[D2 preFL ALL ] Montaż kierownicy TIPTRONIC F1
Zadziałają. Potrzebujesz jedynie kierownicę z przyciskami do zmiany biegów, taśmę obsługującą tę funkcję, kabelki z wtyczką od taśmy do kostki przy selektorze biegów, obudowę kolumny i przełącznik regulacji kolumny pasujące pod nową taśmę.
Starego typu taśma jest montowana bezpośrednio do kolumny, nowego do pająka (przełącznik świateł/wycieraczek). Jak nie wymyślisz sobie sposobu montażu nowej taśmy na jakimś patencie, to jeszcze wymiana pająka i dwóch kostek instalacji podpiętych do pająka.
Przy 4HP zmiana biegów w kierownicy będzie działać tylko przy selektorze przestawionym na tiptronic.
Edit: taśma starszego typu jest mocowana oczywiście do kierownicy a nie kolumny.
Starego typu taśma jest montowana bezpośrednio do kolumny, nowego do pająka (przełącznik świateł/wycieraczek). Jak nie wymyślisz sobie sposobu montażu nowej taśmy na jakimś patencie, to jeszcze wymiana pająka i dwóch kostek instalacji podpiętych do pająka.
Przy 4HP zmiana biegów w kierownicy będzie działać tylko przy selektorze przestawionym na tiptronic.
Edit: taśma starszego typu jest mocowana oczywiście do kierownicy a nie kolumny.
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2021, 15:07 przez gtfan, łącznie zmieniany 1 raz.
Four rings to rule them all
Wielkie dzięki za informację.gtfan pisze:Zadziałają. Potrzebujesz jedynie kierownicę z przyciskami do zmiany biegów, taśmę obsługującą tę funkcję, kabelki z wtyczką od taśmy do kostki przy selektorze biegów, obudowę kolumny i przełącznik regulacji kolumny pasujące pod nową taśmę.
Starego typu taśma jest montowana bezpośrednio do kolumny, nowego do pająka (przełącznik świateł/wycieraczek). Jak nie wymyślisz sobie sposobu montażu nowej taśmy na jakimś patencie, to jeszcze wymiana pająka i dwóch kostek instalacji podpiętych do pająka.
Przy 4HP zmiana biegów w kierownicy będzie działać tylko przy selektorze przestawionym na tiptronic.
[ Dodano: 2021-11-14, 18:26 ]
Ponieważ kostki z 4HP przy selektorze wyglądają inaczej niż w 5HP to ktoś z szanownych kolegów lub koleżanek podpowie mi w którą wtyczkę mam się wpiąć aby kierownica z przyciskami zadziałała?
Mamy dwie wtyczki:
1. dwu pinowa: przewody koloru: czarny i czerwony
2. trzy pinowa: przewody koloru: czerwono-czarny, 2x biało-czarny.
Ale tam nie ma takiej.....gtfan pisze: Ze schematów do 4HP wychodzi, że czarna 10-pinowa kostka. Przewody brązowy, żółto-niebieski, żółto-zielony.
https://ibb.co/DM5WrzL
Jak znajdę jutro czas, to się upewnię na aucie, ale zdaje się, że to do tej się dopinałem
https://www.mediafire.com/view/zuz7jczk ... 6.png/file
https://www.mediafire.com/view/zuz7jczk ... 6.png/file
Four rings to rule them all
Od strony pasażera są dwie, dwu i trzy pinowa i od strony zapalniczki dziś znalazłem 2 pinową. Jakaś 2, albo 3 pinowa jest jeszcze od strony ręcznego, ale ona chyba nie jest od selektora.
Chyba, że te o których mówisz są pod selektorem i ich nie widzę.
Choć jak tak patrzę na Twoje zdjęcie to przy selektorze masz tak samo jak ja. Widać ta właściwa jest gdzieś dalej i nie zwróciłem na nią uwagi. Skupiając się na tym co było w poradniku dla 5HP i szukając przy samym selektorze.
W następny weekend pogrzebie i poszukam głębiej. Teraz wiem czego szukać.
Chyba, że te o których mówisz są pod selektorem i ich nie widzę.
Choć jak tak patrzę na Twoje zdjęcie to przy selektorze masz tak samo jak ja. Widać ta właściwa jest gdzieś dalej i nie zwróciłem na nią uwagi. Skupiając się na tym co było w poradniku dla 5HP i szukając przy samym selektorze.
W następny weekend pogrzebie i poszukam głębiej. Teraz wiem czego szukać.
Ona była gdzieś w okolicach popielniczki / dekoru z radiem, wciśnięta między tunel środkowy a ten czarny kanał nawiewu.
Tu masz zdjęcie wybieraka od 4HP z widoczną wtyczką
https://allegro.pl/oferta/audi-a8-d2-wy ... 8794246925
Jak u Ciebie jest inaczej, to zostaje przedzwonić kable miernikiem i znaleźć, na których pinach pojawia się masa przy przełączaniu wybierakiem +/-.
Tu masz zdjęcie wybieraka od 4HP z widoczną wtyczką
https://allegro.pl/oferta/audi-a8-d2-wy ... 8794246925
Jak u Ciebie jest inaczej, to zostaje przedzwonić kable miernikiem i znaleźć, na których pinach pojawia się masa przy przełączaniu wybierakiem +/-.
Four rings to rule them all
Podejrzewam, że jest tak samo, ale tak daleko nie szukałem wtyczek.
Jak wspominałem wcześniej skupiłem się na tych przy samym wybieraku.
Dzięki wielkie za pomoc.
Mam nadzieje, że w weekend uda się to już ożenić do kupy.
[ Dodano: 2021-11-21, 19:49 ]
Po lewej moja taśma, a po prawej nowa:
Rozumiem, że to wejście pierwsze od góry to jest na airbag, drugie to pod tipa, a trzecie to do ESP jeśli występuję?
Jak wspominałem wcześniej skupiłem się na tych przy samym wybieraku.
Dzięki wielkie za pomoc.
Mam nadzieje, że w weekend uda się to już ożenić do kupy.
[ Dodano: 2021-11-21, 19:49 ]
Tu mam pytanie. O ile kostki od strony manetki wycieraczek to oczywista i prosta sprawa. O tyle będę musiał jeszcze przerobić wtyczkę do taśmy dla AIRBAGU i klaksonu. Jak to polutować aby mi poducha nie strzeliła?gtfan pisze:wymiana pająka i dwóch kostek instalacji podpiętych do pająka.
Po lewej moja taśma, a po prawej nowa:
Rozumiem, że to wejście pierwsze od góry to jest na airbag, drugie to pod tipa, a trzecie to do ESP jeśli występuję?
Ach, zapomniałem jeszcze o tych wtyczkach.
Wtyczkę i piny od poduchy sobie zidentyfikujesz miernikiem, a ze schematów odczytasz, gdzie powinien być + a gdzie -.
https://www.mediafire.com/file/9iguacis ... c.pdf/file
https://www.mediafire.com/file/8trjwklk ... g.pdf/file
https://www.mediafire.com/file/9sx4w06c ... g.pdf/file
Wtyczkę i piny od poduchy sobie zidentyfikujesz miernikiem, a ze schematów odczytasz, gdzie powinien być + a gdzie -.
https://www.mediafire.com/file/9iguacis ... c.pdf/file
https://www.mediafire.com/file/8trjwklk ... g.pdf/file
https://www.mediafire.com/file/9sx4w06c ... g.pdf/file
Four rings to rule them all
Mam tylko 3 piny do zagospodarowania więc jakoś dam radę. Pomarańczowa to dwa czarne więc pewnie poducha, a czarny to brązowo-biały (jak dobrze pamiętam) więc zakładam, że klakson. Tylko te wtyczki mi zostają wolne. Plus ta którą muszę dorobić do tipa.
Zastanawia mnie tylko do czego jest to gniazdo na pająku (zaznaczone kółkiem). U mnie go nie ma w preFL.
Zastanawia mnie tylko do czego jest to gniazdo na pająku (zaznaczone kółkiem). U mnie go nie ma w preFL.
Chodzi o to, że moje wtyczki z preFL z 96r pasują do gniazd w nowym pająku z FL (oczywiście mówimy o stronie od kierunków i świateł). Mają tą samą ilość pinów itd.dice111 pisze:PreFL po drugiej połowie 97 już to miał jak FL. Może ktoś zmienial, pi profilu widzę samochód 96
I teraz się zastanawiam czy będę musiał jeszcze wydzielać jakieś dodatkowe kable z tych pasujących wtyczek pod tą dodatkową 3 pinową?
Ja to robiłem 7 lat temu, więc ze szczegółów to pamiętam tylko, że u siebie tę wtyczkę 3pinową lutowałem.
Wg schematów podłączenie kierunków się różni i im dłużej się na nie patrzę, tym bardziej coś mi świta, że w nowszym pająku kierunki idą z tej 3 pinowej wtyczki przy manetce od kierunków, a przy starym pająku idą z czarnej wtyczki przy manetce wycieraczek.
Schematy do przeanalizowania (na obu wtyczka oznaczona jako E2).
https://www.mediafire.com/file/crd98vwg ... 2.pdf/file
https://www.mediafire.com/file/pt5hae6i ... 2.pdf/file
Tu nawet widać jak się część wycieraczkowa różni
https://allegro.pl/oferta/przelacznik-z ... 1442494229
https://allegro.pl/oferta/przelacznik-z ... 1187160053
Wg schematów podłączenie kierunków się różni i im dłużej się na nie patrzę, tym bardziej coś mi świta, że w nowszym pająku kierunki idą z tej 3 pinowej wtyczki przy manetce od kierunków, a przy starym pająku idą z czarnej wtyczki przy manetce wycieraczek.
Schematy do przeanalizowania (na obu wtyczka oznaczona jako E2).
https://www.mediafire.com/file/crd98vwg ... 2.pdf/file
https://www.mediafire.com/file/pt5hae6i ... 2.pdf/file
Tu nawet widać jak się część wycieraczkowa różni
https://allegro.pl/oferta/przelacznik-z ... 1442494229
https://allegro.pl/oferta/przelacznik-z ... 1187160053
Four rings to rule them all