![]() |
![]() |
![]() |
[D2 preFL ALL ] Montaż kierownicy TIPTRONIC F1
- gtfan
- Super Klubowicz
- Posty: 1405
- Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
- Lokalizacja: Lublin
Zadziałają. Potrzebujesz jedynie kierownicę z przyciskami do zmiany biegów, taśmę obsługującą tę funkcję, kabelki z wtyczką od taśmy do kostki przy selektorze biegów, obudowę kolumny i przełącznik regulacji kolumny pasujące pod nową taśmę.
Starego typu taśma jest montowana bezpośrednio do kolumny, nowego do pająka (przełącznik świateł/wycieraczek). Jak nie wymyślisz sobie sposobu montażu nowej taśmy na jakimś patencie, to jeszcze wymiana pająka i dwóch kostek instalacji podpiętych do pająka.
Przy 4HP zmiana biegów w kierownicy będzie działać tylko przy selektorze przestawionym na tiptronic.
Edit: taśma starszego typu jest mocowana oczywiście do kierownicy a nie kolumny.
Starego typu taśma jest montowana bezpośrednio do kolumny, nowego do pająka (przełącznik świateł/wycieraczek). Jak nie wymyślisz sobie sposobu montażu nowej taśmy na jakimś patencie, to jeszcze wymiana pająka i dwóch kostek instalacji podpiętych do pająka.
Przy 4HP zmiana biegów w kierownicy będzie działać tylko przy selektorze przestawionym na tiptronic.
Edit: taśma starszego typu jest mocowana oczywiście do kierownicy a nie kolumny.
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2021, 15:07 przez gtfan, łącznie zmieniany 1 raz.
Four rings to rule them all
-
- Forum Audi A8
- Posty: 45
- Rejestracja: 01 wrz 2019, 20:01
- Lokalizacja: SCI w ZGY
Wielkie dzięki za informację.gtfan pisze:Zadziałają. Potrzebujesz jedynie kierownicę z przyciskami do zmiany biegów, taśmę obsługującą tę funkcję, kabelki z wtyczką od taśmy do kostki przy selektorze biegów, obudowę kolumny i przełącznik regulacji kolumny pasujące pod nową taśmę.
Starego typu taśma jest montowana bezpośrednio do kolumny, nowego do pająka (przełącznik świateł/wycieraczek). Jak nie wymyślisz sobie sposobu montażu nowej taśmy na jakimś patencie, to jeszcze wymiana pająka i dwóch kostek instalacji podpiętych do pająka.
Przy 4HP zmiana biegów w kierownicy będzie działać tylko przy selektorze przestawionym na tiptronic.

[ Dodano: 2021-11-14, 18:26 ]
Ponieważ kostki z 4HP przy selektorze wyglądają inaczej niż w 5HP to ktoś z szanownych kolegów lub koleżanek podpowie mi w którą wtyczkę mam się wpiąć aby kierownica z przyciskami zadziałała?
Mamy dwie wtyczki:
1. dwu pinowa: przewody koloru: czarny i czerwony
2. trzy pinowa: przewody koloru: czerwono-czarny, 2x biało-czarny.
- gtfan
- Super Klubowicz
- Posty: 1405
- Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
- Lokalizacja: Lublin
-
- Forum Audi A8
- Posty: 45
- Rejestracja: 01 wrz 2019, 20:01
- Lokalizacja: SCI w ZGY
Ale tam nie ma takiej.....gtfan pisze: Ze schematów do 4HP wychodzi, że czarna 10-pinowa kostka. Przewody brązowy, żółto-niebieski, żółto-zielony.
https://ibb.co/DM5WrzL
- gtfan
- Super Klubowicz
- Posty: 1405
- Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
- Lokalizacja: Lublin
Jak znajdę jutro czas, to się upewnię na aucie, ale zdaje się, że to do tej się dopinałem
https://www.mediafire.com/view/zuz7jczk ... 6.png/file
https://www.mediafire.com/view/zuz7jczk ... 6.png/file
Four rings to rule them all
-
- Forum Audi A8
- Posty: 45
- Rejestracja: 01 wrz 2019, 20:01
- Lokalizacja: SCI w ZGY
Od strony pasażera są dwie, dwu i trzy pinowa i od strony zapalniczki dziś znalazłem 2 pinową. Jakaś 2, albo 3 pinowa jest jeszcze od strony ręcznego, ale ona chyba nie jest od selektora.
Chyba, że te o których mówisz są pod selektorem i ich nie widzę.
Choć jak tak patrzę na Twoje zdjęcie to przy selektorze masz tak samo jak ja. Widać ta właściwa jest gdzieś dalej i nie zwróciłem na nią uwagi. Skupiając się na tym co było w poradniku dla 5HP i szukając przy samym selektorze.
W następny weekend pogrzebie i poszukam głębiej. Teraz wiem czego szukać.
Chyba, że te o których mówisz są pod selektorem i ich nie widzę.

Choć jak tak patrzę na Twoje zdjęcie to przy selektorze masz tak samo jak ja. Widać ta właściwa jest gdzieś dalej i nie zwróciłem na nią uwagi. Skupiając się na tym co było w poradniku dla 5HP i szukając przy samym selektorze.
W następny weekend pogrzebie i poszukam głębiej. Teraz wiem czego szukać.
- gtfan
- Super Klubowicz
- Posty: 1405
- Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
- Lokalizacja: Lublin
Ona była gdzieś w okolicach popielniczki / dekoru z radiem, wciśnięta między tunel środkowy a ten czarny kanał nawiewu.
Tu masz zdjęcie wybieraka od 4HP z widoczną wtyczką
https://allegro.pl/oferta/audi-a8-d2-wy ... 8794246925
Jak u Ciebie jest inaczej, to zostaje przedzwonić kable miernikiem i znaleźć, na których pinach pojawia się masa przy przełączaniu wybierakiem +/-.
Tu masz zdjęcie wybieraka od 4HP z widoczną wtyczką
https://allegro.pl/oferta/audi-a8-d2-wy ... 8794246925
Jak u Ciebie jest inaczej, to zostaje przedzwonić kable miernikiem i znaleźć, na których pinach pojawia się masa przy przełączaniu wybierakiem +/-.
Four rings to rule them all
-
- Forum Audi A8
- Posty: 45
- Rejestracja: 01 wrz 2019, 20:01
- Lokalizacja: SCI w ZGY
Podejrzewam, że jest tak samo, ale tak daleko nie szukałem wtyczek.
Jak wspominałem wcześniej skupiłem się na tych przy samym wybieraku.
Dzięki wielkie za pomoc.
Mam nadzieje, że w weekend uda się to już ożenić do kupy.
[ Dodano: 2021-11-21, 19:49 ]
Po lewej moja taśma, a po prawej nowa:
![Obrazek]()
Rozumiem, że to wejście pierwsze od góry to jest na airbag, drugie to pod tipa, a trzecie to do ESP jeśli występuję?
![Obrazek]()
Jak wspominałem wcześniej skupiłem się na tych przy samym wybieraku.
Dzięki wielkie za pomoc.
Mam nadzieje, że w weekend uda się to już ożenić do kupy.

[ Dodano: 2021-11-21, 19:49 ]
Tu mam pytanie. O ile kostki od strony manetki wycieraczek to oczywista i prosta sprawa. O tyle będę musiał jeszcze przerobić wtyczkę do taśmy dla AIRBAGU i klaksonu. Jak to polutować aby mi poducha nie strzeliła?gtfan pisze:wymiana pająka i dwóch kostek instalacji podpiętych do pająka.
Po lewej moja taśma, a po prawej nowa:
Rozumiem, że to wejście pierwsze od góry to jest na airbag, drugie to pod tipa, a trzecie to do ESP jeśli występuję?
- gtfan
- Super Klubowicz
- Posty: 1405
- Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
- Lokalizacja: Lublin
Ach, zapomniałem jeszcze o tych wtyczkach.
Wtyczkę i piny od poduchy sobie zidentyfikujesz miernikiem, a ze schematów odczytasz, gdzie powinien być + a gdzie -.
https://www.mediafire.com/file/9iguacis ... c.pdf/file
https://www.mediafire.com/file/8trjwklk ... g.pdf/file
https://www.mediafire.com/file/9sx4w06c ... g.pdf/file
Wtyczkę i piny od poduchy sobie zidentyfikujesz miernikiem, a ze schematów odczytasz, gdzie powinien być + a gdzie -.
https://www.mediafire.com/file/9iguacis ... c.pdf/file
https://www.mediafire.com/file/8trjwklk ... g.pdf/file
https://www.mediafire.com/file/9sx4w06c ... g.pdf/file
Four rings to rule them all
-
- Forum Audi A8
- Posty: 45
- Rejestracja: 01 wrz 2019, 20:01
- Lokalizacja: SCI w ZGY
Mam tylko 3 piny do zagospodarowania więc jakoś dam radę. Pomarańczowa to dwa czarne więc pewnie poducha, a czarny to brązowo-biały (jak dobrze pamiętam) więc zakładam, że klakson. Tylko te wtyczki mi zostają wolne. Plus ta którą muszę dorobić do tipa.
![Obrazek]()
Zastanawia mnie tylko do czego jest to gniazdo na pająku (zaznaczone kółkiem). U mnie go nie ma w preFL.
![Obrazek]()
Zastanawia mnie tylko do czego jest to gniazdo na pająku (zaznaczone kółkiem). U mnie go nie ma w preFL.
- gtfan
- Super Klubowicz
- Posty: 1405
- Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
- Lokalizacja: Lublin
-
- Forum Audi A8
- Posty: 45
- Rejestracja: 01 wrz 2019, 20:01
- Lokalizacja: SCI w ZGY
- dice111
- Moderator
- Posty: 6053
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
-
- Forum Audi A8
- Posty: 45
- Rejestracja: 01 wrz 2019, 20:01
- Lokalizacja: SCI w ZGY
Chodzi o to, że moje wtyczki z preFL z 96r pasują do gniazd w nowym pająku z FL (oczywiście mówimy o stronie od kierunków i świateł). Mają tą samą ilość pinów itd.dice111 pisze:PreFL po drugiej połowie 97 już to miał jak FL. Może ktoś zmienial, pi profilu widzę samochód 96
I teraz się zastanawiam czy będę musiał jeszcze wydzielać jakieś dodatkowe kable z tych pasujących wtyczek pod tą dodatkową 3 pinową?
- gtfan
- Super Klubowicz
- Posty: 1405
- Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
- Lokalizacja: Lublin
Ja to robiłem 7 lat temu, więc ze szczegółów to pamiętam tylko, że u siebie tę wtyczkę 3pinową lutowałem.
Wg schematów podłączenie kierunków się różni i im dłużej się na nie patrzę, tym bardziej coś mi świta, że w nowszym pająku kierunki idą z tej 3 pinowej wtyczki przy manetce od kierunków, a przy starym pająku idą z czarnej wtyczki przy manetce wycieraczek.
Schematy do przeanalizowania (na obu wtyczka oznaczona jako E2).
https://www.mediafire.com/file/crd98vwg ... 2.pdf/file
https://www.mediafire.com/file/pt5hae6i ... 2.pdf/file
Tu nawet widać jak się część wycieraczkowa różni
https://allegro.pl/oferta/przelacznik-z ... 1442494229
https://allegro.pl/oferta/przelacznik-z ... 1187160053
Wg schematów podłączenie kierunków się różni i im dłużej się na nie patrzę, tym bardziej coś mi świta, że w nowszym pająku kierunki idą z tej 3 pinowej wtyczki przy manetce od kierunków, a przy starym pająku idą z czarnej wtyczki przy manetce wycieraczek.
Schematy do przeanalizowania (na obu wtyczka oznaczona jako E2).
https://www.mediafire.com/file/crd98vwg ... 2.pdf/file
https://www.mediafire.com/file/pt5hae6i ... 2.pdf/file
Tu nawet widać jak się część wycieraczkowa różni
https://allegro.pl/oferta/przelacznik-z ... 1442494229
https://allegro.pl/oferta/przelacznik-z ... 1187160053
Four rings to rule them all