Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 06 4.2MPI/LPG ] Montaż instalacji LPG w 4.2 na 1 reduk

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 23 sty 2020, 08:41

Doprecyzuję, z bloku jest chyba więcej niż 1 wyjście (nie licząc głownego do chłodnicy) wiem że normalnie wpinamy się w wąż do nagrzewnicy ale może przy tym silniku jest jakieś alternatywne miejsce zwłaszcza jeśli ma webasto ?
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 23 sty 2020, 11:16

albo montujesz szeregowo wtedy dajesz z zasilania nagrzewnicy lub równolegle wtedy jeden zasilanie bez trójnik i trójnik można dać ze zbiorniczka wyrównawczego

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 23 sty 2020, 15:45

Webasto jest podłączone z tego samego węża co nagrzewnica?
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 23 sty 2020, 20:31

z tego układu ale tam jest pompa która tłoczy elektryczna

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 24 sty 2020, 10:29

pepi pisze:albo montujesz szeregowo wtedy dajesz z zasilania nagrzewnicy lub równolegle wtedy jeden zasilanie bez trójnik i trójnik można dać ze zbiorniczka wyrównawczego
Znawcą nie jestem ale szeregowo z nagrzewnicą to chyba nie jest poprawnie :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 24 sty 2020, 13:46

Szeregowo czyli czyli jeden za drugim w tym samym wężu - wtedy cały płyn musi przejść przez reduktor po czym trafia do nagrzewnicy - to jest dobre rozwiązanie bo jeśli będzie na trójniku to płyn wybierze łatwiejszą drogę i skutek może być taki że reduktor będzie słabiej dogrzany, minusem jest to że nagrzewnica dostaje lekko ostudzony płyn
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 25 sty 2020, 11:39

colln pisze:Szeregowo czyli czyli jeden za drugim w tym samym wężu...
No jak wiem jak to jest szeregowo <hihi>

Ale szeregowo z nagrzewnicą nie wydaje mi się poprawnie i już parę razy na forum było to poruszane.
Ale każdy robi jak chce ;)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 25 sty 2020, 13:28

Czyli lepiej na powrocie z nagrzewnicy ?

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 25 sty 2020, 14:13

Szeregowo można podłączyć jeśli nie ma zaworu przed nagrzewnicą, lub gdy zamknięty zawór puszcza płyn bypassem bezpośrednio na powrót. Inaczej przy włączonej klimatyzacji nie będzie w ogóle przepływu przez parownik. Nie wiem jak to jest w D3 rozwiązane.
Wadą takiego podłączenia jest to, że delikatnie tłumi przepływ. Parowniki zazwyczaj mają króćce wody 16mm, natomiast przewody do nagrzewnicy są 18-20mm.
U siebie kiedyś sprawdzałem szeregowe podłączenie i parownik się wychładzał po włączeniu klimatyzacji.
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 25 sty 2020, 16:08

gtfan pisze:Szeregowo można podłączyć jeśli nie ma zaworu przed nagrzewnicą, lub gdy zamknięty zawór puszcza płyn bypassem bezpośrednio na powrót. Inaczej przy włączonej klimatyzacji nie będzie w ogóle przepływu przez parownik. Nie wiem jak to jest w D3 rozwiązane.
Generalnie same włączenie klimatyzacji nie powinno zmniejszać przepływu płynu.
Wpływ na przepływ płynu mają konkretne ustawienia klimatronika. Dokładniej rzecz biorąc ustawienie LO dla obu stref wyłącza permanentnie pompę obiegową i zamyka zawory na podszybi praktycznie na stałe i to już może mieć istotny wpływ na przepływ płynu.
Im niższa temperatura na klimatroniku tym mniej płynu jest puszczane przez nagrzewnice a więc mniejszy jest też przepływ tego płynu na tych przewodach w które wpięty jest reduktor.

Paradoksalnie, moim zdaniem, przy ustawieniu dla obu stref temperatury 21°C, włączenie klimatyzacji może zwiększyć przepływ płynu.
Dlaczego?...
Ano dlatego, że dla utrzymania temperatury 21°C sterownik bada wartości czujników temperatury za parownikiem oraz za nagrzewnicami. Po włączeniu klimatyzacji na parowniku jest temperatura dosłownie kilku stopni a więc trzeba sporo powietrza ciepłego dla uzyskania wypadkowej temperatury w okolicy tych zadanych 21°C. Po wyłączeniu klimatyzacji za parownikiem mamy powietrze o temperaturze zbliżonej do otoczenia więc potrzeba mniej gorącego płynu na nagrzewnicach dla osiągnięcia temperatury zadanej.

Ta sytuacja dotyczy zarówno D3 jak i D2 bo model ogrzewania i klimatyzacji zorganizowany jest bardzo podobnie.

No chyba że się mylę ;)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 25 sty 2020, 16:39

Raczej masz rację, ja tego tematu nie zgłębiałem, wystarczyło mi tylko stwierdzenie, że parownik LPG nie jest grzany w każdych warunkach przy szeregowym podłączeniu ;)
Four rings to rule them all

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 25 sty 2020, 17:55

właśnie jest grzany w każdych warunkach tylko w układach w których nie ma zaworów przy nagrzewnicy
ma tak okolo 80 % aut

[ Dodano: 2020-01-25, 17:55 ]
moja nie ma raczej nie ma zaworu i pompy :P

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 25 sty 2020, 18:25

pepi pisze:właśnie jest grzany w każdych warunkach tylko w układach w których nie ma zaworów przy nagrzewnicy
ma tak okolo 80 % aut
Nie wiem czy 80% ale tak na szybko to zawory ma A8 D2/D3/D4, A6 C6/C7, VW Phaeton ... i pewnie jeszcze parę innych ale nie chce mi się tego szukać <hihi>
pepi pisze:moja nie ma raczej nie ma zaworu i pompy :P
Fabrycznie ma na 100%.
A jak ją wywaliłeś albo ktoś inny wywalił to może i nie ma.
Tylko nie wiem jak pracuje twój klimatronik bez elektrozaworów bo raczej słabo to widzę <faktycznie>
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 25 sty 2020, 20:13

no klimy brak :P
nawet kupiłem i napełniam ale jakoś nie było kiedy bo mam jedną rurkę strzeloną
nawet kupiłem ale jakoś ...mam inne auta z klimą sprawną
Tak jak pisałem jeśli nie ma zaworów a sterowanie ciepłe zimne jest realizowane klapą to lepiej jest dać
szeregowo wtedy płyn zawsze przepłynie bez parownik .
A jak jest inny układ to tylko równolegle bez trójniki
W naszych autach można z jednego przewodu do nagrzewnicy -zasilanie
Drugi przewód to ten od zbiorniczka wyrównawczego bez trójniki oczywiście

[ Dodano: 2020-01-25, 20:13 ]
bmw i mercedesy tam jest pojebany układ <boisie>
audi jeszcze ok

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 27 sty 2020, 08:56

Ok znalazłem
Obrazek
są 2 rodzaje z oznaczeniem kzp i kzl (nie wiem jeszcze skąd różnice - z webasto i bez?)
Obrazek
Czyli zaworki są przy nagrzewnicy

To jeszcze wstawię układ chłodzenia obwód zasilania i powrotu


Obrazek
Obrazek
i teraz możemy przeanalizować gdzie jeszcze można wpiąć
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl