kup kabel a z resztą pomoże forum - ja instalowałem gaz sam nie mając zielonego pojęcia a znając się tylko na elektryce, napisałem na forum i chłopaki pomogły (pamiętam o flaszce, ale brak czasu ) więc kup ten kabel, podłącz pod kompa i wtedy będzie wiadomo co jest grane !!
PS sprawdź filtr gazu za reduktorem - może być zapchany syfem, ja wymieniem co 5k kilometrów i tyle w temacie 8-)
[D2 98 4.2PB/LPG ] Problem z LPG
Jutro jadę do gazownika, osobiście obstawiam reduktor. Co wyjdzie to dam znać na forum. Filtry były wymieniane jakieś 1,5 tys km temu ponieważ problem pojawił się jakies 2 tys km przed wymaganym przeglądem instalacji LPG. Zastanawia mnie jedno, mam nowy czujnik ciśnieniea gazu PS-01 i tak czy on odpowiada za ciśnienie w instalacji pomiedzy butlą a reduktorem, czy w całej instalacji. Wydaje mi się że ciśnienie pomiedzy butlą a reduktorm jest ok, a dopiero za reduktorem jest niższe i nie wyrabia reduktor. Dodam że szarpanie narasta w miarę dodawania gazu. Jeżeli jadę z predkością stałą jest prawie ono nie wyczuwalne a jak tylko dodam gazu to szkoda "skrzyni i silnika aż tak szarpie". Po przełączeniu na Pb jest ok.
czujnik masz wpięty za reduktorem i to z niego komp wie, że spadło ciśnienie i trzeba przełączyć na PB; dziwi mnie, że jak zaczyna szarpać to nie przełącza na PB.
Ale najpierw zaopatrz sie w ten kabelek do kompa to sam zdiagnozujesz co dzieje się z ciśnieniem - może spada a w kompie masz ustawione przełączanie przy np. 0.0 .
Wykonaj bardzo prostą czynność - kup kabel zepnij z kompem i będziesz wiedział co jest grane !!
Ale najpierw zaopatrz sie w ten kabelek do kompa to sam zdiagnozujesz co dzieje się z ciśnieniem - może spada a w kompie masz ustawione przełączanie przy np. 0.0 .
Wykonaj bardzo prostą czynność - kup kabel zepnij z kompem i będziesz wiedział co jest grane !!
Najprawdopodobniej problem zdiagnozowany. Komputer od gazu nie wyłączał wtrysku benzyny na 2 cylindrze, co powodowało że jednocześnie na tym cylindrze podawany był gaz i benzyna co w rezutacie skutkowało szarpaniem silnikiem. Zostawiłem auto u gazownika i będzie próbował naprawić komputer od gazu a jak się nie uda to czeka mnie zakup nowego komputera (STAG 300).
dziwny przypadek, jednak to ma się nijak do tego co wcześniej napisałeś, że po zatankowaniu do pełna nie było problemów, dopiero jak ubyło gazu a to z kolei oznacza że butla zamontowana tzw. do jazdy na wstecznym
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
Złośliwość przedmiotów martwych, tak to sobie tłumaczę. Od końca sierpnia walczyłem z tym problemem. Zawsze jak zajeżdzałem do gazownika to zarówno po podłączeniu pod komputer wszystkie parametry instalacjia trzymała, jechaliśmy na jazdę próbną również wszystko było ok. Dopiero po wyjeździe od gazownika i przejechaniu kilkunastu kilometrów pojawiały się problemy. Dziwne ale prawdziwe, kilka siwych włosków chyba mi przybyło z tego powodu.
Problem został rozwiążany, a przyczyną był niesprawny przekaźnik od 2 cylindra w komputerze sterującym gazu (STAG 300 jeszcze na 8 przekaźnikach, starszy model). Sterownik oddałem do naprawy w AC Białystok (producent). Już w rozmowie telefonicznej z serwisem AC po opisaniu usterek wiedzieli co jest nie tak. Przy czym sam powód tej niesprawności ogarną elektronik-gazownik ale nie był w stanie go usunąć całkowicie. Za "regenerację" sterownika (wymiana 8 przekażników odpwiedzialnych za rozłączanie wtrysków benzyny po przejściu na gaz) plus nowe oprogramowanie zapłaciłem 160 pln (1 rok gwarancji na wykonana usługę).