części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 97 4.2PB ] Problem z porannym odpalaniem samochodu

chudy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 25 paź 2009, 17:14
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: chudy » 25 paź 2009, 22:38

witam. Mam duży problem z odpalaniem ze swoim audi a8 3,7 z roku 1998. Muszę go długo chechłać żeby w końcu zapalił. Gdy się rozgrzeje to jest ok. Zmieniłem świece i filtr paliwa i nic nie dało. Mechanik sprawdził pompę i daje ciśnienie 4 bary, wtryski też raczej ok, chociaż bardziej leją niż rozpylają. Wyczyszczona przepustnica i nic, sprawdzone ustawienie rozrządu i wszystko dobrze. Mechanik zauważył że są zalewane benzyną świece i prawdopodobnie to jest przyczyną, bo samochód strzela z tłumika tak jak by coś było zalane. Niestety nie wiem co jest przyczyną zalewania świeć. Może ktoś miał podobny problem i może mi pomóc rozwiązać mój. Za wszelką pomoc z góry dziękuje.

krystek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 24 cze 2009, 07:15
Lokalizacja: slaskie

Post autor: krystek » 26 paź 2009, 10:44

ja mialem to samo.pompa musi byc orginalana to najwazniejsze kosz od pompy jak wyglada.u mnie musze wymienic.podepnij pod kompa.mozesz miec tez do wymiany czujnik walu.mi tez rano robil lipe.odpalil ale jak chcialem dodac gazu zalewalo go i musialek go pare razy odpalic i zgasic.powymieniale wszysto co mozliwe.a tu kosz od pompy rozwalony.aha i pamietaj zebu miec w baku prawie do pelna zalane :-o
ks

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 26 paź 2009, 16:36

krystek pisze:ja mialem to samo.pompa musi byc orginalana to najwazniejsze(...)
Nie musi być oryginalna, oprócz Siemensa, dobrą pompą jest również VEMO.
krystek pisze:.aha i pamietaj zebu miec w baku prawie do pelna zalane :-o
No to już w ogóle mistrzostwo... Czy każdy po wymianie owej "feralnej" pompy leje powyżej pół baku, bo inaczej dupa ? Jeśli tak to znaczy, że robota jest spaprana, bo dobra, nowa pompa, prawidłowo zamontowana działa tak jak ma działać - ciągnać i na rezerwie.

Co do chudy - zatankuj na innej stacji jeśli lejesz wciąz na jednej. Btw - co masz za świece ? Auto zagazowane ?
Black Cars Matters

00gtw00
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 72
Rejestracja: 14 wrz 2009, 19:46
Lokalizacja: Nysa

Post autor: 00gtw00 » 27 paź 2009, 10:20

Regulator ciśnienia na listwie wtryskowej. U znajomego pomogło. Objawy takie jak opisujecie. Miał LPG BRC, rano kaszlał parskał i nie mógł odpalić. Jak załapał trochę gazu i gasł. Na ciepłym wszystko było ok. Po wymianie regulatora ciśnienia jest już ok, aż po dziś dzień.

Awatar użytkownika
Ogród-Lca
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 224
Rejestracja: 23 paź 2009, 03:15
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Ogród-Lca » 11 lis 2009, 23:45

Koledzy ja mam podobny problem tylko na ciepło nie chce odpalac.
wymieniłem zaworek na listwie paliwa a na zimno tz po nocy auto odpala mi idealnie i chodzi ok, ale jak jest ciepły i postoi jakis czas to muszę długo krecić zeby załapał tak jakgdyby paliwa nie dostawał. Zrobiło mi sie tak jakiś czas temu oddałem auto do mechanika po naprawiał mi LPG i rozsypał sie przy okazji rozrusznik jak auto stało w warsztacie kupiłem drugi rozrusznik wymienili mi i odebrałem auto i zaczął sie problem z odpalaniem na ciepło wcześniej tego nie było czy przyczyna może być rozrusznik przypominam że auto po nocy odpala od strzała problem jest tylko jak postoi 30min- 1-2h. Myslałem że może przyczyną jest puszczający wtrysk od LPG ale jak zakrece butlę i wypale gaz zgaszę auto na Pb to dalej ciężko odpala.
_________________
Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 14 lis 2009, 22:04

Ogród-Lca pisze:(...)
Myslałem że może przyczyną jest puszczający wtrysk od LPG ale jak zakrece butlę i wypale gaz zgaszę auto na Pb to dalej ciężko odpala.
Kolego, tak gwoli wyjaśnienia...
LPG nie ma nic wspólnego z odpalaniem samochodu gdyż wszystkie instalacje są ustawiane tak, że samochód zawsze uruchamiany jest na benzynie...
dopiero po uruchomieniu auta następuje przełączenie na LPG (przełączenie na LPG odbywa się różnie w zależności od konkretnego typu instalacji).
Tak będzie zawsze chyba że ktoś nadłubał przy LPG (niezgodnie z instrukcją użytkowania) i odpala na LPG ale wtedy to już sam może być sobie winien za ewentualne usterki.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 15 lis 2009, 17:28

i tu sie fuss mylisz.Jesli gaz jest zle zalozony badz wtryski puszczaja badz ecu pb lapie bledy lpg moze wystapic problem z odpaleniem na pb.Powodow jest wiele.

kuczlaw

Post autor: kuczlaw » 20 lis 2009, 15:15

Ogród-Lca pisze:Koledzy ja mam podobny problem tylko na ciepło nie chce odpalac.
wymieniłem zaworek na listwie paliwa a na zimno tz po nocy auto odpala mi idealnie i chodzi ok, ale jak jest ciepły i postoi jakis czas to muszę długo krecić zeby załapał tak jakgdyby paliwa nie dostawał. Zrobiło mi sie tak jakiś czas temu oddałem auto do mechanika po naprawiał mi LPG i rozsypał sie przy okazji rozrusznik jak auto stało w warsztacie kupiłem drugi rozrusznik wymienili mi i odebrałem auto i zaczął sie problem z odpalaniem na ciepło wcześniej tego nie było czy przyczyna może być rozrusznik przypominam że auto po nocy odpala od strzała problem jest tylko jak postoi 30min- 1-2h. Myslałem że może przyczyną jest puszczający wtrysk od LPG ale jak zakrece butlę i wypale gaz zgaszę auto na Pb to dalej ciężko odpala.
_________________
Twój problem to reduktor do regeneracji. - koszt 150 zł w gore.
Po zgaszeniu auta na gazie reduktor nie odcina gazu tylko puszcza wszystko to co jest od elektrozaworu aż do kolektora. Po chwili jak chcesz zapalić auto dostaje 2 paliwa.
Jeśli odczekasz 2 -3 godziny samochód zapali normalnie.

wojti_sopot
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 160
Rejestracja: 25 wrz 2009, 22:48
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: wojti_sopot » 20 lis 2009, 20:20

Witam
Napisz coś o gratach LPG będzie można coś wysnuć. Jeżeli instalka LPG IV generacji, to nawet jeżeli reduktor uszkodzony i puszcza to ciśnienie zatrzymuje się na wtryskach przed kolektorem, odpalanie zawsze jest na benzynce więc odpada problem gazu a tym bardziej reduktora.

eXecutorR

Post autor: eXecutorR » 27 gru 2009, 19:32

Dziś sprawdziłem dokładnie. Prawie rezerwa w zbiorniku i za 3 razem odpala średnio (na zimno). Ciepły pali dobrze. Zatankowałem do pełna, ostudziłem i zapalił od razu... Także rozumiem, że to nominuje pompę paliwa do wymiany. Stąd też pytanie: jaką pompę kupić? Oczywiście najlepiej oryginała, ale chciałbym mieć jakieś alternatywy. A jak oryginał, to skąd, żeby było najtaniej? Dzięki!

wojti_sopot
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 160
Rejestracja: 25 wrz 2009, 22:48
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: wojti_sopot » 27 gru 2009, 19:34

Witam
Zagadaj do kolegi Dice111, zna temat i ma coś w ofercie. Z pomp to polecam vdo.

