części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

Był ktoś w takiej sytuacji?

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi A8 i nie tylko związane z motoryzacją.
Awatar użytkownika
Danio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 223
Rejestracja: 21 sty 2010, 22:40
Lokalizacja: Długołęka/Wrocław

Był ktoś w takiej sytuacji?

Post autor: Danio » 18 lis 2011, 20:54


Audi maszina!!!
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami

Awatar użytkownika
PEPOL D2
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 532
Rejestracja: 23 gru 2009, 14:20
Lokalizacja: wlkp

Post autor: PEPOL D2 » 18 lis 2011, 20:59

Oglądałem to.Nieżle coo.hehe Serio to miałem taka sytuacje jadąc z Tatą kolegi co warzył 120 kg.A jechaliśmy Fiatem 125.Uwierzcie mi że autko po prostu sobie przejechało i jechaliśmy dalej sobie na grzybki :shock:

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 18 lis 2011, 21:25

to ja wam powiem taki nr , C4 miały blokadę chyba mostu tylnego , a nasz tego nie mają i jak się tak zawiesi to już nie wyjedzie przykład mam tu

Awatar użytkownika
Danio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 223
Rejestracja: 21 sty 2010, 22:40
Lokalizacja: Długołęka/Wrocław

Post autor: Danio » 18 lis 2011, 21:46

mdamian pisze:to ja wam powiem taki nr , C4 miały blokadę chyba mostu tylnego , a nasz tego nie mają i jak się tak zawiesi to już nie wyjedzie przykład mam tu
Ale hicior też jest niezły,
mdamian a to przednie koło to się w przód kręciło czy w tył bo coś moje gałki nie nadążały za tym (albo już za dużo bronków wypiłem)
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 18 lis 2011, 21:51

Danio pisze:a to przednie koło to się w przód kręciło czy w tył
no w tył , tylko masz takie złudzenie optyczne przez te felgi , bardzo często widziałem jak samochód jechał do przodu i przy pewnej prędkości wyglądało jak by koła się do tyłu obracały

a Tak bym sobie polatał , tylko gdzie :?: :?:

Awatar użytkownika
Danio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 223
Rejestracja: 21 sty 2010, 22:40
Lokalizacja: Długołęka/Wrocław

Post autor: Danio » 18 lis 2011, 21:56

mdamian pisze:
Danio pisze:a to przednie koło to się w przód kręciło czy w tył
no w tył , tylko masz takie złudzenie optyczne przez te felgi , bardzo często widziałem jak samochód jechał do przodu i przy pewnej prędkości wyglądało jak by koła się do tyłu obracały
No bo już zaczynałem główkować czy jest takie coś możliwe poprzez działanie mechanizmu różnicowego (przedni +tylny+międzymostowy)

[ Dodano: 2011-11-18, 22:08 ]
mdamian pisze: a Tak bym sobie polatał , tylko gdzie :?: :?:
no widowiskowa jazda, ale ten z beemki to i tak najlepsze piruety robił. mdamian spróbuj tak na Bałtyku :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 18 lis 2011, 22:09 przez Danio, łącznie zmieniany 1 raz.
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 18 lis 2011, 22:09

mdamian pisze:C4 miały blokadę chyba mostu tylnego , a nasz tego nie mają i jak się tak zawiesi to już nie wyjedzie...
hmmm... to chyba nie do końca tak jest...
o ile mnie pamięć nie myli to w naszych A8 mamy już IV generację napędu quattro czyli centralny dyferencjał to Torsen II a w tylnym zastosowano system EDL czyli elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego (system ten współpracując z układem ABS powinien przyhamować koło, które zaczyna buksować)... w zwykłych A8 system ten pracuje zdajesię do 40 km/h ale w sportowych S8 nawet do 80 km/h.
mdamian pisze:przykład mam tu
A na ten temat to wszystko mógłby nam powiedzieć kolega maciu bo to właśnie jego auto jest na filmie ;-)
Ostatnio zmieniony 18 lis 2011, 22:12 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
Danio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 223
Rejestracja: 21 sty 2010, 22:40
Lokalizacja: Długołęka/Wrocław

Post autor: Danio » 18 lis 2011, 22:10

EDL czy EDS?
Jak zakładałem zimówki to z czystej ciekawości na uniesionym lewym tylnym kole włączyłem R no i koło się kręciło ale też było czuć że auto próbuje wyrwać się z pod klinów na przedniej osi.
A jak by mdamian wyprostował całkiem koła to prawy przód się nie dołączy
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 18 lis 2011, 22:26

mdamian pisze: C4 miały blokadę chyba mostu tylnego
tylko i wyłącznie 100 C4, A6 C4 już ma coś o czym mówi FOSS. i to się chyba EDS nazywa.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 18 lis 2011, 22:38

Danio pisze:EDL czy EDS?
aaaaa sorawa, to ja trochę przekręciłem chociaż oba skróty są właściwe...
bo EDS to jest z niemieckiego Elektronische Differentialsperre a EDL to z angielskiego Electronic Differential Lock...
ale Audi to niemiecka marka więc właściwa nazwa jest raczej ta niemiecka czyli EDS ;-)

Problemem naszych napędów jest to, że EDS dee facto nie jest blokadą mechanizmu różnicowego więc nie działa jak tzw. "szpera"...
układ różnicowy z systemem EDS nie potrafi także przekazać momentu na koło o lepszej przyczepności...
w dużym skrócie - system EDS współpracuje z systemem ABS (korzysta z jego czujników) oraz układem hamulcowym - po wykryciu uślizgu jednego z kół na tylnej osi przyhamowuje je tak aby oba koła kręciły się z równą prędkością.

quattro... a miało być tak pięknie :-?

Muszę też dodać, że obecne X-drive made by BMW jest lepsze - potrafi ruszyć z miejsca mając przyczepność tylko na jednym kole ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
Danio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 223
Rejestracja: 21 sty 2010, 22:40
Lokalizacja: Długołęka/Wrocław

Post autor: Danio » 18 lis 2011, 23:09

To zdanie jest z wikipedii.
System ESP jest to rozbudowany elektroniczny system w którego skład wchodzą systemy takie jak kontrola trakcji, kontrola poślizgu itp. (Kontrola poślizgu "wyłapuje" ewentualny poślizg koła w związku z czym koło pojazdu nie może zakręcić się w miejscu {zabuksować} w przeciwnym razie system ten odetnie dopływ paliwa do silnika i spowoduje małe przyduszenie silnika. )

System EDS/EDL rozpoznaje poślizg kół napędzanych poprzez analizę sygnałów z czujników ABS-u. Jeśli obroty kół są różne, to wyhamowuje koło obracające się szybciej. Dzięki temu koła napędowe pojazdu nie wpadają w poślizg, co umożliwia np. ruszenie z miejsca pojazdem, gdy koła napędowe stoją na nawierzchni o różnym współczynniku przyczepności. System EDS działa przy prędkości mniejszej niż ok. 40 km/h. System EDS nie może być montowany bez systemu ABS, ponieważ korzysta z czujników i systemu hamowania ABS-u.

Jakoś nie bardzo to się sprawdza
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 18 lis 2011, 23:20

no dobrze , czyli wyłączając system antypoślizgowy to tylne koła powinny się obracać i nie powinny być przyhamowywane :?: :?:
ale to nie zmienia faktu że nasze quattro jak zawiśnie na podłodze to zachowuje się tak jak kolega maciu zademonstrował nam ;-)

Awatar użytkownika
PEPOL D2
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 532
Rejestracja: 23 gru 2009, 14:20
Lokalizacja: wlkp

Post autor: PEPOL D2 » 18 lis 2011, 23:21

mdamian pisze:no dobrze , czyli wyłączając system antypoślizgowy to tylne koła powinny się obracać i nie powinny być przyhamowywane :?: :?:
ale to nie zmienia faktu że nasze quattro jak zawiśnie na podłodze to zachowuje się tak jak kolega maciu zademonstrował nam ;-)
Ale tu chyba chodzi o to jak sie zawiesi na brzuchu

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 18 lis 2011, 23:40

PEPOL D2 pisze: Ale tu chyba chodzi o to jak sie zawiesi na brzuchu
tak , jak zawiśnie .

Awatar użytkownika
PEPOL D2
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 532
Rejestracja: 23 gru 2009, 14:20
Lokalizacja: wlkp

Post autor: PEPOL D2 » 18 lis 2011, 23:47

mdamian pisze:
PEPOL D2 pisze: Ale tu chyba chodzi o to jak sie zawiesi na brzuchu
tak , jak zawiśnie .
:-P ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl