części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

A8 D5 ładne...nie ma co gadać

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi A8 i nie tylko związane z motoryzacją.
Unseen
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 177
Rejestracja: 20 lip 2017, 12:47
Lokalizacja: UK

Post autor: Unseen » 06 mar 2020, 14:12

PABLO200 pisze:Audi A8 50 czyli V6 286 ps jest nawet bardzo oszczędny 5-6 L
Trudno w to uwierzyć ale to przy delikatnej nodze osiągalne.
Uwierze jak zobacze. Auto jest 100kg ciezsze niz poprzedni model, a w poprzednim modelu mam srednia ok 7.5l/100km

Da sie zyc z przesiadka z 520KM na polowe mocy. W trybie sport auto jest w miare zwawe. Mandat to mozna zlapac w kazdym aucie, nawet tym powolnym.

Awatar użytkownika
PABLO200
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 758
Rejestracja: 31 sie 2009, 14:16
Lokalizacja: Śląski

Post autor: PABLO200 » 06 mar 2020, 14:56

Unseen pisze:
PABLO200 pisze:Audi A8 50 czyli V6 286 ps jest nawet bardzo oszczędny 5-6 L
Trudno w to uwierzyć ale to przy delikatnej nodze osiągalne.
Uwierze jak zobacze. Auto jest 100kg ciezsze niz poprzedni model, a w poprzednim modelu mam srednia ok 7.5l/100km

Da sie zyc z przesiadka z 520KM na polowe mocy. W trybie sport auto jest w miare zwawe. Mandat to mozna zlapac w kazdym aucie, nawet tym powolnym.
Elektronika to technologiczny przeskok o 10 lat
auto ma instalacje 48Volt światła laserowe robią robotę tylna oś skrętna także
286 ps mtm robi na 371 ps i jest 4.7 do 100

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 06 mar 2020, 16:04

A ktoś już widział/testował A8 60?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Unseen
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 177
Rejestracja: 20 lip 2017, 12:47
Lokalizacja: UK

Post autor: Unseen » 06 mar 2020, 17:31

PABLO200 pisze: Elektronika to technologiczny przeskok o 10 lat
auto ma instalacje 48Volt światła laserowe robią robotę tylna oś skrętna także
286 ps mtm robi na 371 ps i jest 4.7 do 100
W UK skretna tylna os jest tylko w wersji Vorsprung albo S8, nie da sie wybrac jako opcji w tanszych modelach. Oba kosztuja okolo 100K funtow. Chyba nie bedzie promocji leasingowej na nowe S8 przy takiej cenie ;-)

Awatar użytkownika
PABLO200
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 758
Rejestracja: 31 sie 2009, 14:16
Lokalizacja: Śląski

Post autor: PABLO200 » 06 mar 2020, 18:38

60 to 130k Euro minimum.
Cena kosmos za silnik z SQ7....

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 06 mar 2020, 18:46

drago_o pisze:A ktoś już widział/testował A8 60?
Tutaj niestety w pobliżu nie mają nigdzie
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 06 mar 2020, 20:36

PABLO200 pisze:Elektronika to technologiczny przeskok o 10 lat
auto ma instalacje 48Volt światła laserowe robią robotę tylna oś skrętna także
na czym polega ten technologiczny przeskok o 10lat? <hmm>
wprowadzenie dodatkowej sieci na 48V wynika tylko z faktu by kable zasilające silniki elektryczne nie miały grubości palca jak by to miało miejsce przy 12V
sterowniki gadają po UDS... kontakt z D5 miałem tylko przy okazji jazdy testowej 3.0TDI
jeżeli masz wiedzę jakie tam zaszły zmiany to chętnie poczytam :)

Awatar użytkownika
PABLO200
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 758
Rejestracja: 31 sie 2009, 14:16
Lokalizacja: Śląski

Post autor: PABLO200 » 06 mar 2020, 23:12

Predyktywne aktywne zawieszenie Audi A8 jest zawieszeniem w pełni aktywnym. Jego elektromechaniczne siłowniki odpowiadają za ustalenie wysokości i sztywności zawieszenia. Mogą one podnieść lub obniżyć zawieszenie każdego z kół z osobna, by aktywnie i w każdej sytuacji zarządzać wysokością nadwozia tej luksusowej limuzyny. Aktywne zawieszenie może w pół sekundy unieść lub obniżyć nadwozie we wszystkich czterech narożnikach pojazdu z osobna, nawet o 85 mm od pozycji środkowej.

Przy każdym z kół Audi A8 umieszczony jest niewielki silnik elektryczny zasilany z 48-woltowego, podstawowego układu elektrycznego samochodu. Jego pracą zarządza elektronika pojazdu. Napęd pasowy oraz kompaktowa przekładnia falowa zwiększają moment obrotowy elektrycznego silnika prawie dwustukrotnie, do 1100 Nm, i przenoszą go na stalową, obrotową rurę. Rura jest na stałe przymocowana do wstępnie obciążonego tytanowego pręta umieszczonego w jej wnętrzu i ma możliwość obrotu o więcej niż 20 stopni. Siły są przenoszone od końca obrotowej rury do zawieszenia, za pomocą dźwigni i drążka sprzęgającego &#8211; w przypadku osi przedniej na kolumnę prowadzącą, a w przypadku osi tylnej na wahacz poprzeczny.

Predyktywne aktywne zawieszenie działa bardzo wydajnie. Jego średni pobór mocy waha się od zaledwie 10 do 200 wat &#8211; o wiele mniej niż w porównywalnych układach hydraulicznych. Kiedy za sprawą fizyki jazdy cała karoseria opada w dół, na koło &#8211; np. na drogach o złej nawierzchni &#8211; predyktywne aktywne zawieszenie przeciwdziała temu efektowi. Niezwykle ostry impuls &#8211; jak zdarza się np. na torze wyścigowym &#8211; powoduje bardzo krótkie ale intensywne zapotrzebowanie na energię, potencjalnie nawet do 6 kilowatów. W zależności od sytuacji drogowej nawet 3 kilowaty mogą trafić z powrotem do akumulatora 48 V

Predyktywne aktywne zawieszenie w połączeniu z systemem &#8222;pre sense 360°&#8221; zwiększa też bezpieczeństwo bierne. Działa wtedy we współpracy z centralnym sterownikiem systemów wsparcia kierowcy zFAS, który do identyfikacji niebezpiecznych sytuacji zachodzących dookoła samochodu wykorzystuje dane pochodzące z wielu czujników. Gdy zarejestruje nieuchronne uderzenie w bok auta z prędkością ponad 25 km/h, sprawia, że predyktywne aktywne zawieszenie uniesie nadwozie nawet o 80 mm w górę po tej stronie samochodu, w którą nastąpi uderzenie. W ten sposób energia uderzenia może zostać przejęta przez ustawioną w odpowiedniej pozycji sekcję progów pojazdu. Deformacja kabiny pasażerskiej oraz siły działające na osoby znajdujące się w jej wnętrzu (zwłaszcza siły działające na brzuch i klatkę piersiową) mogą być w ten sposób zredukowane nawet o 50 procent w porównaniu do kolizji bocznej samochodu bez systemu unoszenia nadwozia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl