części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

Brembo z S8 FL w A8 preFL

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 04 maja 2012, 11:55

Zajrzałem dzisiaj na tył i kurcze długo tak nie polatam... Zastanawiam się, czy nie założyć od razu większych zacisków na tył :-P
SID, możesz coś zaproponować czy nie zawracać sobie głowy?

Awatar użytkownika
SID
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 13
Rejestracja: 01 maja 2012, 13:44
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: SID » 07 maja 2012, 22:43

sebos17 pisze:Zajrzałem dzisiaj na tył i kurcze długo tak nie polatam... Zastanawiam się, czy nie założyć od razu większych zacisków na tył :-P
SID, możesz coś zaproponować czy nie zawracać sobie głowy?
na tył wystarczy założyć adapter na większą tarcze i to wszystko
lub cały hebel od mocniejszego modelu.

Dziś na szybko przymierzyłem to co miałem pod ręką jak zwrotnica przyszła.
Zwrotnica jest starego typu z gwintowanymi uszami (te nowsze mają uszy przelotowe grubsze).
Do tej starej zwrotnicy nie ma problemu z zaciskiem 6-cio tłok.
Na szybko założona tarcza 350x32mm która była pod ręką z głębokim osadzeniem.
Założone podkładki aby centralnie osadzic zacisk. (po doborze odpowiedniej tarczy nie będą potrzebne podkładki ale cały zacisk zbliży się do felg i może to być problem, więc lepiej założyć dystans między zacisk a uszy)
Klocek łądnie pasuje z tarcza 350x32mm.
Dziś zmęczony jestem po 4 dnaich jazdy więc jutro skończe przymierzać.
Wygląda też na to iż nowsze A8 z przelotowymi uszami mają bardziej wysuniętę piasty i set jaki przymierzam może nie pasować.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 07 maja 2012, 23:09

Dzięki SID, czekamy zatem do jutra na ostateczne rozstrzygnięcie sprawy :lol:

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 08 maja 2012, 06:38

SID, nie wiem jak to zrobisz, ale kombinuj ja chcę te zaciski :-P jestem zdecydowany w 100% na ten zestaw

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 08 maja 2012, 10:55

gtfan możesz napisać jakie u Ciebie na zwrotnicy są uszy mocujące- z gwintem czy przelotowe? U mnie będą na 99,9% takie jak u Ciebie

Sebos17, spokojna głowa, SID na pewno coś wymyśli :-D

Cały czas gryzie mnie temat klocków, czy wywalać kasę na EBC czy dać sobie spokój i pod te zaciski i większe tarcze wystarczą np. zwykłe BREMBO :roll:

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 08 maja 2012, 10:59

U mnie są z gwintem, M14 bodajże.

Moim zdaniem szkoda kasy na EBC. Powierzchnia klocków w tych 6-tłokach jest tak duża, że zwykłe Brembo powinny spokojnie wystarczyć.

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 08 maja 2012, 11:19

gtfan pisze: Moim zdaniem szkoda kasy na EBC. Powierzchnia klocków w tych 6-tłokach jest tak duża, że zwykłe Brembo powinny spokojnie wystarczyć.
Wiadomo, jest to spekulacja, jednak ja z nią zgadzam się ;) Spójrz też na to z drugiej strony, klocki kosztują raptem 300 zł i jeżeli coś będzie nie tak to nie szkoda wywalić te klocki i wstawić EBC

Ja cały czas przejmuję się czy uda się coś zmodzić do mojej zwrotnicy... :cry:

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 08 maja 2012, 14:30

SID pisze:sebos17 napisał/a:
Zajrzałem dzisiaj na tył i kurcze długo tak nie polatam... Zastanawiam się, czy nie założyć od razu większych zacisków na tył :-P
SID, możesz coś zaproponować czy nie zawracać sobie głowy?

na tył wystarczy założyć adapter na większą tarcze i to wszystko
lub cały hebel od mocniejszego modelu
No dobra, czyli większa tarcza np. 300mm ale musi mieć tą samą grubość co oryginał czyli 20mm? Czy da rade wtarabanić tam 22mm pod fabryczny zacisk? Bo z grubością 20mm będzie problem z tego co widzę :roll:
sebos17 pisze:gtfan napisał/a:

Moim zdaniem szkoda kasy na EBC. Powierzchnia klocków w tych 6-tłokach jest tak duża, że zwykłe Brembo powinny spokojnie wystarczyć.

Wiadomo, jest to spekulacja, jednak ja z nią zgadzam się ;) Spójrz też na to z drugiej strony, klocki kosztują raptem 300 zł i jeżeli coś będzie nie tak to nie szkoda wywalić te klocki i wstawić EBC
W sumie racja, trzeba zacząć od tanich Brembasów i zobaczyć jak będzie, tym bardziej, że SID mówi, że dają radę :->
SID pisze:Założone podkładki aby centralnie osadzic zacisk. (po doborze odpowiedniej tarczy nie będą potrzebne podkładki ale cały zacisk zbliży się do felg i może to być problem, więc lepiej założyć dystans między zacisk a uszy)
Myślę, że akurat w moim przypadku nie powinno to stanowić problemu, bo czy na zimówkach czy na letnich mam dodatkowo dystanse 17mm przy felgach 8.5'' i 9'' i ET 45. Ale lepiej faktycznie ustawić to tak, żeby na 100% nie było kolizji :->

Awatar użytkownika
SID
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 13
Rejestracja: 01 maja 2012, 13:44
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: SID » 08 maja 2012, 22:27

trochę walczyłem z kumplami więc tak krótko i obiektywnie piszę :-)

bazując na tej zwrotnicy co mam (otwory uszu z gwintem) jutro zmierzę odległość między uszami a piastą.
Bazujemy na zaciskach 6-cio tłoczkowych Brembo.
- zakłądamy tarcze 350x32mm która pasuję p&p na zwrotnice A8
- zakłądamy zacisk 6-cio tłoczkowy który pasuje p&p (prawie).
- są tarcze 345mm które będą pasować z zaciskiem bez adapteru ale wówczas zacisk zbliży się bardzo do felgi i może być problem z obcieraniem.

Najlepsze rozwiązanie dla zacisku 6-cio tłocz to tarcza 350x32mm i dystans między zaciskiem a zwrotnicą w postaci dwóch grubych podkładek 10,5mm lub płaskownika z dwoma otworami o tej samej grubości. I oczywiście nowych dłuższych śrub mocujących.
Każda inna płytsza tarcza wymagająca mniejszego dystansu będzie powodować zbliżanie się zacisku do felgi a w tym przypadku możliwe obcieranie.

Ceny:
- śruby nowe 10.9 komplet w sklepie pewnie 8-15 zł
- dystans lub podkładki u tokarza 10-80 zł
- przewody w stalowym oplocie opcjonalnie 200-250 zł
- klocki Brembo/Pagid 280-300 zł
- zaciski allegro 1000-2000zl
- tarcze 350x32mm Zimmermann : gładkie 690 zł a wiercone, zawsze mozna zrobic naciecia (nie ma wierconych niestety)

Inaczej może to wyglądać w zwrotnicy która ma głębsza piaste (wówczas nie trzeba będzie dystansu i jest większy wybór tarcz, też wierconych).

zacisk ipasują na każdą18" lub niektóre 17" z dystansem.
Obrazek

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 09 maja 2012, 06:15

SID, robisz kawał pracy :!: ;-)
Czekam jeszcze tylko na info co ja mam zamontować (kupić u Ciebie) aby wszystko ładnie pasowało.

[ Dodano: 2012-05-14, 20:48 ]
Temat ucichł... SID, coś udało się więcej ustalić?

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 16 maja 2012, 15:30

A ja już mogę cieszyć się w domciu wielkimi zaciskami BREMBO i wielkości pizzy ZIMMERMANNami 350mm :d Zestaw robi ogromne wrażenie. Trochę mnie poniosło i dodatkowo, żeby postawić "kropkę nad i" zakupiłem na ebay klocki EBC Yellowstuff do tychże zacisków :-P Czekam teraz na przesyłkę z Anglii, robię malowanie zacisków i mogę zakładać. Do tego przewody w stalowym oplocie i sportowy płyn hamulcowy.

Radocha straszna :lol:

Na tył natomiast zakupiłem tarcze TEXTAR 300/22mm od S4 B6, dorabiam adapterki odsuwające zaciski, czekam również na klocki EBC żółte i będę zakładał :mrgreen:

Jak gadam z ludźmi o tej przeróbce to aż im sie włosy jeżą słysząc o kosztach. No ale cóż nasze auta nie mają problemu z szybkim dojściem do dużych prędkości, problem mają z jej wytraceniem, szczególnie jadąc z załadowanym środkiem :-? A ja często jeżdzę w komplecie osób na dłuższe wypady.
Teraz problem fatalnych hebli powinien zostać rozwiązany :-D

Fajnie bo akurat pokryło się to wszystko z wycieczka do Kronach gdzie będę mógł przy prędkościach rzędu 250km/h popróbować jak to wszytko działa.

Niebawem zdjęcia i relacja z montażu.

Teraz jeszcze kombinujemy z sebos17 temat doboru większych tarcz i mocniejszych zacisków na tylna oś u niego :->

gtfan, jak heble u Ciebie się sprawują, podejrzewam, że jeszcze docierasz?

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 16 maja 2012, 15:50

Gratulacje :)

Przejechałem już ponad 500km na tym zestawie, więc powinien być dotarty. W normalnym użytkowaniu działa bardzo dobrze. Prób z mocniejszym hamowaniem jak na razie nie robiłem. Jak brat odzyska swoje A8, to zrobimy porównanie - moje 347mm + brembo vs jego 323mm + seryjne zaciski.

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 16 maja 2012, 20:50

Zdjęcia poglądowe tylnych ori tarcz 269/20mm vs 300/22mm od Audi S4 B6 i pomiary do adapterów odsyłających zaciski w tył i na zewnątrz. Tarcza od S4 ma 10mm mniejsze "ET" :-D

Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 16 maja 2012, 23:55

Mucholejkolator pisze:A ja już mogę cieszyć się w domciu wielkimi zaciskami BREMBO i wielkości pizzy ZIMMERMANNami 350mm :d
No kurna... widzę że przed Kronach jakiś powszechny "wyścig zbrojeń" się zrobił :shock:
sam jestem ciekawy jak to będzie hamowało :->


Ja przed Kronach chciałem podłubać swoje przednie lampy na dzienne LED'y i jak na razie nic dobrego mi z tego nie wyszło :evil:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
SID
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 13
Rejestracja: 01 maja 2012, 13:44
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: SID » 17 maja 2012, 07:57

Mam mało czasu ale postaram się Wam pomierzyć ta zwrotnice dokładniej, grubość uszu, odległości itp
Jak widać macie inne zwrotnice w póżniejszych latach i inne odległości (wysokości tarczy dla 6-tłoków)
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl