części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 99 2.5TDI ] Wybija płyn chłodniczy, brak ogrzewania

Awatar użytkownika
salaj11
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 198
Rejestracja: 20 cze 2009, 23:55
Lokalizacja: warszawa

[D2 99 2.5TDI ] Wybija płyn chłodniczy, brak ogrzewania

Post autor: salaj11 » 21 paź 2011, 09:01

witam, po powrocie z miasta otworzyłem maskę żeby coś sprawdzić w silniku ale tak kontrolnie odkręciłem korek zbiorniczka płynu i jak walneło ciśnienie to aż płyn wywalało, zakręciłem pojechałem coś załatwić, jadę a tu brak ogrzewania a temperatura silnika 90stopni.
Myślałem że to może termostat się zepsuł bo rura przy nim była zimna a cały układ gorący.
Wymieniłem termostat zalałem płynem odpowietrzyłem ale ciepłe powietrze nie leciało z kratek. Zostawiłem to do następnego dnia. Rano znowu odpowietrzyłem zgodnie z opisami na forum i było git ciepło leciało - sprawdziłem stary termostat był sprawny otwierał prawidłowo -
Pojechałem do pracy 7km i było w porządku ale jak już wracałem znowu brak ciepłego powietrza a przewody twarde jak pies no i jak odkręcę korek to płyn wybija jak cholera
gdzie jest przyczyna co się mogło spitolić

Jak dodaje gas to pompa pompuje wodę, nagrzewnica była przepłukana i żadne syfy nie wyleciały.

Ogólnie masakra bo nie mam pojęcia co się dzieje - pomocy

czy to te zawory co są na podszybiu się zestary i np. jeden jest otwart a drugi zamknięty - czyli blokują przepływ wody i dlatego chyba jest brak dużego obiegu???? bo nie puszczają wody dalej, chłodnica gorąca a przy termostacie zimno
Ostatnio zmieniony 22 paź 2011, 15:06 przez salaj11, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 21 paź 2011, 09:53

możliwe że uszczelka pod którąś z głowic :-/ albo termostat się wiesza ;-)

Awatar użytkownika
salaj11
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 198
Rejestracja: 20 cze 2009, 23:55
Lokalizacja: warszawa

Post autor: salaj11 » 21 paź 2011, 10:07

termostat nówka, spróbuje odłączyć dwa przewody co idą do nagrzewnicy i połacze je na krótko, ominę w ten sposób te zawory i zobaczymu może wezmę od kumpla tester na spaliny i będzie wiadomo, 1,5 roku temu były wymienione uszczelki pod głowicami przy innej naprawie

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 21 paź 2011, 11:29

Zobacz jeszcze jaki jest stan oleju w silniku .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 21 paź 2011, 11:49

Z tymi uszczelkami to różnie bywa. Zamienniki są różnej jakości. Ja np wymieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów 3 miesiące temu (Elring) i z powrotem zaczął olej wyciekać. W ASO uszczelka kosztuje ponad 4 x tyle, ale czy będzie lepsza, zobaczymy

Awatar użytkownika
salaj11
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 198
Rejestracja: 20 cze 2009, 23:55
Lokalizacja: warszawa

Post autor: salaj11 » 21 paź 2011, 12:03

ten stan oleju sprawdze dzisiaj ale jak wcześniej sprawdzałem to było dobże, vagina też nic nie pokazuje

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: tomi26 » 21 paź 2011, 15:46

sylwekr pisze:...Ja np wymieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów 3 miesiące temu (Elring) i z powrotem zaczął olej wyciekać...
Przy wymianie uszczelek i tak lepiej przesmarować jakimś silikonem,osobiście polecam pastę szarą Elring Dirko Obrazek jest lepsza niż silikon,koszt ok.20zł.
salaj11 pisze:...czy to te zawory co są na podszybiu się zestary i np. jeden jest otwart a drugi zamknięty - czyli blokują przepływ wody i dlatego chyba jest brak dużego obiegu???? bo nie puszczają wody dalej, chłodnica gorąca a przy termostacie zimno
Jak kiedyś gadałem z gościem z serwisu skody to mówił,że vag by coś pokazał gdyby padły elektrozawory.A sprawdzałeś vagiem w klimatyzacji :?:

Awatar użytkownika
salaj11
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 198
Rejestracja: 20 cze 2009, 23:55
Lokalizacja: warszawa

Post autor: salaj11 » 22 paź 2011, 11:46

sprawdzałem vagiem in nic, stan oleju taki jak powinien być, połączyłem przewody wodne na krótko te co wchodzą do nagrzewnicy czyli ją ominołem i dalej nic, ciągle tak samo wybija płyn i sie gotuje :cry:

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 22 paź 2011, 11:57

możliwe że termostat się nie otwiera tak jak powinien , u mnie też jak się zagrzał , odkręciłem kurek od zbiorniczka wyrównawczego i nagle płyn zaczął nalatywać z silnika do zbiorniczka , ale zauważyłem że kiedy poziom płynu się podniósł , to po chwili zaczął opadać powoli .(tak jak by termostat otworzył się w 1/3) jak płyn zaczął opadać to włączyłem silnik i płyn wciągnęło i wentylator od chłodnicy się włączył .a termostat zmieniany z 3Kkm temu ;-)

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 23 paź 2011, 12:46

gdy padna cewki to vag pokaze, natomiast gdy sie zablokuja w jednej pozycji to vag niestety nie pokaze...
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 25 paź 2011, 19:49

Stawiam na uszczelkę pod 1 z głowic .Twarde węże , wywala ze zbiorniczka, na 100% uszczelka .

ricov6
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 130
Rejestracja: 12 sie 2009, 23:09
Lokalizacja: Lubin

Post autor: ricov6 » 31 paź 2011, 11:23

też kiedyś miałem taki przypadek główkowałem kilka tygodni i wyszło na uszczelkę pod głowicą. Ale przed tym spróbuj jeszcze raz spuścić cały płyn i na nawo powoli go wlać.

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 23 lis 2011, 12:17

tomi26 pisze:
sylwekr pisze:...Ja np wymieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów 3 miesiące temu (Elring) i z powrotem zaczął olej wyciekać...
Przy wymianie uszczelek i tak lepiej przesmarować jakimś silikonem,osobiście polecam pastę szarą Elring Dirko [url=http://images46.fotosik.pl/1122/ee893c2890654c42m.jpg]Obrazek[/URL] jest lepsza niż silikon,koszt ok.20zł.
Kupiłem tą pastę, ale zanim wymieniłem uszczelkę znalazłem przyczynę. Okazało się, że mam zapchany Ezektor, przez to tworzy się ciśnienie i zaczyna gdzieś ciec. Zdemontowałem go chciałem przeczyścić, ale bez sukcesu. Ezektor kupiony w ASO i dzisiaj wymiana. Najczęściej on albo zapchana odma jest przyczyną wycieków.

Awatar użytkownika
salaj11
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 198
Rejestracja: 20 cze 2009, 23:55
Lokalizacja: warszawa

Post autor: salaj11 » 04 gru 2011, 08:43

juz zrobione jednak była to uszczelka pod głowica dzieki panowie

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 04 gru 2011, 10:15

salaj11 pisze:juz zrobione jednak była to uszczelka pod głowica dzieki panowie
ech, no to niestety sprawdził się ten gorszy scenariusz :-?
ale dobrze że auto już na chodzie ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl