części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

Czy quattro jest zawsze potrzebne?

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi A8 i nie tylko związane z motoryzacją.
Awatar użytkownika
and808
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 554
Rejestracja: 06 sty 2010, 22:51
Lokalizacja: PL

Post autor: and808 » 03 mar 2011, 17:08

... mdamian, rzeczywiscie A3 nie posiada torsen-a.

jednak nie masz racji piszac, ze A3 posiada dolaczany naped na tyl. w normalnych warunakch drogowych naped jest - z tego co pamietam - 50/50.

pewnie skojarzyles, ze haldex - tak jak u wiekoszsci producentow (volvo, honda) - zalaczany jest wylacznie w przypadku uslizgu kol tylnych ...

Awatar użytkownika
dzidzia
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 219
Rejestracja: 13 wrz 2010, 08:37
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: dzidzia » 03 mar 2011, 17:13

80 cabrio nie było dostępne z quattro.

do 10 tyś zł??
http://otomoto.pl/subaru-justy-4x4-77-t ... 94797.html

8-)

za 10 tyś nic ciekawego nie znajdziesz chyba ze wpakujesz drugie 10 tyś :mrgreen:
quattro rulez
V8 no free rides, gas or ass!

http://www.motostat.pl/user-vehicles/15571

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 03 mar 2011, 17:46

Dla mnie haldex jest nieprzewidywalny. Nie wiem jak jest w nowszych konstrukcjach tego typu.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 03 mar 2011, 18:06

poszukaj sobie nawet audi A6c4 2.6 lub 2.8 w quattro , nie będziesz zawiedziony .

Awatar użytkownika
and808
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 554
Rejestracja: 06 sty 2010, 22:51
Lokalizacja: PL

Post autor: and808 » 03 mar 2011, 18:07

... a czy duzo jezdziles A3 4x4 ?

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 03 mar 2011, 18:08

and808, nie chcę się z tobą kłócić , napisałem to co wyczytałem w encyklopedii na temat napędu quattro ,
w modelu A3 i TT napęd na cztery koła jest realizowany przez sprzęgło Haldex (automatycznie załączane).

[ Dodano: 2011-03-03, 18:09 ]
http://pl.wikipedia.org/wiki/Quattro_%2 ... %99dowy%29
a tu cały opis napędu quattro .

[ Dodano: 2011-03-03, 18:10 ]
wcale nie jeździłem A3 4x4 , pisze to co wyczytałem .

Awatar użytkownika
and808
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 554
Rejestracja: 06 sty 2010, 22:51
Lokalizacja: PL

Post autor: and808 » 03 mar 2011, 19:00

... mdamian,

ja zadalem to pytanie dice111, tylko, ze Ty chwile wczesniej napisales swoj post.

jesli chodzi o wikipedie, to jest to fajna rzecz, jesli laik chce zrozumiec podstawy/zasady dzialania. rzadko kiedy szczegoly techniczne sa dokladnie publikowane.

nawet polska instrukcja do A3 mowi: "naped jest rozdzielany rownomiernie". w kazdym razie szukam technicznego opracowania, gdzie jest to szczegolowo opracowane. jak znajde to opublikuje.

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 03 mar 2011, 22:34

W A8 jest torsen w A3, S3 TT jest haldex = napęd przenoszony jest na przednia oś, jeśli koła przednie uślizgną się na 1/6 obrotu haldex (sprzegło) dołącza tylną oś i wtedy napędzane są wszystkie cztery koła. Przy normalnej jeździe na prostej drodze praktycznie tył wcale się nie załącza.

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 03 mar 2011, 22:36

przy pytaniach typu brać quatro czy też nie należy jako ważny punkt stawiać koszty eksploatacji
Na taki koszt składa się przede wszystkim koszt paliwa a także koszty ewentualnych napraw (wiadomo gdy auto ma więcej mechanizmów = więcej rzeczy potencjalnie do awarii co równa się dodatkowe koszty)
Bo jak widzimy nie jest tu mowa o kimś kto ma full kasy i mu koszty latają koło nosa...

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 03 mar 2011, 22:40

Za 10 tys zł to nie kupi ani dobrego A8 D2, ani Audi Cabriolet
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
and808
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 554
Rejestracja: 06 sty 2010, 22:51
Lokalizacja: PL

Post autor: and808 » 03 mar 2011, 22:49

SERGIO pisze:W A8 jest torsen w A3, S3 TT jest haldex = napęd przenoszony jest na przednia oś, jeśli koła przednie uślizgną się na 1/6 obrotu haldex (sprzegło) dołącza tylną oś i wtedy napędzane są wszystkie cztery koła. Przy normalnej jeździe na prostej drodze praktycznie tył wcale się nie załącza.
nieprawda

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 03 mar 2011, 23:12

przeca napisał normalnej jeździe :-D

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 04 mar 2011, 08:04

and808 pisze:nieprawda
Nieprawda że Haldex czy że napęd tylny dołącza się :?:

HALDEX:
Budowa

Haldex łączy 2 wały prowadzące (w uproszczeniu) do obu osi samochodu i składa się z 3 głównych podzespołów:

* mokrego sprzęgła ciernego wielopłytkowego sterowanego siłownikiem hydraulicznym
* pompy hydraulicznej umieszczonej na jednym wale i napędzanej rodzajem krzywki umieszczonej na drugim wale
* układu hydraulicznego łączącego pompę z siłownikiem i zawierającego elektrycznie sterowany zawór regulacyjny

Zasada działania

Jeżeli oba wały obracają się z tą samą prędkością, co ma miejsce podczas jazdy prosto po twardej nawierzchni, to pompa nie wytwarza ciśnienia, siłownik nie łączy sprzęgła i oba wały nie są połączone – efektywnie napędzana jest tylko jedna oś (zazwyczaj przednia). W tym stanie możliwe są niewielkie różnice prędkości obu osi np. podczas jazdy po łuku lub pokonywania wzniesienia – nie spowodują one powstania w układzie ciśnienia wystarczającego do połączenia sprzęgła.

Natomiast gdy prędkości obu wałów będą znacząco różne – np. podczas uślizgu kół dotychczas napędzanej osi podczas ruszania na śliskiej nawierzchni lub przy ich ugrzęźnięciu – wtedy krzywka na jednym z wałów zacznie się obracać względem pompy na drugim wale. W efekcie pompa wytworzy ciśnienie, które uruchomi siłownik i załączy sprzęgło. Oba wały zostaną połączone i moment obrotowy zostanie przeniesiony także na drugą oś.

Elektrycznie sterowany zawór w układzie pozwala modyfikować zachowanie Haldexa w zależności od wielu parametrów, m.in. prędkości jazdy i skrętu kół, co pozwala np. na luźniejsze połączenie obu osi podczas manewrowania na parkingu.
Przykłady zastosowania

Haldex jest często stosowany w autach Grupy Volkswagena wyposażonych w poprzeczny silnik i napęd na obie osie. Poza tym zastosowały go m.in. także Volvo, Ford i Opel (Opel Insignia 2.0T, 2.0DCTi oraz 2,8 v6).

Kolega mój ma Audi TT RS 2,5 T 2010r - dokładnie ma tak jak opisane wyżej napęd quattro z haldexem i niestety przód ciągnie pierwszy a tył się dołącza

Awatar użytkownika
and808
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 554
Rejestracja: 06 sty 2010, 22:51
Lokalizacja: PL

Post autor: and808 » 04 mar 2011, 09:19

... nieprawda, ze tylny naped jest dolaczany.

hornet23
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 11 lut 2011, 12:25
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: hornet23 » 04 mar 2011, 09:20

ten subaru co ktos podal to ehm zostawie bez komenatrza. w sumie macie racje patrzylem oferty i audi 80 i e36 w cabrio to ceny min od 15tys takie fajniejsze nie wydajace sie bublem. a do 10klockow mysle ze e34 e36 bym wyrwal fajna hoc nie wiem czy z 2.5 e36 w tej cenie by bylo dobre. zwyklej b4 nie kupie ostnio jezdzilem nie przekonalem sie.wiec pewnie padnie na bmw e34 bo jakso tak zaczyna mi sie podobac patrzac na brahola bete

[ Dodano: 2011-03-04, 09:20 ]
a tak ogolnie temacik mozna ju zamknac by sie nie robil off topic stworzony przezemnie uzyskalem info co do tematu:)
demon zniewolenia

Zablokowany

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl