części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 4.2MPI ] Rozładowuje się akumulator

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 14 gru 2019, 12:31

tutenhamon pisze:Bardzo łatwo to sprawdzić przy pomocy 2 ch płyt ,pierwszą ustawiasz na ostatni kawałek ,po chwili wychodzisz całkiem z audio ,poprostu wyłączasz audio , a po chwli i tak wrzuci 2gą płytę .
To nie jest normalne.
Normalnie jest tak, że wystarczy przełączyć na radio aby zmieniarka zrobiła pausę. Ponowne przejście na zmieniarkę powinno uruchomić odtwarzanie tej samej płyty w momencie w którym przełączyłeś na radio, bez żadnego mieszania płytami.
I nie jest to tylko pausa gdzie zmieniarka dalej coś robi - w normalnym przypadku po przejściu na radio zmieniarka po chwili się zatrzymuje. Widać to po przejściu z radia ponownie na zmieniarkę - słychać, że płyta ponownie startuje a zmieniarka potrzebuje chwilę czasu na odnalezienie momentu w którym wcześniej zakończyłeś słuchanie.

Przy sprawnych wszystkich urządzeniach po wyłączeniu zapłonu zmieniarka również się usypia i nie powinna przerzucać sobie płyt.

Idąc dalej... Przy sprawnych wszystkich urządzeniach po otwarciu auta i włączeniu muzyki zmieniarka nie przerzuca płytami w ogóle i powinna wystartować w miejscu w którym ostatnio się zatrzymała.

Tak to też działa u mnie.
Ja mam akurat zmieniarkę MP3 i jedyne różnice od mojej wcześniejszej zwykłej CD jest to, że trochę dłużej zajmuje mu wystartowanie w miejscu w którym ostatnio się zatrzymała.
Podobne zresztą mam odczucia z AMI. Im więcej danych na pen-drive tym dłużej mu zajmuje wystartowanie w odpowiednim miejscu.
Ale w dalszym ciągu są to sekundowe różnice i trwa to chwilę :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

denveco
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 332
Rejestracja: 20 gru 2013, 16:12
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: denveco » 16 gru 2019, 00:13

A więc... Aku po tym jak zeszło do 4V podpiąłem kablami drugim autem A4 B5. 10 min. Ładował tak aku z 10 min, po czym odpaliłem A8. Chodziła tak z 10 min po czym zgasiłem auto, wpiąłem aku pod stary prostownim i go naładowałem od wieczora do rana. Popołudniu ok 15 krótka trasa 40 km. Auto na parking i do roboty. Powrót do auta następnego dnia ok 7 rano, napięcie z zapalniczki 12,2V. Powrót ponownie 40km trasa. Auto postawione w czwartek. Ponowne wejście do auta w sobotę ok godz 14, napięcie z zapalniczki 11,4V. Odpaliło auto bez problemu. W sobotę wieczorem aku podłączony pod cyfrowy prostownik na całą noc bez ściągania klem. Rano zobaczyłem że w Audi co chwilę zapalają się gasną drogowe tzn. dzienne. Wzbudzają się po osiągnięciu napięcia 14,2V. Odlączyłem ładowanie wpiąłem klemy od aku i podłączyłem ładowanie ponownie. Napięcie ładowania na prostowniku po kilku godz pokazywało 15,2V. Po czym na prostowniku po jakimś czasie było "full". Podłączyłem prostownik, wpiąłem klemy i zobaczymy. Jak będę od jutra.

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 17 gru 2019, 09:05

FOSS pisze:
tutenhamon pisze:Bardzo łatwo to sprawdzić przy pomocy 2 ch płyt ,pierwszą ustawiasz na ostatni kawałek ,po chwili wychodzisz całkiem z audio ,poprostu wyłączasz audio , a po chwli i tak wrzuci 2gą płytę .
To nie jest normalne.
Normalnie jest tak, że wystarczy przełączyć na radio aby zmieniarka zrobiła pausę. Ponowne przejście na zmieniarkę powinno uruchomić odtwarzanie tej samej płyty w momencie w którym przełączyłeś na radio, bez żadnego mieszania płytami.
I nie jest to tylko pausa gdzie zmieniarka dalej coś robi - w normalnym przypadku po przejściu na radio zmieniarka po chwili się zatrzymuje. Widać to po przejściu z radia ponownie na zmieniarkę - słychać, że płyta ponownie startuje a zmieniarka potrzebuje chwilę czasu na odnalezienie momentu w którym wcześniej zakończyłeś słuchanie.

Przy sprawnych wszystkich urządzeniach po wyłączeniu zapłonu zmieniarka również się usypia i nie powinna przerzucać sobie płyt.

Idąc dalej... Przy sprawnych wszystkich urządzeniach po otwarciu auta i włączeniu muzyki zmieniarka nie przerzuca płytami w ogóle i powinna wystartować w miejscu w którym ostatnio się zatrzymała.

Tak to też działa u mnie.
Ja mam akurat zmieniarkę MP3 i jedyne różnice od mojej wcześniejszej zwykłej CD jest to, że trochę dłużej zajmuje mu wystartowanie w miejscu w którym ostatnio się zatrzymała.
Podobne zresztą mam odczucia z AMI. Im więcej danych na pen-drive tym dłużej mu zajmuje wystartowanie w odpowiednim miejscu.
Ale w dalszym ciągu są to sekundowe różnice i trwa to chwilę :)

Sprawdziłem i żeczywiście tak jest jak piszesz pod warunkiem że przełączę z CD na Radio i dopiero pauza , no cóż całe życi się uczymy.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 17 gru 2019, 17:03

tutenhamon pisze:Sprawdziłem i żeczywiście tak jest jak piszesz pod warunkiem że przełączę z CD na Radio i dopiero pauza , no cóż całe życi się uczymy.
Doprecyzuję bo nie wiem czy dobrze się rozumiemy...
Jeżeli słuchasz CD i wyłączysz auto w trakcie słuchania CD to zmieniarka po jakimś czasie powinna przejść w tryb uśpienia.
Po włożeniu kluczyka do stacyjki mulimedia startują nawet bez zapłonu. Zmieniarka CD powinna wystartować tą płytę, na tym utworze i w tym miejscu w którym zakończyłeś jej słuchanie. I nie może w tym momencie mielić wszystkimi płytami.

Zmieniarka CD mieli płytami właściwie tylko w sytuacji zaniku zasilania bądź też spadku napięcia zasilania poniżej wartości krytycznej czyli takiej przy której auto już samo z akumulatora nie odpali.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 17 gru 2019, 17:30

Jeśli zmieniacz usypia się po przełączeniu na Radio i tylko wtedy samochód zasypia, natomiast, gdy słuchasz CD, wyłączasz i zamykasz samochód infotainments wciąż "żre prąd" tzn, że zmieniarka jest uszkodzona.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 17 gru 2019, 17:39

dice111 pisze:Jeśli zmieniacz usypia się po przełączeniu na Radio i tylko wtedy samochód zasypia, natomiast, gdy słuchasz CD, wyłączasz i zamykasz samochód infotainments wciąż "żre prąd" tzn, że zmieniarka jest uszkodzona.
Też tak sądzę.
Tym bardziej, że po wybudzeniu, zgodnie z opisem powyżej, zmieniarka przerzuca płytami tak jakby ponownie je wszystkie wczytywała a to też nie jest jej prawidłowe zachowanie.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

kifiu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 71
Rejestracja: 02 lut 2019, 15:35
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kifiu » 29 gru 2019, 15:38

A ja mam pytanie. Otóż podejżewam że kessy rozładowuje mi aku - i teraz chciałbym to sprawdzić. Czy jeśli wykoduję kessy z gateway to wystarczy żeby auto go nie "używało" czy muszę jeszcze coś odpinać?

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 29 gru 2019, 16:34

Przydałoby się tez fizycznie odpiąć wtyczkę modułu kessy, lub chociaż bezpiecznik, samo usunięcie z listy GW nie gwarantuje tego, że nie będzie się wzbudzał.
Black Cars Matters

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 19 sty 2020, 19:54

Witam , szukając komponentu który kradnie prąd i rozładowuje akumulator trzeba po kolei odpinać elementy typu wzmacniacz sterowniki itp. urządzenia współpracujące z MMI zapętlać światłowód i wywalać z systemu . Na czym polega zapętlenie światłowodu ?? i wykodowanie z vaga??

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 19 sty 2020, 20:23

Zapętlenie to "mostek" którym łączysz światłowód np. po demontażu zmieniarki. O taki

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 19 sty 2020, 20:57

Marcin2013 pisze:Zapętlenie to "mostek" którym łączysz światłowód np. po demontażu zmieniarki. O taki
Ok dziękuje :)

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 19 sty 2020, 21:17

Z tego co pamiętam to VAS posiada funkcje szukania gdzie znika prąd, tak mi sie wydaje.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 19 sty 2020, 22:23

Teoretycznie posiada. Ale działa to z funkcją online i nie do końca i tylko i wyłącznie przy oryginalnych sterownikach. Jak coś było zmieniane, dokładanie po kodach SV czy jak to szło procedura się w tym momencie kończy.
Black Cars Matters

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 20 sty 2020, 10:41

Czy aby ten pan nie mówi o sytuacji sprawdzania komponentow od mmi ? Nie dokońca go rozumiem ale raczej chodzi mu o sytuacje z tematu posta.

AdamiPL
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 43
Rejestracja: 21 lut 2020, 12:34
Lokalizacja: Pionki

Post autor: AdamiPL » 07 kwie 2020, 17:20

żeby nie tworzyć kolejnego tematu..

Mógłby ktoś fachowym okiem zerknąć na dane z VCDS odnośnie akumulatora?

Zdjęcia robione na samym zapłonie:

Obrazek

również na zapłonie:

Obrazek

ponownie zapłon


Obrazek

tu już jest na odpalonym silniku:


Obrazek

i tu również


Obrazek


pech chciał, że akurat wyczerpała mi się bateria w multimetrze ;/

Ciekawi mnie Battery Status, który wynosi cały czas 100% oraz Battery State Of Charge.

Battery condition wyświetlany jest również w MMI i także wynosi 100%, Battery State of charge jest 60% co rozumiem, że akumulator naładowany jest w 60%?

Rozumiem, że kondycja akumulatora nie równa się jego stopniu naładowania.

Jakiś czas temu akumulator całkowicie padł (robiłem aktualizacje map... ) - przed tym zabiegiem pamiętam, że kondycja baterii skakała tuż po odpaleniu auta i stopniowo wzrastała do 100%. Podładowałem prostownikiem, przejechałem jakieś 70km i zakodowałem na nowo akumulator (który podobno poprzedni właściciel zmieniał rok temu).

Obecnie MMI pokazuje cały czas 100%.

Ostatnio gdy auto stało około 5 dni, miało ciężko odpalić (ale odpalił, przed uruchomieniem sprawdzałem na MMI stan akumulatora i 100%)..

VCDS wypluł sporo błędów odnośnie kessy (klamek, tylnej anteny w zderzaku) i telefonu.. przed chwilą powyłączałem je w gateway ..

Zero błędów od sterownika akumulatora, ale nie jestem pewien czy go nie uszkodziłem gdy podpięty został prostownik, on działa 0 / 1? jeśli byłby w jakimś stopniu uwalony, to VCDS powinien to wypluć? Sterownik jest z końcówką C.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl