Brembo z S8 FL w A8 preFL
na tył wystarczy założyć adapter na większą tarcze i to wszystkosebos17 pisze:Zajrzałem dzisiaj na tył i kurcze długo tak nie polatam... Zastanawiam się, czy nie założyć od razu większych zacisków na tył :-P
SID, możesz coś zaproponować czy nie zawracać sobie głowy?
lub cały hebel od mocniejszego modelu.
Dziś na szybko przymierzyłem to co miałem pod ręką jak zwrotnica przyszła.
Zwrotnica jest starego typu z gwintowanymi uszami (te nowsze mają uszy przelotowe grubsze).
Do tej starej zwrotnicy nie ma problemu z zaciskiem 6-cio tłok.
Na szybko założona tarcza 350x32mm która była pod ręką z głębokim osadzeniem.
Założone podkładki aby centralnie osadzic zacisk. (po doborze odpowiedniej tarczy nie będą potrzebne podkładki ale cały zacisk zbliży się do felg i może to być problem, więc lepiej założyć dystans między zacisk a uszy)
Klocek łądnie pasuje z tarcza 350x32mm.
Dziś zmęczony jestem po 4 dnaich jazdy więc jutro skończe przymierzać.
Wygląda też na to iż nowsze A8 z przelotowymi uszami mają bardziej wysuniętę piasty i set jaki przymierzam może nie pasować.
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
gtfan możesz napisać jakie u Ciebie na zwrotnicy są uszy mocujące- z gwintem czy przelotowe? U mnie będą na 99,9% takie jak u Ciebie
Sebos17, spokojna głowa, SID na pewno coś wymyśli :-D
Cały czas gryzie mnie temat klocków, czy wywalać kasę na EBC czy dać sobie spokój i pod te zaciski i większe tarcze wystarczą np. zwykłe BREMBO :roll:
Sebos17, spokojna głowa, SID na pewno coś wymyśli :-D
Cały czas gryzie mnie temat klocków, czy wywalać kasę na EBC czy dać sobie spokój i pod te zaciski i większe tarcze wystarczą np. zwykłe BREMBO :roll:
Wiadomo, jest to spekulacja, jednak ja z nią zgadzam się Spójrz też na to z drugiej strony, klocki kosztują raptem 300 zł i jeżeli coś będzie nie tak to nie szkoda wywalić te klocki i wstawić EBCgtfan pisze: Moim zdaniem szkoda kasy na EBC. Powierzchnia klocków w tych 6-tłokach jest tak duża, że zwykłe Brembo powinny spokojnie wystarczyć.
Ja cały czas przejmuję się czy uda się coś zmodzić do mojej zwrotnicy...
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
No dobra, czyli większa tarcza np. 300mm ale musi mieć tą samą grubość co oryginał czyli 20mm? Czy da rade wtarabanić tam 22mm pod fabryczny zacisk? Bo z grubością 20mm będzie problem z tego co widzę :roll:SID pisze:sebos17 napisał/a:
Zajrzałem dzisiaj na tył i kurcze długo tak nie polatam... Zastanawiam się, czy nie założyć od razu większych zacisków na tył :-P
SID, możesz coś zaproponować czy nie zawracać sobie głowy?
na tył wystarczy założyć adapter na większą tarcze i to wszystko
lub cały hebel od mocniejszego modelu
W sumie racja, trzeba zacząć od tanich Brembasów i zobaczyć jak będzie, tym bardziej, że SID mówi, że dają radę :->sebos17 pisze:gtfan napisał/a:
Moim zdaniem szkoda kasy na EBC. Powierzchnia klocków w tych 6-tłokach jest tak duża, że zwykłe Brembo powinny spokojnie wystarczyć.
Wiadomo, jest to spekulacja, jednak ja z nią zgadzam się Spójrz też na to z drugiej strony, klocki kosztują raptem 300 zł i jeżeli coś będzie nie tak to nie szkoda wywalić te klocki i wstawić EBC
Myślę, że akurat w moim przypadku nie powinno to stanowić problemu, bo czy na zimówkach czy na letnich mam dodatkowo dystanse 17mm przy felgach 8.5'' i 9'' i ET 45. Ale lepiej faktycznie ustawić to tak, żeby na 100% nie było kolizji :->SID pisze:Założone podkładki aby centralnie osadzic zacisk. (po doborze odpowiedniej tarczy nie będą potrzebne podkładki ale cały zacisk zbliży się do felg i może to być problem, więc lepiej założyć dystans między zacisk a uszy)
trochę walczyłem z kumplami więc tak krótko i obiektywnie piszę :-)
bazując na tej zwrotnicy co mam (otwory uszu z gwintem) jutro zmierzę odległość między uszami a piastą.
Bazujemy na zaciskach 6-cio tłoczkowych Brembo.
- zakłądamy tarcze 350x32mm która pasuję p&p na zwrotnice A8
- zakłądamy zacisk 6-cio tłoczkowy który pasuje p&p (prawie).
- są tarcze 345mm które będą pasować z zaciskiem bez adapteru ale wówczas zacisk zbliży się bardzo do felgi i może być problem z obcieraniem.
Najlepsze rozwiązanie dla zacisku 6-cio tłocz to tarcza 350x32mm i dystans między zaciskiem a zwrotnicą w postaci dwóch grubych podkładek 10,5mm lub płaskownika z dwoma otworami o tej samej grubości. I oczywiście nowych dłuższych śrub mocujących.
Każda inna płytsza tarcza wymagająca mniejszego dystansu będzie powodować zbliżanie się zacisku do felgi a w tym przypadku możliwe obcieranie.
Ceny:
- śruby nowe 10.9 komplet w sklepie pewnie 8-15 zł
- dystans lub podkładki u tokarza 10-80 zł
- przewody w stalowym oplocie opcjonalnie 200-250 zł
- klocki Brembo/Pagid 280-300 zł
- zaciski allegro 1000-2000zl
- tarcze 350x32mm Zimmermann : gładkie 690 zł a wiercone, zawsze mozna zrobic naciecia (nie ma wierconych niestety)
Inaczej może to wyglądać w zwrotnicy która ma głębsza piaste (wówczas nie trzeba będzie dystansu i jest większy wybór tarcz, też wierconych).
zacisk ipasują na każdą18" lub niektóre 17" z dystansem.
bazując na tej zwrotnicy co mam (otwory uszu z gwintem) jutro zmierzę odległość między uszami a piastą.
Bazujemy na zaciskach 6-cio tłoczkowych Brembo.
- zakłądamy tarcze 350x32mm która pasuję p&p na zwrotnice A8
- zakłądamy zacisk 6-cio tłoczkowy który pasuje p&p (prawie).
- są tarcze 345mm które będą pasować z zaciskiem bez adapteru ale wówczas zacisk zbliży się bardzo do felgi i może być problem z obcieraniem.
Najlepsze rozwiązanie dla zacisku 6-cio tłocz to tarcza 350x32mm i dystans między zaciskiem a zwrotnicą w postaci dwóch grubych podkładek 10,5mm lub płaskownika z dwoma otworami o tej samej grubości. I oczywiście nowych dłuższych śrub mocujących.
Każda inna płytsza tarcza wymagająca mniejszego dystansu będzie powodować zbliżanie się zacisku do felgi a w tym przypadku możliwe obcieranie.
Ceny:
- śruby nowe 10.9 komplet w sklepie pewnie 8-15 zł
- dystans lub podkładki u tokarza 10-80 zł
- przewody w stalowym oplocie opcjonalnie 200-250 zł
- klocki Brembo/Pagid 280-300 zł
- zaciski allegro 1000-2000zl
- tarcze 350x32mm Zimmermann : gładkie 690 zł a wiercone, zawsze mozna zrobic naciecia (nie ma wierconych niestety)
Inaczej może to wyglądać w zwrotnicy która ma głębsza piaste (wówczas nie trzeba będzie dystansu i jest większy wybór tarcz, też wierconych).
zacisk ipasują na każdą18" lub niektóre 17" z dystansem.
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
A ja już mogę cieszyć się w domciu wielkimi zaciskami BREMBO i wielkości pizzy ZIMMERMANNami 350mm :d Zestaw robi ogromne wrażenie. Trochę mnie poniosło i dodatkowo, żeby postawić "kropkę nad i" zakupiłem na ebay klocki EBC Yellowstuff do tychże zacisków :-P Czekam teraz na przesyłkę z Anglii, robię malowanie zacisków i mogę zakładać. Do tego przewody w stalowym oplocie i sportowy płyn hamulcowy.
Radocha straszna :lol:
Na tył natomiast zakupiłem tarcze TEXTAR 300/22mm od S4 B6, dorabiam adapterki odsuwające zaciski, czekam również na klocki EBC żółte i będę zakładał :mrgreen:
Jak gadam z ludźmi o tej przeróbce to aż im sie włosy jeżą słysząc o kosztach. No ale cóż nasze auta nie mają problemu z szybkim dojściem do dużych prędkości, problem mają z jej wytraceniem, szczególnie jadąc z załadowanym środkiem :-? A ja często jeżdzę w komplecie osób na dłuższe wypady.
Teraz problem fatalnych hebli powinien zostać rozwiązany :-D
Fajnie bo akurat pokryło się to wszystko z wycieczka do Kronach gdzie będę mógł przy prędkościach rzędu 250km/h popróbować jak to wszytko działa.
Niebawem zdjęcia i relacja z montażu.
Teraz jeszcze kombinujemy z sebos17 temat doboru większych tarcz i mocniejszych zacisków na tylna oś u niego :->
gtfan, jak heble u Ciebie się sprawują, podejrzewam, że jeszcze docierasz?
Radocha straszna :lol:
Na tył natomiast zakupiłem tarcze TEXTAR 300/22mm od S4 B6, dorabiam adapterki odsuwające zaciski, czekam również na klocki EBC żółte i będę zakładał :mrgreen:
Jak gadam z ludźmi o tej przeróbce to aż im sie włosy jeżą słysząc o kosztach. No ale cóż nasze auta nie mają problemu z szybkim dojściem do dużych prędkości, problem mają z jej wytraceniem, szczególnie jadąc z załadowanym środkiem :-? A ja często jeżdzę w komplecie osób na dłuższe wypady.
Teraz problem fatalnych hebli powinien zostać rozwiązany :-D
Fajnie bo akurat pokryło się to wszystko z wycieczka do Kronach gdzie będę mógł przy prędkościach rzędu 250km/h popróbować jak to wszytko działa.
Niebawem zdjęcia i relacja z montażu.
Teraz jeszcze kombinujemy z sebos17 temat doboru większych tarcz i mocniejszych zacisków na tylna oś u niego :->
gtfan, jak heble u Ciebie się sprawują, podejrzewam, że jeszcze docierasz?
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
No kurna... widzę że przed Kronach jakiś powszechny "wyścig zbrojeń" się zrobił :shock:Mucholejkolator pisze:A ja już mogę cieszyć się w domciu wielkimi zaciskami BREMBO i wielkości pizzy ZIMMERMANNami 350mm :d
sam jestem ciekawy jak to będzie hamowało :->
Ja przed Kronach chciałem podłubać swoje przednie lampy na dzienne LED'y i jak na razie nic dobrego mi z tego nie wyszło :evil:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-