części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 ALL ] Auto ciagle się poziomuje


ENDRJU
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 27 mar 2011, 15:46
Lokalizacja: Pomorze

[D3 ALL ] Auto ciagle się poziomuje

Post autor: ENDRJU » 04 maja 2011, 12:51

witam. wszystko jest niby ok poza tym ze moja a8 ciagle sie poziomuje tzn kompresor laduje powietrze nastepnie zawor popuszcza i tak non stop nawet jak auto stoi. co moze byc tego przyczyna? zuzyty kompresor czy tez moze gdzies calu uklad gubi powietrze?
Ostatnio zmieniony 28 gru 2013, 23:39 przez ENDRJU, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 04 maja 2011, 13:16

Jeśli kompresor cały czas pracuje to padł przekaźnik od kompresora...
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

kukiluki
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 20 wrz 2010, 21:26
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: kukiluki » 04 maja 2011, 20:43

Hmm.. u mnie też jest podobnie tylko nie cały czas. Podpompowywuje i przestaje, ale co jakiś czas.

Awatar użytkownika
badyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 384
Rejestracja: 06 lut 2011, 21:47
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: badyl » 04 maja 2011, 22:41

u mnie to samo co jakiś czas pompuje ale nie bez przerwy jet to normalne jak np auto się obniży po szybszej jezdzie to musi podpompować

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 04 maja 2011, 23:03

Panowie u was bym posprawdzał szczelność układu... w moim bardzo żadko kompresor się załącza wręcz sporadycznie. lecz generuje się raz na jakiś czas błąd położenia/wysokości w tylnym prawym kole.

[ Dodano: 2011-05-04, 23:04 ]
badyl pisze:u mnie to samo co jakiś czas pompuje ale nie bez przerwy jet to normalne jak np auto się obniży po szybszej jezdzie to musi podpompować
dokładnie tak być powinno :)

[ Dodano: 2011-05-04, 23:07 ]
endriu a czy po wyłączeniu auta i wyjeciu kluczyka kompresor dalej pracuje?? bo wtedy powinien się ostatecznie wypoziomować i już nie zmieniać swoich nastawów aż do ponownego uruchomienia silnika/włączeniu zapłonu, nawet przy nieszczelnościach w układzie. Dzieje się tak gdyż po pewnym czasie sterownik bez sygnału z Can`u o zapłonie przechodzi w tryb StandBy
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

ENDRJU
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 27 mar 2011, 15:46
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: ENDRJU » 05 maja 2011, 07:20

kompresor nie pracuje caly czas lecz zawor popuszcza powietrze bez sensu co pare minut nawet jak auto nie jedzie i wtedy do akcji wkrecza kompresor. po wylaczeniu silnika jest roznie na ogol ta czynnosc sie powtarza czasami jest spokoj. gdzie sie znajduja te przekazniki?

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 05 maja 2011, 11:32

fajnie by było sprawdzić błędy VCDS`em lub Vas`em by nie brnąć w ciemno. Co do przekaźnika to sprawdził bym w bagażniku.po zdjęciu boczków masz bezpieczniki i przekażniki z prawej storony.
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 15 maja 2011, 09:52

Chyba nie jest wszystko OK...
u mnie jedyne co słyszę to jak popuszcza ciśnienia po zakończeniu jazdy i wyłączeniu silnika...
pozostawienie auta na nierównym podłożu (np. jedną stroną lub jednym kołem na krawężniku) także nie powoduje jakiegoś ciągłego samopoziomowania.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 15 maja 2011, 11:45

foss bo te poziomowanie trawć powinno dokładnie chwilke, pare sekund... i nie zawsze kompresor będzie się wtedy włączał gdyż w akumulatorze może znajdować się wystarczająco duże ciśnienie do tej operacji.
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 15 maja 2011, 11:56

wolek pisze:foss bo te poziomowanie trawć powinno dokładnie chwilke, pare sekund...
No tak właśnie to oceniam więc wg. mnie u mnie działa wszystko OK ;-)

Może źle sformułowałem poprzednią wypowiedź ale chodziło mi o to, że podając za przykład swoje auto sugerowalem, że u kolegi ENDRJU coś jest jednak nie tak.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 15 maja 2011, 12:14

a to sry, źle odczytałem twoja wypowiedź :oops:
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 21 maja 2011, 21:39

Kompresor powinien załączać się co jakiś czas, głównie, kiedy doładowuje powietrze do układu, to znaczy podnosi ciśnienie (w tym również w zasobniku ciśnienia). Jeśli kompresor działa długo, ponad kilka minut, to raczej coś nie bangla. Nieszczelność w układzie pokazuje VAG, większość innych usterek także. Serwis również zaleca częstą (co kilka lat) wymianę przekaźnika - załącza spory prąd, więc styki mają prawo się nadpalać (przy okazji, może ktoś ma fotkę tego przekaźnika w autku?), w najgorszym przypadku "zespawają się" i wtedy kompresor nagina cały czas aż do spalenia.

Z praktyki potwierdzam następujące zachowania układu:
- załączenie silnika: kompresor może załączyć się na kilka minut, zwłaszcza po dłuższym postoju,
- załączenie zapłonu: przy krótszych postojach (2-3 dni, do tygodnia), zawieszenie poziomuje się lub lekko unosi, kompresor nie pracuje,
- obniżanie zawieszenia: kompresor nie pracuje,
- podnoszenie auta: kompresor pracuje,
- podnoszenie auta: kompresor nie pracuje, wystarczające ciśnienie w zasobniku ciśnienia,
- nierówności na drodze ewentualnie dynamiczna jazda: kompresor co pewnien czas ząłcza się wyrównując cisnienie,
- zatrzymanie pojazdu -> wyłączenie silnika -> zamknięcie centralnego zamka i załączenie alarmu: słyszalny przez kilka sekund syk powietrza - poziomowanie auta.
- nawet po miesięcznym postoju auto pozostawione w położeniu "automatic/comfort" nie powinno opaść do poziomu najniższego, zwykle jest to obniżenie o kilka milimetrów, rzadziej do 2 centymatrów, ale odchylenia mogą się zdarzać.

Uwaga, przy najniższym położeniu kompresor też może się włączać.
Jeśli wszystko ok, to na tablicy brak żadnego symblou autka. Przy obniżeniu w trybie "dymanic/najniższe" powinien wyświetlić się symbol zielonego autka ze strzałką skierowaną ku dołowi.
W najwyższym położeniu "lift/najwyższe"oraz załączonym trybie podnośnika kontrolka ma barwę pomarańczową.

Jeśli jest awaria układu, pomarańczowa kontrolka po autocheck'u nie gaśnie.

To tyle co pamiętam. Opis dla A8 D3 4,2 BFM 2004 rok urodzenia. Ewentualne poprawki mile widziane.
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 21 maja 2011, 22:04

pebo pisze:Kompresor powinien załączać się co jakiś czas, głównie, kiedy doładowuje powietrze do układu
nie wiem jak w audi D3 ale w Dafie 95 sprężarka chodzi cały czas , od tego masz zawory bezpieczeństwa że upuszczają powietrze jak jest z byt wysokie ciśnienie , a kompresor nie przestaje pompować , no chyba że zgasze silnik

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 21 maja 2011, 22:14

Ale w ciężarówkach masz pneumatyczne hamulce, dlatego sprężarka ma pracować cały czas. Nie wiesz, kiedy naciśniesz hamulec. A w D3 powietrze służy tylko do funkcjonowania zawieszenia.
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 21 maja 2011, 22:16

pebo pisze:w D3 powietrze służy tylko do funkcjonowania zawieszenia.
hmm chociaż na naszych równych drogach to może kompresor często się włącza , albo coś z zaworami ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl