[D2 95 ] Wyłączenie VAG'iem testu żarowek
[D2 95 ] Wyłączenie VAG'iem testu żarowek
Witam,
W związku z przerobieniem wszystkiego co się świeci w moim Audi na LED - mam następujące pytanie :
Czy vag'iem da się jakoś wyłączyć test żarówek, żeby nie zgłaszało błędów ?
Mam zainstalowany xenon HID oraz postojówki LED i cały czas pokazuje błąd żarówki.
Pozdrawiam.
W związku z przerobieniem wszystkiego co się świeci w moim Audi na LED - mam następujące pytanie :
Czy vag'iem da się jakoś wyłączyć test żarówek, żeby nie zgłaszało błędów ?
Mam zainstalowany xenon HID oraz postojówki LED i cały czas pokazuje błąd żarówki.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 24 lut 2012, 22:50 przez Rapik, łącznie zmieniany 1 raz.
Do xenonów jest tzw. Canceller :maciu pisze:można to załatwić elektrycznie, moduł sprawdzający na bank wystawia
do zegarów albo +12 albo gnd wystarczy trochę zabawy kabelkami
http://allegro.pl/canceller-xenon-hid-o ... 57656.html
Ale tego potrzebowałbym dwie sztuki, do tego wszystkie diody na Can-Bus również.
Dlatego szukam innego rozwiązania - w BMW można wyłączyć test żarówek INPĄ, a nie wiem czy jest taka możliwość w VAG'u.
Może nie jestem na bieżąco i coś się zmieniło ale kiedy bawiłem się w LED'owanie wszystkiego w swoim S8 to coś takiego jak diody na Can-Bus nie istniały a opisy w aukcjach allegro to były bzdury wyssane z palca.Rapik pisze:Ale tego potrzebowałbym dwie sztuki, do tego wszystkie diody na Can-Bus również.
Ja u siebie do każdej diody w miejscu żarówki zastosowałem odpowiedni opornik i FIS nie zgłaszał mi żadnych błędów.... takie rozwiązanie stosowałem od dawna także w poprzednich moich autach i skuteczność tego jest gwarantowana.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
FOSS,
Ja chciałbym którąś z tych LEDów włożyć w Q7 do świateł dziennych, co o tym myślisz?
http://moto.allegro.pl/zarowka-led-can- ... 70006.html
http://moto.allegro.pl/zarowka-led-p21w ... 47432.html
http://moto.allegro.pl/black-zarowka-le ... 22460.html
http://moto.allegro.pl/zarowka-led-samo ... 27763.html
Ja chciałbym którąś z tych LEDów włożyć w Q7 do świateł dziennych, co o tym myślisz?
http://moto.allegro.pl/zarowka-led-can- ... 70006.html
http://moto.allegro.pl/zarowka-led-p21w ... 47432.html
http://moto.allegro.pl/black-zarowka-le ... 22460.html
http://moto.allegro.pl/zarowka-led-samo ... 27763.html
Myślę o... A..ósemce... O..j myślę...
Myślałem...i myślałem...i jest Q7 3.0TDI 2007r.
Myślałem...i myślałem...i jest Q7 3.0TDI 2007r.
O ile dobrze rozumiem to chcesz to włożyć w reflektory przednie... jeżeli tak to żadna z tych które zapodałeś powyżej...paulo3535 pisze:FOSS,
Ja chciałbym którąś z tych LEDów włożyć w Q7 do świateł dziennych, co o tym myślisz?
jeżeli chcesz mieć na tym światła dzienne i oczekujesz odpowiedniego efektu to szukaj czegoś takiego: http://moto.allegro.pl/zarowka-led-p21w ... 90529.html
a najlepiej takie: http://moto.allegro.pl/zarowka-led-p21w ... 90495.html
Takie jak te drugie (znaczy się bardzo podobne jeżeli chodzi o ilość zastosowanych diód) miałem w swoim S8 po przeróbce lamp na światła dzienne... tak to się prezentowało:
Dodam też że po przerobieniu elektryki wyglądało i działało to tak, że przechodziłem kontrole policyjne z dowodem w ręku pomimo tego że lampa sama w sobie nie miała homologacji na lampy dzienne.
Co do ledów CAN-BUS to moim zdaniem dalej jest zwykłe oszustwo i dalej po zamontowaniu żarówki LED w miejsce które jest badane przez komputer auta na FIS'ie będzie się pojawiał błąd przepalonej żarówki.
Wynika to z tego, że komputer auta bada oporność żarówki... diody LED mają oporność praktycznie =0 więc dla komputera jest tam po prostu zwarcie... niezależnie czy żarówka świeci czy nie FIS będzie pokazywał że jest uszkodzona.
Aby uspokoić FIS równolegle do żarówki trzeba zamontować dodatkowy rezystor dający pewną oporność w układzie - dzięki temu komputer nie wyświetla żadnych błędów.
I tak jak pytał już powyżej kolega Rapik taki przykładowy opornik znajdziesz właśnie w tej drugiej linkowanej przeze mnie aukcji tylko na dole, pomiędzy przedmiotami oferowanymi przez tego sprzedającego (podłużny, koloru złotego).
Wystarczy zobaczyć rozmiary tego opornika aby zrozumieć dlaczego pisanie o żarówkach LED CAN-BUS nazywam wprost oszustwem.
Wartości opornika dobiera się do modelu oryginalnej żarówki więc zanim kupicie to pytajcie sprzedających.... tym bardziej, że opornik ten często wydziela dużo ciepła więc i sposób oraz miejsce jego montażu trzeba dobrać tak aby nie narobić sobie dodatkowych szkód.
Tu dodam też, że po montażu LED'ów i tegoż rezystora dla tych konkretnych żarówek rezygnujemy definitywnie z funkcji FIS ostrzegania o przepalonej żarówce.
Na koniec dodam, że linkowane przeze mnie żarówki LED pokazują tylko co kupić ale nie preferują żadnego konkretnego sprzedawcy - co więcej akurat ten z drugiej aukcji, o ile go dobrze pamiętam, raczej nie należy do tych polecanych sprzedających a poziom jego obsługi jak i towaru do najlepszych nie należy...... z drugiej też strony opinię swoją opieram na zakupach jakie dokonywałem u niego już kilka ładnych lat temu więc nie wiem jak wygląda to u niego aktualnie (później omijałem jego aukcje nie zależnie od posiadanego towaru).
Ostatnie diody kupowałem już ponad 1,5 roku temu więc teraz nie pamiętam już od kogo i z kogo usług bylem zadowolony a z kogo nie więc ostateczny wybór konkretnego sprzedawcy jak i konkretnego produktu należy oczywiście do Was jako kupujących ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Wyskakuje blad spalonej zarowki mimo ze mam diody led tylko we wnetrzu, w lampach sa same zarowki i zadna nie jest przepalona, jak wylaczyc wyswietlanie bledu?maciu pisze:można to załatwić elektrycznie, moduł sprawdzający na bank wystawia
do zegarów albo +12 albo gnd wystarczy trochę zabawy kabelkami
Poza tym interesuje mnie sposob na wylaczenie testu sprawdzania zarowek naswietlony przez uzytkownika ktorego zacytowalem.
Mam A8 preFL i chcialbym uzyskac wiecej informacji jak to rozwiazac, nie chce bawic sie w jakies oporniki itp, chce poprostu wylaczyc sprawdzanie zarowek, prosze o wskazowki.
Pzdr.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 134
- Rejestracja: 01 mar 2015, 11:48
- Lokalizacja: Lublin
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3526
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
ale kotlet
skoro tak pisałem to należy sprawdzić (miernikiem) co ten moduł podaje na zegary
jak są żarówki wsadzone i co jak jest któraś uwalona lub ledowa
zakładałem że te dwa stany będą sygnalizowane GND lub 12V
wtedy należy przeciąć i na stałe podać sygnał który odpowiada za to że nie ma błędu
ale na szybko widzę że są dwa kabelki, trzeba odkopać trochę więcej...
skoro tak pisałem to należy sprawdzić (miernikiem) co ten moduł podaje na zegary
jak są żarówki wsadzone i co jak jest któraś uwalona lub ledowa
zakładałem że te dwa stany będą sygnalizowane GND lub 12V
wtedy należy przeciąć i na stałe podać sygnał który odpowiada za to że nie ma błędu
ale na szybko widzę że są dwa kabelki, trzeba odkopać trochę więcej...
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
-
- Forum Audi A8
- Posty: 134
- Rejestracja: 01 mar 2015, 11:48
- Lokalizacja: Lublin