Czy quattro jest zawsze potrzebne?
... mdamian, rzeczywiscie A3 nie posiada torsen-a.
jednak nie masz racji piszac, ze A3 posiada dolaczany naped na tyl. w normalnych warunakch drogowych naped jest - z tego co pamietam - 50/50.
pewnie skojarzyles, ze haldex - tak jak u wiekoszsci producentow (volvo, honda) - zalaczany jest wylacznie w przypadku uslizgu kol tylnych ...
jednak nie masz racji piszac, ze A3 posiada dolaczany naped na tyl. w normalnych warunakch drogowych naped jest - z tego co pamietam - 50/50.
pewnie skojarzyles, ze haldex - tak jak u wiekoszsci producentow (volvo, honda) - zalaczany jest wylacznie w przypadku uslizgu kol tylnych ...
80 cabrio nie było dostępne z quattro.
do 10 tyś zł??
http://otomoto.pl/subaru-justy-4x4-77-t ... 94797.html
8-)
za 10 tyś nic ciekawego nie znajdziesz chyba ze wpakujesz drugie 10 tyś :mrgreen:
do 10 tyś zł??
http://otomoto.pl/subaru-justy-4x4-77-t ... 94797.html
8-)
za 10 tyś nic ciekawego nie znajdziesz chyba ze wpakujesz drugie 10 tyś :mrgreen:
poszukaj sobie nawet audi A6c4 2.6 lub 2.8 w quattro , nie będziesz zawiedziony .
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
and808, nie chcę się z tobą kłócić , napisałem to co wyczytałem w encyklopedii na temat napędu quattro ,
w modelu A3 i TT napęd na cztery koła jest realizowany przez sprzęgło Haldex (automatycznie załączane).
[ Dodano: 2011-03-03, 18:09 ]
http://pl.wikipedia.org/wiki/Quattro_%2 ... %99dowy%29
a tu cały opis napędu quattro .
[ Dodano: 2011-03-03, 18:10 ]
wcale nie jeździłem A3 4x4 , pisze to co wyczytałem .
w modelu A3 i TT napęd na cztery koła jest realizowany przez sprzęgło Haldex (automatycznie załączane).
[ Dodano: 2011-03-03, 18:09 ]
http://pl.wikipedia.org/wiki/Quattro_%2 ... %99dowy%29
a tu cały opis napędu quattro .
[ Dodano: 2011-03-03, 18:10 ]
wcale nie jeździłem A3 4x4 , pisze to co wyczytałem .
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
... mdamian,
ja zadalem to pytanie dice111, tylko, ze Ty chwile wczesniej napisales swoj post.
jesli chodzi o wikipedie, to jest to fajna rzecz, jesli laik chce zrozumiec podstawy/zasady dzialania. rzadko kiedy szczegoly techniczne sa dokladnie publikowane.
nawet polska instrukcja do A3 mowi: "naped jest rozdzielany rownomiernie". w kazdym razie szukam technicznego opracowania, gdzie jest to szczegolowo opracowane. jak znajde to opublikuje.
ja zadalem to pytanie dice111, tylko, ze Ty chwile wczesniej napisales swoj post.
jesli chodzi o wikipedie, to jest to fajna rzecz, jesli laik chce zrozumiec podstawy/zasady dzialania. rzadko kiedy szczegoly techniczne sa dokladnie publikowane.
nawet polska instrukcja do A3 mowi: "naped jest rozdzielany rownomiernie". w kazdym razie szukam technicznego opracowania, gdzie jest to szczegolowo opracowane. jak znajde to opublikuje.
przy pytaniach typu brać quatro czy też nie należy jako ważny punkt stawiać koszty eksploatacji
Na taki koszt składa się przede wszystkim koszt paliwa a także koszty ewentualnych napraw (wiadomo gdy auto ma więcej mechanizmów = więcej rzeczy potencjalnie do awarii co równa się dodatkowe koszty)
Bo jak widzimy nie jest tu mowa o kimś kto ma full kasy i mu koszty latają koło nosa...
Na taki koszt składa się przede wszystkim koszt paliwa a także koszty ewentualnych napraw (wiadomo gdy auto ma więcej mechanizmów = więcej rzeczy potencjalnie do awarii co równa się dodatkowe koszty)
Bo jak widzimy nie jest tu mowa o kimś kto ma full kasy i mu koszty latają koło nosa...
nieprawdaSERGIO pisze:W A8 jest torsen w A3, S3 TT jest haldex = napęd przenoszony jest na przednia oś, jeśli koła przednie uślizgną się na 1/6 obrotu haldex (sprzegło) dołącza tylną oś i wtedy napędzane są wszystkie cztery koła. Przy normalnej jeździe na prostej drodze praktycznie tył wcale się nie załącza.
Nieprawda że Haldex czy że napęd tylny dołącza się :?:and808 pisze:nieprawda
HALDEX:
Budowa
Haldex łączy 2 wały prowadzące (w uproszczeniu) do obu osi samochodu i składa się z 3 głównych podzespołów:
* mokrego sprzęgła ciernego wielopłytkowego sterowanego siłownikiem hydraulicznym
* pompy hydraulicznej umieszczonej na jednym wale i napędzanej rodzajem krzywki umieszczonej na drugim wale
* układu hydraulicznego łączącego pompę z siłownikiem i zawierającego elektrycznie sterowany zawór regulacyjny
Zasada działania
Jeżeli oba wały obracają się z tą samą prędkością, co ma miejsce podczas jazdy prosto po twardej nawierzchni, to pompa nie wytwarza ciśnienia, siłownik nie łączy sprzęgła i oba wały nie są połączone – efektywnie napędzana jest tylko jedna oś (zazwyczaj przednia). W tym stanie możliwe są niewielkie różnice prędkości obu osi np. podczas jazdy po łuku lub pokonywania wzniesienia – nie spowodują one powstania w układzie ciśnienia wystarczającego do połączenia sprzęgła.
Natomiast gdy prędkości obu wałów będą znacząco różne – np. podczas uślizgu kół dotychczas napędzanej osi podczas ruszania na śliskiej nawierzchni lub przy ich ugrzęźnięciu – wtedy krzywka na jednym z wałów zacznie się obracać względem pompy na drugim wale. W efekcie pompa wytworzy ciśnienie, które uruchomi siłownik i załączy sprzęgło. Oba wały zostaną połączone i moment obrotowy zostanie przeniesiony także na drugą oś.
Elektrycznie sterowany zawór w układzie pozwala modyfikować zachowanie Haldexa w zależności od wielu parametrów, m.in. prędkości jazdy i skrętu kół, co pozwala np. na luźniejsze połączenie obu osi podczas manewrowania na parkingu.
Przykłady zastosowania
Haldex jest często stosowany w autach Grupy Volkswagena wyposażonych w poprzeczny silnik i napęd na obie osie. Poza tym zastosowały go m.in. także Volvo, Ford i Opel (Opel Insignia 2.0T, 2.0DCTi oraz 2,8 v6).
Kolega mój ma Audi TT RS 2,5 T 2010r - dokładnie ma tak jak opisane wyżej napęd quattro z haldexem i niestety przód ciągnie pierwszy a tył się dołącza
ten subaru co ktos podal to ehm zostawie bez komenatrza. w sumie macie racje patrzylem oferty i audi 80 i e36 w cabrio to ceny min od 15tys takie fajniejsze nie wydajace sie bublem. a do 10klockow mysle ze e34 e36 bym wyrwal fajna hoc nie wiem czy z 2.5 e36 w tej cenie by bylo dobre. zwyklej b4 nie kupie ostnio jezdzilem nie przekonalem sie.wiec pewnie padnie na bmw e34 bo jakso tak zaczyna mi sie podobac patrzac na brahola bete
[ Dodano: 2011-03-04, 09:20 ]
a tak ogolnie temacik mozna ju zamknac by sie nie robil off topic stworzony przezemnie uzyskalem info co do tematu:)
[ Dodano: 2011-03-04, 09:20 ]
a tak ogolnie temacik mozna ju zamknac by sie nie robil off topic stworzony przezemnie uzyskalem info co do tematu:)
demon zniewolenia