Był ktoś w takiej sytuacji?
to ja wam powiem taki nr , C4 miały blokadę chyba mostu tylnego , a nasz tego nie mają i jak się tak zawiesi to już nie wyjedzie przykład mam tu
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ale hicior też jest niezły,mdamian pisze:to ja wam powiem taki nr , C4 miały blokadę chyba mostu tylnego , a nasz tego nie mają i jak się tak zawiesi to już nie wyjedzie przykład mam tu
mdamian a to przednie koło to się w przód kręciło czy w tył bo coś moje gałki nie nadążały za tym (albo już za dużo bronków wypiłem)
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami
no w tył , tylko masz takie złudzenie optyczne przez te felgi , bardzo często widziałem jak samochód jechał do przodu i przy pewnej prędkości wyglądało jak by koła się do tyłu obracałyDanio pisze:a to przednie koło to się w przód kręciło czy w tył
a Tak bym sobie polatał , tylko gdzie :?: :?:
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
No bo już zaczynałem główkować czy jest takie coś możliwe poprzez działanie mechanizmu różnicowego (przedni +tylny+międzymostowy)mdamian pisze:no w tył , tylko masz takie złudzenie optyczne przez te felgi , bardzo często widziałem jak samochód jechał do przodu i przy pewnej prędkości wyglądało jak by koła się do tyłu obracałyDanio pisze:a to przednie koło to się w przód kręciło czy w tył
[ Dodano: 2011-11-18, 22:08 ]
no widowiskowa jazda, ale ten z beemki to i tak najlepsze piruety robił. mdamian spróbuj tak na Bałtyku :mrgreen:mdamian pisze: a Tak bym sobie polatał , tylko gdzie :?: :?:
Ostatnio zmieniony 18 lis 2011, 22:09 przez Danio, łącznie zmieniany 1 raz.
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami
hmmm... to chyba nie do końca tak jest...mdamian pisze:C4 miały blokadę chyba mostu tylnego , a nasz tego nie mają i jak się tak zawiesi to już nie wyjedzie...
o ile mnie pamięć nie myli to w naszych A8 mamy już IV generację napędu quattro czyli centralny dyferencjał to Torsen II a w tylnym zastosowano system EDL czyli elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego (system ten współpracując z układem ABS powinien przyhamować koło, które zaczyna buksować)... w zwykłych A8 system ten pracuje zdajesię do 40 km/h ale w sportowych S8 nawet do 80 km/h.
A na ten temat to wszystko mógłby nam powiedzieć kolega maciu bo to właśnie jego auto jest na filmie ;-)mdamian pisze:przykład mam tu
Ostatnio zmieniony 18 lis 2011, 22:12 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
EDL czy EDS?
Jak zakładałem zimówki to z czystej ciekawości na uniesionym lewym tylnym kole włączyłem R no i koło się kręciło ale też było czuć że auto próbuje wyrwać się z pod klinów na przedniej osi.
A jak by mdamian wyprostował całkiem koła to prawy przód się nie dołączy
Jak zakładałem zimówki to z czystej ciekawości na uniesionym lewym tylnym kole włączyłem R no i koło się kręciło ale też było czuć że auto próbuje wyrwać się z pod klinów na przedniej osi.
A jak by mdamian wyprostował całkiem koła to prawy przód się nie dołączy
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami
aaaaa sorawa, to ja trochę przekręciłem chociaż oba skróty są właściwe...Danio pisze:EDL czy EDS?
bo EDS to jest z niemieckiego Elektronische Differentialsperre a EDL to z angielskiego Electronic Differential Lock...
ale Audi to niemiecka marka więc właściwa nazwa jest raczej ta niemiecka czyli EDS ;-)
Problemem naszych napędów jest to, że EDS dee facto nie jest blokadą mechanizmu różnicowego więc nie działa jak tzw. "szpera"...
układ różnicowy z systemem EDS nie potrafi także przekazać momentu na koło o lepszej przyczepności...
w dużym skrócie - system EDS współpracuje z systemem ABS (korzysta z jego czujników) oraz układem hamulcowym - po wykryciu uślizgu jednego z kół na tylnej osi przyhamowuje je tak aby oba koła kręciły się z równą prędkością.
quattro... a miało być tak pięknie :-?
Muszę też dodać, że obecne X-drive made by BMW jest lepsze - potrafi ruszyć z miejsca mając przyczepność tylko na jednym kole ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
To zdanie jest z wikipedii.
System ESP jest to rozbudowany elektroniczny system w którego skład wchodzą systemy takie jak kontrola trakcji, kontrola poślizgu itp. (Kontrola poślizgu "wyłapuje" ewentualny poślizg koła w związku z czym koło pojazdu nie może zakręcić się w miejscu {zabuksować} w przeciwnym razie system ten odetnie dopływ paliwa do silnika i spowoduje małe przyduszenie silnika. )
System EDS/EDL rozpoznaje poślizg kół napędzanych poprzez analizę sygnałów z czujników ABS-u. Jeśli obroty kół są różne, to wyhamowuje koło obracające się szybciej. Dzięki temu koła napędowe pojazdu nie wpadają w poślizg, co umożliwia np. ruszenie z miejsca pojazdem, gdy koła napędowe stoją na nawierzchni o różnym współczynniku przyczepności. System EDS działa przy prędkości mniejszej niż ok. 40 km/h. System EDS nie może być montowany bez systemu ABS, ponieważ korzysta z czujników i systemu hamowania ABS-u.
Jakoś nie bardzo to się sprawdza
System ESP jest to rozbudowany elektroniczny system w którego skład wchodzą systemy takie jak kontrola trakcji, kontrola poślizgu itp. (Kontrola poślizgu "wyłapuje" ewentualny poślizg koła w związku z czym koło pojazdu nie może zakręcić się w miejscu {zabuksować} w przeciwnym razie system ten odetnie dopływ paliwa do silnika i spowoduje małe przyduszenie silnika. )
System EDS/EDL rozpoznaje poślizg kół napędzanych poprzez analizę sygnałów z czujników ABS-u. Jeśli obroty kół są różne, to wyhamowuje koło obracające się szybciej. Dzięki temu koła napędowe pojazdu nie wpadają w poślizg, co umożliwia np. ruszenie z miejsca pojazdem, gdy koła napędowe stoją na nawierzchni o różnym współczynniku przyczepności. System EDS działa przy prędkości mniejszej niż ok. 40 km/h. System EDS nie może być montowany bez systemu ABS, ponieważ korzysta z czujników i systemu hamowania ABS-u.
Jakoś nie bardzo to się sprawdza
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami
no dobrze , czyli wyłączając system antypoślizgowy to tylne koła powinny się obracać i nie powinny być przyhamowywane :?: :?:
ale to nie zmienia faktu że nasze quattro jak zawiśnie na podłodze to zachowuje się tak jak kolega maciu zademonstrował nam ;-)
ale to nie zmienia faktu że nasze quattro jak zawiśnie na podłodze to zachowuje się tak jak kolega maciu zademonstrował nam ;-)
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ale tu chyba chodzi o to jak sie zawiesi na brzuchumdamian pisze:no dobrze , czyli wyłączając system antypoślizgowy to tylne koła powinny się obracać i nie powinny być przyhamowywane :?: :?:
ale to nie zmienia faktu że nasze quattro jak zawiśnie na podłodze to zachowuje się tak jak kolega maciu zademonstrował nam ;-)
tak , jak zawiśnie .PEPOL D2 pisze: Ale tu chyba chodzi o to jak sie zawiesi na brzuchu
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.