części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Hamulce ceramiczne - wszystko za i przeciw

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
slavoxford
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 23 sie 2010, 20:00
Lokalizacja: oxford/bielsko-biała

Post autor: slavoxford » 20 sty 2011, 11:47

;-) to możliwe pod warunkiem że peugot jechał 250km/h :mrgreen: Do jazdy na co dzień i czasem kaskaderki lepiej klocki o wyższej temp, większe tarcze i lepsze zaciski. jechałem kiedyś ls400 285 na ringroad w oxford to obwodnica i zajechał mi ciapek drogę jakimś maleństwem hamulce standard 400m dystans omal nie wyrwałem kierownicy a tyłek miałem w powietrzu od wciskania pedału w podłogę, zaledwie 20cm dzieliło mnie od puknięcia go w dupkę.
wszystko się da tylko trzeba wiedzieć jak....

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 20 sty 2011, 12:25

slavoxford pisze:(...) jechałem kiedyś ls400 285 na ringroad w oxford to obwodnica i zajechał mi ciapek drogę jakimś maleństwem hamulce standard 400m dystans omal nie wyrwałem kierownicy a tyłek miałem w powietrzu od wciskania pedału w podłogę, zaledwie 20cm dzieliło mnie od puknięcia go w dupkę.
No właśnie... zhamowanie z 200 do 120km/h na autostradzie powoduje wzmożoną ciepłotę w okolicach siedzenia a co dopiero z 250 czy 300 :shock:

Zadziwiające jak mało ludzi używa lusterek i jak bardzo trzeba mieć rozświetlony samochód (włączone światła mijania, drogowe, przeciwgmielne i najlepiej jeszcze jakieś dalekosiężne) aby zostać zauważonym i aby nikt Ci przed maskę nie wyjechał przy różnicy w prędkości na poziomie 50km/h i więcej :evil:

Niestety przy takich autach jak S8 czy inne z rodziny S i RS trzeba nie tylko dobrze ogarniać kierownicę i całą resztę przyrządów ale jeszcze myśleć za wszystkich dookoła i czuć odrobinę respektu do możliwości swojego auta (o czym osobiście się niedawno przekonałem).


Swego czasu (rozpatrując różne warianty ulepszania mojego S8) zastanawiałem się na ile uzasadniony była by zmiana swoich fabrycznych hamulców na jakiś bardziej wydajny zestaw hamulcowy np. z Porsche z tym że nie żadne cermiczne a po prostu większe tarcze i oczywiście większe zaciski i klocki... to jednak pozostało tylko w sferze moich swobodnych myśli i nawet nie zgłębiałem możliwości takiej przeróbki ani właśnie jej zasadności (czy warto i co na tym zyskam).
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 20 sty 2011, 12:40

Ale w esach były montowane hamulce Porsche i bodaj wyższa półka Brembo. Jednak tylko chyba w opcjach kiedyś widziałem S8 a na wielkich czerwonych zaciskach był napis PORSCHE. No i kiedyś na allegro widziałem S8 z zaciskami BREMBO, a tarcze miała ryflowane i nawiercane. Tak jak w niektórych sportowych autach widać.
Dążenie do doskonałości.

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 20 sty 2011, 18:13

ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 20 sty 2011, 18:22

Chyba coś podobnego. Nawet te literki były wypukłe. Co do Brembo to też były ogromne zaciski i olbrzymie tarcze.
Dążenie do doskonałości.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 20 sty 2011, 19:16

daro72 pisze:Ale w esach były montowane hamulce Porsche i bodaj wyższa półka Brembo.
(...)
No w mojej eSie już fabrycznie było Brembo ale wiesz...
chciałem mieć lepiej niż najlepiej... i fajniej niż najfajniej...
posiadanie fabrycznej S8 daje dużo radości ale posiadanie S8 lepszej niż wypuściła fabryka (oczywiście w mojej bardzo subiektywnej ocenie) daje radości jeszcze więcej :lol:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

slavoxford
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 23 sie 2010, 20:00
Lokalizacja: oxford/bielsko-biała

Post autor: slavoxford » 21 sty 2011, 06:43

pioter pisze:Daro - coś takiego : http://www.audipages.com/...akeupgrade.html ?
Kolego jesteś wielki, wiesz ile tego szukałem, zwłaszcza tarcz tylko wierconych, dzięki wielkie. :-D
wszystko się da tylko trzeba wiedzieć jak....

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 22 sty 2011, 12:30

Gość przerobił swoje osiem coś podobnie jak Ty robisz slavoxford http://forums.quattroworld.com/a8/msgs/35927.phtml , http://forums.quattroworld.com/a8/msgs/12898.phtml
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

marcin85
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 159
Rejestracja: 19 gru 2009, 16:01
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marcin85 » 24 sty 2011, 23:43

foss jedyna słuszna przeróbka i kosztowo i stosunkiem ceny do możliwości to założyć heble od RS6 sportowe przewody w metalowym oplocie i sportowy płyn hamulcowy Motul RBF600 teraz tylko pytanie czy od RS6 C5 czy C6 różni to się średnicą tarczy i zaciskiem chyba jeszcze klockami były w nowej RS6 580ps :
tarcza 390x36mm
zacisk 6-cio tłoczkowy
2 duże klocki
i
starej RS6 450ps :
tarcza 365x34mm
zacisk 8-mio tłoczkowy
4 średnie klocki

tylko pozostaje pytanie czy pasuje plug&play czy jakieś adaptery czy jeszcze jakieś dystanse kwestia przyłożenia tutaj parę zdjęć http://www.rs6club.pl/viewtopic.php?f=4&t=95 ten koleś SID jak byś potrzebował to właśnie handluje takimi gratami mogę go śmiało polecić http://s4sid.pl/7685.html mogę jeszcze dodać że istnieje opcja dołożenia kierownic powietrza na hamulce z VW Pheatona widziałem to na A6 więc pewnie dało by rade do A8 wstawić to ponoć coś dawało tutaj parę zdjęć i opisów http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=101184

audifanatic
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 31 sty 2011, 22:18
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: audifanatic » 01 lut 2011, 00:45

Ja wlasnie zakupilem ceramike z s8 i planuje montaz w 4.2tdi.wchodzi bez przerobek.

Niech sie ktos wypowie jak wyglada hamowanie zima bo opinia,ze auto nie ma hebli jakos do mnie nie przemawia.czy jest z tym duzy problem w ruchu miejskim?

Duzo smigam w trasie i mocne heble mi sie przydadza ale jak ma byc slabo w miescie przy niskich temp to nie wiem czy nie odpuszcze tematu

niech sie wypowiedza Ci ca jezdzili na ceramice a nie co czytali na necie

dzieki

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 02 lut 2011, 08:59

przeciez w trasie mają szanse byc bardziej niedogrzane niż w mieście
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

kojot1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 94
Rejestracja: 12 kwie 2010, 21:40
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kojot1 » 02 lut 2011, 16:57

Jak już masz kupione i piszesz że nie potrzeba nic przerabiać to zakładaj, polatasz kilka dni i sam będziesz mógł ocenić ten zestaw na forum

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 02 lut 2011, 20:20

audifanaticCzegoś tu nie kumam,najpierw kupujesz cały zestaw a dopiero potem pytasz o opinię,a może dopiero masz zamiar kupić.

audifanatic
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 31 sty 2011, 22:18
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: audifanatic » 02 lut 2011, 20:41

mialem okazje kupic caly zestaw w idealnym stanie i nie bylo czasu zasiegnac opini
najbardziej mnie martwi ze letnie felgi nie wejda ba sa 3czesciowe i jest malo miejsca jest na zacisk

zapodam foty z montazu

same tarcze sa bardzo lekkie po mimo sporych rozmiarow

Awatar użytkownika
Iceman
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 154
Rejestracja: 28 lis 2009, 21:53
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: Iceman » 02 lut 2011, 22:59

audifanatic pisze:najbardziej mnie martwi ze letnie felgi nie wejda ba sa 3czesciowe i jest malo miejsca jest na zacisk
A dystans nie pomoże czy będą za bardzo wystawać? ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl