm i minimalnie krótszy klocek. Nawierty w tarczy pozwalają na odprowadzanie gazów spod klocka, co poprawia skuteczność hamowania przy wyczynowej jeździe. Tłoczki mają średnicę 34mm, 36mm i 36mm.
Moim zdaniem, w normalnym ruchu ulicznym, lekką przewagę będzie miał zestaw z S8.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
Przewagą zestawu z S8 będzie większa siła hamowania wynikająca z większej średnicy tarczy i powierzchni klocka. Jednak kosmiczna różnica to raczej nie będzie i w zależności od Twoich umiejętności i sposobu wykorzystywania tych hamulców, mógłbyś jej nie odczuć (ja sam bym tego raczej nie odczuł, bo hamulców na co dzień nie katuję i pełną ich moc wykorzystuję tylko w sytuacjach kryzysowych).
Nacięcia/nawierty sprawdzają się przy ostrej jeździe torowej, gdzie hamulce cały czas pracują, rozgrzewając się do czerwoności i klocki faktycznie gazują. W jeździe ulicznej takie sytuacje zdarzają się rzadko, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby nawiercić gładkie tarcze.
Jak dla mnie oba zestawy są bardzo mocne, z lekką przewagą S8, a wziąłbym ten, który uda się taniej wyrwać i który będzie później tańszy w eksploatacji ;-)
Nacięcia/nawierty sprawdzają się przy ostrej jeździe torowej, gdzie hamulce cały czas pracują, rozgrzewając się do czerwoności i klocki faktycznie gazują. W jeździe ulicznej takie sytuacje zdarzają się rzadko, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby nawiercić gładkie tarcze.
Jak dla mnie oba zestawy są bardzo mocne, z lekką przewagą S8, a wziąłbym ten, który uda się taniej wyrwać i który będzie później tańszy w eksploatacji ;-)
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
bunga bunga,
Ale tytuł mógł byś poprawić , co to za tytuł SWAP ????????
Czego się tyczy ??
Ale tytuł mógł byś poprawić , co to za tytuł SWAP ????????
Czego się tyczy ??
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
Teraz tak ;-)bunga bunga pisze:może być?mdamian pisze:Ale tytuł mógł byś poprawić , co to za tytuł SWAP ????????
Czego się tyczy ??
8-)
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
Czy może ktoś wie, jakiej grubości dystanse/adaptery trzeba zrobić pod zacisk Akebono z Q7 4M? O ile trzeba je odsunąć od zwrotnicy?
[ Dodano: 2019-01-05, 08:34 ]
I czy ktoś montował kierownice powietrza do tarcz hamulcowych z VW PHAETON, czy w nadkolu trzeba powiększać otwory na przepływ powietrza, lub coś innego przerabiać?
[ Dodano: 2019-01-05, 08:34 ]
I czy ktoś montował kierownice powietrza do tarcz hamulcowych z VW PHAETON, czy w nadkolu trzeba powiększać otwory na przepływ powietrza, lub coś innego przerabiać?
11mm grubośćPczester pisze:Czy może ktoś wie, jakiej grubości dystanse/adaptery trzeba zrobić pod zacisk Akebono z Q7 4M? O ile trzeba je odsunąć od zwrotnicy?
[ Dodano: 2019-01-05, 08:34 ]
I czy ktoś montował kierownice powietrza do tarcz hamulcowych z VW PHAETON, czy w nadkolu trzeba powiększać otwory na przepływ powietrza, lub coś innego przerabiać?
długi ~160mm
poczyta sobie...
https://www.a8team.pl/d3-all-zaciski-od ... ht=#283528
konkluzji niestety nie było
gdyby zakup dwóch kompletów akebono robił dobrą cenę to ja też szukam
najchętniej te gołe niemalowane lub czarne
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
Montowałem wielokrotnie, do A8/S8 D2 i D3, do różnych wersji silnikowych.Pczester pisze:I czy ktoś montował kierownice powietrza do tarcz hamulcowych z VW PHAETON, czy w nadkolu trzeba powiększać otwory na przepływ powietrza, lub coś innego przerabiać?
I montowałem je do różnych zestawów zacisków i różnych wielkości tarcz chociaż najczęściej było to już 385mm.
Nic nie przerabiasz oprócz tego, że kierownice montujesz oczywiście do osłon również z Phaetona
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-