części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

Czy quattro jest zawsze potrzebne?

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi A8 i nie tylko związane z motoryzacją.
SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 04 mar 2011, 10:33

and808 pisze:... nieprawda, ze tylny naped jest dolaczany.
Rozumiem że nie, boooo nieee :!: i nie poprzesz tego żadnymi technicznymi nowinkami czy dowodami. Rozumiem .

Awatar użytkownika
and808
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 554
Rejestracja: 06 sty 2010, 22:51
Lokalizacja: PL

Post autor: and808 » 04 mar 2011, 10:36

a instrukcja A3 wystarczy ? czy sie sugerujesz wikipedia ?

wiesz lamborghini tez ma haldex.

i poczekaj, tez sie tam dolacza tyl ?

skad pochodza Twoje dane ? z ogolnego dzialania systemu haldex ? czy wiesz, ze sa 4 generacje haldex, czy wiesz, ze kazdy producent prosi szwedzka firme o inne nastawy ?


wystarczy ?

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 04 mar 2011, 10:43

Strasznie się kolego spinasz. Wyluzuj pośladki.
Piszesz bo piszesz, więc jeśli jesteś łaskawy wrzuć link do jakiegoś artykułu lub instrukcji bo jakoś same Twoje słowa mnie nie przekonują.
Więc puki co nie wystarczy ;-)

A czytałem kilka rzeczy na ten temat w tym Wikipedię również, jak również sugeruję się wypowiedziami użytkowników takich pojazdów. Nie twierdzę, że jestem alfą i omegą. Po to jest forum aby weryfikować swoją wiedzę.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 04 mar 2011, 11:40

and808 pisze:4 generacje haldex
no dobra może ich być nawet 10 generacji , powiedz mi jedno , jaką generacje masz w S3 tych pierwszych modeli :?: :?:

Awatar użytkownika
and808
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 554
Rejestracja: 06 sty 2010, 22:51
Lokalizacja: PL

Post autor: and808 » 04 mar 2011, 12:25

kolego Sergio, bez obrazliwych uwag prosze.

napisalem, ze jest tak w instrukcji A3.
wiesz wydaje mi sie ze mozna sobie troche ufac. nie kazdy post konczy sie odwolaniem do wiarygodnego zrodla.

wiec jak: wierzysz mi, czy nie ?

i przy okazji: o lamborghini wiedziales ?

mdamian.

nie wiem jaka jest genereacji w tych pierwszych S3.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 04 mar 2011, 12:52

and808 pisze:mdamian.

nie wiem jaka jest genereacji w tych pierwszych S3.
przypuszczam że tam jest pierwsza generacja haldex w Audi i temu tak się zachowuje , tak samo jak w pierwszej generacji TT .

[ Dodano: 2011-03-04, 12:53 ]
and808 pisze:tak w instrukcji A3.
a który rok tej A3 ??

Awatar użytkownika
and808
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 554
Rejestracja: 06 sty 2010, 22:51
Lokalizacja: PL

Post autor: and808 » 04 mar 2011, 13:23

mdamian,

rok: 2007 i 2008

wczesniej pisalem o kilku generacjach haldex. jest to istotna informacja (zrestza sam o tym juz wlasnie napisales). pierwsza generacja haldex rzeczywiscie "potrafila" przekazywac caly moment na przod i dopiero w warunkach roznicy predkosci obrotu osi generowala moment na tyl. to wiemy i kolega Sergio szczegolowo to zacytowal.

teraz dlaczego tych kilka generacji ?

otoz dlatego, ze firma haldex, tak jak kazda inna chce zdobywac coraz wieksze udzialy w rynku. i z napedem 1 generacji nie daloby sie zdobyc duzych udzialow w rynku. wez moj przyklad z lamborghini. kto chicalby jezdzic przednionapedowym supersportowym samochodem ? inny prszyklad: land rover - montuje rowniez naped haldex. czy przedninapedowy suv sprawdzi sie w terenie. moze i tak, ale bedzie "potrzebowal" inteligentnej elektroniki, ktora bedzie ulatwiac jazde w lekkim terenie. dlatego powstaly kolejny generacji haldex, gdzie mozna bylo dowolnie/szybko/inteligentnie rozkladac przeniesienie momentu na osie.

msyle, ze powyzsze juz jednoznacznie powinno odwiesc nas od myslenia, ze haldex to naped na przod. inna sprawa, ze pewnie 90% rynku to samochody wyposazone w haldex sa rzeczywisice przednionapedowcami. jeszcze raz przytocze to co napisalem: haldexem mozna dowolnie sterowac (rozdzielac naped pomiedzy osie). oczywscie idzie za tym odpowiednia konstrukcja. krotko mowiac to, na co wskazuja pierwsze wyniki internetowych wyszukiwarek, wcale nie musi byc pelna prawda.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 04 mar 2011, 13:31

and808 pisze:krotko mowiac to, na co wskazuja pierwsze wyniki internetowych wyszukiwarek, wcale nie musi byc pelna prawda.
a moim zdaniem ten wynik wyszukiwania z encyklopedii jest opisany z pierwszych wynalazków haldexa , , encyklopedia nie jest aktualizowana tak często jak wychodzi jakiś nowa rzecz ;-)

mazur6662
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 289
Rejestracja: 10 kwie 2010, 09:54
Lokalizacja: Nowa Cerkiew

Post autor: mazur6662 » 04 mar 2011, 15:02



widać wyraźnie, najpierw ciągnie przód a po uślizgu koła załącza się tył i to jest audi a3 quattro, wystarczy poszukać. jest naoczny dowód

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 04 mar 2011, 15:11

mazur6662 pisze:
dokładnie i tak samo ma audi TT , można nawet sobie obejrzeć filmiki .
możliwe że następne generacje haldexa są ulepszone pod tym względem że po prostu szybciej się załącza . :-? ;-)

mazur6662
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 289
Rejestracja: 10 kwie 2010, 09:54
Lokalizacja: Nowa Cerkiew

Post autor: mazur6662 » 04 mar 2011, 15:14



vw t5 to samo :) wystarczy poszukać, co nie ma w google albo na allegro nie znaczy że nie istnieje

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 04 mar 2011, 15:20

Zapomnieliście panowie jeszcze o mechanizmach różnicowych. Nie zawsze koła z jednej strony muszą buksować równocześnie. To nie jest tak, że wszystkie koła ciągną naraz. Nawet z torsenem to nie napęd z blokadami.
Dążenie do doskonałości.

Awatar użytkownika
and808
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 554
Rejestracja: 06 sty 2010, 22:51
Lokalizacja: PL

Post autor: and808 » 04 mar 2011, 15:44

mazur6662 pisze:

widać wyraźnie, najpierw ciągnie przód a po uślizgu koła załącza się tył i to jest audi a3 quattro, wystarczy poszukać. jest naoczny dowód

przepraszam, czy mozesz jasniej napisac.
jest naoczny dowod na co ?

mazur6662
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 289
Rejestracja: 10 kwie 2010, 09:54
Lokalizacja: Nowa Cerkiew

Post autor: mazur6662 » 04 mar 2011, 15:52

na to że nie czytasz ze zrozumieniem, kolega mdamian się doczytał (przeczytaj podpis pod linkiem a potem przyjrzyj się filmikowi) :) życzę powodzenia :P

Awatar użytkownika
and808
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 554
Rejestracja: 06 sty 2010, 22:51
Lokalizacja: PL

Post autor: and808 » 04 mar 2011, 16:17

mazur6662,

dziekuje za wyjasnienie.

i dzieki, ze potwierdziles moje wczesniejsze posty.

Zablokowany

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl