Który olej wybrać do 4.2 PB ?
Który olej wybrać do 4.2 PB ?
Co polecicie w temacie oleju. Zbliża się u mnie wymiana i się zastanawiam czy się nie przesiaść na Valvoline
Teraz zalewam Liqui Moly Toptec 4100 5W50
Viscosity at 40 °C
ASTM D 7042-04
88 mm²/s
Viscosity at 100 °C
ASTM D 7042-04
14,3 mm²/s
a teraz chodzą mi głowe 2 produkty Valvoline
- Valvoline Synpower 5W40, który spełnia normy VW 50200/50500
Viscosity, mm 2 /s @ 100 ºC.
ASTM D-445
13,9
Viscosity, mm 2 /s @ 40 ºC.
ASTM D-445
85
Viscosity Index
ASTM D-2270
168
http://www.valvolineeurope.com/uploadedFiles/7808.pdf
- Valvoline VR1 Racing 5W50 nie ma wypisanych norm VW , ale jego wytrzymałość jest chyba lepsza.
Viscosity, mm 2 /s @ 100 ºC.
ASTM D-445
18,0
Viscosity, mm 2 /s @ 40 ºC.
ASTM D-445
109
Viscosity Index
ASTM D-2270
183
http://www.valvolineeurope.com/uploadedFiles/7824.pdf
Który będzie najlepszy dla 4.2 PB ??
Olej wymieniam co 10 - 11 tys
Teraz zalewam Liqui Moly Toptec 4100 5W50
Viscosity at 40 °C
ASTM D 7042-04
88 mm²/s
Viscosity at 100 °C
ASTM D 7042-04
14,3 mm²/s
a teraz chodzą mi głowe 2 produkty Valvoline
- Valvoline Synpower 5W40, który spełnia normy VW 50200/50500
Viscosity, mm 2 /s @ 100 ºC.
ASTM D-445
13,9
Viscosity, mm 2 /s @ 40 ºC.
ASTM D-445
85
Viscosity Index
ASTM D-2270
168
http://www.valvolineeurope.com/uploadedFiles/7808.pdf
- Valvoline VR1 Racing 5W50 nie ma wypisanych norm VW , ale jego wytrzymałość jest chyba lepsza.
Viscosity, mm 2 /s @ 100 ºC.
ASTM D-445
18,0
Viscosity, mm 2 /s @ 40 ºC.
ASTM D-445
109
Viscosity Index
ASTM D-2270
183
http://www.valvolineeurope.com/uploadedFiles/7824.pdf
Który będzie najlepszy dla 4.2 PB ??
Olej wymieniam co 10 - 11 tys
Ostatnio zmieniony 13 lut 2019, 13:49 przez Lechu, łącznie zmieniany 2 razy.
Ja mam ten 3ci za namową Prestoniusza. najpierw płukanka była zrobiona (przepłukane że 20L zanim olej po płukanie był czysty) i wlany właśnie Valvoline.
Zrobiłem już 8KKm i dolalem na razie 0,5 L utrzymując odpowiedni stan, nawet nastawnik nie jeknie
Zrobiłem już 8KKm i dolalem na razie 0,5 L utrzymując odpowiedni stan, nawet nastawnik nie jeknie
Ostatnio zmieniony 11 lut 2019, 22:05 przez CINEK, łącznie zmieniany 1 raz.
to nie jest zwykły napęd...to
-
- Forum Audi A8
- Posty: 107
- Rejestracja: 23 mar 2017, 15:41
- Moje auto: 80 B4
- Rocznik: 1994
- Silnik: Inne
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: XXXX
- Lokalizacja: Reda
Valvo jest mega spoko ale w przypadku 40V dość szybko się "zużywa" oraz nie lubi krótkich dystansów - mowa o VR1, który najlepiej pracuje w zakresie 100-120st. Testowałem na S6 40V kilka olei i najlepiej sprawował się Total Racing jako budżetowy i LM5w50 (który zresztą mam obecnie w D2).
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
LM5W50 ?? Co to ?bloku pisze:Testowałem na S6 40V kilka olei i najlepiej sprawował się Total Racing jako budżetowy i LM5w50 (który zresztą mam obecnie w D2).
Co masz na myśli ?bloku pisze:oraz nie lubi krótkich dystansów
Od niego zacząłem, ale w specyfikacji nie ma norm VW, więc teoretycznie nie nadaje się do naszych 4.2CINEK pisze:Ja mam ten 3ci za namową Prestoniusza.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 107
- Rejestracja: 23 mar 2017, 15:41
- Moje auto: 80 B4
- Rocznik: 1994
- Silnik: Inne
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: XXXX
- Lokalizacja: Reda
Liqui Moly to pełna nazwa. Krótki dystans to taki, gdzie nie zdąży się nagrzać. Min te 15km jednorazowo powinno się zrobić aby złapał roboczą temperaturę.Lechu pisze:LM5W50 ?? Co to ?bloku pisze:Testowałem na S6 40V kilka olei i najlepiej sprawował się Total Racing jako budżetowy i LM5w50 (który zresztą mam obecnie w D2).
Co masz na myśli ?bloku pisze:oraz nie lubi krótkich dystansów
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
Pytałem o pełną nazwę olejubloku pisze:Liqui Moly to pełna nazwa. Krótki dystans to taki, gdzie nie zdąży się nagrzać. Min te 15km jednorazowo powinno się zrobić aby złapał roboczą temperaturę.Lechu pisze:LM5W50 ?? Co to ?bloku pisze:Testowałem na S6 40V kilka olei i najlepiej sprawował się Total Racing jako budżetowy i LM5w50 (który zresztą mam obecnie w D2).
Co masz na myśli ?bloku pisze:oraz nie lubi krótkich dystansów
A czemu ich nie lubi, coś się dzieje ??
-
- Forum Audi A8
- Posty: 107
- Rejestracja: 23 mar 2017, 15:41
- Moje auto: 80 B4
- Rocznik: 1994
- Silnik: Inne
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: XXXX
- Lokalizacja: Reda
LIQUI MOLY MOLYGEN 5W50 (tzw zielony)
Nie lubi z racji, iż nie osiąga optymalnych parametrów przez co szybciej się zużywa. Jako plus to brak poborów, temperatura podczas jazdy nie przekracza 85st a przy ostrzejszej jeździe maks to 98st. Właśnie kończę zmianę rozrządu i przyglądaliśmy się elementom pokryw - czysto, zero nagaru także może warto się na niego skusić choć tani nie jest.
Nie lubi z racji, iż nie osiąga optymalnych parametrów przez co szybciej się zużywa. Jako plus to brak poborów, temperatura podczas jazdy nie przekracza 85st a przy ostrzejszej jeździe maks to 98st. Właśnie kończę zmianę rozrządu i przyglądaliśmy się elementom pokryw - czysto, zero nagaru także może warto się na niego skusić choć tani nie jest.
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
Teraz piszesz o LM czy o Valvo ??bloku pisze:LIQUI MOLY MOLYGEN 5W50 (tzw zielony)
Nie lubi z racji, iż nie osiąga optymalnych parametrów przez co szybciej się zużywa. Jako plus to brak poborów, temperatura podczas jazdy nie przekracza 85st a przy ostrzejszej jeździe maks to 98st. Właśnie kończę zmianę rozrządu i przyglądaliśmy się elementom pokryw - czysto, zero nagaru także może warto się na niego skusić choć tani nie jest.
Czyli uważasz, że lepiej zostać ?
Olej wymieniam co 10 - 11 tys .
Btw lepkość im większa tym lepsza czy odwrotnie ?
Jak zmieniasz co 10 tk to myślę, że aż takiej róznicy nie będzie pomiędzy producentami, gorzej z tymi co zmieniają co 30 tk i myślą , że super olej wytrzyma tyleLechu pisze:Teraz piszesz o LM czy o Valvo ??bloku pisze:LIQUI MOLY MOLYGEN 5W50 (tzw zielony)
Nie lubi z racji, iż nie osiąga optymalnych parametrów przez co szybciej się zużywa. Jako plus to brak poborów, temperatura podczas jazdy nie przekracza 85st a przy ostrzejszej jeździe maks to 98st. Właśnie kończę zmianę rozrządu i przyglądaliśmy się elementom pokryw - czysto, zero nagaru także może warto się na niego skusić choć tani nie jest.
Czyli uważasz, że lepiej zostać ?
Olej wymieniam co 10 - 11 tys .
Btw lepkość im większa tym lepsza czy odwrotnie ?
Poniżej odnośnie lepkości:
Bardzo ważnym czynnikiem, jeśli chodzi o klasyfikację olejów silnikowych, jest lepkość. Najłatwiej określić ją jako zdolność oleju do krążenia w silniku. Inżynierowie przygotowali więc klasyfikację, do której powinni stosować się producenci olejów silnikowych. Na ich etykietach umieszczono informację, np. 10W40. To kod odnoszący się do temperatury zewnętrznej, w jakiej olej zachowuje swoje właściwości. Litera W (zima) wraz z poprzedzającą ją liczbą dotyczy warunków zimowych, czyli niskich temperatur, natomiast pozostała część kodu – do wysokich. Jeśli chodzi o „parametr zimowy”, to można się spotkać z takimi wartościami, jak 0W, 5W, 10W, 15W, 20W i 25W. Im niższa wartość liczbowa, tym łatwiejszy rozruch silnika w temperaturach ujemnych. Dotyczy to również drugiej części kodu odnoszącej się do wysokich temperatur, co określa się jako „parametr letni”. Im wyższa wartość, tym olej zachowuje swoje właściwości w wyższych temperaturach. W tym przypadku możemy się spotkać z wartościami: 8, 12, 16, 20, 30, 40, 50, 60.
BTW, nawet na stronie producenta LIQUI zaleca 5w40 lub 5w30, więc skąd pomysł na 5W50?
-
- Forum Audi A8
- Posty: 107
- Rejestracja: 23 mar 2017, 15:41
- Moje auto: 80 B4
- Rocznik: 1994
- Silnik: Inne
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: XXXX
- Lokalizacja: Reda
A pomysł stąd, że to duże piece generujące spore temperatury (mowa o oleju). O ile teraz nie ma to znaczenia o tyle latem jak wpadniesz na autostradę to olej dość szybko zwiększa temp. Nauczyłem się już na 40V, że drugi parametr na 50 jest jak najbardziej wskazany, zwłaszcza że jeżdżę dalsze dystanse oraz przy dużych prędkościach.
Oczywiście 40 jak najbardziej też może być.
Oczywiście 40 jak najbardziej też może być.
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
Wiesz ja tez robię trasy po 1500 km bez przystanku i mysle ze 40 daje radę;) a to ze te silniki się mocno nagrzewają to masz racje. Wentylatory nawet zima chodząbloku pisze:A pomysł stąd, że to duże piece generujące spore temperatury (mowa o oleju). O ile teraz nie ma to znaczenia o tyle latem jak wpadniesz na autostradę to olej dość szybko zwiększa temp. Nauczyłem się już na 40V, że drugi parametr na 50 jest jak najbardziej wskazany, zwłaszcza że jeżdżę dalsze dystanse oraz przy dużych prędkościach.
Oczywiście 40 jak najbardziej też może być.
świetna wklejka, tylko nie odpowiada na pytanie.walus30 pisze:Bardzo ważnym czynnikiem, jeśli chodzi o klasyfikację olejów silnikowych, jest lepkość. Najłatwiej określić ją jako zdolność oleju do krążenia w silniku. Inżynierowie przygotowali więc klasyfikację, do której powinni stosować się producenci olejów silnikowych. Na ich etykietach umieszczono informację, np. 10W40. To kod odnoszący się do temperatury zewnętrznej, w jakiej olej zachowuje swoje właściwości. Litera W (zima) wraz z poprzedzającą ją liczbą dotyczy warunków zimowych, czyli niskich temperatur, natomiast pozostała część kodu – do wysokich. Jeśli chodzi o „parametr zimowy”, to można się spotkać z takimi wartościami, jak 0W, 5W, 10W, 15W, 20W i 25W. Im niższa wartość liczbowa, tym łatwiejszy rozruch silnika w temperaturach ujemnych. Dotyczy to również drugiej części kodu odnoszącej się do wysokich temperatur, co określa się jako „parametr letni”. Im wyższa wartość, tym olej zachowuje swoje właściwości w wyższych temperaturach. W tym przypadku możemy się spotkać z wartościami: 8, 12, 16, 20, 30, 40, 50, 60.
Pytam o parametr lepkość w temp 40 ° i 100 °
Pytałeś czy lepkość większa czy mniejsza lepsza...Lechu pisze:świetna wklejka, tylko nie odpowiada na pytanie.walus30 pisze:Bardzo ważnym czynnikiem, jeśli chodzi o klasyfikację olejów silnikowych, jest lepkość. Najłatwiej określić ją jako zdolność oleju do krążenia w silniku. Inżynierowie przygotowali więc klasyfikację, do której powinni stosować się producenci olejów silnikowych. Na ich etykietach umieszczono informację, np. 10W40. To kod odnoszący się do temperatury zewnętrznej, w jakiej olej zachowuje swoje właściwości. Litera W (zima) wraz z poprzedzającą ją liczbą dotyczy warunków zimowych, czyli niskich temperatur, natomiast pozostała część kodu – do wysokich. Jeśli chodzi o „parametr zimowy”, to można się spotkać z takimi wartościami, jak 0W, 5W, 10W, 15W, 20W i 25W. Im niższa wartość liczbowa, tym łatwiejszy rozruch silnika w temperaturach ujemnych. Dotyczy to również drugiej części kodu odnoszącej się do wysokich temperatur, co określa się jako „parametr letni”. Im wyższa wartość, tym olej zachowuje swoje właściwości w wyższych temperaturach. W tym przypadku możemy się spotkać z wartościami: 8, 12, 16, 20, 30, 40, 50, 60.
Pytam o parametr lepkość w temp 40 ° i 100 °
Rozmawiałem z wieloma mechanikami i moim zdaniem 5w40 wystarczy
Większość aut jeździ na 5w30 i nie tylko nowych oczywiście z dużymi silnikami