A8 D3 4.2 LPG koszty utrzymania
Witam , od kwietnia 2018 roku użytkuję D3 4.2 pb+lpg 2002 rok , za autko dałem 30Kzł , Pakiet startowy to było 7Kzł (części + robota) wiedziałem że sprzęgło się kończy (świadomie kupowałem) doszło do tego kompresor zawieszenia (1600zł) + chodniczka skrzyni się rozszczelniła (1000zł) , przyszła kolej na sprzęgło (wytrzymało 6 miesięcy) sprzęgło + tarczki +2 kosze (3-4bieg) olej , filtr + robocizna (9800zł) , walnął miech (1300zł) , przetwornica skrętna (600zł) , parę dni temu zrobiony średni przegląd ( filtry , olej , płyn chłodniczy , świece , pióra wycieraczek , siłowniki klapy + jeszcze kilka drobnostek (1300zł) , Zostaje jeszcze mały problem z zawieszeniem , ale da radę chyba ogarnąć .
Tak że takie koszta realne według mnie na utrzymanie auta przez półtora roku użytkowania nie biorąc pod uwagę sprzęgła i skrzyni , to nie tak źle .
Tłumaczę to sobie (i innym też) tak : Utrzymanie a8 to jak bym miał 2 passaty B6 2.0tdi .
Pytanie do użytkowników D3 W12 , jakie koszta wy ponieśliście do tej pory ?? (+1 passat czy2 passaty) ??
Tak że takie koszta realne według mnie na utrzymanie auta przez półtora roku użytkowania nie biorąc pod uwagę sprzęgła i skrzyni , to nie tak źle .
Tłumaczę to sobie (i innym też) tak : Utrzymanie a8 to jak bym miał 2 passaty B6 2.0tdi .
Pytanie do użytkowników D3 W12 , jakie koszta wy ponieśliście do tej pory ?? (+1 passat czy2 passaty) ??
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Kolego miałem ten sam dylemat , A6 c6 4.2 pb czy A8 D3 4.2 PB .
Po zamianie kilku zdań z kolegom " michalwruszak "( Kolega od części do naszych aut ) wytłumaczył mi 1 istotną różnicę pomiędzy 4.2 A6 , a A8 . , zawieszenie praktycznie to samo , skrzynia też . A8 wygląda dużo lepiej .
A6 jest na łańcuchach , a A8 na Pasku (pasek tańszy) co przekłada się na dalsze utrzymanie auta .
Ps: 2 passaty nie dadzą tobie tyle komfortu i uciechy z jazdy co jedno A8
Przed zakupem A8 chciałem kupić np passata 2012 rok , superb 2011 , insignie 2010-2011 , a6 C6 2005 rok , no i zostało A8 D3 . Porównywałem komfort jazdy w tamtych autach do A8 d2 4.2 1994r, którym jeździłem przez 8 lat , dużo w tych autach brakuje do komfortu mojej babci (a dupa się przyzwyczaiła do tej ciszy przy 160km/h i do tego , że jak depnę , czy to przy 100km/h czy przy 200km/h to autko się zbiera , a nie brakuje mu tchu ) Troszkę $$ włożone , ale nie mam zamiaru pozbywać się auta za rok czy dwa . Temu nie żałuję kasy w autko , ma być sprawne i bezpieczne .
Po zamianie kilku zdań z kolegom " michalwruszak "( Kolega od części do naszych aut ) wytłumaczył mi 1 istotną różnicę pomiędzy 4.2 A6 , a A8 . , zawieszenie praktycznie to samo , skrzynia też . A8 wygląda dużo lepiej .
A6 jest na łańcuchach , a A8 na Pasku (pasek tańszy) co przekłada się na dalsze utrzymanie auta .
Ps: 2 passaty nie dadzą tobie tyle komfortu i uciechy z jazdy co jedno A8
Przed zakupem A8 chciałem kupić np passata 2012 rok , superb 2011 , insignie 2010-2011 , a6 C6 2005 rok , no i zostało A8 D3 . Porównywałem komfort jazdy w tamtych autach do A8 d2 4.2 1994r, którym jeździłem przez 8 lat , dużo w tych autach brakuje do komfortu mojej babci (a dupa się przyzwyczaiła do tej ciszy przy 160km/h i do tego , że jak depnę , czy to przy 100km/h czy przy 200km/h to autko się zbiera , a nie brakuje mu tchu ) Troszkę $$ włożone , ale nie mam zamiaru pozbywać się auta za rok czy dwa . Temu nie żałuję kasy w autko , ma być sprawne i bezpieczne .
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ja kupiłem auto to co jakiś czas coś tam się psuło. Tak do tysiaka miesięcznie można było liczyć ogólnie na utrzymanie auta. Od lat dwóch, kiedy po awarii zdecydowałem się wyremontować kompletnie silnik zamiast poszukać drugiego, moim całkowitym kosztem utrzymania były: kawałek rurki do wspomagania, jedna plastikowa przelotka przez grodź do serwa hamulcowego, pompa vacum(próbowałem uszczelnić ją przy remoncie ale nie wyszło i trzeba było wymienić). Tak więc od dwóch lat naprawy kosztowały mnie 300zł z czego jestem zadowolony. Co mi osobiście wyraźnie pokazuje jakie różnice w kosztach występują jeśli auto jest zadbane w dobrym stanie.
A czy jest drogo? Jestem posiadaczem również Polo z 2011 roku 1.6 TDI i okazuje się, że części do niego są droższe w ASO niż do A8 D3
A czy jest drogo? Jestem posiadaczem również Polo z 2011 roku 1.6 TDI i okazuje się, że części do niego są droższe w ASO niż do A8 D3
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Jeżeli chodzi o mnie to przyznaje ,że części w ASO nie kupuje .Ostatnio chciałem asekuracyjnie wymienić odmę to w ASO kosztowała 500zł ,a u renomowanego producenta 90 zł.Ten element należy co 2-3 lata wymienić bo tam jest taka membrana zawieszona na gumie ,która parcieje.Koszty żadne i pracy 10 minut.Podobnie z wymianą oleju w skrzyni,w ASO statyczna 1800 zł ,a w dobrym warsztacie za dynamiczną zapłaciłem niecałe 1200zl
o to wlasnie mi chodzi ze trzeba miec farta z egzemplarzem, mam z dobrego zrodla moja a6c5 i doslownie zarowki zmienialem za 150zl.. a tak to 2 lata na wymiane oleju czy rozrzadu wszystko planowane i malo kosztowne. Jakbym wiedzial ze 12000pln styknie na rok to w sumie nie ma tragedii. Ale nikt tego nie zapewni chetnie poczytam wiecej komentarzy bardzo sa one pomocne