[D3 04 4.0TDI ] Keyless Go - problemy z systemem
[D3 04 4.0TDI ] Keyless Go - problemy z systemem
Witam,
wiem, że gdzieś na forum był już poruszany jeden z moich problemów ale chcę opisać wszystko w jednym miejscu. Więc tak:
Pierwsze pyt... W swoim audi posiadam funkcje Key Less Go, która nie działa (a działała )A dokładniej: Chcę otworzyć samochód z czujnika zbliżeniowego – nie działa. Chce odpalić i zgasić auto z przycisku START/STOP -działa, chcę zamknąć auto z przycisku przy klamce- nie działa... Jakiś mechanik przez tel stwierdził że mam uszkodzony moduł od keesy... Ja mając kiedyś Vaga na stanie podłączyłem i swprawdziłem. Miałem błędy które usunąłem i owy kessy zaczął chodzić... Jednak gdy zapaliłem samochód błędy zaś wywaliło i od początku...Moduł od keesy zakupiłem ale każdy mówi mi ze jest ryzyko przy wymianie. no i nie wiem co mam zrobić...
Pyt 2. Czy istnieje możliwość uzyskania w jakiś sposób graficznego parktronica ?
Pyt 3. znalazłem jeden temat na forum dot. aut. składających się lusterek. Ktoś widział ze jakiemuś gościowi w d3 po zamknięciu auta złożyły się automatycznie lusterka... Czy jest taka możliwość grzebiąc coś vagiem ?
wiem, że gdzieś na forum był już poruszany jeden z moich problemów ale chcę opisać wszystko w jednym miejscu. Więc tak:
Pierwsze pyt... W swoim audi posiadam funkcje Key Less Go, która nie działa (a działała )A dokładniej: Chcę otworzyć samochód z czujnika zbliżeniowego – nie działa. Chce odpalić i zgasić auto z przycisku START/STOP -działa, chcę zamknąć auto z przycisku przy klamce- nie działa... Jakiś mechanik przez tel stwierdził że mam uszkodzony moduł od keesy... Ja mając kiedyś Vaga na stanie podłączyłem i swprawdziłem. Miałem błędy które usunąłem i owy kessy zaczął chodzić... Jednak gdy zapaliłem samochód błędy zaś wywaliło i od początku...Moduł od keesy zakupiłem ale każdy mówi mi ze jest ryzyko przy wymianie. no i nie wiem co mam zrobić...
Pyt 2. Czy istnieje możliwość uzyskania w jakiś sposób graficznego parktronica ?
Pyt 3. znalazłem jeden temat na forum dot. aut. składających się lusterek. Ktoś widział ze jakiemuś gościowi w d3 po zamknięciu auta złożyły się automatycznie lusterka... Czy jest taka możliwość grzebiąc coś vagiem ?
Ostatnio zmieniony 25 lut 2012, 12:05 przez webcomat, łącznie zmieniany 4 razy.
Z informacji uzyskanej od pracownika ASO wiem że funkcja Keyless Go jest fajna ale z upływem lat także usterkowa - najczęściej padającymi elementami tego systemu to przyciski w drzwiach (ze względu na umiejscowienie narażone na nasze niekorzystne warunki pogodowe) oraz moduł sterujący (umieszczony o ile dobrze pamiętam w bagażniku)...webcomat pisze:Pierwsze pyt... W swoim audi posiadam funkcje Key Less Go, która nie działa (a działała )A dokładniej: Chcę otworzyć samochód z czujnika zbliżeniowego – nie działa. Chce odpalić i zgasić auto z przycisku START/STOP -działa, chcę zamknąć auto z przycisku przy klamce- nie działa...
na poprawność ich działania miałem zwrócić szczególną uwagę podczas zakupu i u mnie akurat to chodzi ale w kilku innych których historię serwisową udało mi się poznać znalazłem informacje o wymianach właśnie sterowników oraz klamek drzwi.
W Twoim przypadku jeżeli to nie sterownik to może to być któryś z przycisków - sprawdzałeś czy wszystkie zachowują się identycznie czy tylko jeden??
webcomat, jeżeli te tematy nie były wcześniej poruszane to załóż na nie dwa oddzielne wątki bo jak zaczniemy odpowiadać na wszystko razem to nie będzie w tym żadnej logiki.webcomat pisze:Pyt 2. Czy istnieje możliwość uzyskania w jakiś sposób graficznego parktronica ?
Pyt 3. znalazłem jeden temat na forum dot. aut. składających się lusterek. Ktoś widział ze jakiemuś gościowi w d3 po zamknięciu auta złożyły się automatycznie lusterka... Czy jest taka możliwość grzebiąc coś vagiem ?
Ostatnio zmieniony 04 lut 2012, 10:44 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
tylko napisze jak to powinno dzialac:
pod kazda zewnetrzna klamka od strony wewnetrznej (wiem troche brzmi zawile) sa dwa czujniki, ktore sprawdzaja obecnosc "cial obcych". jesli te czujniki wykryja tak obecnosc i oczywiscie w poblizu samochodu bedzie zeskanowana "obecnosc" kluczyka wtedy samochod zwalnia zamki. uwaga: nie trzeba dotykac klamki, wystarczy wsunac dlon pod klamke. przeciez chodzi tu o to, aby nie ingerowac w naturalne zachowanie czlowieka, ktory chce odtowrzyc drzwi: podchodzisz do klamki, chwytasz ja i otwierasz samochod - czujniki kilka "nanosekund" wczesniej zwalniaja zamki (lock). inaczej wyglada sprawa z zamykaniem samochodu. wychodzac z samochodu zamykasz drzwi i wciskasz widoczny na zewnatrz przycisk na klamce. ale nie trzymasz go 3 sekund. wiciskasz i odchodzisz.
teraz jesli samochod jest wlaczony i wyjdzesz z samochodu z kluczykiem. w zadnym razie samochod nie zgasnie (tym bardziej po zadnych 15 sekundach). to bylyba niebezpieczna procedura. co bedzie jak podczas jazdy przy predkosci 140 km /h na autostradzie wyczerpie sie bateria w kluczyku ? i bedziesz mial 15 sekund na zatrzymanie samochodu ? bowiem inaczej samochod wylaczy silnik (brak wspomagania hamulcow, kierownicy) ? smierc na miejscu. a wiec jesli czujniki nie stwierdza obecnosci kluczyka przy wlaczonym silniku otrzymujesz komunikat na FIS-ie: "brak kluczyka w zasiegu" natomiast mozesz kontynuowac jazde, dopoki sam nie wylaczysz samochodu. rzecz jasna jesli juz wylaczysz, to wiecej nie wlaczysz, dopoki kluczyk nie bedzie w zasiegu, a dokladnie w srodku (to roznica).
system jest na tyle inteligentny, ze odroznia obecnosc kluczyka na zewnatrz i wewantrz. a wiec nie jest mozliwe zatrzasniecie kluczyka wewnantrz samochodu. h
pod kazda zewnetrzna klamka od strony wewnetrznej (wiem troche brzmi zawile) sa dwa czujniki, ktore sprawdzaja obecnosc "cial obcych". jesli te czujniki wykryja tak obecnosc i oczywiscie w poblizu samochodu bedzie zeskanowana "obecnosc" kluczyka wtedy samochod zwalnia zamki. uwaga: nie trzeba dotykac klamki, wystarczy wsunac dlon pod klamke. przeciez chodzi tu o to, aby nie ingerowac w naturalne zachowanie czlowieka, ktory chce odtowrzyc drzwi: podchodzisz do klamki, chwytasz ja i otwierasz samochod - czujniki kilka "nanosekund" wczesniej zwalniaja zamki (lock). inaczej wyglada sprawa z zamykaniem samochodu. wychodzac z samochodu zamykasz drzwi i wciskasz widoczny na zewnatrz przycisk na klamce. ale nie trzymasz go 3 sekund. wiciskasz i odchodzisz.
teraz jesli samochod jest wlaczony i wyjdzesz z samochodu z kluczykiem. w zadnym razie samochod nie zgasnie (tym bardziej po zadnych 15 sekundach). to bylyba niebezpieczna procedura. co bedzie jak podczas jazdy przy predkosci 140 km /h na autostradzie wyczerpie sie bateria w kluczyku ? i bedziesz mial 15 sekund na zatrzymanie samochodu ? bowiem inaczej samochod wylaczy silnik (brak wspomagania hamulcow, kierownicy) ? smierc na miejscu. a wiec jesli czujniki nie stwierdza obecnosci kluczyka przy wlaczonym silniku otrzymujesz komunikat na FIS-ie: "brak kluczyka w zasiegu" natomiast mozesz kontynuowac jazde, dopoki sam nie wylaczysz samochodu. rzecz jasna jesli juz wylaczysz, to wiecej nie wlaczysz, dopoki kluczyk nie bedzie w zasiegu, a dokladnie w srodku (to roznica).
system jest na tyle inteligentny, ze odroznia obecnosc kluczyka na zewnatrz i wewantrz. a wiec nie jest mozliwe zatrzasniecie kluczyka wewnantrz samochodu. h
wszystko się zgadza i dokładnie rozumiem działenie tego systemu ponieważ tak jak zaznaczyłem owy system działał... ale prształ działać. Z tego co również ja wiem to moduł od key less go znajduje sie pod siedzeniem kierowcy (jak wczesniej napisał Karol). Moje pytanie to czy wymiana tego modułu jest ryzykowna ? Elektromechanik opowiadał mi o tym że jak sie nie uda go zaprogramować to nie zadziała mi ani ten nowy ani ten stary a co gorsza nie bedę mógł odpalić auta... Czujniki zblizeniowe i przyciski działają ponieważ gdy usunąłem błędy vagiem to wszystko śmigało do momentu uruchomienia auta....potem błędy wyaliło od nowa...
sama wymiana nie jest ryzykowna ale moze sie okazac, ze nie przyniesie skutku, tak mi powiedzieli elektrycy z audi. Oczywiscie wymienili mi na moja prosbe ale zwrocili mi uwage, ze posiadam doinstalowany nie orginalny gateway do ipoda i on jest przyczyna zlego funkcjonowania innych podzespolow, no i moze mieli racje, po roku modul sie wysypal ponownie, raz dziala raz nie.webcomat pisze:Z tego co również ja wiem to moduł od key less go znajduje sie pod siedzeniem kierowcy (jak wczesniej napisał Karol). Moje pytanie to czy wymiana tego modułu jest ryzykowna ?
Natomiast moje skojarzenia sa takie, iz elementy znajdujace w klamkach sa narazone na warunki atmosferyczne przede wszystkim na deszcz, i nie zawsze dzialaja. Zauwazylem to po wyjezdzie z myjni przy dociskaniu przycisku w klamce oczywiscie nic nie dzialalo i syczala woda w przycisku, teraz za kazdym razem po wyjezdzie z myjni odsaczam wode odkurzaczem no i narazie dziala :->
podobnie postepuje z czujnikami parkowania
webcomat, Karol ma racje. sama wymiana nie powinna wplynac na klopoty z uruchomieniem (oczywiscie trzeba wszystko zakodowac). zawsze w przypadku klopotow z advanced key, mozesz sie poslugiwac standardowym kluczykiem.
uwazaj tylko, abys nie wymienil na system, ktory posiada w swoim samochodzie mazur6662, wtedy dopiero bedziesz mial klopoty. wyobraz sobie, jego modul dziala tak, ze aby otworzyc samochod trzeba trzymac wcisniety przycisk przez 3 sek !!!
a i jeszcze jedno, silnik gasnie po 15 sek od chwili nie wykrycia kluczyka w poblizu pojazdu !!!
tak przy okazji, Karol, az mi sie nie chce wierzyc, ze nieoryginalny gateway moze siac takie spustoszenie w Twoim samochodzie, ale kto wie ?
no ale wracajac do rzeczy. troche chcialbym popolemizowac z Toba na temat trwalosci/jakosci przyciskow do zamykania w klamkach. moj samochod jest bardzo regularnie myty (co prawda tylko recznie, ale jest tam kaercher) i nigdy, podkreslam nigdy nie mialem jakiegokolwiek problemu z tymi przyciskami. jak widze Ty posiadasz d2, ja mam d3. moze ta przypadlosc zostala rozwiazana w d3 ? jedyna rzecz, ktora wydaje mi sie prawdopodobna to fakt, ze w temperaturach okolo "0" woda przymarza i zakloca dzialanie (wskazales ten trop piszac o czujnikach parkowania). a jesli to zamarznieta woda, to nie jest wada.
uwazaj tylko, abys nie wymienil na system, ktory posiada w swoim samochodzie mazur6662, wtedy dopiero bedziesz mial klopoty. wyobraz sobie, jego modul dziala tak, ze aby otworzyc samochod trzeba trzymac wcisniety przycisk przez 3 sek !!!
a i jeszcze jedno, silnik gasnie po 15 sek od chwili nie wykrycia kluczyka w poblizu pojazdu !!!
tak przy okazji, Karol, az mi sie nie chce wierzyc, ze nieoryginalny gateway moze siac takie spustoszenie w Twoim samochodzie, ale kto wie ?
no ale wracajac do rzeczy. troche chcialbym popolemizowac z Toba na temat trwalosci/jakosci przyciskow do zamykania w klamkach. moj samochod jest bardzo regularnie myty (co prawda tylko recznie, ale jest tam kaercher) i nigdy, podkreslam nigdy nie mialem jakiegokolwiek problemu z tymi przyciskami. jak widze Ty posiadasz d2, ja mam d3. moze ta przypadlosc zostala rozwiazana w d3 ? jedyna rzecz, ktora wydaje mi sie prawdopodobna to fakt, ze w temperaturach okolo "0" woda przymarza i zakloca dzialanie (wskazales ten trop piszac o czujnikach parkowania). a jesli to zamarznieta woda, to nie jest wada.
and808 widzę że jesteś kozak, i znasz się na wszystkim nawet na keyless go, tylko szkoda że nie pomogłeś mi w tym wątku który założyłem http://www.a8team.pl/topics16/1645.htm, nie jesteś alfą i omegą i proszę nie szydzić sobie, takie zachowanie przystoi bardziej przedszkolakowi. może dziwnie mi ten system działa ale to nie jest powód żeby sobie szydzić. płytkie są te twoje teksty
... spokojnie.
nie jestem omnibusem.
znam sie na tym, o czym pisze na forum. nie wypowiadam sie na tematy, o ktorych nie mam pojecia (a jest ich sporo), ewentualnie mam bardzo powierzchowna wiedze.
dlaczego ? dlatego aby innych kolegow nie wprowadzac w blad swoimi teoriami - bowiem wiem, ze to moze byc bardzo kosztowne dla innych.
jesli gdzies popelniam bledy, wtedy od razu przyznaje sie i przepraszam. najgorzej jak sie czegos nie wie i brnie sie dalej. ja sie nie przejmuje, bo znam zasady dzialania, ale inny ktory naprawde potrzebuje rady, wtedy ...
nie moglem Ci pomoc, bowiem jestem aktywny na tym forum od 3 miesiecy, natomiast Twoj watek ma prawie rok.
nie jestem omnibusem.
znam sie na tym, o czym pisze na forum. nie wypowiadam sie na tematy, o ktorych nie mam pojecia (a jest ich sporo), ewentualnie mam bardzo powierzchowna wiedze.
dlaczego ? dlatego aby innych kolegow nie wprowadzac w blad swoimi teoriami - bowiem wiem, ze to moze byc bardzo kosztowne dla innych.
jesli gdzies popelniam bledy, wtedy od razu przyznaje sie i przepraszam. najgorzej jak sie czegos nie wie i brnie sie dalej. ja sie nie przejmuje, bo znam zasady dzialania, ale inny ktory naprawde potrzebuje rady, wtedy ...
nie moglem Ci pomoc, bowiem jestem aktywny na tym forum od 3 miesiecy, natomiast Twoj watek ma prawie rok.
nie wymyślam sobie własnych teorii pisze jak mam u siebie, czy to takie trudne zrozumieć że mogę mieć poczynione modyfikacje o których nie wiedziałem? byłem przekonany że tak działa i to nie jest powód żeby szydzić, nie jesteśmy w przedszkolu. dał mi Twój post sporo do myślenia nad działaniem mojego systemu i z pewnością coś z tym zrobię bo widocznie coś mam kombinowane ale zrozum że nie wszyscy mają identycznie działające systemy
a czy jesteście w stanie polecić kogoś kto mógłby wymienić ten sterownik ? A może mając vaga sam to zrobie ?
[ Dodano: 2011-03-09, 13:28 ]
no i jeszcze jedno... gdy szukałem mechanika który by zamienił sterowniki to wielu z nich ciągle wspominało o jakims połączeniu z online z serwisem audi a co za tym idzie nie są w stanie tego wyminić... mają rację ??
[ Dodano: 2011-03-09, 13:28 ]
no i jeszcze jedno... gdy szukałem mechanika który by zamienił sterowniki to wielu z nich ciągle wspominało o jakims połączeniu z online z serwisem audi a co za tym idzie nie są w stanie tego wyminić... mają rację ??
serwis - nie mam takich znajomosci.
teraz jesli chodzi o procedury on-line. rozumiem, ze Twoj mechanik mial na mysli zdjecie blokady CP. rzeczywiscie jesli modul "advanced key" posiada CP, wtedy wizyta w aso nieodzowna.
prosze jeszcze zwroc uage na dobor wlasciwego sterownika. nie powinien to byc przypadkowy sterownik. najlepiej aby numer czesci i numer software byly takie same. jesli zas wpadnie Ci w rece inny sterownik (tzn inny software) wtedy zobacz czy ta czesc "wymienia sie" na Twoja czesc.
mam nadzieje, ze pomoglem
teraz jesli chodzi o procedury on-line. rozumiem, ze Twoj mechanik mial na mysli zdjecie blokady CP. rzeczywiscie jesli modul "advanced key" posiada CP, wtedy wizyta w aso nieodzowna.
prosze jeszcze zwroc uage na dobor wlasciwego sterownika. nie powinien to byc przypadkowy sterownik. najlepiej aby numer czesci i numer software byly takie same. jesli zas wpadnie Ci w rece inny sterownik (tzn inny software) wtedy zobacz czy ta czesc "wymienia sie" na Twoja czesc.
mam nadzieje, ze pomoglem
Bez docinków proszę, koledze mazur6662 widocznie system ten działa trochę inaczej niż nam ale jeśli pewny jesteś, że działanie takie nie jest poprawne to wystarczy napisać to wprost...and808 pisze:(...) uwazaj tylko, abys nie wymienil na system, ktory posiada w swoim samochodzie mazur6662, wtedy dopiero bedziesz mial klopoty. wyobraz sobie, jego modul dziala tak, ze aby otworzyc samochod trzeba trzymac wcisniety przycisk przez 3 sek !!!
a i jeszcze jedno, silnik gasnie po 15 sek od chwili nie wykrycia kluczyka w poblizu pojazdu !!!
nie podnośmy sobie niepotrzebnie ciśnienia ;-)
O ile dobrze zrozumiałem to pisałeś to do Karola ale On przecież posiada model D3 a nie D2...and808 pisze:tak przy okazji, Karol, az mi sie nie chce wierzyc, ze nieoryginalny gateway moze siac takie spustoszenie w Twoim samochodzie, ale kto wie ?
(...) jak widze Ty posiadasz d2, ja mam d3. moze ta przypadlosc zostala rozwiazana w d3 ? jedyna rzecz, ktora wydaje mi sie prawdopodobna to fakt, ze w temperaturach okolo "0" woda przymarza i zakloca dzialanie (wskazales ten trop piszac o czujnikach parkowania). a jesli to zamarznieta woda, to nie jest wada.
co więcej w modelu D2 system Key Less Go nie występuje wogóle...
może chodziło Ci o modele D3 ale przed liftem i po lifcie... że tutaj może być różnica :roll:
Trochę tego nie rozumiem... zakupiłeś sterownik w ASO tak jak w sklepie ale nie dałeś go im aby go zamonowali?...webcomat pisze:kontaktowałem się z serwisem i przy ich pomocy (dobrali odpowiedni) zakupiłem sterownik... Tylko że na tym etapie zostałem a sterownik leży w garażu
ale to chyba nie problem aby znowuż do nich podjechać i tym razem poprosić o wymianę - sterownik zakupiony u nich więc nie powinno być żadnego problemu a robiąc w ten sposób będziesz miał jeszcze na wszystko gwarancję :roll:
no chyba że mylę się w swoim rozumowaniu to mnie popraw.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-