[D2 01 3.3TDI ] Problem z kontrolkami ESP i ABS
kolego lolek224 jest klika przyczyn jedne z nich to takie: Różne rozmiary opon (np. przód 235/40 a tył 245/45 to był przykład) muszą być jednakowe wszystkie 4. Następne co - to kończąca się pompa ( pasuje z A4 ale musi być z tymi samymi numerami ja już szukałem bo miałem ten sam problem) a na końcu brudne czujniki ABS-U które się zasyfiają i wystarczy przeczyścić ten ostatni problem był akurat u mnie wystarczy że wjechałem do śniegu kołem i już zapaliły się kontrolki.
Moja była
Dziękuję za radę. Opony są te same, więc pozostaje kwestia czujników - które sprawdzę jak tylko będę na warsztacie. Jeżeli problem nie ustąpi - pozostanie pompa. Byłem dzisiaj u kolegi sprawdzić błędy dobrym kompem /VAS5052/ i pojawia się błąd w sterowniku silnika może mieć to jakiś związek z tymi kontrolkami. Jak tylko rozwiąże ten problem napisze co i jak. Pozdrawiam serdecznie kolego Wojtf23.
No pain no game.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Kolego Pioter - przepływomierz jeden daje "niewiarygodny stosunek masy powietrza w stosunku do drugiego" więc jeden jest niesprawny na pewno. Kolego Szeryfisch te kontrolki zapalają się po pewnym czasie niezależnie od tego czy auto stoi czy się przemieszcza. Skrzynia nie przechodzi w tryb awaryjny, natomiast do momentu zapalenia się owych nieszczęsnych lampek oba systemy zarówno ESP i ASB działają poprawnie, po zapaleniu ani ABS ani ESP nie działają. Mam z tym niezłą zagadkę. Najbardziej przykre jest to że przed zakupem auta sprawdzałem je w serwisie ASO Audi w Bielsku-Białej /ul.Sarni Stok/ bo wiedziałem że te kontrolki sie zapalają i panowie fachowcy stwierdzili, że 'na pewno był odłączony akumulator i sterownik złapał jakiś błąd i trzeba pojeździć to samo zniknie. Ale czego spodziewać się po ludziach, którzy na pytanie o rozrząd w sprawdzanym aucie odpowiadają że jest łańcuch i nie trzeba zaglądać / dobrze że zajrzałem bo był pasek/ . Bolało tylko te 350zł które zgodziłem się zapłacić żeby dogłębnie sprawdzić auto przed zakupem - cóż niesmak pozostaje.
I teraz muszę się głowić i zastanawiać - a może to a może tamto.
I teraz muszę się głowić i zastanawiać - a może to a może tamto.
No pain no game.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
A więc już więcej wiem, podpiąłem swojego VAGa /VAG-COM 409.1/ i :
Chassis Type: 4D - Audi A8 D2
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,35,36,37,45,55,56,65,76
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 4D0 907 409 A
Component: 3.3l/4VTEDC G400AG D04
Coding: 00016
Shop #: WSC 02313
WAUZZZ4DZ1N006726 AUZ7Z0Y1575062
3 Faults Found:
17911 - Load Signal from Alternator Term. DF: Implausible Signal
P1503 - 35-10 - - - Intermittent
17567 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1159 - 35-00 - Please Register/Activate
19472 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P3016 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Readiness: N/A
-------------------------------------------------------------------------------
Address 02: Auto Trans
Controller: 4D0 927 156 DL
Component: AG5 01L 3.3lTDI RdW 0707
Coding: 00001
Shop #: WSC 02313
1 Fault Found:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-00 - -
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes
Controller: 4D0 907 389 E
Component: ABS/ESP allrad D46
Coding: 08357
Shop #: WSC 02313
1 Fault Found:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-00 - -
Wszystko wskazuje że kontrolki ABS ESP mają związek z błędem sterownika silnika spowodowanym zmęczonym przepływomierzem powietrza - jak tylko go wymienię dam znać co i jak. Nie jest to chyba prosty temat bo ledwo je widać spod kolektora
[ Dodano: 2011-02-11, 12:37 ]
Kolego Pioter chyba szykuje się Sog dla Ciebie
Chassis Type: 4D - Audi A8 D2
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,35,36,37,45,55,56,65,76
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 4D0 907 409 A
Component: 3.3l/4VTEDC G400AG D04
Coding: 00016
Shop #: WSC 02313
WAUZZZ4DZ1N006726 AUZ7Z0Y1575062
3 Faults Found:
17911 - Load Signal from Alternator Term. DF: Implausible Signal
P1503 - 35-10 - - - Intermittent
17567 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1159 - 35-00 - Please Register/Activate
19472 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P3016 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Readiness: N/A
-------------------------------------------------------------------------------
Address 02: Auto Trans
Controller: 4D0 927 156 DL
Component: AG5 01L 3.3lTDI RdW 0707
Coding: 00001
Shop #: WSC 02313
1 Fault Found:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-00 - -
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes
Controller: 4D0 907 389 E
Component: ABS/ESP allrad D46
Coding: 08357
Shop #: WSC 02313
1 Fault Found:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-00 - -
Wszystko wskazuje że kontrolki ABS ESP mają związek z błędem sterownika silnika spowodowanym zmęczonym przepływomierzem powietrza - jak tylko go wymienię dam znać co i jak. Nie jest to chyba prosty temat bo ledwo je widać spod kolektora
[ Dodano: 2011-02-11, 12:37 ]
Kolego Pioter chyba szykuje się Sog dla Ciebie
No pain no game.
Jeżeli chodzi o przepływomierz czyli czujnik masy powietrza to czy aby przypadkiem nie znajduje się w obudowie filtra powierza?? :roll:lolek224 pisze:(...)
Wszystko wskazuje że kontrolki ABS ESP mają związek z błędem sterownika silnika spowodowanym zmęczonym przepływomierzem powietrza - jak tylko go wymienię dam znać co i jak. Nie jest to chyba prosty temat bo ledwo je widać spod kolektora
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Widzę że temat dalej bez jednoznaczego rozwiązania :-)
Ja róweniż mam ten problem i zabieram się teraz za niego :-/
:arrow: objawy - niby wszystko OK - ABS I ASR - DZIAŁA
:arrow: Ale podczas jazdy czasami włączają się oby dwie kontrolki i gasną dopiero przy ponownym włączniu auta. (czy to na dziurze,czy przy maxymalnym skręcie w prawo)
Tak to u mnie wyglada.
:arrow: podejżenie :!:
:arrow: czujniki ABS (mogą być ale ...- wtedy kontrolki paliły by się non stop..chyba.)
:arrow: na pierwszy rzut pójdzie - STEROWNIK POMPY ABS
:arrow: POMPA ABS
:arrow: I inne :mrgreen: :?:
cyt,, to piszą na allegro,
NAJCZĘSTSZYM OBJAWEM USZKODZONEGO STEROWNIKA POMPY ABS JEST PALĄCA SIĘ KONTROLKA ABS I WYKRZYKNIK NA LICZNIKU
NAJCZĘŚCIEJ NIE PSUJĘ SIĘ TO OD RAZU A STOPNIOWO - Z POCZĄTKU ABS ZAPALA SIĘ NA ROZGRZANYM SILNIKU POTEM CORAZ CZĘŚCIEJ - DZIAŁA TYLKO PARĘ KILOMETRÓW AŻ PRZESTAJE DZIAŁAĆ W OGOLE
PO PODŁĄCZENIU DO TESTERA POKAZUJE BŁAD KOMUNIKACJI CZYLI NIE MOŻNA SIĘ POŁACZYĆ Z STEROWNIKIEM,, :?:
:arrow: Zostaje kolejne pytanie czy juniki ABS od A4,A6 pasują do A8 :?:
Ja róweniż mam ten problem i zabieram się teraz za niego :-/
:arrow: objawy - niby wszystko OK - ABS I ASR - DZIAŁA
:arrow: Ale podczas jazdy czasami włączają się oby dwie kontrolki i gasną dopiero przy ponownym włączniu auta. (czy to na dziurze,czy przy maxymalnym skręcie w prawo)
Tak to u mnie wyglada.
:arrow: podejżenie :!:
:arrow: czujniki ABS (mogą być ale ...- wtedy kontrolki paliły by się non stop..chyba.)
:arrow: na pierwszy rzut pójdzie - STEROWNIK POMPY ABS
:arrow: POMPA ABS
:arrow: I inne :mrgreen: :?:
cyt,, to piszą na allegro,
NAJCZĘSTSZYM OBJAWEM USZKODZONEGO STEROWNIKA POMPY ABS JEST PALĄCA SIĘ KONTROLKA ABS I WYKRZYKNIK NA LICZNIKU
NAJCZĘŚCIEJ NIE PSUJĘ SIĘ TO OD RAZU A STOPNIOWO - Z POCZĄTKU ABS ZAPALA SIĘ NA ROZGRZANYM SILNIKU POTEM CORAZ CZĘŚCIEJ - DZIAŁA TYLKO PARĘ KILOMETRÓW AŻ PRZESTAJE DZIAŁAĆ W OGOLE
PO PODŁĄCZENIU DO TESTERA POKAZUJE BŁAD KOMUNIKACJI CZYLI NIE MOŻNA SIĘ POŁACZYĆ Z STEROWNIKIEM,, :?:
:arrow: Zostaje kolejne pytanie czy juniki ABS od A4,A6 pasują do A8 :?:
Ostatnio zmieniony 03 mar 2011, 18:13 przez Mikigd, łącznie zmieniany 1 raz.
a może masz kabel gdzieś przełamany od czujnika ABS i właśnie po wjeździe w dziurę się włącza niesprawny abs .
jak się tobie zaświeci to podłącz Vaga i zobacz co ci tam wyskoczy
jak się tobie zaświeci to podłącz Vaga i zobacz co ci tam wyskoczy
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Jest to pomysł - ale uszkodzone kable w dwóch czujnikach-Na pewno sprawdzę :-)
VAG POKAZUJE
CYT,,abs
283 Czujnik liczby obrotów przedni lewy-G47
przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
285 Czujnik liczby obrotów przód prawy-G45
przerwa lub zwarcie do plusa
283 Czujnik liczby obrotów przedni lewy-G47
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem,,
Dziś zaczynam od czujnika ABS -l
VAG POKAZUJE
CYT,,abs
283 Czujnik liczby obrotów przedni lewy-G47
przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
285 Czujnik liczby obrotów przód prawy-G45
przerwa lub zwarcie do plusa
283 Czujnik liczby obrotów przedni lewy-G47
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem,,
Dziś zaczynam od czujnika ABS -l
to najprawdopodobniej będą czujniki ABS , albo przy kostce w nadkolu od czujnika ABS może zaśniedziało i przerywa .
Miałem też podobny przykład z czujnikiem abs , niby nie działał , wymieniłem na nowy i okazało się że kabel który idzie od kostki w nadkolu do samochodu jest przełamany , wziąłem go przeciąłem i polutowałem i jest oki .
Miałem też podobny przykład z czujnikiem abs , niby nie działał , wymieniłem na nowy i okazało się że kabel który idzie od kostki w nadkolu do samochodu jest przełamany , wziąłem go przeciąłem i polutowałem i jest oki .
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.