Awatar użytkownika
Klimass1
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 459
Rejestracja: 06 gru 2009, 21:16
Lokalizacja: Syców

Post autor: Klimass1 » 28 gru 2009, 23:43

pompa paliwa VDO polecam . ostatnio znajomy kupował chyba 600zł dal to byl oryginał ze zeszlifowanym nadrukiem vw-audi. na ALLEDROGO kupisz i taniej :D
Regulamin - reklama.
602-11-90-63
Działosza
56-500 Syców
A6 C6 BMK wymiana wtrysków?

dziq111
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 54
Rejestracja: 15 maja 2009, 06:44
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: dziq111 » 12 gru 2010, 15:40

kolego sporoboj odpalic awaryjnie na lpg pomimo 4 generacji istnieje taka mozliwosc... wtedy sie dowiesz czy to od paliwa... ale odpalaj w grazu na nie zamarznietym samochodzie no chyba ze niemasz...

napisze ci co ja bym sprawdzil.
przepustnice i silnik biegu jałowego (krokowy) jak silnik jest zimny musi sie uchylic po 2 minatuach powoli sie zamyka az do konca przy nagrzewaniu silnika na cieplym wogole nie reaguje. druga sprawa wyciagnol bym wtryskiwacze i zobaczyl jak rozpylaja przy rozruchu... do sprawdzenia czujnik temp. vag (konieczine podpiety i odpiety - niedawno mialem przypadek leona ze gdy przy podpietym pokazywal 20 a po odpieciu 14 stopni problem kompa i masy wtedy jest. ) i to wsumie tyle na poczatek potem to juz zabawa z czujnikami
zdjecia przedstawiaja moje AUDI po montażu lpg!!
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d88 ... 413be.html

Awatar użytkownika
Judo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:07
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: Judo » 13 cze 2011, 15:44

Hej , aby nie zaśmiecać opiszę swój problem, autko ładnie jeździło od samego zakupu natomiast problem zaczął się gdy zatankowałem praktycznie około 80 litrów PB Eurosuper 95 na nie byle jakiej tylko stacji Shell, mianowicie pierwszy objaw gasnącego silnika pojawił się przy pierwszym w miarę energicznym hamowaniu z prędkości około 100 km do jakiś 20 km/h, auto zgasło, pomyślałem jakiś przypadek nic się nie stało, nie wspominając o zablokowaniu jezdni... podczas następnego hamowania auto zgasło na zakręcie blokując przeciwległą jezdnie, wtedy troche zrobiło sie wtedy ciepło, zauważyłem diode CAT podczas zgaśnięcia. W miarę gdy wyjeżdżałem zatankowaną benzyne ( poziom paliwą w zbiorniku malał ) było coraz gorzej gasł praktycznie przy każdym dojeździe do świateł, chyba że w miare szybką przerzuciłem go na N i przegazowałem, na N trzymał obroty natomiast już jak przerzuciełem na D są w granicahc 500 - 600 czasami 400 .Jedyny ratunek był jazda na tiptronicu i obserwacja jak obroty spadały do 1000 redukcja na niższy bieg i jakoś przy podjeżdzaniu do skrzyżowania nie gasł, ale obroty też były niskie, więc przełączenie na N było konieczne. Gdy już załapałem czerwone pole na wskazówce poziomu paliwa, rozpoczął się kolejny problem z porannym odpaleniem( nawet kilka godzin jak postoi auto ), odpalał od razu ale obroty diametralnie były za niskie , czasami gasł, jak chciałem go przegazować nawet na N czy P strasznie się dusił , chodził jak traktor. Wyjeździłem to paliwo prkatycznie do zera, zalałem Vpowera na MAX oraz dwie butelki do Motul Fuel System Clean . Znaczna poprawa odpalał rano spoko ,w miare trzymał obroty, czasami już tylko zgasł na skrzyżowaniu, jednak jak znowu jest czerwone pole poziomu paliwa, sytuacja jest identyczna jak na tamtym baku paliwa . Komp był na tamtym paliwie podłączany i nic podobno nie wykazał. Teraz kupie kabel, sam podłącze i sprawdzę . Czy czyszczenie przepustnicy, krokowca by pomogło, ma ktoś może jakiś schemat jak to zrobić czy raczej jest to skomplikowane i warto oddać to mechanikowi, a może są jakieś inne pomocne informacje?? Pozdrawiam

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 16 cze 2011, 19:29

Judo pisze:(...) Czy czyszczenie przepustnicy, krokowca by pomogło, ma ktoś może jakiś schemat jak to zrobić czy raczej jest to skomplikowane i warto oddać to mechanikowi, a może są jakieś inne pomocne informacje??
To by wyglądało jakby te zatankowane PB95 było raczej PB85 ze znaczną domieszką H2O :-?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl