![]() |
![]() |
[D3 06 4.2MPI/LPG ] Montaż instalacji LPG w 4.2 na 1 reduk
Doprecyzuję, z bloku jest chyba więcej niż 1 wyjście (nie licząc głownego do chłodnicy) wiem że normalnie wpinamy się w wąż do nagrzewnicy ale może przy tym silniku jest jakieś alternatywne miejsce zwłaszcza jeśli ma webasto ?
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
Znawcą nie jestem ale szeregowo z nagrzewnicą to chyba nie jest poprawniepepi pisze:albo montujesz szeregowo wtedy dajesz z zasilania nagrzewnicy lub równolegle wtedy jeden zasilanie bez trójnik i trójnik można dać ze zbiorniczka wyrównawczego

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Szeregowo czyli czyli jeden za drugim w tym samym wężu - wtedy cały płyn musi przejść przez reduktor po czym trafia do nagrzewnicy - to jest dobre rozwiązanie bo jeśli będzie na trójniku to płyn wybierze łatwiejszą drogę i skutek może być taki że reduktor będzie słabiej dogrzany, minusem jest to że nagrzewnica dostaje lekko ostudzony płyn
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
No jak wiem jak to jest szeregowocolln pisze:Szeregowo czyli czyli jeden za drugim w tym samym wężu...

Ale szeregowo z nagrzewnicą nie wydaje mi się poprawnie i już parę razy na forum było to poruszane.
Ale każdy robi jak chce

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Szeregowo można podłączyć jeśli nie ma zaworu przed nagrzewnicą, lub gdy zamknięty zawór puszcza płyn bypassem bezpośrednio na powrót. Inaczej przy włączonej klimatyzacji nie będzie w ogóle przepływu przez parownik. Nie wiem jak to jest w D3 rozwiązane.
Wadą takiego podłączenia jest to, że delikatnie tłumi przepływ. Parowniki zazwyczaj mają króćce wody 16mm, natomiast przewody do nagrzewnicy są 18-20mm.
U siebie kiedyś sprawdzałem szeregowe podłączenie i parownik się wychładzał po włączeniu klimatyzacji.
Wadą takiego podłączenia jest to, że delikatnie tłumi przepływ. Parowniki zazwyczaj mają króćce wody 16mm, natomiast przewody do nagrzewnicy są 18-20mm.
U siebie kiedyś sprawdzałem szeregowe podłączenie i parownik się wychładzał po włączeniu klimatyzacji.
Four rings to rule them all
Generalnie same włączenie klimatyzacji nie powinno zmniejszać przepływu płynu.gtfan pisze:Szeregowo można podłączyć jeśli nie ma zaworu przed nagrzewnicą, lub gdy zamknięty zawór puszcza płyn bypassem bezpośrednio na powrót. Inaczej przy włączonej klimatyzacji nie będzie w ogóle przepływu przez parownik. Nie wiem jak to jest w D3 rozwiązane.
Wpływ na przepływ płynu mają konkretne ustawienia klimatronika. Dokładniej rzecz biorąc ustawienie LO dla obu stref wyłącza permanentnie pompę obiegową i zamyka zawory na podszybi praktycznie na stałe i to już może mieć istotny wpływ na przepływ płynu.
Im niższa temperatura na klimatroniku tym mniej płynu jest puszczane przez nagrzewnice a więc mniejszy jest też przepływ tego płynu na tych przewodach w które wpięty jest reduktor.
Paradoksalnie, moim zdaniem, przy ustawieniu dla obu stref temperatury 21°C, włączenie klimatyzacji może zwiększyć przepływ płynu.
Dlaczego?...
Ano dlatego, że dla utrzymania temperatury 21°C sterownik bada wartości czujników temperatury za parownikiem oraz za nagrzewnicami. Po włączeniu klimatyzacji na parowniku jest temperatura dosłownie kilku stopni a więc trzeba sporo powietrza ciepłego dla uzyskania wypadkowej temperatury w okolicy tych zadanych 21°C. Po wyłączeniu klimatyzacji za parownikiem mamy powietrze o temperaturze zbliżonej do otoczenia więc potrzeba mniej gorącego płynu na nagrzewnicach dla osiągnięcia temperatury zadanej.
Ta sytuacja dotyczy zarówno D3 jak i D2 bo model ogrzewania i klimatyzacji zorganizowany jest bardzo podobnie.
No chyba że się mylę

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Nie wiem czy 80% ale tak na szybko to zawory ma A8 D2/D3/D4, A6 C6/C7, VW Phaeton ... i pewnie jeszcze parę innych ale nie chce mi się tego szukaćpepi pisze:właśnie jest grzany w każdych warunkach tylko w układach w których nie ma zaworów przy nagrzewnicy
ma tak okolo 80 % aut

Fabrycznie ma na 100%.pepi pisze:moja nie ma raczej nie ma zaworu i pompy![]()
A jak ją wywaliłeś albo ktoś inny wywalił to może i nie ma.
Tylko nie wiem jak pracuje twój klimatronik bez elektrozaworów bo raczej słabo to widzę

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
no klimy brak
nawet kupiłem i napełniam ale jakoś nie było kiedy bo mam jedną rurkę strzeloną
nawet kupiłem ale jakoś ...mam inne auta z klimą sprawną
Tak jak pisałem jeśli nie ma zaworów a sterowanie ciepłe zimne jest realizowane klapą to lepiej jest dać
szeregowo wtedy płyn zawsze przepłynie bez parownik .
A jak jest inny układ to tylko równolegle bez trójniki
W naszych autach można z jednego przewodu do nagrzewnicy -zasilanie
Drugi przewód to ten od zbiorniczka wyrównawczego bez trójniki oczywiście
[ Dodano: 2020-01-25, 20:13 ]
bmw i mercedesy tam jest pojebany układ
audi jeszcze ok

nawet kupiłem i napełniam ale jakoś nie było kiedy bo mam jedną rurkę strzeloną
nawet kupiłem ale jakoś ...mam inne auta z klimą sprawną
Tak jak pisałem jeśli nie ma zaworów a sterowanie ciepłe zimne jest realizowane klapą to lepiej jest dać
szeregowo wtedy płyn zawsze przepłynie bez parownik .
A jak jest inny układ to tylko równolegle bez trójniki
W naszych autach można z jednego przewodu do nagrzewnicy -zasilanie
Drugi przewód to ten od zbiorniczka wyrównawczego bez trójniki oczywiście
[ Dodano: 2020-01-25, 20:13 ]
bmw i mercedesy tam jest pojebany układ

audi jeszcze ok
Ok znalazłem
są 2 rodzaje z oznaczeniem kzp i kzl (nie wiem jeszcze skąd różnice - z webasto i bez?)
Czyli zaworki są przy nagrzewnicy
To jeszcze wstawię układ chłodzenia obwód zasilania i powrotu
![Obrazek]()
i teraz możemy przeanalizować gdzie jeszcze można wpiąć
są 2 rodzaje z oznaczeniem kzp i kzl (nie wiem jeszcze skąd różnice - z webasto i bez?)
Czyli zaworki są przy nagrzewnicy
To jeszcze wstawię układ chłodzenia obwód zasilania i powrotu
i teraz możemy przeanalizować gdzie jeszcze można wpiąć
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2