części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 98 4.2PB/LPG ] Problem z LPG

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 13 lis 2011, 15:23

kup kabel a z resztą pomoże forum - ja instalowałem gaz sam nie mając zielonego pojęcia a znając się tylko na elektryce, napisałem na forum i chłopaki pomogły (pamiętam o flaszce, ale brak czasu ) więc kup ten kabel, podłącz pod kompa i wtedy będzie wiadomo co jest grane !!

PS sprawdź filtr gazu za reduktorem - może być zapchany syfem, ja wymieniem co 5k kilometrów i tyle w temacie 8-)

jdz1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 230
Rejestracja: 16 gru 2010, 17:16
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jdz1 » 15 lis 2011, 08:25

Jutro jadę do gazownika, osobiście obstawiam reduktor. Co wyjdzie to dam znać na forum. Filtry były wymieniane jakieś 1,5 tys km temu ponieważ problem pojawił się jakies 2 tys km przed wymaganym przeglądem instalacji LPG. Zastanawia mnie jedno, mam nowy czujnik ciśnieniea gazu PS-01 i tak czy on odpowiada za ciśnienie w instalacji pomiedzy butlą a reduktorem, czy w całej instalacji. Wydaje mi się że ciśnienie pomiedzy butlą a reduktorm jest ok, a dopiero za reduktorem jest niższe i nie wyrabia reduktor. Dodam że szarpanie narasta w miarę dodawania gazu. Jeżeli jadę z predkością stałą jest prawie ono nie wyczuwalne a jak tylko dodam gazu to szkoda "skrzyni i silnika aż tak szarpie". Po przełączeniu na Pb jest ok.

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 15 lis 2011, 12:09

czujnik masz wpięty za reduktorem i to z niego komp wie, że spadło ciśnienie i trzeba przełączyć na PB; dziwi mnie, że jak zaczyna szarpać to nie przełącza na PB.
Ale najpierw zaopatrz sie w ten kabelek do kompa to sam zdiagnozujesz co dzieje się z ciśnieniem - może spada a w kompie masz ustawione przełączanie przy np. 0.0 .
Wykonaj bardzo prostą czynność - kup kabel zepnij z kompem i będziesz wiedział co jest grane !!

jdz1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 230
Rejestracja: 16 gru 2010, 17:16
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jdz1 » 17 lis 2011, 06:59

Najprawdopodobniej problem zdiagnozowany. Komputer od gazu nie wyłączał wtrysku benzyny na 2 cylindrze, co powodowało że jednocześnie na tym cylindrze podawany był gaz i benzyna co w rezutacie skutkowało szarpaniem silnikiem. Zostawiłem auto u gazownika i będzie próbował naprawić komputer od gazu a jak się nie uda to czeka mnie zakup nowego komputera (STAG 300).

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 18 lis 2011, 01:38

dziwny przypadek, jednak to ma się nijak do tego co wcześniej napisałeś, że po zatankowaniu do pełna nie było problemów, dopiero jak ubyło gazu a to z kolei oznacza że butla zamontowana tzw. do jazdy na wstecznym
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

jdz1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 230
Rejestracja: 16 gru 2010, 17:16
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jdz1 » 18 lis 2011, 07:03

Złośliwość przedmiotów martwych, tak to sobie tłumaczę. Od końca sierpnia walczyłem z tym problemem. Zawsze jak zajeżdzałem do gazownika to zarówno po podłączeniu pod komputer wszystkie parametry instalacjia trzymała, jechaliśmy na jazdę próbną również wszystko było ok. Dopiero po wyjeździe od gazownika i przejechaniu kilkunastu kilometrów pojawiały się problemy. Dziwne ale prawdziwe, kilka siwych włosków chyba mi przybyło z tego powodu.

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 29 mar 2013, 00:16

Wiem, że sporo czasu minęło od ostatniego postu, ale jak na dzień dzisiejszy wygląda sprawa ?

jdz1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 230
Rejestracja: 16 gru 2010, 17:16
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jdz1 » 29 mar 2013, 06:42

Problem został rozwiążany, a przyczyną był niesprawny przekaźnik od 2 cylindra w komputerze sterującym gazu (STAG 300 jeszcze na 8 przekaźnikach, starszy model). Sterownik oddałem do naprawy w AC Białystok (producent). Już w rozmowie telefonicznej z serwisem AC po opisaniu usterek wiedzieli co jest nie tak. Przy czym sam powód tej niesprawności ogarną elektronik-gazownik ale nie był w stanie go usunąć całkowicie. Za "regenerację" sterownika (wymiana 8 przekażników odpwiedzialnych za rozłączanie wtrysków benzyny po przejściu na gaz) plus nowe oprogramowanie zapłaciłem 160 pln (1 rok gwarancji na wykonana usługę).

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 29 mar 2013, 09:27

To nie jest źle - ale w kabelek jak jeszcze nie masz to się musisz zaopatrzyć, bardzo prosta obsługa programu

pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl