Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 02 4.2MPI ] Lewe tylne koło i dziwne dźwięki.

EVAN
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 123
Rejestracja: 15 lut 2011, 12:03
Lokalizacja: małopolska

[D3 02 4.2MPI ] Lewe tylne koło i dziwne dźwięki.

Post autor: EVAN » 25 sie 2011, 08:57

Szukałem na forum ale wiekszość problemów z pneumatyką to problem z kompresorem - u mnie z resztą też chodzi głośno i długo pompuję , ale zdarza się, że po wyłączeniu auta zaczyna wydobywać się dziwny dźwięk - tak jakby jakis silniczek pracował. Trwa to może z minutę może trochę mniej.
Co miesci sie w tylnym lewym kole?

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 25 sie 2011, 09:30

może właśnie ta poducha jest nie szczelna , albo jakiś zawór przy tej butli ???

Awatar użytkownika
jojo-jar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 269
Rejestracja: 04 wrz 2009, 07:18
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: jojo-jar » 25 sie 2011, 09:35

te odglosy to silniczek od recznego. Jego dni raczej juz policzone :cry:
U mnie glosno chodzil i padł. Nie jest to tanie. Nowy ok 1400zł.
Uzywka 500-700 i cieżko dostac.
Ale zastanawia mnie dlaczego te silniczki same pracuja jesli nie uzywa sie recznego?? Tak jak kolega pisze po zgaszeniu auta jeszcze przez pare sekund on pracuje. Ja reczny uzywam naprawde bardzo radzko, a silniczek padł. Wie ktos o co z tym chodzi??

EVAN
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 123
Rejestracja: 15 lut 2011, 12:03
Lokalizacja: małopolska

Post autor: EVAN » 25 sie 2011, 09:36

Nie jest to związane z poduchą bo auto nie ma problemu żeby sie podnieść. Ciśnienie trzyma cały układ.
Ten odgłos nie zdarza sie często ale juz pare razy to słyszałem.

Awatar użytkownika
jojo-jar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 269
Rejestracja: 04 wrz 2009, 07:18
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: jojo-jar » 25 sie 2011, 09:37

to na 100% silniczek od recznego

EVAN
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 123
Rejestracja: 15 lut 2011, 12:03
Lokalizacja: małopolska

Post autor: EVAN » 25 sie 2011, 09:38

jojo-jar pisze:te odglosy to silniczek od recznego. Jego dni raczej juz policzone :cry:
U mnie glosno chodzil i padł. Nie jest to tanie. Nowy ok 1400zł.
Uzywka 500-700 i cieżko dostac.
Ale zastanawia mnie dlaczego te silniczki same pracuja jesli nie uzywa sie recznego?? Tak jak kolega pisze po zgaszeniu auta jeszcze przez pare sekund on pracuje. Ja reczny uzywam naprawde bardzo radzko, a silniczek padł. Wie ktos o co z tym chodzi??
To mnie teraz oświeciłeś. Faktycznie jest to taki sam odgłos co przy zaciaganiu ręcznego tylko,. że dużo dłużej trwa.
Dzięki :mrgreen:
I leci pomuk ;-)

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Re: Lewe tylne koło i dziwne dźwięki.

Post autor: FOSS » 25 sie 2011, 10:36

EVAN pisze:(...) zdarza się, że po wyłączeniu auta zaczyna wydobywać się dziwny dźwięk - tak jakby jakis silniczek pracował. Trwa to może z minutę może trochę mniej.
Co do silniczka hamulca ręcznego to auto co jakiś czas wykonuje test - badanie grubości tylnych klocków hamulcowych (maksymalnie je zaciska i później otwiera) więc to że czasami po wyjściu z auta ono sobie tak pracuje to raczej normalna sprawa.

Test ten wykonywany jest częściej (i trwa dłużej) kiedy klocki są już mocno zużyte i przez to też częściej przez użytkowanika jest zauważany.
Zbyt częste testy mogą też sugerować że coś z zaciskami się dzieje... np. jeden klocek się blokuje albo cokolwiek innego co należałoby sprawdzić.


Ja jakiś czas temu też tak miałem (mielił zaciskami dosyć często i trwało to kilkanaście/kilkadziesiąt sekund)... sprawdziłem klocki hamulcowe i okazały się już prawie całkiem zużyte... po wymianie klocków testowe zaciskanie powtarza się bardzo rzadko a hamulca ręcznego używam dosyć często i pracuje on poprawnie.

Tylne klocki hamulcowe nie posiadają czujnika grubości ale ich grubość jest sprawdzana poprzez takie właśnie ich testowe zaciskanie ale...
przy wymianie tylnych klocków przy użyciu VCDS'a (lub innego interfejsu diagnostycznego który tą funkcje posiada) trzeba wpisać poprawnie ich fizyczną grubość oraz wykonać test...
poprawna wymiania klocków daje nam spokojne użytkowanie auta natomiast wpisanie innej grubości niż jest fizycznie, nie wpisanie wogóle lub nie zrobienie testu może potem skutkować częstszym testowym zaciskaniem hamulca oraz pojawianiem się błędu zacisków hamulca ręcznego ;-)
Ostatnio zmieniony 25 sie 2011, 10:54 przez FOSS, łącznie zmieniany 2 razy.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

EVAN
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 123
Rejestracja: 15 lut 2011, 12:03
Lokalizacja: małopolska

Post autor: EVAN » 25 sie 2011, 10:49

Matko i córko... żeby przy zmianie klocków trzeba było tak kombinować z kompem :mrgreen:
Ja chce fiata 126p ... :lol:
Ale dzięki za pomoc. Troche sie uspokoiłem

arczic
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 77
Rejestracja: 11 lut 2011, 13:27
Lokalizacja: czewa - wawa

Post autor: arczic » 29 sie 2011, 13:08

a ja sie zastanawialem czy przypadkiem reczny u mnie oszalal... Dzieki Foss za wyjasnienia, teraz grzecznie pojade sprawdzic grubosc kolckow :-)

EVAN
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 123
Rejestracja: 15 lut 2011, 12:03
Lokalizacja: małopolska

Post autor: EVAN » 22 wrz 2011, 08:09

To mnie dopadło :roll: Wczoraj zaciągam ręczny i bumm kontrolki na czerwono. Udało mi się odblokować hamulec za którymś razem , podjechałem do ASO i niestety padł silniczek. :evil:
Pewnie to częste testowanie silniczka to był początek końca tego patentu.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 22 wrz 2011, 10:59

EVAN pisze:To mnie dopadło :roll: (...) niestety padł silniczek. :evil:
Pewnie to częste testowanie silniczka to był początek końca tego patentu.
No to lipa... ale widać u Ciebie musiała być jakaś usterka bo u mnie po zmianie klocków silniczek pracuje poprawnie a test grubości klocków wykonuje bardzo rzadko (od zmiany klocków słyszałem to może dopiero ze 3 razy a od wymiany minęło już troche czasu) :-?

Napisz później jakie wynikły z tego koszty w ASO.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

EVAN
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 123
Rejestracja: 15 lut 2011, 12:03
Lokalizacja: małopolska

Post autor: EVAN » 22 wrz 2011, 11:03

Już Ci mogę napisać. Silniczek kosztuję 1200zł brutto co do wymiany...może będzie gratis :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl