[ALL] Hamulce ceramiczne - wszystko za i przeciw
-
- Forum Audi A8
- Posty: 33
- Rejestracja: 23 sie 2010, 20:00
- Lokalizacja: oxford/bielsko-biała
;-) to możliwe pod warunkiem że peugot jechał 250km/h :mrgreen: Do jazdy na co dzień i czasem kaskaderki lepiej klocki o wyższej temp, większe tarcze i lepsze zaciski. jechałem kiedyś ls400 285 na ringroad w oxford to obwodnica i zajechał mi ciapek drogę jakimś maleństwem hamulce standard 400m dystans omal nie wyrwałem kierownicy a tyłek miałem w powietrzu od wciskania pedału w podłogę, zaledwie 20cm dzieliło mnie od puknięcia go w dupkę.
wszystko się da tylko trzeba wiedzieć jak....
No właśnie... zhamowanie z 200 do 120km/h na autostradzie powoduje wzmożoną ciepłotę w okolicach siedzenia a co dopiero z 250 czy 300 :shock:slavoxford pisze:(...) jechałem kiedyś ls400 285 na ringroad w oxford to obwodnica i zajechał mi ciapek drogę jakimś maleństwem hamulce standard 400m dystans omal nie wyrwałem kierownicy a tyłek miałem w powietrzu od wciskania pedału w podłogę, zaledwie 20cm dzieliło mnie od puknięcia go w dupkę.
Zadziwiające jak mało ludzi używa lusterek i jak bardzo trzeba mieć rozświetlony samochód (włączone światła mijania, drogowe, przeciwgmielne i najlepiej jeszcze jakieś dalekosiężne) aby zostać zauważonym i aby nikt Ci przed maskę nie wyjechał przy różnicy w prędkości na poziomie 50km/h i więcej :evil:
Niestety przy takich autach jak S8 czy inne z rodziny S i RS trzeba nie tylko dobrze ogarniać kierownicę i całą resztę przyrządów ale jeszcze myśleć za wszystkich dookoła i czuć odrobinę respektu do możliwości swojego auta (o czym osobiście się niedawno przekonałem).
Swego czasu (rozpatrując różne warianty ulepszania mojego S8) zastanawiałem się na ile uzasadniony była by zmiana swoich fabrycznych hamulców na jakiś bardziej wydajny zestaw hamulcowy np. z Porsche z tym że nie żadne cermiczne a po prostu większe tarcze i oczywiście większe zaciski i klocki... to jednak pozostało tylko w sferze moich swobodnych myśli i nawet nie zgłębiałem możliwości takiej przeróbki ani właśnie jej zasadności (czy warto i co na tym zyskam).
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Ale w esach były montowane hamulce Porsche i bodaj wyższa półka Brembo. Jednak tylko chyba w opcjach kiedyś widziałem S8 a na wielkich czerwonych zaciskach był napis PORSCHE. No i kiedyś na allegro widziałem S8 z zaciskami BREMBO, a tarcze miała ryflowane i nawiercane. Tak jak w niektórych sportowych autach widać.
Dążenie do doskonałości.
- pioter
- Moderator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
Daro - coś takiego : http://www.audipages.com/upgrades/birabrakeupgrade.html ?
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
No w mojej eSie już fabrycznie było Brembo ale wiesz...daro72 pisze:Ale w esach były montowane hamulce Porsche i bodaj wyższa półka Brembo.
(...)
chciałem mieć lepiej niż najlepiej... i fajniej niż najfajniej...
posiadanie fabrycznej S8 daje dużo radości ale posiadanie S8 lepszej niż wypuściła fabryka (oczywiście w mojej bardzo subiektywnej ocenie) daje radości jeszcze więcej :lol:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Forum Audi A8
- Posty: 33
- Rejestracja: 23 sie 2010, 20:00
- Lokalizacja: oxford/bielsko-biała
Kolego jesteś wielki, wiesz ile tego szukałem, zwłaszcza tarcz tylko wierconych, dzięki wielkie. :-Dpioter pisze:Daro - coś takiego : http://www.audipages.com/...akeupgrade.html ?
wszystko się da tylko trzeba wiedzieć jak....
- pioter
- Moderator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
Gość przerobił swoje osiem coś podobnie jak Ty robisz slavoxford http://forums.quattroworld.com/a8/msgs/35927.phtml , http://forums.quattroworld.com/a8/msgs/12898.phtml
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
foss jedyna słuszna przeróbka i kosztowo i stosunkiem ceny do możliwości to założyć heble od RS6 sportowe przewody w metalowym oplocie i sportowy płyn hamulcowy Motul RBF600 teraz tylko pytanie czy od RS6 C5 czy C6 różni to się średnicą tarczy i zaciskiem chyba jeszcze klockami były w nowej RS6 580ps :
tarcza 390x36mm
zacisk 6-cio tłoczkowy
2 duże klocki
i
starej RS6 450ps :
tarcza 365x34mm
zacisk 8-mio tłoczkowy
4 średnie klocki
tylko pozostaje pytanie czy pasuje plug&play czy jakieś adaptery czy jeszcze jakieś dystanse kwestia przyłożenia tutaj parę zdjęć http://www.rs6club.pl/viewtopic.php?f=4&t=95 ten koleś SID jak byś potrzebował to właśnie handluje takimi gratami mogę go śmiało polecić http://s4sid.pl/7685.html mogę jeszcze dodać że istnieje opcja dołożenia kierownic powietrza na hamulce z VW Pheatona widziałem to na A6 więc pewnie dało by rade do A8 wstawić to ponoć coś dawało tutaj parę zdjęć i opisów http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=101184
tarcza 390x36mm
zacisk 6-cio tłoczkowy
2 duże klocki
i
starej RS6 450ps :
tarcza 365x34mm
zacisk 8-mio tłoczkowy
4 średnie klocki
tylko pozostaje pytanie czy pasuje plug&play czy jakieś adaptery czy jeszcze jakieś dystanse kwestia przyłożenia tutaj parę zdjęć http://www.rs6club.pl/viewtopic.php?f=4&t=95 ten koleś SID jak byś potrzebował to właśnie handluje takimi gratami mogę go śmiało polecić http://s4sid.pl/7685.html mogę jeszcze dodać że istnieje opcja dołożenia kierownic powietrza na hamulce z VW Pheatona widziałem to na A6 więc pewnie dało by rade do A8 wstawić to ponoć coś dawało tutaj parę zdjęć i opisów http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=101184
-
- Forum Audi A8
- Posty: 11
- Rejestracja: 31 sty 2011, 22:18
- Lokalizacja: Gdynia
Ja wlasnie zakupilem ceramike z s8 i planuje montaz w 4.2tdi.wchodzi bez przerobek.
Niech sie ktos wypowie jak wyglada hamowanie zima bo opinia,ze auto nie ma hebli jakos do mnie nie przemawia.czy jest z tym duzy problem w ruchu miejskim?
Duzo smigam w trasie i mocne heble mi sie przydadza ale jak ma byc slabo w miescie przy niskich temp to nie wiem czy nie odpuszcze tematu
niech sie wypowiedza Ci ca jezdzili na ceramice a nie co czytali na necie
dzieki
Niech sie ktos wypowie jak wyglada hamowanie zima bo opinia,ze auto nie ma hebli jakos do mnie nie przemawia.czy jest z tym duzy problem w ruchu miejskim?
Duzo smigam w trasie i mocne heble mi sie przydadza ale jak ma byc slabo w miescie przy niskich temp to nie wiem czy nie odpuszcze tematu
niech sie wypowiedza Ci ca jezdzili na ceramice a nie co czytali na necie
dzieki
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
-
- Forum Audi A8
- Posty: 11
- Rejestracja: 31 sty 2011, 22:18
- Lokalizacja: Gdynia