części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

Co dzisiaj zrobiłem w swojej A8 ??

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi A8 i nie tylko związane z motoryzacją.
Konrad123
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 91
Rejestracja: 16 mar 2019, 19:18
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Konrad123 » 04 gru 2022, 11:56

W stacyjce po lewej stronie masz dziurkę. Włóż tam coś i kluczyk wyskoczy

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 516
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 04 gru 2022, 12:52

Konrad123 pisze:W stacyjce po lewej stronie masz dziurkę. Włóż tam coś i kluczyk wyskoczy
W moim tej opcji nie ma. Została celowo przez poprzednika usunięta. Stąd cały problem. Ale spoko, zdejmę tapicerkę z prawej strony przy słupku A i wepnę się z ładowaniem w złącze kabla akumulatora. Przez zapalniczkę niestety szarpnęło za duży prąd i upaliło bezpiecznik. Jeśli chodzi o takie awaryjne sytuacje, to jednak BMW lepiej do problemu podeszło i wyprowadzili złącze awaryjne na prawą głowicę (przynajmniej w starych V8-kach tak było, mam tak w mojej E38).
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 05 gru 2022, 06:39

sssebek pisze:W moim tej opcji nie ma. Została celowo przez poprzednika usunięta.
W jaki sposób? Bo mnie to zaciekawiło. Już o cel nawet nie pytam ale to część każdej stacyjki.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 05 gru 2022, 06:41

sssebek pisze:BMW lepiej do problemu podeszło i wyprowadzili złącze awaryjne na prawą głowicę
No Audi też wyprowadziło z tyłu. ;)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 516
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 06 gru 2022, 09:09

drago_o pisze:
sssebek pisze:BMW lepiej do problemu podeszło i wyprowadzili złącze awaryjne na prawą głowicę
No Audi też wyprowadziło z tyłu. ;)
No tak, tylko jest jeden warunek, musi działać bębenek w klapie bagażnika :D
drago_o pisze:
sssebek pisze:W moim tej opcji nie ma. Została celowo przez poprzednika usunięta.
W jaki sposób? Bo mnie to zaciekawiło. Już o cel nawet nie pytam ale to część każdej stacyjki.
Przypuszczam (bo nie wiedziałem o tym kupując auto więc nie dopytałem, zorientowałem się, jak mi aku kiedyś padło a kluczyk w stacyjce został) że rozebrali cały mechanizm stacyjki i usunęli fragment odpowiedzialny za zwalnianie kluczyka.


Kolejny progres w tym tygodniu. Jeszcze wczoraj lampy wyglądały jak w załączniku. Obecnie są już sklejone i czekają aż klej zwiąże. W końcu po 6 latach będzie dobre oświetlenie. Nie ma to jak samemu się zmusić do dokończenia tematu wywożąc auto do lakiernika, robiąc lift od razu a mając nie skończone światła. No po prostu teraz już musiałem to skończyć

:D
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 516
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 09 gru 2022, 22:07

Kolejny dzień... kolejne "progresy".

Auto przytargane od lakiernika. Lampy preFL wrzucone na pałę chwycone trytytkami byle były. Zderzak stary preFL tak samo, chwycony na jedną śrubkę, jedną trytytkę i jakoś się zakulałem do domu pudłem. Jedynie nowa maska była założona. Nowy zderzak FL przyjechał w bagażniku drugiego auta. Potem walka w przezbrajanie zderzaków i poległem. Krew mnie zalała dzisiaj, jak się okazało, że te pały z Audi zmieniły koszyki pod PDC. Koszyczki w listwach są niby takie same, ale inne, bo na 3 pazurki, dwa dolne są w tym samym miejscu, ale górny pazurek sobie głąby przesunęły o jakieś 5mm. Co za *******. Ale lepszy myk z mocowaniem PDC w grilla, jakiś popierzpony odsadzony koszyk muszę kupić, który oczywiście produkowali do 2021 roku. Dla auta powyżej 10 lat, takich części już Audi nie zapewnia. No *** by ich strzelił. Czekam na info z jednego powiedzmy sklepu. Może da się ogarnąć. Jak nie... to jutro produkuję swoje rozwiązanie do zamocowania tego bo nie mam czasu ściągać ścierwa z drugiego końca europy. Do tego popaprańce jedne musiały zrobić różne otwory na spryskiwacze szyby przedniej. Dziś się dowiedziałem, że preFL i FL I mają taki sam otwór, FL II ma mniejszy. No i jak na złość mam maskę z FL II no i nie wejdą moje. No nic, kupię nowe, tylko jeszcze nie wiem czy brać 3-punktowe czy mgłowe. Zdecydować się nie umiem.

Z rzeczy które udało mi się ogarnąć, to:

- przygotowane węże pod spryski lamp ( u mnie wąż był pęknięty, wyjąłem z drugiej rozbitej A8 bo jest sprawny)
- wiązka zderzaka odtworzona na nowo w 80%. Niestety brakło taśmy parcianej do owinięcia do reszty wiązki która się już rozsypywała. Jutro muszę kupić i temat dokończyć
- antena Homelink przełożona
- ponabijane gwinty do mocowania zderzaka z błotnikami
- przeciągnięte w masce węże do sprysków oraz kable do podgrzewania
- przemyślana koncepcja jak wytworzyć nowe koszyki do PDC i nie stracić na to całego dnia
- zamówiona "tona" śrub, śrubek i śrubeczek.... ale wszystko w nierdzewce, żeby w przyszłości nie mieć problemów z rozkręcaniem
- wymieniony lewy wlot powietrza do lewego filtra (mój miał ułamane ucho z gwintem do przykręcania zderzaka - przełożyłem z drugiej A8)
- ponabijane wszystkie spinki do zderzaka
- pozakładane wszystkie nowe gwinty M6 do pasa przedniego

Jutro rano lecę okleić lampy folią FPP i w planach jest zacząć proces pasowania przodu i ustawiania szczelin. Choć spuszczać się nadmiernie nad tym nie mam zamiaru. Jeszcze muszę podciąć błotniki od środka, zamówić nowe przeciwmgłowe soczewkowe zamiast moich halogenowych, zamówić nowe nadkola, wymienić koła na zimowe.


A poniżej małe porównanie różnicy preFL / FL (maska FL, zderzak preFL)
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 516
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 10 gru 2022, 22:32

Kolejny dzień walki z autem ehh...

- lampy zostały zabezpieczone folią
- wiązka zderzaka została odbudowana i cała opleciona na nowo
- zderzak w pierwszym lakierze (uszkodzenie na wysokości tablicy rejestracyjnej nastąpiło w transporcie, ale i tak tego nie będzie widać po założeniu grilla
- lampy zostały wstępnie ustawione na aucie
- pasowanie na aucie zderzaka i tutaj poległem. No cholerstwo jedno nie chce siedzieć jak powinno. Jak z dołu zderzak nałożę tak, aby listwa z otworami na spinki osłony silnika pasowała do pasa przedniego, to za cholerę nie umiem naciągnąc zderzaka górą. Jak zderzak nałożę górą i wcisnę lekko śruby po bokach zderzaka w błotniki, to listwa od spodu z otworami na 3 spinki do mocowania osłony silnika, napiera mi na pas pod chłodnicami. Mózg roz***ny. I do tego zaczęło walić śniegiem a podnośnika w warsztacie jeszcze nie zdążyłem postawić :/

Na zdjęciu wygląda jakby lampy świeciły, ale to tylko odblask podczas robienia zdjęcia.

W poniedziałek walki ciąg dalszy.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 516
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 05 lut 2023, 09:59

Nie dziś a przez ostatnie w zasadzie tygodnie...

Załamać się można normalnie.

-Musiałem rozkleić lewą lampę bo zapomniałem ustawić ogniskowanie snopu światła <onie>

- musiałem obie lampy otworzyć (zrobiłem to od dołu bo już nie mam siły po raz 4 rozklejać lamp, więc wyciąłem na gorąco klapkę od dołu lampy a na koniec zakleiłem z powrotem), bo po złożeniu wszystkiego okazało się, że w złych zakresach pracował AFS uderzając o ograniczenie na końcu, do tego prawa lampa pozycję 0 miała za mocno na zewnątrz przez co nie dało się ustawić światła dobrze.

- wczoraj po 9 godzinach w końcu udało mi się ustawić odpowiednio lewą lampę (chodzi o impulsator na osi obrotu który jest od spodu i który daje informację do sterownika lampy o odchyleniu w poziomie).

Generalnie przez ostatnie tygodnie poświęcone około 100 roboczogodzin na samo ustawienie lamp żeby poprawnie działały w całym zakresie pracy AFS. Mój błąd, bo należało to zrobić przed pierwszym sklejeniem lamp. Niestety nie zauważyłem tego problemu wcześniej przy próbach drogowych.

Mam nadzieję że w przyszłym tygodniu w końcu uda mi się złożyć przód auta i w końcu zacznę jeździć tym padłem po prawie 4 miesięcznej przerwie.

Czasem mam ochotę złożyć ognisko pod tym autem.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

caro86wlkp
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 109
Rejestracja: 01 paź 2012, 21:29
Lokalizacja: Konin

Post autor: caro86wlkp » 24 mar 2023, 22:28

Nie ostatnio, w sumie to już dawno temu ale zamontowałem sobie dodatkowy komputer pokładowy.
Pokazuje wszystkie parametry z seryjnych czujników plus EGT, temperaturę i ciśnienie oleju.
Wszystko można kalibrować nawet to ile spala paliwa.
Ma alarmy i inne bajery. Oprócz wyświetlacza oled można podłączyć to pod androida i na większym ekranie obserwować wskazania.
https://photos.google.com/share/AF1QipO ... hGdURiSlVR
https://www.reveltronics.com/pl/produkt ... ladowy-ukp

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 27 mar 2023, 06:14

Po tym jak jest ujeb***any to wnioskuje, że bardzo dawno :D
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

caro86wlkp
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 109
Rejestracja: 01 paź 2012, 21:29
Lokalizacja: Konin

Post autor: caro86wlkp » 27 mar 2023, 21:22

sokoli wzrok:) 3 lata już strzeliły nawet nie wiem kiedy. Ale działa to rewelacyjnie. Kiedyś miałem zwykłe wskaźniki w słupku mimo że pokazywały ok to technologicznie przeskok ogromny

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 10 maja 2023, 12:03

dice111 pisze:D3 dostała 3 nowe osłony: silnika i skrzyni:

Obrazek

oraz nowe przednie nadkola (przednia część):

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Zamienniki Made in Taiwan - spasowanie super, otwory + spinki wszystko jak fabryka.
co to były za zamienniki i czy w końcu obwisły? :)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 516
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 09 sie 2023, 22:39

uj mnie strzeli z tym autem. Wymieniłem cały rozrząd rok temu (łańcuchy, napinacze, pasek, rolki itd, zaworki olejowe). Wszystko nowe, fazatory ori. Zrobiłem jakieś 17tyś km i klepie na lewej głowicy przy odpalaniu. Ja ****. Das auto kuźwa. Stare fazatory nie klepały, rozrząd jeszcze sporo by pojeździł, ale chciałem mieć spokój na sercu .... <onie>
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

kubson76
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 30 paź 2020, 22:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kubson76 » 28 lis 2023, 17:10

machul333 pisze:Zrobione nowe odmy do ABZ <chura>
Ta od kierowcy puszczała już od groma oleju, Po demontażu starej wszystko naokoło było zalane.

Wiem, że silikonu nie powinno się stosować do odmy, ale mam tych rurek od groma a same rurki metalowe są na styk do wyjść bloku i głowic więc sam silikon ma może 2 mm odkrytej powierzchni, na którą działają opary.
Mocowanie jest teraz na wcisk co pozwala wymienić w razie czego cześć silikonową w 10m. Nie trzeba dawać tam opasek co pozwala na wymianę bez ruszania przepustnicy i kolektora.


[url=https://images91.fotosik.pl/123/563327cc5f67d56fm.jpg]Obrazek[/URL]


Jak by ktoś potrzebował to mogę sprzedać tą od strony pasażera(077103221K) bo jest w stanie idealnym praktycznie i dorzucę tą łączącą głowicę(077103221E) ale ta już taka sobie. Ta od kierowcy śmietnik bo drutowana.
czy masz jakiś schemat według którego zrobiłeś te rurki? lub może mógłbyś coś takiego dla mnie ogarnąć oczywiście w formie odpłatnej za twój pomysł i realizację :-)

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 516
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 03 gru 2023, 20:32

Nie dziś a ostatnie w zasadzie 3 dni.

- na dzień dobry wjeżdżając do garażu (stromy zjazd w dół) po naciśnięciu hamulca auto dostało uślizgu i zaczęło się zsuwać w dół i ustawiać w poprzek zjazdu, zdążyłem jedynie przerzucić z R na D i but w podłogę. Pomielił pomielił i udało się go wyprostować. Mało brakowało i tył + bok byłby do roboty. Ehhh ta zimowa aura.

potem rozebranie nadkola, trochę tapicerki w kabinie, zrzucenie zbiornika spryskiwaczy, wyprucie tylnego fotela i trochę innych plastików. Wyrzezałem wiązkę i wrzuciłem do auta wiązkę do podgrzewanej szyby przedniej + webasto, dociagnąłem do bagażnika, wrzuciłem moduł grzania szyby. Sterownika zdalnego odpalania webasto nie zamontowałem bo mi już dziś czasu brakło. Do tego muszę jeszcze zarobić wtyczki do webasto i przeciągnąć wiązkę do pompki paliwa + zrzucić zawieszenie, bak i wymienić pokrywę baku na taką z wyjściem pod webasto. Muszę poprawić kodowanie klimatronika bo się chyba machnąłem i szyba dalej nie grzeje. Poskładałem auto i pojechałem po 3 dniach z warsztatu do domu. Przy okazji tych całych ceregieli w końcu odkryłem winowego braku spryskiwaczy lamp. Po 7 latach użytkowania auta. Poprzedni właściciel albo jakiś jego zaprzyjaźniony warsztat wpadli na genialny pomysł, i żeby wyłączyć spryskiwacze, nie wyjęli bezpiecznika, tylko wyjęli przekaźnik pod dywanem <brawo>

No a po za tym przyszedł mi już tylny stabilizator z wersji opancerzonej. Jeszcze muszę przeliczyć +- na jaki wymienić przedni i przy okazji zmiany setupu hamulców i remontu zawieszenia, wlecą inne stabilizatory co się ta łajba zacznie w końcu normalnie prowadzić.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl