części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 05 4.2MPI ] Rozjechane banki po kompleksowej wymianie

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 18 paź 2019, 14:28

pepi pisze:no proszę cię ilu się przyzna że coś poszło nie tak ???i ich wina ? \
Zazwyczaj jest tak że panie to już tak bylo albo to nie nasza wina .
Zresztą jak im to udowodnisz :P jak oni to rozdłubią .
Postawy sobie pytanie dlaczego odpadły zęby z kola ??tak z siebie i 1/3 kola
Odnawiam temat bo trochę osób go czyta i może być ciekawa dalszych losów
No jest mniej więcej tak jak zacytowany powyżej fragment
Oczywiście próbują się nie przyznać co jak widać było do przewidzenia
Ten czas który tu nie pisałem był podyktowany wystosowaniem pisma drogą formalną i czekanie na odpowiedź. Zażądałem przywrócenia silnika do prawidłowego działania w tym naprawę głowić po tym jak zostały uszkodzone zawory w trakcie wymiany rozrządu i silnik stracił kompresję na kilku cylindrach.
W odpowiedzi dostałem dość chaotyczne pismo gdzie w punkcie 1 zostaje zadane pytanie skąd wiem o ciśnieniu sprężania przed naprawą? W kolejnym punkcie jest informacja że auto zostało przywiezione na lawecie więc wnioskują że "musiało" być niesprawne.... i to jest podstawą odrzucenia reklamacji <boisie>
No więc co do informacji o tym że kompresja przed naprawą była na wszystkich jednakowa pochodzi od tegoż warsztatu i mam to nagrane <fujarka> i nie tylko to <okok>
A kombinowanie że skoro auto przyjechało na lawecie to musiało być niesprawne jest żenujące - doskonale wiedzieli że auto zostało kupione w Niemczech i nie było jeszcze zarejestrowane więc jak legalnie miało przyjechać ?? A to że u nich po placu samo normalnie zjechało z lawety jeździło i nie miało żadnych błędów w silniku to zapomnieli dopisać.. <hihi>
No chyba warsztat popłynie..
Cóż po odebraniu stamtąd autka po reklamacji w czasie której nic nie zrobili pojechałem prosto do ASO Audi na diagnostykę
Wynik jednoznacznie wskazuje na tzw błąd w sztuce tego warsztatu, wystarczyło że zmierzyli kompresję która okazała się niestety w cały świat. Serwisówka mówi że dopuszczalna jest odchyłka 3 bar pomiędzy cylindrami - tu wyszło więcej (i mam to na fakturze z ASO) więc silnik (głowice) do remontu.
Jak by tego mało w tym warsztacie zamienili podłączenie wtyczek sond lambda - chyba nie omyłkowo taki "dobry" warsztat - ciekawe w jakim celu? Może żeby próbować wmówić że elektronika zła i dlatego silnik nieprawidłowo działa <prosze>
Podsumowując bo znów będzie pewnie troszkę przerwy na kolejne drogi formalne, jeszcze opinia rzeczoznawcy jako gwóźdź do t.... później kancelaria i chyba lepiej żeby mieli OC warsztatu wykupione
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 18 paź 2019, 15:51

co do napinania paska łapiesz przyrządem do segerów i napinasz tak aby ten napinacz tłumik drgań prostopadle podpierał kowadełko napinacza -tak okolo 5 mm ma być jak dobrze mi świta .
Kolego z tym warsztatem nie będzie ci tak prosto najlepiej jest się zawsze dogadać .
Zrobisz auto za ileś tam powiedzmy 10 tys ale to tylko przykład a warsztat stwierdzi że można było za połowę ceny i to wszystko potrwa a finalnie po paru latach szarpani i po kilku sprawach warsztatu już może nie być :P

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 18 paź 2019, 17:44

pepi pisze:co do napinania paska łapiesz przyrządem do segerów i napinasz tak aby ten napinacz tłumik drgań prostopadle podpierał kowadełko napinacza -tak okolo 5 mm ma być jak dobrze mi świta .
Poczytaj instrukcję która była nawet na forum w pełnej wersji <boisie>

Kolega organizuje narzędzia żeby zrobić to zgodnie ze sztuką a ty mu podajesz jakieś chałupnicze metody <onienie>
Jak ma tak napinać to już lepiej niech nie luzuje tych kółek na wałkach, ani tego mimośrodowego w ogóle, tylko porysuje sobie flamastrem "pisiont" znaczków i tak niech składa <faktycznie>
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 18 paź 2019, 21:53

tak właśnie wychodzi jak napniesz z odpowiednią siłą momentem :P
wstępne napięcie paska jest tylko po to aby napinacz był w odpowiedniej pozycji
Ale jak widać ktoś tu tego nigdy nie sprawdził ...
To nie jest druciarstwo tylko podejście z drugiej strony

witia82
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 53
Rejestracja: 01 paź 2019, 12:19
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: witia82 » 18 paź 2019, 22:41

Wszystkie blokady i klucz specjalny będą, dynanometr lewy też jest. Tylko najważniejsze pytanie czy BFL napinamy tak samo jak BFM? Czy dobrze rozumię instrukcję i napinam wssytko na zablokowanym wale i zablokowanych wałkach na listwie blokującej?

[ Dodano: 2019-10-18, 22:41 ]
I czy może ktoś podać momenty dokręcania:
-rolka prowadząca między wałkami rozrządu
-napinacz hydrauliczny
-koło pasowe wału korbowego
- łapa poduszki przedniej podtrzymującej silnik
-napinacz paska PK

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 19 paź 2019, 01:00

pepi pisze:Ale jak widać ktoś tu tego nigdy nie sprawdził ...
:D
witia82 pisze:Tylko najważniejsze pytanie czy BFL napinamy tak samo jak BFM?
Tak.
witia82 pisze:Czy dobrze rozumię instrukcję i napinam wssytko na zablokowanym wale i zablokowanych wałkach na listwie blokującej?
Tak.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 19 paź 2019, 08:00

witia82 pisze:I czy może ktoś podać momenty dokręcania:
-rolka prowadząca między wałkami rozrządu
-napinacz hydrauliczny
-koło pasowe wału korbowego
- łapa poduszki przedniej podtrzymującej silnik
-napinacz paska PK
Koło pasowe to jest 200NM plus 180st., a tłumik drgań do koła pasowego 22nm (te 8 śrób)
Proszę:

[ Dodano: 2019-10-19, 08:00 ]
FOSS pisze:witia82 napisał/a:
Czy dobrze rozumię instrukcję i napinam wssytko na zablokowanym wale i zablokowanych wałkach na listwie blokującej?

Tak.
Oczywiście na poluzowanych kołach wałków <jezyk2>

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 19 paź 2019, 11:11

Marcin2013 pisze:Koło pasowe to jest 200NM plus 180st., a tłumik drgań do koła pasowego 22nm (te 8 śrób)
Marcin, co do zasady to "koło pasowe wału korbowego z tłumikiem drgań" to jest to jeden element i jest przykręcany tymi ośmioma śrubami ;)

Na 200Nm to jest przykręcona tylko śruba centralna wału korbowego. Tej nie ruszasz do wymiany rozrządu w ogóle ;)
Marcin2013 pisze:Oczywiście na poluzowanych kołach wałków <jezyk2>
Oczywiście, koła na wałkach rozrządu powinny być poluzowane tak aby swobodnie się obracały :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 19 paź 2019, 14:07

FOSS pisze:Na 200Nm to jest przykręcona tylko śruba centralna wału korbowego. Tej nie ruszasz do wymiany rozrządu w ogóle
Zgadzam się w 100% ,ja ostatnio odkręcałem tą śrubę w celu wymiany uszczelniacza wału :]

witia82
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 53
Rejestracja: 01 paź 2019, 12:19
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: witia82 » 22 paź 2019, 22:06

Marcin bardzo dziękuję mam już prawie wszystko. Jak masz możliwość to podaj jeszcze momenty dokręcania napinacz i rolek prowadzących paska PK. Może masz rozpiskę z ELSA z całej procedury wymiany paska rozrządu

[ Dodano: 2019-10-22, 22:06 ]
Panowie czy wymieniacie śruby wałków rozrządu na nowe? Elsa podaje żeby założyć nowe i oliwić ich gwint. Czy faktycznie oliwicie przy wymianie paska?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 23 paź 2019, 20:36

nie tam masz stożek bez obawy że coś się zadzieje w innych autach jest bardziej kamikadze <boisie>

witia82
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 53
Rejestracja: 01 paź 2019, 12:19
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: witia82 » 24 paź 2019, 21:48

Czy zna ktoś moment dokręcania obudowy termostatu do bloku?

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 25 paź 2019, 19:40

2x14Nm okolice termostatu
1x10Nm - obudowa do bloku koło przewodu gumowego

pompa wody: 14Nm

Obrazek

witia82
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 53
Rejestracja: 01 paź 2019, 12:19
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: witia82 » 26 paź 2019, 09:29

[ Dodano: 2019-10-26, 09:29 ]
dla potomnych: kupiłem uszczelniacz wału elring po cenie hurtowej 23 pln, wykonanie jego było średnie. Myślę sobie kupię jednak oryginał w salonie. Cena detaliczna 60 pln po mega rabacie 40 pln. Pudełko oryginał Vw/Audi a w środku ku mojemu zdziwieniu był dokładnie ten sam uszczelniacz co w pudełku elring. Wychodzi z tego że czasem nie warto przepłacać za oryginały.
Ostatnio zmieniony 26 paź 2019, 23:27 przez witia82, łącznie zmieniany 1 raz.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 27 paź 2019, 13:01

co do twego pytania o nastawniki co ktoś wymazał :P
prawdopodnie wcześniej ktoś ustawiał mniej dokładnie -a na poważnie blokuje się wałki na których nie ma czujników są na drugim wałku i dlatego tak masz łańcuch nastawnik zrobi swoje .
Co do towaru ori to trzeba być świadomym co oni pakują w pudełka jakie marki coby nie zapłacić łosiowego

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl