części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 06 4.2MPI/LPG ] Ciezko odpala na zimnym po nocy

Caprio_xD
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 17
Rejestracja: 07 lut 2019, 08:24
Lokalizacja: Bialystok

[D3 06 4.2MPI/LPG ] Ciezko odpala na zimnym po nocy

Post autor: Caprio_xD » 07 lut 2019, 13:04

Witam.
Pacjent Audi a8 d3 2006 4.2 mpi.
Problem z odpaleniem.
Rano po nocy ciezko pali. Rozrusznik kreci normalnie ale nie chce startowac 8-10 razy kreci i nic. Zauwazylem ze jak pompuje pedal gazu to po 5-6 zakreceniu wstaje. Po pierwszym odpaleniu rano pozniej nie ma problemu. Help!

Ktos powiedzial ze moze byc to pompa paliwa i ze w nocy paliwo z przewodow cofa sie do baku. Prawda to?

Szukalem podobnego watku na forum i nie znalazlem

Dodam ze auto z LPG

[ Dodano: 2019-02-07, 13:04 ]
Ktos cos? :)
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Caprio_xD, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 07 lut 2019, 14:32

Może być pompa, ale może być też wina LPG - nieszczelne wtryski lub parownik puszcza gaz przewodem podciśnienia i po nocy kolektor dolotowy jest wypełniony LPG.
Four rings to rule them all

Caprio_xD
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 17
Rejestracja: 07 lut 2019, 08:24
Lokalizacja: Bialystok

Post autor: Caprio_xD » 07 lut 2019, 19:51

@gtfan czy wgledem teorii pelnego dolotu LPG, czy myslisz ze jezeli wieczorem ostatnie 10 km przejade na PB, rano powinien ladnie odpalic? Testowalem nie dziala. VAG nic nie wykazuje w zwiazku z tematem. Moze jedbak pompa? Jezeli tak to ktora? Bo sa dwie. Obie sa tylko ori i po 1780zl kazda :(

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 07 lut 2019, 20:04

ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Caprio_xD
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 17
Rejestracja: 07 lut 2019, 08:24
Lokalizacja: Bialystok

Post autor: Caprio_xD » 07 lut 2019, 22:14

Slyszalem ze audi robila w tych pompach jakies specjalne magnesy czy cos i ze zamienniki tego nie maja i zacieraja sie po 5000km. Prawda to?

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 07 lut 2019, 23:13

Caprio_xD pisze:czy wgledem teorii pelnego dolotu LPG, czy myslisz ze jezeli wieczorem ostatnie 10 km przejade na PB, rano powinien ladnie odpalic? Testowalem nie dziala.(
To źle testowałeś. Aby być pewnym, że nie jest to wina gazu to powinieneś pozbyć się go całkowicie z układu, tzn. odkręcić wąż i wypuścić. Najlepiej by było wyjeździc LPG do końca i wtedy wypuścić dodatkowo z węży.

Najczęstszym objawem ciężkiego palenia przy LPG jest nieszczelny układ jak napisał gtfan.

To że przejedziesz 10km na PB nic nie da. Jak szczelność będzie niewielka i będzie gaz w układzie to i po 1000KM objaw może być ten sam, ponieważ po zgaszeniu i tak będzie się przedostawał do kolektora ssącego albo nieszczelnym wtryskiem albo podciśnieniem z reduktora.

Wypuścić LPG z układu, i pojeździ przez dwa dni na samej PB. Jeśli to nie pomoże to przyczyna może leżeć w pompie paliwa, czujniku ciśnienia paliwa, czujniku położenia walu G28...

Co mówi komputer???podpisałeś w ogóle?
to nie jest zwykły napęd...to

Caprio_xD
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 17
Rejestracja: 07 lut 2019, 08:24
Lokalizacja: Bialystok

Post autor: Caprio_xD » 08 lut 2019, 07:32

Jak wyjezdzic gaz do konca to wiem. A jak spuścić go z przewdow. Moglbym prosic o jakas instrukcje taka jak dla laika zebym nie musial dopytywac?

Komp pokazal:
17819- system wtrysku powietrza obwodu wtornego, modul 2 niewystatczajacy przeply:, P1411 sporadyczny 002 - granica dolna przekroczona

18080- sterowanie wentylatora ukladu chlodzenia 1: przerwa lub zwarcie do masy: P1672 - sporadyczny 004- brak sygnalu/komunkiacja

17536 - korekcja skladu paliwa: Bank 1 (mnozna) mieszanka zbyt uboga: P1128 - sporadyczny 001 - gorna granica przekroczona

17538 - korekcja skladu paliwa: Bank 2 (mnozna) mieszanka zbyt uboga: P1123 - sporadyczny 001 - gorna granica przekroczona

Dodajac:
Auto wieje cieplym powierzem czasami, ale niegoracym nawet ustawione na max. Termostat zmieniony (przed zmiana tylko zimne).

W trakcie jazdy po autostradach wskazowka temp spada do 85st. to normalne?

Czy bledy zwiazne z mieszanka sa spowodowane przez to ze odpina gaz i piszczy jak depne po pedale? Bo tak jest. Gaz w podloge, robi redu i odpina gaz.

Z gory dzieki za kazda pomoc

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 08 lut 2019, 10:55

Odkręcasz opaskę od węża LPG, który jest połączony z listwą wtryskową gazu. Powoli, nie gwałtownie. Jak się gaz ulotni to skręcasz i tyle. Pojeździć po tym 2 dni na PB i zobacz jak odpala.

To że przełącza na PB podczas butowania, może mieć związek z niedogrzanym układem. Jeśli jest on zapowietrzony, nie działa pompka obiegowa, masz przytkane nagrzewnice, wtedy reduktor nie będzie dogrzany i nie poda odpowiedniego ciśnienia.
to nie jest zwykły napęd...to

Hunt
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 02 lut 2019, 22:55
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Hunt » 08 lut 2019, 12:13

Ja bym się nie doszukiwał winy w instalacji LPG.
Wtryskiwacze nawet uszkodzone nie puszczą tyle gazu żeby po nocy był problem, a nieszczelny parownik może utrudniać rozruch na 1-2 max 3h od ostatniego zgaszenia. Przy starego typu instalacjach to był realny problem, gdzie instalka była na mikserze.
Zresztą łatwo to sprawdzić. Jedź na gazie i przełącz na Pb. Jeśli będzie normalnie dalej jechać, to LPG szczelnie trzyma paliwo, a jeśli zacznie trochę szarpać, nierowno chodzić, to znaczy, że od razu gazu nie odcina.
Przy butowaniu przełącza na Pb, bo albo za mało gazu w butli albo butla źle zamontowana,albo reduktor nie trzyma ciśnienia z powodu jego zużycia.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 08 lut 2019, 12:52

a ja bym właśnie od LPG zaczął by je od razu wyeliminować, praktycznie zerowym kosztem i nie doszukiwać się winny w czymś innym, przy okazji wydawać niepotrzebnie pieniądze.

jeśli parownik jest rozszczelniony minimalnie (jakich purchel w środku pod uszczelką ), lub podobnie wtrysk, będzie miał delikatną nieszczelność to w ciągu dnia, kilku h do kolektora ssącego nie naleci tyle gazu co po całej nocy. Stąd jak kolega Caprio_xD, napisał
Po pierwszym odpaleniu rano pozniej nie ma problemu
… to po pierwsze...
Hunt pisze:Przy butowaniu przełącza na Pb, bo albo za mało gazu w butli albo butla źle zamontowana,albo reduktor nie trzyma ciśnienia z powodu jego zużycia.
za mało gazu zgoda,
Butla źle zamontowana… nie do końca, jeśli będzie nawet zaworem zwrócona w kierunku jazdy to dopiero przy końcu "nie będzie pobierał" gazu. Mając całą lub nawet pół butli nie ma prawa przełączyć na pb.
Reduktor co prawda może być zużyty, ale jak kolega pisał na problem z dogrzaniem auta, i teraz w szczególności przy niskich temperaturach, jeśli reduktor również nie będzie dogrzany, będzie wywalać na PB.

przykładem jest gwiazda ML 430 kolegi, który miał bardzo podobne objawy (check engine, ubogo na obu bankach, problem przy pełnym gazie.....letnie powietrze z nawiewów). Okazało się, że pompka obiegowa wody umarła i nie dogrzewała. Po jej wymianie jak ręką odjął...ciśnie na lpg do odcinki ;)
to nie jest zwykły napęd...to

Hunt
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 02 lut 2019, 22:55
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Hunt » 08 lut 2019, 13:04

Wiesz, pełna zgoda, acz wszystko zależy od tego jaki ma reduktor, jaką instalacje, na jaką temp ustawione przełączanie na gaz.
Jak reduktor za słaby, źle butla zamontowana, pol baku i te czynniki ze sobą połączone to dramatycznie spada wydajność cieplna reduktora.
Miałem wcześnie Mondeo ST200 to dokładnie tak mi się robiło, przy sprawnym termostacie i jeszcze połowa gazu w baku była, ale zawór w kierunku jazdy i reduktor wiekowy, to się przełączał.

Można spuścic cały gaz zaworem w butli, odłączyć od zasilania instalacje LPG np wyciągając bezpiecznik od LPG i ten czynnik zostanie wyeliminowany ;)

BTW. Pompka obiegowa w D3 to jest ta V55?

Caprio_xD
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 17
Rejestracja: 07 lut 2019, 08:24
Lokalizacja: Bialystok

Post autor: Caprio_xD » 08 lut 2019, 13:27

CINEK,
Normalnie jezdze z domu do roboty i wieczorem powrot. Do hodziny ladnie wstaje. Dzis pojezdzilem troche i za dnia i juz po 2-3h ciezko wstaje. Choc nie tak jak po nocy. Np. Zakreci 3 razy, wstanie i gasnie. 2 raz wstaje za 1szym.

Co do gazu. Nie ma znaczenia czy pusta czy pelna butla i tak odcina. Szczegolnie przy redukcji. Np. 1szy bieg ciagnie na gazie do konca. Ktos mi powiedział ze to zabezpieczenie zeby nie pizdowac na podtlenku. Mozliwe?

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 08 lut 2019, 14:29

Hunt pisze:Ja bym się nie doszukiwał winy w instalacji LPG.
Wtryskiwacze nawet uszkodzone nie puszczą tyle gazu żeby po nocy był problem, a nieszczelny parownik może utrudniać rozruch na 1-2 max 3h od ostatniego zgaszenia.
Mam akurat inne doświadczenia, właśnie jak parownik KME puszczał mi gaz przez króciec podciśnienia, to rano miałem problemy z odpaleniem. Do 1-1.5h od zgaszenia było ok, później już coraz dłużej trzeba było kręcić. Nieszczelności mogą robić się dopiero jak wszystko ostygnie i elementy gumowe czy to w parowniku czy we wtryskach stwardnieją.
To akurat można we własnym zakresie sprawdzić, wystarczy słoik z wodą, kawałek wężyka i trochę czasu.
Four rings to rule them all

Caprio_xD
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 17
Rejestracja: 07 lut 2019, 08:24
Lokalizacja: Bialystok

Post autor: Caprio_xD » 08 lut 2019, 16:31

gtfan,

Jak to sprawdzic? Siedze za granica i szukam wszystkich opcji bo tu fachowcow to nie ma a zanim do PL zajade to ze 3 tyg jeszcze.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 08 lut 2019, 19:57

Caprio_xD, odpinasaz wężyk podciśnienia reduktora od trójnika (w zależności gdzie masz go wpiętego), szklana z wodą i wężyk sądzisz do środka. Jak zaczną się robić bańki to reduktor puszcza, lub....

Zdejmujesz wężyk podciśnienia z reduktora i psikasz na kruciec woda z rozcienczonym mydłem. Jak z krućca zaczną lecieć bańki to reduktor puszcza.

Tym sposobem z rozcieńczonym mydłem możesz ogólnie sprawdzić szczelność na wężach, laczeniach, wtryskach, lub też kupić preparat do sprzedania szczelnością.

[ Dodano: 2019-02-08, 19:57 ]
. Ktos mi powiedział ze to zabezpieczenie zeby nie pizdowac na podtlenku. Mozliwe
Raczej nie. Można ustawić dotrysk bezyny przy maksymalnych obrotach, ale jeśli reduktor jest odpowiednio dobrany do mocy auta to powinien ciągnąć do końca, jak np. KME Twin.
to nie jest zwykły napęd...to

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl