części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

Który olej wybrać do 4.2 PB ?

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi A8 i nie tylko związane z motoryzacją.

Który olej zalać do silnika 4.2 PB

Liqui Moly Toptec 4100 5W40
4
50%
Valvoline SynPower 5W40
1
13%
Valvoline VR1 Racing 5W50
3
38%
 
Liczba głosów: 8

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Który olej wybrać do 4.2 PB ?

Post autor: Lechu » 11 lut 2019, 21:02

Co polecicie w temacie oleju. Zbliża się u mnie wymiana i się zastanawiam czy się nie przesiaść na Valvoline

Teraz zalewam Liqui Moly Toptec 4100 5W50
Viscosity at 40 °C
ASTM D 7042-04
88 mm²/s
Viscosity at 100 °C
ASTM D 7042-04
14,3 mm²/s

a teraz chodzą mi głowe 2 produkty Valvoline

- Valvoline Synpower 5W40, który spełnia normy VW 50200/50500
Viscosity, mm 2 /s @ 100 ºC.
ASTM D-445
13,9
Viscosity, mm 2 /s @ 40 ºC.
ASTM D-445
85
Viscosity Index
ASTM D-2270
168
http://www.valvolineeurope.com/uploadedFiles/7808.pdf


- Valvoline VR1 Racing 5W50 nie ma wypisanych norm VW , ale jego wytrzymałość jest chyba lepsza.
Viscosity, mm 2 /s @ 100 ºC.
ASTM D-445
18,0
Viscosity, mm 2 /s @ 40 ºC.
ASTM D-445
109
Viscosity Index
ASTM D-2270
183
http://www.valvolineeurope.com/uploadedFiles/7824.pdf


Który będzie najlepszy dla 4.2 PB ??

Olej wymieniam co 10 - 11 tys
Ostatnio zmieniony 13 lut 2019, 13:49 przez Lechu, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 11 lut 2019, 21:55

Ja mam ten 3ci za namową Prestoniusza. <faktycznie> najpierw płukanka była zrobiona (przepłukane że 20L zanim olej po płukanie był czysty) i wlany właśnie Valvoline.
Zrobiłem już 8KKm i dolalem na razie 0,5 L :] utrzymując odpowiedni stan, nawet nastawnik nie jeknie <cicho>
Ostatnio zmieniony 11 lut 2019, 22:05 przez CINEK, łącznie zmieniany 1 raz.
to nie jest zwykły napęd...to

bloku
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 107
Rejestracja: 23 mar 2017, 15:41
Moje auto: 80 B4
Rocznik: 1994
Silnik: Inne
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: XXXX
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 11 lut 2019, 22:03

Valvo jest mega spoko ale w przypadku 40V dość szybko się "zużywa" oraz nie lubi krótkich dystansów - mowa o VR1, który najlepiej pracuje w zakresie 100-120st. Testowałem na S6 40V kilka olei i najlepiej sprawował się Total Racing jako budżetowy i LM5w50 (który zresztą mam obecnie w D2).
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 11 lut 2019, 23:21

bloku pisze:Testowałem na S6 40V kilka olei i najlepiej sprawował się Total Racing jako budżetowy i LM5w50 (który zresztą mam obecnie w D2).
LM5W50 ?? Co to ?
bloku pisze:oraz nie lubi krótkich dystansów
Co masz na myśli ?

CINEK pisze:Ja mam ten 3ci za namową Prestoniusza.
Od niego zacząłem, ale w specyfikacji nie ma norm VW, więc teoretycznie nie nadaje się do naszych 4.2

Awatar użytkownika
SOBA
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 246
Rejestracja: 17 paź 2013, 16:15
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: SOBA » 11 lut 2019, 23:28

Ja mam taki MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 dobry? xD
Było: A8 D2 4.2 V8 1999r
Było: A8 D2 Long 4.2 V8 2001r
Było: Hyundai i20 1.2 2016r
Było: Hyundai i40 1.7crdi 2015r
Jest: Opel Insignia B 1.5T 2017r

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 11 lut 2019, 23:28

Teoretycznie między teorią a praktyką nie ma różnicy, praktycznie jest ;)
to nie jest zwykły napęd...to

bloku
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 107
Rejestracja: 23 mar 2017, 15:41
Moje auto: 80 B4
Rocznik: 1994
Silnik: Inne
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: XXXX
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 12 lut 2019, 15:54

Lechu pisze:
bloku pisze:Testowałem na S6 40V kilka olei i najlepiej sprawował się Total Racing jako budżetowy i LM5w50 (który zresztą mam obecnie w D2).
LM5W50 ?? Co to ?
bloku pisze:oraz nie lubi krótkich dystansów
Co masz na myśli ?

Liqui Moly to pełna nazwa. Krótki dystans to taki, gdzie nie zdąży się nagrzać. Min te 15km jednorazowo powinno się zrobić aby złapał roboczą temperaturę.
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 12 lut 2019, 21:08

bloku pisze:
Lechu pisze:
bloku pisze:Testowałem na S6 40V kilka olei i najlepiej sprawował się Total Racing jako budżetowy i LM5w50 (który zresztą mam obecnie w D2).
LM5W50 ?? Co to ?
bloku pisze:oraz nie lubi krótkich dystansów
Co masz na myśli ?

Liqui Moly to pełna nazwa. Krótki dystans to taki, gdzie nie zdąży się nagrzać. Min te 15km jednorazowo powinno się zrobić aby złapał roboczą temperaturę.
Pytałem o pełną nazwę oleju ;)
A czemu ich nie lubi, coś się dzieje ??

bloku
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 107
Rejestracja: 23 mar 2017, 15:41
Moje auto: 80 B4
Rocznik: 1994
Silnik: Inne
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: XXXX
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 12 lut 2019, 21:14

LIQUI MOLY MOLYGEN 5W50 (tzw zielony)

Nie lubi z racji, iż nie osiąga optymalnych parametrów przez co szybciej się zużywa. Jako plus to brak poborów, temperatura podczas jazdy nie przekracza 85st a przy ostrzejszej jeździe maks to 98st. Właśnie kończę zmianę rozrządu i przyglądaliśmy się elementom pokryw - czysto, zero nagaru także może warto się na niego skusić choć tani nie jest.
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 13 lut 2019, 13:49

bloku pisze:LIQUI MOLY MOLYGEN 5W50 (tzw zielony)

Nie lubi z racji, iż nie osiąga optymalnych parametrów przez co szybciej się zużywa. Jako plus to brak poborów, temperatura podczas jazdy nie przekracza 85st a przy ostrzejszej jeździe maks to 98st. Właśnie kończę zmianę rozrządu i przyglądaliśmy się elementom pokryw - czysto, zero nagaru także może warto się na niego skusić choć tani nie jest.
Teraz piszesz o LM czy o Valvo ??
Czyli uważasz, że lepiej zostać ?
Olej wymieniam co 10 - 11 tys .


Btw lepkość im większa tym lepsza czy odwrotnie ? <hmm>

walus30

Post autor: walus30 » 13 lut 2019, 14:36

Lechu pisze:
bloku pisze:LIQUI MOLY MOLYGEN 5W50 (tzw zielony)

Nie lubi z racji, iż nie osiąga optymalnych parametrów przez co szybciej się zużywa. Jako plus to brak poborów, temperatura podczas jazdy nie przekracza 85st a przy ostrzejszej jeździe maks to 98st. Właśnie kończę zmianę rozrządu i przyglądaliśmy się elementom pokryw - czysto, zero nagaru także może warto się na niego skusić choć tani nie jest.
Teraz piszesz o LM czy o Valvo ??
Czyli uważasz, że lepiej zostać ?
Olej wymieniam co 10 - 11 tys .


Btw lepkość im większa tym lepsza czy odwrotnie ? <hmm>
Jak zmieniasz co 10 tk to myślę, że aż takiej róznicy nie będzie pomiędzy producentami, gorzej z tymi co zmieniają co 30 tk i myślą , że super olej wytrzyma tyle ;)

Poniżej odnośnie lepkości:


Bardzo ważnym czynnikiem, jeśli chodzi o klasyfikację olejów silnikowych, jest lepkość. Najłatwiej określić ją jako zdolność oleju do krążenia w silniku. Inżynierowie przygotowali więc klasyfikację, do której powinni stosować się producenci olejów silnikowych. Na ich etykietach umieszczono informację, np. 10W40. To kod odnoszący się do temperatury zewnętrznej, w jakiej olej zachowuje swoje właściwości. Litera W (zima) wraz z poprzedzającą ją liczbą dotyczy warunków zimowych, czyli niskich temperatur, natomiast pozostała część kodu &#8211; do wysokich. Jeśli chodzi o &#8222;parametr zimowy&#8221;, to można się spotkać z takimi wartościami, jak 0W, 5W, 10W, 15W, 20W i 25W. Im niższa wartość liczbowa, tym łatwiejszy rozruch silnika w temperaturach ujemnych. Dotyczy to również drugiej części kodu odnoszącej się do wysokich temperatur, co określa się jako &#8222;parametr letni&#8221;. Im wyższa wartość, tym olej zachowuje swoje właściwości w wyższych temperaturach. W tym przypadku możemy się spotkać z wartościami: 8, 12, 16, 20, 30, 40, 50, 60.


BTW, nawet na stronie producenta LIQUI zaleca 5w40 lub 5w30, więc skąd pomysł na 5W50? <hmm> <hmm>

bloku
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 107
Rejestracja: 23 mar 2017, 15:41
Moje auto: 80 B4
Rocznik: 1994
Silnik: Inne
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: XXXX
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 13 lut 2019, 16:28

A pomysł stąd, że to duże piece generujące spore temperatury (mowa o oleju). O ile teraz nie ma to znaczenia o tyle latem jak wpadniesz na autostradę to olej dość szybko zwiększa temp. Nauczyłem się już na 40V, że drugi parametr na 50 jest jak najbardziej wskazany, zwłaszcza że jeżdżę dalsze dystanse oraz przy dużych prędkościach.

Oczywiście 40 jak najbardziej też może być.
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest

walus30

Post autor: walus30 » 13 lut 2019, 16:49

bloku pisze:A pomysł stąd, że to duże piece generujące spore temperatury (mowa o oleju). O ile teraz nie ma to znaczenia o tyle latem jak wpadniesz na autostradę to olej dość szybko zwiększa temp. Nauczyłem się już na 40V, że drugi parametr na 50 jest jak najbardziej wskazany, zwłaszcza że jeżdżę dalsze dystanse oraz przy dużych prędkościach.

Oczywiście 40 jak najbardziej też może być.
Wiesz ja tez robię trasy po 1500 km bez przystanku i mysle ze 40 daje radę;) a to ze te silniki się mocno nagrzewają to masz racje. Wentylatory nawet zima chodzą <hmm>

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 13 lut 2019, 17:46

walus30 pisze:Bardzo ważnym czynnikiem, jeśli chodzi o klasyfikację olejów silnikowych, jest lepkość. Najłatwiej określić ją jako zdolność oleju do krążenia w silniku. Inżynierowie przygotowali więc klasyfikację, do której powinni stosować się producenci olejów silnikowych. Na ich etykietach umieszczono informację, np. 10W40. To kod odnoszący się do temperatury zewnętrznej, w jakiej olej zachowuje swoje właściwości. Litera W (zima) wraz z poprzedzającą ją liczbą dotyczy warunków zimowych, czyli niskich temperatur, natomiast pozostała część kodu &#8211; do wysokich. Jeśli chodzi o &#8222;parametr zimowy&#8221;, to można się spotkać z takimi wartościami, jak 0W, 5W, 10W, 15W, 20W i 25W. Im niższa wartość liczbowa, tym łatwiejszy rozruch silnika w temperaturach ujemnych. Dotyczy to również drugiej części kodu odnoszącej się do wysokich temperatur, co określa się jako &#8222;parametr letni&#8221;. Im wyższa wartość, tym olej zachowuje swoje właściwości w wyższych temperaturach. W tym przypadku możemy się spotkać z wartościami: 8, 12, 16, 20, 30, 40, 50, 60.
świetna wklejka, tylko nie odpowiada na pytanie. :P

Pytam o parametr lepkość w temp 40 ° i 100 °

walus30

Post autor: walus30 » 13 lut 2019, 18:11

Lechu pisze:
walus30 pisze:Bardzo ważnym czynnikiem, jeśli chodzi o klasyfikację olejów silnikowych, jest lepkość. Najłatwiej określić ją jako zdolność oleju do krążenia w silniku. Inżynierowie przygotowali więc klasyfikację, do której powinni stosować się producenci olejów silnikowych. Na ich etykietach umieszczono informację, np. 10W40. To kod odnoszący się do temperatury zewnętrznej, w jakiej olej zachowuje swoje właściwości. Litera W (zima) wraz z poprzedzającą ją liczbą dotyczy warunków zimowych, czyli niskich temperatur, natomiast pozostała część kodu &#8211; do wysokich. Jeśli chodzi o &#8222;parametr zimowy&#8221;, to można się spotkać z takimi wartościami, jak 0W, 5W, 10W, 15W, 20W i 25W. Im niższa wartość liczbowa, tym łatwiejszy rozruch silnika w temperaturach ujemnych. Dotyczy to również drugiej części kodu odnoszącej się do wysokich temperatur, co określa się jako &#8222;parametr letni&#8221;. Im wyższa wartość, tym olej zachowuje swoje właściwości w wyższych temperaturach. W tym przypadku możemy się spotkać z wartościami: 8, 12, 16, 20, 30, 40, 50, 60.
świetna wklejka, tylko nie odpowiada na pytanie. :P

Pytam o parametr lepkość w temp 40 ° i 100 °
Pytałeś czy lepkość większa czy mniejsza lepsza...
Rozmawiałem z wieloma mechanikami i moim zdaniem 5w40 wystarczy
Większość aut jeździ na 5w30 i nie tylko nowych oczywiście z dużymi silnikami

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl