części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 01 3.3TDI ] Problem z kontrolkami ESP i ABS

Wszystko dotyczące układu hamulcowego.
lolek224
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 08 lut 2011, 14:58
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lolek224 » 08 lut 2011, 18:48

Witam, mam pytanie czy udało się ustalić przyczynę zapalania tych kontrolek, ja mam ten sam problem.
No pain no game.

Awatar użytkownika
wojtf23
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 24 maja 2010, 23:08
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: wojtf23 » 10 lut 2011, 19:19

kolego lolek224 jest klika przyczyn jedne z nich to takie: Różne rozmiary opon (np. przód 235/40 a tył 245/45 to był przykład) muszą być jednakowe wszystkie 4. Następne co - to kończąca się pompa ( pasuje z A4 ale musi być z tymi samymi numerami ja już szukałem bo miałem ten sam problem) a na końcu brudne czujniki ABS-U które się zasyfiają i wystarczy przeczyścić ten ostatni problem był akurat u mnie wystarczy że wjechałem do śniegu kołem i już zapaliły się kontrolki.
Moja była :(

lolek224
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 08 lut 2011, 14:58
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lolek224 » 10 lut 2011, 19:52

Dziękuję za radę. Opony są te same, więc pozostaje kwestia czujników - które sprawdzę jak tylko będę na warsztacie. Jeżeli problem nie ustąpi - pozostanie pompa. Byłem dzisiaj u kolegi sprawdzić błędy dobrym kompem /VAS5052/ i pojawia się błąd w sterowniku silnika może mieć to jakiś związek z tymi kontrolkami. Jak tylko rozwiąże ten problem napisze co i jak. Pozdrawiam serdecznie kolego Wojtf23.
No pain no game.

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 10 lut 2011, 21:08

Przepływomierz jest dobry? Jak masz możliwość to spróbuj zamienić na moment żeby zobaczyć czy jest różnica .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 10 lut 2011, 21:50

Tylko vagina. Kontrolki moze zapalac konczoca sie pompa (550), wlacznik stopu, czujniki abs , to tak na przyklad. Gdy kontrolki sie swieca skrzynia wchodzi w tryb awaryjny?
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

lolek224
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 08 lut 2011, 14:58
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lolek224 » 11 lut 2011, 06:39

Kolego Pioter - przepływomierz jeden daje "niewiarygodny stosunek masy powietrza w stosunku do drugiego" więc jeden jest niesprawny na pewno. Kolego Szeryfisch te kontrolki zapalają się po pewnym czasie niezależnie od tego czy auto stoi czy się przemieszcza. Skrzynia nie przechodzi w tryb awaryjny, natomiast do momentu zapalenia się owych nieszczęsnych lampek oba systemy zarówno ESP i ASB działają poprawnie, po zapaleniu ani ABS ani ESP nie działają. Mam z tym niezłą zagadkę. Najbardziej przykre jest to że przed zakupem auta sprawdzałem je w serwisie ASO Audi w Bielsku-Białej /ul.Sarni Stok/ bo wiedziałem że te kontrolki sie zapalają i panowie fachowcy stwierdzili, że 'na pewno był odłączony akumulator i sterownik złapał jakiś błąd i trzeba pojeździć to samo zniknie. Ale czego spodziewać się po ludziach, którzy na pytanie o rozrząd w sprawdzanym aucie odpowiadają że jest łańcuch i nie trzeba zaglądać / dobrze że zajrzałem bo był pasek/ . Bolało tylko te 350zł które zgodziłem się zapłacić żeby dogłębnie sprawdzić auto przed zakupem - cóż niesmak pozostaje.
I teraz muszę się głowić i zastanawiać - a może to a może tamto.
No pain no game.

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 11 lut 2011, 11:27

no to pozostaje go tylko vagowac. Inaczej to bez sensu...
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

lolek224
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 08 lut 2011, 14:58
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lolek224 » 11 lut 2011, 12:27

A więc już więcej wiem, podpiąłem swojego VAGa /VAG-COM 409.1/ i :

Chassis Type: 4D - Audi A8 D2
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,35,36,37,45,55,56,65,76

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 4D0 907 409 A
Component: 3.3l/4VTEDC G400AG D04
Coding: 00016
Shop #: WSC 02313
WAUZZZ4DZ1N006726 AUZ7Z0Y1575062
3 Faults Found:
17911 - Load Signal from Alternator Term. DF: Implausible Signal
P1503 - 35-10 - - - Intermittent
17567 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1159 - 35-00 - Please Register/Activate
19472 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P3016 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------
Address 02: Auto Trans
Controller: 4D0 927 156 DL
Component: AG5 01L 3.3lTDI RdW 0707
Coding: 00001
Shop #: WSC 02313
1 Fault Found:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-00 - -

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes
Controller: 4D0 907 389 E
Component: ABS/ESP allrad D46
Coding: 08357
Shop #: WSC 02313
1 Fault Found:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-00 - -

Wszystko wskazuje że kontrolki ABS ESP mają związek z błędem sterownika silnika spowodowanym zmęczonym przepływomierzem powietrza - jak tylko go wymienię dam znać co i jak. Nie jest to chyba prosty temat bo ledwo je widać spod kolektora :D

[ Dodano: 2011-02-11, 12:37 ]
Kolego Pioter chyba szykuje się Sog dla Ciebie :)
No pain no game.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 11 lut 2011, 16:38

lolek224 pisze:(...)
Wszystko wskazuje że kontrolki ABS ESP mają związek z błędem sterownika silnika spowodowanym zmęczonym przepływomierzem powietrza - jak tylko go wymienię dam znać co i jak. Nie jest to chyba prosty temat bo ledwo je widać spod kolektora :D
Jeżeli chodzi o przepływomierz czyli czujnik masy powietrza to czy aby przypadkiem nie znajduje się w obudowie filtra powierza?? :roll:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 12 lut 2011, 21:49

Swiecenie tych kontrolek powoduje ten blad Load Signal: Error Message from ECU, skoro masz vaga to sprawdz dzialanie obu przeplywek. W 2,5tdi byloby prosto z diagnoza...
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

Awatar użytkownika
Mikigd
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 178
Rejestracja: 21 cze 2009, 15:14
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Mikigd » 03 mar 2011, 12:36

Widzę że temat dalej bez jednoznaczego rozwiązania :-)
Ja róweniż mam ten problem i zabieram się teraz za niego :-/

:arrow: objawy - niby wszystko OK - ABS I ASR - DZIAŁA
:arrow: Ale podczas jazdy czasami włączają się oby dwie kontrolki i gasną dopiero przy ponownym włączniu auta. (czy to na dziurze,czy przy maxymalnym skręcie w prawo)
Tak to u mnie wyglada.

:arrow: podejżenie :!:
:arrow: czujniki ABS (mogą być ale ...- wtedy kontrolki paliły by się non stop..chyba.)
:arrow: na pierwszy rzut pójdzie - STEROWNIK POMPY ABS
:arrow: POMPA ABS
:arrow: I inne :mrgreen: :?:

cyt,, to piszą na allegro,
NAJCZĘSTSZYM OBJAWEM USZKODZONEGO STEROWNIKA POMPY ABS JEST PALĄCA SIĘ KONTROLKA ABS I WYKRZYKNIK NA LICZNIKU

NAJCZĘŚCIEJ NIE PSUJĘ SIĘ TO OD RAZU A STOPNIOWO - Z POCZĄTKU ABS ZAPALA SIĘ NA ROZGRZANYM SILNIKU POTEM CORAZ CZĘŚCIEJ - DZIAŁA TYLKO PARĘ KILOMETRÓW AŻ PRZESTAJE DZIAŁAĆ W OGOLE

PO PODŁĄCZENIU DO TESTERA POKAZUJE BŁAD KOMUNIKACJI CZYLI NIE MOŻNA SIĘ POŁACZYĆ Z STEROWNIKIEM,, :?:

:arrow: Zostaje kolejne pytanie czy juniki ABS od A4,A6 pasują do A8 :?:
Ostatnio zmieniony 03 mar 2011, 18:13 przez Mikigd, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 03 mar 2011, 12:39

a może masz kabel gdzieś przełamany od czujnika ABS i właśnie po wjeździe w dziurę się włącza niesprawny abs .
jak się tobie zaświeci to podłącz Vaga i zobacz co ci tam wyskoczy

Awatar użytkownika
Mikigd
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 178
Rejestracja: 21 cze 2009, 15:14
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Mikigd » 03 mar 2011, 12:52

Jest to pomysł - ale uszkodzone kable w dwóch czujnikach-Na pewno sprawdzę :-)
VAG POKAZUJE

CYT,,abs

283 Czujnik liczby obrotów przedni lewy-G47
przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
285 Czujnik liczby obrotów przód prawy-G45
przerwa lub zwarcie do plusa
283 Czujnik liczby obrotów przedni lewy-G47
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem,,

Dziś zaczynam od czujnika ABS -l
Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 03 mar 2011, 13:36

to najprawdopodobniej będą czujniki ABS , albo przy kostce w nadkolu od czujnika ABS może zaśniedziało i przerywa .

Miałem też podobny przykład z czujnikiem abs , niby nie działał , wymieniłem na nowy i okazało się że kabel który idzie od kostki w nadkolu do samochodu jest przełamany , wziąłem go przeciąłem i polutowałem i jest oki .

lolek224
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 08 lut 2011, 14:58
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lolek224 » 03 lip 2011, 09:12

Witam,

U mnie było to samo, problemem był... alternator ;), po regeneracji -koszt 280zł - problem ustał.

pozdrawiam serdecznie,
No pain no game.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl